Gå til innhold

Dumt eller lurt å ha papir i trusa om natta


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det bare dumt av meg å i tillegg til nattbind stappe toalettpapir i trusa om natta de første dagene med mensen, hvor den er kraftig? Gjør det bare at bindet ikke "slipper til"? Hva gjør dere som blør mye ,om natta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg stapper papir nedi, ellers renner det bare utenfor siden jeg sover med ben og armer i alle himmelretninger.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tampong i tillegg hørtes lurt ut....får prøve tampong, nattbind og papir i kantene...da må det vel gå bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor hadde (eller for alt jeg vet har hun enda) en finurlig greie på det her.

Menstruse (truse det ikke er så farlig med flekker i)

Nattbind

Et lit håndkle/stor vaskeklut brettet legger utenpå truse og trer enda en truse utenpå der.

Jeg sliter ikke så mye med store blødninger så har aldri testet det ut, men ser for meg at det må jo være veldig grei løsning kanskje??!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ikke helt hvordan moren din har kluten/ håndklet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønte ikke helt hvordan moren din har kluten/ håndklet?

lagvis:

bind-truse-klut-truse om jeg forsto riktig? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt papir i trusa pga mangel på bind og tampong, og det smuldret opp og ble skikkelig ekkelt. Måtte dusje etterpå, og vaske trusa i vasken før jeg la den til vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg planen er klekket:

. plastpose og håndkle under rumpa

. 1 tampong og 2 nattbind

. papir i kantene på trusa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg også lurt på,- Hva gjør dere som er plaget med kraftig mens om natta? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min lærte meg å gå på apotek og kjøpe "inkontinenstruser" som egentlig er bleiebukser til eldre sengeliggende. Det er engangsbleiebukser med elastikk i sidene som kastes etter bruk.

Fungerer bedre enn plastposer og papir i sengen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjelpes! Høres j..stress ut da! Jeg må vel være heldig, for jeg blør faktisk ikke så lenge jeg ligger på rygg, så om natten trenger jeg ingen beskyttelse i det hele tatt.. Det begynner igjen når jeg reiser meg og begynner å bevege meg..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moren min lærte meg å gå på apotek og kjøpe "inkontinenstruser" som egentlig er bleiebukser til eldre sengeliggende. Det er engangsbleiebukser med elastikk i sidene som kastes etter bruk.

Fungerer bedre enn plastposer og papir i sengen.

Man kan spørre fastlegen sin om blå resept også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattbindene som selges nå for tiden er jo stort sett så tynne og stive at de ikke føyer seg etter kroppen og da renner det jo i alle retniger. Det eneste som fungerer sånn noenlunde er Libresse sin "ekstremvariant", men selv den holder ikke når det er på sitt verste.

Papir i trusa kan fungere, men blir det først gjennomtrukket, så "drysser" det jo og plutselig er det blod overalt. Jeg har derfor funnet ut at Tena Lady ikke er så dumt. Det er i hvert fall langt nok og tykt nok og sammen med en stram, stor truse (Sloggi Maxi) fungerer det bra. Blør man ekstremt mye, har Tena produkter beregnet på store mengder væske og da kan man faktisk kaste hele greia.

Bruker man dette sammen med et "tisselaken" kan man faktisk sove trygt og behagelig selv om det absolutt ikke havner i kategorien sexy! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min lærte meg å gå på apotek og kjøpe "inkontinenstruser" som egentlig er bleiebukser til eldre sengeliggende. Det er engangsbleiebukser med elastikk i sidene som kastes etter bruk.

Fungerer bedre enn plastposer og papir i sengen.

Da er vi to som har erfaring med at det fungerer!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nattbindene som selges nå for tiden er jo stort sett så tynne og stive at de ikke føyer seg etter kroppen og da renner det jo i alle retniger. Det eneste som fungerer sånn noenlunde er Libresse sin "ekstremvariant", men selv den holder ikke når det er på sitt verste.

Papir i trusa kan fungere, men blir det først gjennomtrukket, så "drysser" det jo og plutselig er det blod overalt. Jeg har derfor funnet ut at Tena Lady ikke er så dumt. Det er i hvert fall langt nok og tykt nok og sammen med en stram, stor truse (Sloggi Maxi) fungerer det bra. Blør man ekstremt mye, har Tena produkter beregnet på store mengder væske og da kan man faktisk kaste hele greia.

Bruker man dette sammen med et "tisselaken" kan man faktisk sove trygt og behagelig selv om det absolutt ikke havner i kategorien sexy! ;-)

Mitt problem var at blodflekker ikke bare kommer pålakenet men også på dyna. Det var da jeg lærte om bleiebuksene av mamma. Jeg har tydeligvis arvet et gen for sterk blødning... :sjenert:

Bleiebuksene er også fra Tena, forresten. Anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker dere ikke bind med vinger?

Bind med "vinger" forsterker faktisk problemet når man bør veldig mye fordi vingene gjør at bindet ikke føyer seg helt etter kroppen og at det blir en slags åpning mellom trusekanten og låret. For meg har i hvert fall ikke disse "vingene" noen effekt ut over at jeg får gnagsår av dem...
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk en søppelsekk..

Du stikker bare to hull til føttene helt nederst!

post-37809-0-43168700-1334186461_thumb.j

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg planen er klekket:

. plastpose og håndkle under rumpa

. 1 tampong og 2 nattbind

. papir i kantene på trusa

Eller gå til fastlegen din og be om blå resept på engangsbleier for eldre sengeliggende og pleietrengede. Det er alt fra gule standard tybbe bleier sm er vide foran og over rumpa, til bleiebukser med elastikk og "kladder" man kan legge over lakenet.

De fleste leger tar deg på alvor , og noen ganger trenger man også å få resept på jerntilskudd.

En henvisning til undersøkelse hos gynekolg er heller ikke dumt for å se om hormonprevensjon kan hjelpe.

Lykke til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...