Gå til innhold

Dumt eller lurt å ha papir i trusa om natta


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mitt problem var at blodflekker ikke bare kommer pålakenet men også på dyna. Det var da jeg lærte om bleiebuksene av mamma. Jeg har tydeligvis arvet et gen for sterk blødning... :sjenert:

Bleiebuksene er også fra Tena, forresten. Anbefales.

Jepp! Og jeg skulle ønske at jeg hadde visst om det da jeg var i tenårene og tidlig i tjueårene og blødde så j.... at jeg våknet med blodsøl til og med i håret.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bind med "vinger" forsterker faktisk problemet når man bør veldig mye fordi vingene gjør at bindet ikke føyer seg helt etter kroppen og at det blir en slags åpning mellom trusekanten og låret. For meg har i hvert fall ikke disse "vingene" noen effekt ut over at jeg får gnagsår av dem...

Uff, det hørtes ikke greit ut. Når jeg blør mindre har jeg lagt to av de største fra Libress, blå pakke, etter hverandre i trusa og i tillegg hatt i tampong. Men det var før jeg begynte å kjøpe bleier for pleietrengende.

Jeg syns alt ble mye lettere da.

Sexy er man jo uansett ikke når man blør så mye..Da handler det om hygiene og å faktisk få sove. Siden det kan bli dyrt anbefaler jeg folk å gå til legen og ta opp å få dette på blå resept. Det gjelder jo kvinnehelse og de som har inkontinens får dette dekket.Det er ngen grunner til å lide i stillhet og bruke ruller med tolettpapir.

Plastposer gir faktisk sår hud, og tampong om natten kan gi infeksjon. Så legen bør lytte til dem som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller gå til fastlegen din og be om blå resept på engangsbleier for eldre sengeliggende og pleietrengede. Det er alt fra gule standard tybbe bleier sm er vide foran og over rumpa, til bleiebukser med elastikk og "kladder" man kan legge over lakenet.

Bleiene er altså i tre størrelser har jeg skjønt. Gule, blå og grønne tror jeg. Selv brukte jeg de gule i en vanlig sloggi truse, en størrelse større enn de jeg bruker til vanlig. De er ikke så tykke. Men det var før jeg fant bleiebuksene med elastikk.

Anbefaler folk å sende mail til Tena og be om prøvepakke ;)

Man trenger ikke si det er til mens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleiene er altså i tre størrelser har jeg skjønt. Gule, blå og grønne tror jeg. Selv brukte jeg de gule i en vanlig sloggi truse, en størrelse større enn de jeg bruker til vanlig. De er ikke så tykke. Men det var før jeg fant bleiebuksene med elastikk.

Anbefaler folk å sende mail til Tena og be om prøvepakke ;)

Man trenger ikke si det er til mens..

Men det dreier seg altså ikke om vanlige inkontinensbind, for de suger ikke opp blod så bra som bind. Det er altså snakk om nattbleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ, går det ann å blø så mye?? Da tror jeg at jeg hadde gått til legen, det må jo være noe galt? Selv når jeg ikke gikk på prevensjon og derfor hadde kraftigere mens trengte jeg aldri mer enn vanlig bind eller tampong om natten.. Nå trenger jeg som regel ingenting, blør ikke i det hele tatt når jeg ligger egentlig..

Det finnes ganske store tamponger? De må vel ta det meste?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ, går det ann å blø så mye?? Da tror jeg at jeg hadde gått til legen, det må jo være noe galt? Selv når jeg ikke gikk på prevensjon og derfor hadde kraftigere mens trengte jeg aldri mer enn vanlig bind eller tampong om natten.. Nå trenger jeg som regel ingenting, blør ikke i det hele tatt når jeg ligger egentlig..

Det finnes ganske store tamponger? De må vel ta det meste?

Ja, det er mulig å blø så mye.

Nei, det trenger ikke være noe galt.

Nei, tamponger tar ikke unna så mye.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Har vanligvis ikke så voldsom mens,men har hatt det etter jeg var gravid og mistet. Ønsker baby i nærmeste fremtid,vil derfor ikke begynne på hormonprevensjon.

Noen som vet hvor man kan kjøpe slike "bleier" man får på sykehuset etter fødsel? Kunne vært greit å sovet med for å føle seg "trygg" de to-tre første nettene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vanligvis ikke så voldsom mens,men har hatt det etter jeg var gravid og mistet. Ønsker baby i nærmeste fremtid,vil derfor ikke begynne på hormonprevensjon.

Noen som vet hvor man kan kjøpe slike "bleier" man får på sykehuset etter fødsel? Kunne vært greit å sovet med for å føle seg "trygg" de to-tre første nettene..

Her kan du kjøpe på nettet.

Du kan scrolle deg nedover og finne det som passer for deg.

http://www.apotekhjem.no/Nettbutikk/display.aspx?menuid=263&gclid=CLvr6KWKrq8CFcovmAodbxdnoA

Er nok sikkert andre nettsider også.Eller så kan du få tak i det på apotek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleiene er altså i tre størrelser har jeg skjønt. Gule, blå og grønne tror jeg. Selv brukte jeg de gule i en vanlig sloggi truse, en størrelse større enn de jeg bruker til vanlig. De er ikke så tykke. Men det var før jeg fant bleiebuksene med elastikk.

Anbefaler folk å sende mail til Tena og be om prøvepakke ;)

Man trenger ikke si det er til mens..

Det er et annet merke også som heter Attends.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EryMax

Jeg bruker DryNites bedmats, det er papirkladder til bruk under lakenet. De fåes kjøpt i dagligvarebutikken. Rimi,ICA,Eurospar,Meny,Coop Mega,Coop OBS hypermarked osv selger disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ikke helt hvordan moren din har kluten/ håndklet?

lagvis:

bind-truse-klut-truse om jeg forsto riktig? :P

Riktig :)

Beklager dårlig forklaring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ALLE DAGER!? Hvor mye blør dere!?

jeg må jo være frelst når jeg kan bare bruke 1 blå tampong om natten uten problem, ingen flekker eller noe.. gud jeg skal ikke klage neste mens altså!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud - forstår ikke noen her at ja, noen blør mye og noen mindre? kvinner er ikke dønn like. :kjefte:

Første dagen jeg blør så blør jeg gjerne mest, og kan feks bruke to nattbind, ett som ligger forran og et som ligger bak..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ingen løsning selv på bind som var bra nok når jeg blødde mye tidligere.

Da hadde jeg gjerne et gammelt stort håndkle i sengen for å ikke ødelegge madrassen.

Men i senere år har jeg begynt å blø mindre, så da har jeg ikke det problemet lengre heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cessie

I ALLE DAGER!? Hvor mye blør dere!?

jeg må jo være frelst når jeg kan bare bruke 1 blå tampong om natten uten problem, ingen flekker eller noe.. gud jeg skal ikke klage neste mens altså!

Blå tampong holder ca. 10 minutter - hvis jeg er heldig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Moren min pleide å bruke Saba self-sit. De var visst det eneste som dugde på de verste dagene.... Men jeg vet ikke om de finnes lenger. De var veldig tykke og myke, og uten den "hinna" øverst som alle bind har nå for tiden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar. Det høres ikke noeok ut. Blør jo mer enn jeg har gjort etter renselse ved fødsel. Oppsøk lege så lipper man kanskje å blakke seg på bind og greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som blør så mye har dere gått på hormonprevensjon? Jeg blødde ufattelig mye da jeg var yngre (heldigvis ikke så mye mens jeg lå så slapp problemet om natten, det holdt med nattbind), men så gikk jeg på ppiller noen år. Grudde meg skikkelig til å slutte på de for jeg trodde det ble tilbake til sånn det var før, men heldigvis ikke, blødningene er utrolig mye mindre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser denne tråden så tenker jeg at jeg skal slutte å klage over min uregelmessige syklus, som kan variere fra 15 - 50+ dager. Jeg blør i det minste relativt lite.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...