Gå til innhold

Visste dere at Rose og Jack fra Titanic IKKE er ekte personer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hahahahah, det gjorde ikke jeg, fikk nesten litt sjokk da jeg oppdaget at absolutt begge karakterene er så og si 100% oppdiktet. Trodde det bygget på noe ekte jeg? Men de kan jo ikke bevise noe som helst, eller si at det var noen som dem der...

Jaja, dagens lærdom :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jack er visst ikke oppdiktet. Synes å huske fra en eller annen dokumentar jeg så en eller annen gang om at det faktisk var en fyr med det navnet (etternavnet også, men jeg husker ikke det atm) på båten. Men han var nok mest sannynlig ikke på flørtern med ei som het Rose, nei. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bor jeg sammen med en som elsker titanic og vet alt som er å vite om titanic, så ja det har jeg fått trøkt inn i hue tusner av ganger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de har da alltid vært veldig klare på at historien om Jack og Rose er helt oppdiktet.

Molly (det hun het ja?) var dog en ekte person :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bor jeg sammen med en som elsker titanic og vet alt som er å vite om titanic, så ja det har jeg fått trøkt inn i hue tusner av ganger :P

En? En mann? hehe, er kjæresten din titanic frelst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jupp! Båt generelt, og driver med modellbygging som han selger verden over. Annerkjent i det miljøet.

Han har tjuevis av bøker om titanic og kan alt som er om den båten.

Mener du det er sært? :P

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det visste jeg godt. De bare lagde en historie om to personer for å personifisere tragedien med å skape et bånd mellom disse. Alt som skjer med båten og alle historiske ting (hvordan det så ut, hvordan ulykken ble håndtert etc) er korrekt, men selve historien om de to er oppdiktet.

Det visste jeg også godt da jeg så den som 17-åring! Åh, gleder meg til å gjenoppleve den på det store lerretet! :-D

Endret av Rainbow81
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, gleder meg til å gjenoppleve den på det store lerretet! :-D

I falsk 3D, min gode mann! :nigo:

Hups, sorry, klarte å gå inn på å redigere ditt innlegg og ikke svare!!

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historically, there was a blue sapphire pendant on the RMS Titanic. It was given to passenger Kate Florence Phillips by her married lover, Samuel Morley, as the pair fled to America to make a new life for themselves. Morley perished in the sinking, and it is believed that this tragic love story was the inspiration for James Cameron's film.

http://en.wikipedia.org/wiki/Heart_of_the_Ocean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I falsk 3D, min gode mann! :nigo:

Det var virkelig ikke meninga å skrive i ditt innlegg, da, Yme!

3D blir forøvrig bra, de brukte visst mer penger på å redigere den om enn det originalfilmen kosta å lage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3D blir forøvrig bra, de brukte visst mer penger på å redigere den om enn det originalfilmen kosta å lage!

Wow, brukte de ikke en milliard dollar på å lage den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var virkelig ikke meninga å skrive i ditt innlegg, da, Yme!

Du lurer ikke meg, Rainbow! Jeg veit hvor flott innlegget mitt var, og du kan like gjerne innrømme at du bare ikke greide å holde fingra av fatet, først som sist! høhøh

3D blir forøvrig bra, de brukte visst mer penger på å redigere den om enn det originalfilmen kosta å lage!

Haha, seriøst? Jeg veit ikke hvor mye de tjente på den da den først kom, men det må jo ha vært mye, om de tar den risken der... Jeg har egentlig aldri sett den, jeg :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cuntzilla

Hehe. Har aldri noensinne møtt noen som har trodd noe annet!

Det er jo mange hendelser og personer i filmen som er basert på fakta, men den klisjeaktige kjærlighetshistorien med udødelig kjærlighet ved første blikk på tvers av klasser og sjalu drittsekk med pistol er ren fiksjon.

Forøvrig så kjenner jeg også en som er ekstremt interessert i Titanic, og han er en mann ja!

Det er mer til historien om Titanic enn Leonardo DiCaprio og hjerte/smerte vettu ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så den dama som snakker i Titanic filmen (på slutten tror jeg?) som kaller seg for Rose, hun var bare en skuespiller? Trodde det var den ekte damen som faktisk hadde opplevd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den dama som snakker i Titanic filmen (på slutten tror jeg?) som kaller seg for Rose, hun var bare en skuespiller? Trodde det var den ekte damen som faktisk hadde opplevd det.

Det er bare tull ja, heller ikke no havets hjerte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den dama som snakker i Titanic filmen (på slutten tror jeg?) som kaller seg for Rose, hun var bare en skuespiller? Trodde det var den ekte damen som faktisk hadde opplevd det.

Ja, dette er bare skuespill. Men det er nok pga hun at så mange tror at Jack og Rose er basert på en sann historie. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så den dama som snakker i Titanic filmen (på slutten tror jeg?) som kaller seg for Rose, hun var bare en skuespiller? Trodde det var den ekte damen som faktisk hadde opplevd det.

Og at på starten av filmen, så var det bare tilfeldigvis videokameraer i stua hennes som fikk med seg reaksjonen hennes da hun hørte om at de utforsket ting på Titanic...?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den dama som snakker i Titanic filmen (på slutten tror jeg?) som kaller seg for Rose, hun var bare en skuespiller? Trodde det var den ekte damen som faktisk hadde opplevd det.

Du tuller nå? Har du gått rundt og trodd det i 15 år???? Uffda.... :fnise:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri trodd de var ekte.

Blir mer sjokkert av alle menneskene som visstnok ikke har funnet ut før nå at Titanic faktisk var et ekte skip :fnise:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...