Gjest Vodka Skrevet 22. april 2012 #181 Skrevet 22. april 2012 (endret) jeg tror ikke alle trenger så mye kuring og vitaminer osv for å få fint, langt hår. Jeg har bleket og stripet håret mitt hjemme mange ganger, og hadde ikke klipt meg på 8 måneder. Har brukt for det meste shampoo fra dagligvare og kur fra Joico av og til. Føner håret nesten alltid, og grer håret mens det er vått. Men frisøren sa jeg hadde sunt og kjempelangt hår. Så det er ikke så mye hokus pokus som skal til alltid? Men det kommer kanskje an på hårtypen og. Man bør uansett klippe seg litt oftere enn jeg gjør, for tuppene mine var ganske slitt (3 cm). Endret 22. april 2012 av Vodka
apekatt Skrevet 22. april 2012 #182 Skrevet 22. april 2012 Ja, men hva med å bruke egg og honning? Hmm, det høres bedre ut!
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #183 Skrevet 22. april 2012 har halvlangt hår og målet mitt er egentlig ikke å få megalangt hår, men heller tykkere, mer glasfullt osv. har egentlig et nordisk hår som er rett og blir fort slitt. - tar b-vitaminer - tror ikke dette er nevnt eda: blomkålretter er utrolig rikt på biotin(vit b7) obs, ikke alle bvitamin tilskudd inneholder biotin. Biotin er et vitamin som hjelper kroppen til å gro hår- og neglvekst, blant mye annet. finnes i egg, avokado og havregryn også. - prøver for all del å være forsiktig når jeg tar ut strikken av håret, spesielt hvis håret er vått - grer ikke håret hvis det er vått - et par kurer i uka: arganolje for det meste, har prøvd avokado/honningkur og egg/olivenolje også. arganolje gjør susen, og dette kan med fordel brukes med en gang en ser at håret fliser seg opp eller kjennes tørt. - vasker så sjeldent som mulig, 2 ganger i uka ca. Dette har jeg tenkt til å prøve mer av: - økologisk sjampo - oftere kuring - vurderer å begynne på sinktilskudd - endre uvanen min som er å dusje i ekstremt varmt vann.. det tørker jo selfølgelig ut håret:( ett spørsmål.. hvorfor er det bra for håret med epplecidereddik?
Gjest HunterLady Skrevet 22. april 2012 #184 Skrevet 22. april 2012 Ja, men hva med å bruke egg og honning? Off topic: Men kan ikke du skifte kjønnet ditt til kvinne? Er forstyrrende at det står mann når du ikke er det. :gjeiper:
Ivana Skrevet 22. april 2012 #185 Skrevet 22. april 2012 (endret) Har ganske tykt, bølgete hår og er på god vei til å spare til langt hår jeg og! Har vel igrunn ingen spesielle ting som jeg gjør for få det til å gro raskere, bortsett fra å ikke klippe håret. Har ikke klippet/stusset håret på nesten 1 1/2 år :gjeiper: Endret 22. april 2012 av Ivana
ssecret Skrevet 22. april 2012 Forfatter #186 Skrevet 22. april 2012 jeg tror ikke alle trenger så mye kuring og vitaminer osv for å få fint, langt hår. Neida, er enig i det. Håret vokser jo uansett MEN hvis man er utålmodig(skyldig...) og vil ha langt hår med en gang, så må man gjøre litt hokus pokus
Månestråle** Skrevet 23. april 2012 #187 Skrevet 23. april 2012 Det er jo megagøy å kline mat i håret! Går an å bare ta den nederst og, men siden jeg har veldig tørr hodebunn brukte jeg det på det hele. Klin blir det jo uansett, så bruk pose/hette. Det eneste som er styr er vel egentlig bare å fordele den i håret, sette det opp og ha plast rundt, samt være litt ekstra nøye når man vasker det ut (shampo før vann!). Og jeg håret mitt er fortsatt kjempeglatt og mykt, så dette blir nok en gjenganger. Når jeg er alene i leiligheten såklart :D Dette fikk jeg lyst til å prøve. Kan du fortelle hvordan du gjør det? Bruker du hele egget, eller bare plommen? Og hva skjer når du vasker det? Ser for meg at egg reagerer på varmt vann..?
Melia Skrevet 23. april 2012 #188 Skrevet 23. april 2012 Extensions er jo et godt alternativ om man vil ha langt hår, i stedet for å stresse og styre med stuff som skal få ditt eget hår til å vokse kjappere Bruker sjøl Hairtalk extenions, og har 60 cm langt hår, suuuuperfornøyd.
apekatt Skrevet 23. april 2012 #189 Skrevet 23. april 2012 Extensions er jo et godt alternativ om man vil ha langt hår, i stedet for å stresse og styre med stuff som skal få ditt eget hår til å vokse kjappere Bruker sjøl Hairtalk extenions, og har 60 cm langt hår, suuuuperfornøyd. Men mange vil at andre skal se at det ikke er falsk hår, dessuten er det mer å styre med "stuff" ved å alltid måtte ta av og ta på extension en etter en. Det finnes også mennesker som syns at å kjøpe extensions, ikke er etisk riktig. Viktigste av alt er jo den bra følelsen man får, når noen spør om det er ditt hår, og du sier "Jaa, alt er mitt" :D
Gjest BabyBlue Skrevet 23. april 2012 #190 Skrevet 23. april 2012 Extensions er jo et godt alternativ om man vil ha langt hår, i stedet for å stresse og styre med stuff som skal få ditt eget hår til å vokse kjappere Bruker sjøl Hairtalk extenions, og har 60 cm langt hår, suuuuperfornøyd. Ja, men... det er liksom litt mer stas å skryte over at det er ens eget hår om folk gir deg komplimenter :gjeiper: Men vet at hairtalk har fått mye skryt for kvaliteten, så det ble sikkert et skikkelig lekkert resultat Kos deg med håret ditt! Vi andre må nok vente en stund lenger for å få samme lengde og greier
Belle de Jour Skrevet 23. april 2012 #191 Skrevet 23. april 2012 Dette fikk jeg lyst til å prøve. Kan du fortelle hvordan du gjør det? Bruker du hele egget, eller bare plommen? Og hva skjer når du vasker det? Ser for meg at egg reagerer på varmt vann..? Det var veldig enkelt! Blanda (hele) egg og olje (tok to egg til mitt hår som er rett nedenfor bh-stroppen) og en del olje, hadde ikke noe spesielt blandingsforhold. Hadde i sjampo i før vann, og gnidde det godt inn. Jeg hadde i grunnen ganske varmt vann uten at det ble problemer, men tror det anbefales å ha det litt kaldt, spesielt fordi oljen er lettere å få ut da. Gjorde det i grunnen på akkurat samme måte som når jeg bruker bare olje, bortsett fra at jeg måtte dekke til hodet for at egg ikke skulle renne ut;)
annma25 Skrevet 23. april 2012 #192 Skrevet 23. april 2012 For tre år siden hadde jeg tykt langt hår ned til rumpesprekken. Så var jeg så dum at jeg bleket håret selv.. måtte klippe av så masse og håret mitt har blitt så tynt:( Men jeg SKAL ha så langt hår igjen! Savner det.. har fått bort det meste slitte nå, har skulderlangt hår. Men utfordringa er å ikke bruke rettetang, for siden håret mitt har blitt så tynt så legger det seg så rart og fælt.. men man må vel kanskje bare bite tennene sammen..? og håpe håret vokser fort..
