AnonymBruker Skrevet 22. mars 2013 #381 Skrevet 22. mars 2013 Denne tråden skal jeg følge med på! Driver å sparer mitt hår ut. Det når meg nøyaktig til brystvortene, haha. Sletter av og til panneluggen og føner det ganske ofte - på kald luft vell og merke. Skal gå til innkjøp av ordentlig shampo, balsam og hårkurer. Noen som har tips, har tykt, farget og bølgete hår? Det er ikke så veldig slitt. Har hørt en del bra om FAST. Har lest hele denne tråden og vurderer om jeg skal begynne på noe kosttilskudd og! Mine tiltak: - Skal hive alle strikk med metallkant og kjøpe slike. - Begrense bruk av fliseklemmer - denne blir vanskelig. - Slette og føne håret minst mulig.Kutt det helt ut til hverdags. - Finne en god shampo, balsam og hårkur. Anbefaler Wella SP - Kjøpe tangler teezer. Kjøp heller naturbørste. Jeg bruker en børste i tre fra Body Shop. - Kjøpe Moroccanolje. - Sove med håret i flette. Veldig bra - Bruke minst mulig shampo og prøve å ikke vaske håret hver dag. Du kan kutte ned på shampoobruken ved å erstatte vanlig shampoo med såpefri hårvask fra Helsekost. Gir ikke like mye "piff" til håret pga fraværet av kjemikalier, men er godt for håret. Anbefaler merket Urtekram. Som balsam kan du bruke 1 l kaldt vann med 2 ss eplecidereddik. Lukten forsvinner når du skyller. Anonym poster: cd73c5acc806555403b046b88da04a94
muffin26 Skrevet 22. mars 2013 #382 Skrevet 22. mars 2013 Anonym poster: cd73c5acc806555403b046b88da04a94 tangle teezer er bedre enn den natur børsta. Har prøvd begge. Tangle teezer er utrolig bra.
muffin26 Skrevet 22. mars 2013 #383 Skrevet 22. mars 2013 Hvordan merker du at håret vokser "noe fortere"? Håret vokser ca. 1,25 cm/mnd i snitt, og gjerne litt raskere på sommeren enn vinteren. Sitter du med millimetermål og hårdagbok og regner ut hastigheten før og etter, og justerer for naturlig variasjon? jeg målte fakktisk håret og det vokste mer en 1 cm i månden.
Radon Skrevet 22. mars 2013 #384 Skrevet 22. mars 2013 Takk for svar Anonym! Jeg sletter håret så og si aldri, føner det kanskje et par ganger i måneden. Trenger ikke så mye ekstra piff, det er ganske "fluffy" naturlig Hva synes dere er den beste børsten?
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2013 #385 Skrevet 22. mars 2013 Takk for svar Anonym! Jeg sletter håret så og si aldri, føner det kanskje et par ganger i måneden. Trenger ikke så mye ekstra piff, det er ganske "fluffy" naturlig Hva synes dere er den beste børsten? Jeg har notert meg at Muffin26 anbefaler tangle teaser. Har ikke prøvd den, men det skal jeg gjøre. Jeg liker godt en flat, litt stor børste fra Body Shop. Anonym poster: cd73c5acc806555403b046b88da04a94
Strikkemamma Skrevet 24. mars 2013 #386 Skrevet 24. mars 2013 Trodde aldri jeg skulle si dette, men jeg vurderer å klippe meg i morgen! Er lei av langt hår som er SLITT og livløst. Vet jeg kommer til å angre etter klippen, men vet med meg selv at håret trenger dette. Huff Goodbye lange hår <3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #387 Skrevet 24. mars 2013 åhhhhh hvordan skaljeg klare å ikke rette ut håret?? har så jævlig hår. men jeg vil jo ha langt hår, og da kan jeg ikke varmebehandle Anonym poster: 6b9f97246edad19cfc68b7c8d5a7750c
yes2yes Skrevet 24. mars 2013 #388 Skrevet 24. mars 2013 åhhhhh hvordan skaljeg klare å ikke rette ut håret?? har så jævlig hår. men jeg vil jo ha langt hår, og da kan jeg ikke varmebehandle Anonym poster: 6b9f97246edad19cfc68b7c8d5a7750c Brasiliansk keratin behandling funket helt fint på meg for noen år siden. Man tar keratinen i hele håret, og sitter veldig nøye og retter ut håret (dekket av keratin) seksjon for seksjon. Senere venter man noen dager før man dusjer, og vips så hadde jeg ganske rett hår i en god tid fremover uten rettetang. Mine venner med mest krøller holdt håret i under 2 måneder, mine hold rundt 3 måneder. Når det er sagt, bør du være forsiktig med denne metoden om du allere har skadet hår.
Miss-Grey Skrevet 24. mars 2013 #389 Skrevet 24. mars 2013 Noen som vet om det er noen god idé å bruke denne i håret, sånn på lang sikt? http://www.iherb.com/Organic-Fiji-Organic-Face-and-Body-Coconut-Oil-Soap-Fragrance-Free-7-oz-198-g-Bar/14615 Prøvde den nettopp, og hodebunnen min klør faktisk ikke (noe den alltid gjør ellers). Ser foreløpig ikke fett ut heller...
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 25. mars 2013 #390 Skrevet 25. mars 2013 Noen som vet om det er noen god idé å bruke denne i håret, sånn på lang sikt? http://www.iherb.com...198-g-Bar/14615 Prøvde den nettopp, og hodebunnen min klør faktisk ikke (noe den alltid gjør ellers). Ser foreløpig ikke fett ut heller... Vasker du ansiktet også med den? Hele kroppen? Har aldri handlet på iherb, men kan man bruke den istedet for annen ansiktsrens da?
Miss-Grey Skrevet 25. mars 2013 #391 Skrevet 25. mars 2013 Vasker du ansiktet også med den? Hele kroppen? Har aldri handlet på iherb, men kan man bruke den istedet for annen ansiktsrens da? Den blir nok fort for aktiv for ansiktet, ettersom den kun består av kokosolje. Kan brukes på kroppen, men synes den etterlater en litt rar følelse på huden, så jeg var på utkikk etter et nytt bruksområde. Etter å ha lest om shampoobarer på internett prøvde jeg den i håret i går kveld, og det fungerte utmerket! Fikk silkemykt hår, uten kløe i hodebunnen. Det gjenstår å se hvordan dette fungerer på lang sikt, tror det er fare for at jeg må vaske oftere enn med min vanlige shampoo. Skal forsøke noen uker fremover, bare for å teste det ut ordentlig.
tmriii Skrevet 26. mars 2013 #392 Skrevet 26. mars 2013 Et lite tips til dere som har tørt hår: Jeg har prøvd mange forskjellige shampooer og balsamer for tørt hår, men ingen har hjulpet noe særlig. Nå har jeg begynt med shampoo og balsam fra Joico moisture recovery, og det funker kjempebra! Håret mitt føles veldig mykt og mye sunnere nå. Men så skal det jo sies at alle hårtyper reagerer forskjellig på forskjellige hårprodukter.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #393 Skrevet 26. mars 2013 Trodde aldri jeg skulle si dette, men jeg vurderer å klippe meg i morgen! Er lei av langt hår som er SLITT og livløst. Vet jeg kommer til å angre etter klippen, men vet med meg selv at håret trenger dette. Huff Goodbye lange hår <3 Det vokser da ut igjen Jeg klipte nylig av 5-6cm av mitt enormt lange hår og føler meg snau hahah. Syns det er fint med en klipp en sjelden gang for å få vekk litt slitte tupper og sånn Anonym poster: cd73c5acc806555403b046b88da04a94
muffin26 Skrevet 26. mars 2013 #395 Skrevet 26. mars 2013 Jeg gidder ikke å opprette en ny tråd for å stille dette spørsmålet. Kan noen av dere kan hjelpe meg? Jeg har prøvd så mange sjampo. Nå bruker jeg en fra helsekost som skal være ganske ren,men jeg klør sånn i hodebunnen av alle. Kan noen annbefale en sjampo som ikke klør:(
student86 Skrevet 26. mars 2013 #396 Skrevet 26. mars 2013 Heia, denne tråden liker jeg! =) Håret mitt er veldig tykt, men glatt og vokser raskt. Jeg klippet meg kort for en stund siden, men sparer nå og det går fremover! Jeg har pleid å ha langt hår, og savner det... Personlig gjør jeg minst mulig med håret: - grer det sjelden (har veldig glatt hår) - bruker kun shampoo, ikke balsam (igjen, håret mitt er glatt) - stusser/klipper håret maks en gang i året - bruker sjelden eller aldri rettetang/føner osv. - avslutter dusjing med kaldt vann - sover med håret løst, som regel Et lite rim til slutt når det gjelder innsatsen for å få langt hår: Less is more når det gjelder hår! 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #397 Skrevet 26. mars 2013 Jeg gidder ikke å opprette en ny tråd for å stille dette spørsmålet. Kan noen av dere kan hjelpe meg? Jeg har prøvd så mange sjampo. Nå bruker jeg en fra helsekost som skal være ganske ren,men jeg klør sånn i hodebunnen av alle. Kan noen annbefale en sjampo som ikke klør:( Er det parfyme i shampoen? Hvilket merke bruker du? Anonym poster: cd73c5acc806555403b046b88da04a94
muffin26 Skrevet 26. mars 2013 #398 Skrevet 26. mars 2013 Er det parfyme i shampoen? Hvilket merke bruker du? Anonym poster: cd73c5acc806555403b046b88da04a94 Det er denne jeg bruker nå http://www.gronnlivsstil.no/productdetails.php?product=102. Bruker ikke balsam eller kur eller produkter i hodebunnen bare denn sjampoen.
Edda123 Skrevet 26. mars 2013 #399 Skrevet 26. mars 2013 Jeg gidder ikke å opprette en ny tråd for å stille dette spørsmålet. Kan noen av dere kan hjelpe meg? Jeg har prøvd så mange sjampo. Nå bruker jeg en fra helsekost som skal være ganske ren,men jeg klør sånn i hodebunnen av alle. Kan noen annbefale en sjampo som ikke klør:( Prøv shampoo uten SLS! Pleide også å klø i hodebunnen, men etter jeg kjøpte shampoo uten SLS klør det ikke lenger. Moroccainoil, Alterna, John Masters Organics og Pureology vet jeg har. Verdt et forsøk kanskje
Strikkemamma Skrevet 26. mars 2013 #400 Skrevet 26. mars 2013 Klippet du deg lykke? Er du fornøyd? Nei jec turte ikke.... er enda i tvil da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå