Gå til innhold

Hans forklaring


Gjest Mello

Anbefalte innlegg

Det han sier om AUF stemmer, jo.... De må jo være hjernevasket som sitter der med kassegitarene sine, i sine luftslott av et fargerikt fellesskap. De lar norges nasjonalskatter, norges arv, våre forfedres hardt arbeid gå til helvete fordi de ikke ser islamiseringen som truende, det luller seg inn i at "neida, dette blir bare koselig! Dette går SÅÅÅÅ fint!"

Jeg er imot volden, men jeg skjønner hvor påstandene hans kommer fra.

Jeg følger saken på tv2 nyhetskanalen og hver gang reporterne sier at "Dette han sier kan da ingen andre mene. Dette må jo bare være vrøvl" så svarer eksperten med at "nei, det er mange som har disse tankene."

Det er vel bare et eksempel på at media prøver å hjernevaske oss.

Auf er et demokratisk ungdomsparti. De har rett på sine meninger og sin tro på hvordan utfordringer i det norske samfunn skal løses.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vis noen kan si at de er enige med det Kommandør Koko sier under sin forklaring. De trenger virkelig å få undersøkt sitt hode

Eller kanskje noen trenger å få øynene opp for hva som egentlig skjer rundt i samfunnet.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis noen kan si at de er enige med det Kommandør Koko sier under sin forklaring. De trenger virkelig å få undersøkt sitt hode

Så du mener at islamister VIL godta multikulturalisme?

Fint om du kan svare rett på sak her!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at islamister VIL godta multikulturalisme?

Fint om du kan svare rett på sak her!

Forutsettningene for spørsmålet ditt er ikke eksisterende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forutsettningene for spørsmålet ditt er ikke eksisterende.

Naivt

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forutsettningene for spørsmålet ditt er ikke eksisterende.

Er du blind?? De er så absolutt eksisterende. Det er bare dere naive som lukker øynene. Se på London, se på Paris, se på Malmø, se på Oslo!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelige greier. Burde jo vært mulighet for å få velge hva man vil selv.

Nå er det faktisk slik at det ikke er vanlig i noen rettsaker at man livesender tiltaltes (eller andres) taler. I tillegg er det jo faktisk slik at dersom det dreier seg om en syk (i faglig forstand) person, så har også han rett på pasientvern. Lik det eller ikke.

Personlig synes jeg han er en infantil, umoden, liten drittunge, som hevder å ha masse kunnskap, men som tydelig (gjennom manifestet sitt) viser at han har lest mindre en en ex.phil student og i tillegg ikke skjønt noe av teksten.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen sted (på nett eller radiokanaler) som leser opp formidlingen fra rettsalen, slik at man kan høre refereringen, i stedet for å lese den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elyssa

Det er bestemt fordi norge er et svakt land som må drive med sensur. De vil sensurere Breivik slik at ikke andre skal bli påvirket. Påvirket vil egentlig si at folk vil få øynene opp for hvilke tilstander som faktisk kommer til å komme til Norge om få år.

Norge (regjeringen, AP!!!) skal være et Lykkeland, en smeltedigel av hvitt og svart, islam, kristendom....multikulturalisme. Det de ikke har skjønt er at Islam IKKE er interessert i multikulturalisme. De vil ta over.

Har du hørt om islamister som er for multikulturalisme??? Den tanken har nok ikke AP tenkt på en gang. For det er en ekkel tanke de ikke vil tenke. De vil spille gitar og kose seg.

Eller så nekter de å gi denne syke mannen den oppmerksomheten han vil ha.

De vil ikke videreføre propagandaen til en mann som har drept 77 mennesker fordi de mener noe annet enn ham.

Det har ikke noe med 'svake Norge' å gjøre eller at de er redde for at andre skal bli påvirket. Det er prinsipp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bestemt fordi norge er et svakt land som må drive med sensur. De vil sensurere Breivik slik at ikke andre skal bli påvirket. Påvirket vil egentlig si at folk vil få øynene opp for hvilke tilstander som faktisk kommer til å komme til Norge om få år.

Norge (regjeringen, AP!!!) skal være et Lykkeland, en smeltedigel av hvitt og svart, islam, kristendom....multikulturalisme. Det de ikke har skjønt er at Islam IKKE er interessert i multikulturalisme. De vil ta over.

Har du hørt om islamister som er for multikulturalisme??? Den tanken har nok ikke AP tenkt på en gang. For det er en ekkel tanke de ikke vil tenke. De vil spille gitar og kose seg.

Det er ikke sensur, alle vet hva han mener og de får lov til å gjenforklare forklaringen hans skriftelig og sitere han. De vil ikke gi han mer oppmerksomhet i forhold til ideologien sin fordi han ikke fortjener det etter det han har gjort. Hvorfor er det så fælt at det ikke ble direktesendt på tv? Pleier nå ikke være vanlig i andre saker, og yttringsfrihet har han massevis av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sensur, alle vet hva han mener og de får lov til å gjenforklare forklaringen hans skriftelig og sitere han. De vil ikke gi han mer oppmerksomhet i forhold til ideologien sin fordi han ikke fortjener det etter det han har gjort. Hvorfor er det så fælt at det ikke ble direktesendt på tv? Pleier nå ikke være vanlig i andre saker, og yttringsfrihet har han massevis av.

La meg først si at jeg ikke er mot innvandrere i det hele tatt (er utvandret fra Norge til et annet land så jeg er dermed innvandrer selv!). Men jeg syns likevel ALT i saken skal komme frem.

Da terroristene fløy inn i tvillingtårnene i USA så ble ikke terroristenes motiv/budskap holdt unna offentligheten for å "skåne de pårørende", Osama Bin Ladens taler til USA ble kringkastet i beste sendetid i hele USA og i resten av verden...

I går fikk Norge se live hele anklagen mot Breivik, men vi får ikke se han forsvare seg??

Ok, uansett om han har en twisted ideologi og uansett om han er Norges verste forbryter, så er jo det å sensurere ham det motsatte av ytringsfrihet og demokrati (er det ikke demokrati AP står for?)

Jeg trodde ytringsfrihet FOR ALLE var et prinsipp i et demokrati som Norge også?

Det er nå 5 år siden jeg bodde i Norge, har det kommet en lovendring jeg ikke har fått med meg som har fjernet ytringsfriheten i Norge?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky

Det er ikke sensur, alle vet hva han mener og de får lov til å gjenforklare forklaringen hans skriftelig og sitere han. De vil ikke gi han mer oppmerksomhet i forhold til ideologien sin fordi han ikke fortjener det etter det han har gjort. Hvorfor er det så fælt at det ikke ble direktesendt på tv? Pleier nå ikke være vanlig i andre saker, og yttringsfrihet har han massevis av.

Poenget er at enten så burde saken gå for lukkede dører eller så må folket få høre alt. Ikke drive sensur av hva som er bra for oss å høre og hva som ikke er bra for oss.

Da de sensurerer bort vesentlige deler av forklaringen hans henger ingenting på greip. Da kunne de heller ført retten for lukkede dører.....

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lykkeliky

La meg først si at jeg ikke er mot innvandrere i det hele tatt (er utvandret fra Norge til et annet land så jeg er dermed innvandrer selv!). Men jeg syns likevel ALT i saken skal komme frem.

Da terroristene fløy inn i tvillingtårnene i USA så ble ikke terroristenes motiv/budskap holdt unna offentligheten for å "skåne de pårørende", Osama Bin Ladens taler til USA ble kringkastet i beste sendetid i hele USA og i resten av verden...

I går fikk Norge se live hele anklagen mot Breivik, men vi får ikke se han forsvare seg??

Ok, uansett om han har en twisted ideologi og uansett om han er Norges verste forbryter, så er jo det å sensurere ham det motsatte av ytringsfrihet og demokrati (er det ikke demokrati AP står for?)

Jeg trodde ytringsfrihet FOR ALLE var et prinsipp i et demokrati som Norge også?

Det er nå 5 år siden jeg bodde i Norge, har det kommet en lovendring jeg ikke har fått med meg som har fjernet ytringsfriheten i Norge?

Meget godt sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg først si at jeg ikke er mot innvandrere i det hele tatt (er utvandret fra Norge til et annet land så jeg er dermed innvandrer selv!). Men jeg syns likevel ALT i saken skal komme frem.

Da terroristene fløy inn i tvillingtårnene i USA så ble ikke terroristenes motiv/budskap holdt unna offentligheten for å "skåne de pårørende", Osama Bin Ladens taler til USA ble kringkastet i beste sendetid i hele USA og i resten av verden...

I går fikk Norge se live hele anklagen mot Breivik, men vi får ikke se han forsvare seg??

Ok, uansett om han har en twisted ideologi og uansett om han er Norges verste forbryter, så er jo det å sensurere ham det motsatte av ytringsfrihet og demokrati (er det ikke demokrati AP står for?)

Jeg trodde ytringsfrihet FOR ALLE var et prinsipp i et demokrati som Norge også?

Det er nå 5 år siden jeg bodde i Norge, har det kommet en lovendring jeg ikke har fått med meg som har fjernet ytringsfriheten i Norge?

Men det er ikke noe som gir han rett til å ha en talerstol via retten. Han får jo formidlet sitt budskap, media siterer han og skriver referater fra forsvaret hans som blir lagt ut, manifestet hans er ikke så veldig vanskelig å få tak i osv. Meningene hans er absolutt ikke sensurert, han har bøttevis med yttringsfrihet, som alle andre, men at en rettsak skal bli en slags talerstol for ham er jo ikke akuratt det den er ment til. Så vidt jeg vet så var ikke Bin Laden i en rettsak..

Endret av mammamora90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som har lagt merke til at absolutt alle intervjuer er av folk som mener ABB har et forkvaklet syn på verden?

Rart det ikke finnes EN eneste person som sier det mange faktisk mener: At mye av det han sier faktisk har rot til virkeligheten.

Ser også allerede nå at det blir skrevet flere forskjellige tolkninger av hva han har sagt i vitneboksen via media, noe jeg fryktet skulle skje da jeg fikk høre at hans forklaring ikke ble sendt på direkten.

Dette er noe jeg synes er utrolig dumt. Kan virkelig lure på om alt er planlagt for ikke å sverte regjeringens virkelighet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Poenget er at enten så burde saken gå for lukkede dører eller så må folket få høre alt. Ikke drive sensur av hva som er bra for oss å høre og hva som ikke er bra for oss.

Da de sensurerer bort vesentlige deler av forklaringen hans henger ingenting på greip. Da kunne de heller ført retten for lukkede dører.....

Men det er jo ikke bare breivik som blir ¨sensurert¨, vi fikk ikke høre beskrivelsen av hvordan offrene ble drept, og tviler på vi får høre ofrene når de skal vitne..

På en måte skulle jeg ønske vi fikk se forklaringen hans, slik at folk kunne få se hvor sprø han er. Men nå får vi lese om det heller..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som har lagt merke til at absolutt alle intervjuer er av folk som mener ABB har et forkvaklet syn på verden?

Rart det ikke finnes EN eneste person som sier det mange faktisk mener: At mye av det han sier faktisk har rot til virkeligheten.

Ser også allerede nå at det blir skrevet flere forskjellige tolkninger av hva han har sagt i vitneboksen via media, noe jeg fryktet skulle skje da jeg fikk høre at hans forklaring ikke ble sendt på direkten.

Dette er noe jeg synes er utrolig dumt. Kan virkelig lure på om alt er planlagt for ikke å sverte regjeringens virkelighet.

Jeg tror ikke så mange mener dette, jeg tror de fleste av de som er enige med breivik henger på forum rundt omkring for å spre sin syke ideologi.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke så mange mener dette, jeg tror de fleste av de som er enige med breivik henger på forum rundt omkring for å spre sin syke ideologi.

Det er jo ingen syk ideologi når det har rot til virkeligheten, er det vel..?

Men skjønner jo at fåtallet har mot nok til å faktisk stå frem i offentligheten når man blir hakkemat så til de grader om man ikke mener det samme som hva "alle andre" da. Ser den...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dem som ønsker å lese den ligger hele Breiviks tale på vg.no nå. Jeg synes særlig slutten var skremmende , der han praktisk talt oppfordrer andre til å gjøre som ham .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...