ssecret Skrevet 23. april 2012 Forfatter #193 Skrevet 23. april 2012 (endret) Jeg har nettopp kjøpt DENNE HÅRBØRSTEN som man kan bruke i både vått og tørt hår. Jeg trodde ikke det kunne kjennes sååå forskjellig ut, men den er kjempebra! Finnes i svart og rosa. Kan kjøpes på bl.a "enklere liv" og "lucky duck" Anbefales på det varmeste for å forhindre skadet hår! Endret 23. april 2012 av ssecret
Lutetium 71 Skrevet 23. april 2012 #194 Skrevet 23. april 2012 har halvlangt hår og målet mitt er egentlig ikke å få megalangt hår, men heller tykkere, mer glasfullt osv. har egentlig et nordisk hår som er rett og blir fort slitt. - tar b-vitaminer - tror ikke dette er nevnt eda: blomkålretter er utrolig rikt på biotin(vit b7) obs, ikke alle bvitamin tilskudd inneholder biotin. Biotin er et vitamin som hjelper kroppen til å gro hår- og neglvekst, blant mye annet. finnes i egg, avokado og havregryn også. Fra www.nettdoktor.no: Hva er symptomene på biotinmangel? Mangel på biotin ses veldig sjelden og kun under ekstreme omstendigheter. Symptomer på biotinmangel kan vise seg ved utslett i ansiktet, hårtap og symptomer fra nervesystemet. Med andre ord, du hadde merket det om du hadde vært i underskudd på biotin. Sinkmangel er heller ikke vanlig, og, surprise, surprise - veganere er mer utsatt for også denne mangelsykdommmen. Hadde du hatt ett såpass dårlig kosthold at dette hadde vært ett problem, hadde du hatt større problemer enn lite glansfullt hår. For all del, ikke dumt å ha ett bra kosthold uansett, men for å forbedre hårvekst? Please! Bruk heller de surt oppsparte midlene på noe som viser igjen, som for eksempel en frisørtime, og en saftig biff.
Gjest BabyBlue Skrevet 23. april 2012 #195 Skrevet 23. april 2012 Synes selv at biotinbaserte shampoer gjør susen for røyting, men har aldri tenkt å ta det som kosttilskudd... tar nok piller som det er, jeg
Lutetium 71 Skrevet 23. april 2012 #196 Skrevet 23. april 2012 Synes selv at biotinbaserte shampoer gjør susen for røyting, men har aldri tenkt å ta det som kosttilskudd... tar nok piller som det er, jeg Man kan kanskje bruke shampoen i sauser og supper? :gjeiper: (To ting på en gang)
Gjest BabyBlue Skrevet 23. april 2012 #197 Skrevet 23. april 2012 Man kan kanskje bruke shampoen i sauser og supper? :gjeiper: (To ting på en gang) Oh yeah, om smaken hadde funket det blitt en bestselger
Ivana Skrevet 2. mai 2012 #199 Skrevet 2. mai 2012 Prøvde meg cirka 2-3uker på den såkalte "balsamkuren" som jeg leste om på dagbladet. Håret mitt ble tungt og fettete Dette skal altså ikke prøves på nytt. Håper jeg får tilbake mitt gamle hår raskt, føler nesten ikke at jeg kan ha håret mitt hengende ned etter hvordan det ser ut. Noen som vet hva det smarteste som man kan gjøre? kutte ut balsam en stund?
ssecret Skrevet 2. mai 2012 Forfatter #200 Skrevet 2. mai 2012 Prøvde meg cirka 2-3uker på den såkalte "balsamkuren" som jeg leste om på dagbladet. Håret mitt ble tungt og fettete Dette skal altså ikke prøves på nytt. Håper jeg får tilbake mitt gamle hår raskt, føler nesten ikke at jeg kan ha håret mitt hengende ned etter hvordan det ser ut. Noen som vet hva det smarteste som man kan gjøre? kutte ut balsam en stund? Oi :gjeiper: Tror ikke det er så mye du kan gjøre annet enn å fortsette med shampo til det blir normalt igjen. På Vita selger de hodebunnsrens hvis du trenger det. HER er en renseshampo Huff, jeg kunne ikke byttet ut følelsen av nyvasket hår mot noen ting uansett hvor bra det hadde vært for håret!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå