Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva hvis jeg bruker den som en kur må håret være tørt eller vått da? Takk fir svar:)

Tror det bør være vått :)

Skrevet

hvor kjøper dere denne kokosoljen?

AnonymBruker
Skrevet

hva hvis jeg bruker den som en kur må håret være tørt eller vått da? Takk fir svar:)

Hvis du skal bruke den som kur er det best i tørt. Varm oljen opp i vannbad før du har i håret. Fordel godt i hår og hodebunn og bruk en plastikkhette før du tvinner et vått, varm håndkle rundt. Så et tørt, varmt hodekle. Skift så mange ganger du ønsker. Når du skal vaske det ut igjen er det viktig å skylle med iskaldt vann før du har i shampoo. Skyll ut med kaldt vann før du tar i shampoo en gang til.

Anonym poster: c4d1ee242a0347d66a97db0a850ad953

Skrevet

Da har jeg testa det som kur og litt i tuppene etterpå. Kan ikke si håret har blitt kjempe mykt,men litt kanskje. Merker man forskjell med en gang eller tar det tid?

Skrevet

Denne tråden må jeg følge med på. Var hos frisøren på torsdag, og ga klar beskjed om at jeg bare skulle ha enkel stussing. Hun klippet nærmere 5 centimeter! Nå går håret bare til skuldrene, og jeg savner det lange, fine håret mitt. :(

AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden må jeg følge med på. Var hos frisøren på torsdag, og ga klar beskjed om at jeg bare skulle ha enkel stussing. Hun klippet nærmere 5 centimeter! Nå går håret bare til skuldrene, og jeg savner det lange, fine håret mitt. :(

Klassiker altså. Man bør egentlig holde seg langt unna friøsrer om man ønsker langt hår.

Anonym poster: cd73c5acc806555403b046b88da04a94

• Liker 2
Skrevet

Klassiker altså. Man bør egentlig holde seg langt unna friøsrer om man ønsker langt hår.

så sant:)
Skrevet

hvor kjøper dere denne kokosoljen?

helsekosten.
  • Liker 1
Skrevet

Håret mitt ble veldig fett,men det er nok fordi keg overdrev. Brukte først oljen som kur så tok i lengdene etterpå det ble nik to much. Håret er bare fett i lengdene ikke oppe. Ja ja mindre olje neste gang og ikke begge deler.

Skrevet

Håret mitt ble veldig fett,men det er nok fordi keg overdrev. Brukte først oljen som kur så tok i lengdene etterpå det ble nik to much. Håret er bare fett i lengdene ikke oppe. Ja ja mindre olje neste gang og ikke begge deler.

Var det vanskelig å vaske oljen ut igjen fra vått hår? Jeg har bare brukt den som leave-in conditioner:)

Skrevet (endret)

Var det vanskelig å vaske oljen ut igjen fra vått hår? Jeg har bare brukt den som leave-in conditioner:)

Nei egentlig ikke jeg tok i sjampo først, men tok oljen i tørt hår. Tok så etterpå olje i lengdene tror det ble for mye av det gode så håret ble fett i lengdene,men fint oppe der jeg ikke tok olje etterpå. Endret av muffin26
Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Håret mitt blir faktisk tørrere og mer pistrete etter en kur med kokosolje, så jeg bruker den bare i tuppene av og til.

Jeg holder på å spare ut håret, men håret mitt er litt rart. Det øverste laget blir fort veldig tørt, og ser ikke pent ut i det hele tatt *sukk*

Skrevet

Jeg fikk silkemykt hår etter å ha hatt i joico fuktighetskur så marocan oil i lengdene,men er det farlig å bruke narocanoil skader det håret pga silikonene?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk silkemykt hår etter å ha hatt i joico fuktighetskur så marocan oil i lengdene,men er det farlig å bruke narocanoil skader det håret pga silikonene?

Nei, det skader ikke håret når det bare er i lengdene, men det gjør ikke noe for håret heller annet enn å gjøre det glatt. Silikonen vil gjøre at det du tilfører av fuktig ikke trenger inn i håret.

AnonymBruker
Skrevet

Hei - dette med kokosolje var nytt for meg. Og jeg må ha det inn med teskje:

- hvilken type bruker dere og hvor kjøpes den?

- Hvordan er rutinene når den brukes som kur?

- hvordan blir håret etterpå?

- Hvorfor kokosolje?

Annonse
Skrevet

Noen flere her som har erfaring med panto3 her?

Skrevet

Nei, det skader ikke håret når det bare er i lengdene, men det gjør ikke noe for håret heller annet enn å gjøre det glatt. Silikonen vil gjøre at det du tilfører av fuktig ikke trenger inn i håret.

Håret er jo dødt uansett så hvis jeg tar en fuktighetskur etter hårvask så denne oljen så vil fuktighetskuren trenge inn i håret og slikonet er en slags beskytelse slik at håret ikke blir enda mer slitt.
Skrevet

Hei - dette med kokosolje var nytt for meg. Og jeg må ha det inn med teskje:

- hvilken type bruker dere og hvor kjøpes den?

- Hvordan er rutinene når den brukes som kur?

- hvordan blir håret etterpå?

- Hvorfor kokosolje?

1. Evinas natural Extra Virgin (kjøpes på nettet) eller Pure (innvandrerbutikker).

2. Her kan jeg ikke svare for jeg har bare brukt den som leave-in.

3. Håret blir mykt, medgjørlig og suuuperglansfult.

4. Hvis du googler "kokosolje" så kan du lese hvorfor ;)

Skrevet (endret)

Slenger meg på her jeg!

Selv om bestemoren min i går tok kraftig tak i håret mitt og prøvde å forklare meg at extensions er skadelig for håret (jeg har ikke extensions, by the way), synes jeg ikke håret mitt er langt nok enda.

Per nå er håret mitt ca 39cm langt (nappet ut to hårstrå og målte dem med målebånd, haha): det rekker til armhulene mine, sånn ca.

Mine tiltak er som følger:

* bruke minst mulig varme på håret

* bruke gode, pleiende produkter

* ikke vaske håret hver dag, helst hver andre til hver tredje dag

* ikke bruke hårstrikker med metall på

* ikke børste det når det vått, kun kamme det med grovtagget kam om jeg absolutt MÅ

Edit: skrivefeil

Endret av -littleme-
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tør nok ikke det, er så innmari klønete og lite fingernem! Nå har jeg en veldig god frisør som alltid sier at det er helt opp til meg hvor mye jeg vil ta, men jeg så jo sist at det ikke så bra ut. Men jeg føler ofte at det ser verre ut jo lengre tid siden jeg vaska det, hvor rart det enn høres ut. At det da blir ekstra brusete nederst.

Så rart, mitt hår er helt omvendt. En dag eller to etter vask, ser det veleig tørt og brusete ut i bunn, men etterhvert blir det bare bedre og bedre, helt til jeg må vaske det igjen. :P

Anonym poster: 72ce8e704a30ab1d13f70646634ef47b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...