Gå til innhold

Maia sin rugedagbok

Maiava88

Anbefalte innlegg

Litt treg med å oppdatere lista ser jeg :fnise:

Unnfangelsen finner sted omkring: 29. mars 2012

Hjertet begynner å slå: 23. april 2012

Embryoet beveger seg: 17. mai 2012

Alle indre organer er ferdig formet: 24. mai 2012

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 24. mai 2012

Risiko for spontanabort avtar: 7. juni 2012

Kvalmen avtar for de fleste: 14. juni 2012

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 21. juni 2012

Fosteret svelger og tisser: 5. juli 2012

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 19. juli 2012

Tid for ultralyd: 17. juli 2012

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 02. august 2012

Fosteret begynner å høre: 23. august 2012

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 20. september 2012

Mange fostre legger seg med hodet ned: 25. oktober 2012

Svangerskapspermisjonen begynner: 01. desember 2012

Antatt termindato: 22. desember 2012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Venter og venter... 1 uke igjen til termin i dag :laugh: Håper hun kommer snart!!

Har tidenes verste hodepine for tiden! Begynte i går morges og i natt trodde jeg at jeg skulle dø! Hadde så vondt, samboer snorka som ett udyr og ute var det full storm, så søvn var ikke lett å finne :( Trodde også at fødselen var i gang en periode. Våknet med ett brak en halvtime etter jeg la meg med en intens stikking i magen. Noe av det sammen jeg opplevde her om dagen, men varte bare i noen sekunder. Så kom kynnerne, regelmessig i stunden etterpå. Hadde sånn hodepine at jeg ikke greide å kjenne forskjell på smerter kynnerne og hodet, så jeg var veldig usikker på hva som skjedde. Bestemte meg for å ignorere kynnerne og satse på at det bare var falsk alarm. Ikke fader om jeg skulle føde med migreneanfall! Sto opp etter ett par timer og tok ett par paracett. Sovnet etter noen timer igjen og sov som en stein til klokka 11!

Kjenner hodepinen henger i enda, men håper den går over til i natt.

Jeg har hele livet vært plaget med migrene og hodepine, men har ikke hatt ett eneste migreneanfall etter jeg ble gravid (noe som tyder på at den er hormonell). Hodepine har jeg vel hatt ved ett få anledninger, men ikke fler enn at jeg kan telle det på en hånd. Helt fantastisk! Men fy så fælt jeg har det når jeg først får hodepine :plystre:

Snuppa var VELDIG aktiv i natt! Det kilte med tær og fingre konstant de timene jeg var våken. Tror hun vinker i søvne eller noe :biggrin: Føler snart at jeg revner på midten, fordi huden på magen er så utrolig stram! Jeg er faktisk ikke så stor heller, så jeg føler virkelig med de som er større enn meg :fnise: Selv om jeg ikke er stor, så tror jeg nok lillemor er ganske så stor nå. Jeg har en ganske "lang" mage, er lang i ryggen, men jeg kjenner babyen fra øverst i magen og helt neddi bekkenet. Håper ikke jeg må føde noen gigababy ass :sjokkert:

Nå skal jeg strikke litt på babykjolen til lillemor før vi skal i butikken og handle lørdagskos :) Skal inn til svigers sammen med mamma og stefaren min på kveldsmat litt senere i kveld. Det blir kos :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, det er så spennende å følge dere som nærmer dere nå :jepp:

Jeg håper du ikke plages unødvendig, Maia. For dét er jo ikke noe særlig :riste: Håper du sover søtt nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal love deg det er en spennende tid! Mange som spør om det skjer noe, men jeg synes bare det er koselig å bli "mast" på jeg :fnise: Godt å vite at folk tenker på meg og lillemor, og gleder seg til hun kommer :danse:

Har begynt å forberede meg på å tilbringe julaften på sykehuset i år... Bare slik at jeg ikke blir helt satt ut over situasjonen hvis vi kommer til det. Fordeler med å være på sykehuset på julaften er at vi får fred og ro, ingen farting fra det ene selskapet til det andre, bare oss to og lille jenta vår :rodmer: Julematen får vi spare til vi komme hjem igjen. Julegaver også. Men jeg tror ikke noen julegave kommer til å toppe den gaven vi selv har laget :fnise: Desuten, jeg har tre nøtter til askepott på DVD som jeg skal pakke ned i sykehusbagen, sånn i tilfelle jeg er okkupert på det tidspunktet på julaften :laugh:

Nå er jeg straks ferdig med kjolen til lillemor! Har strikket ferdig én men den ble litt liten, så vi får satse på at nr. 2 blir bedre :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom uuut daaaa.. :bond:

I går slo vi til med en ekstra runde i sengehalmen for å se om vi satte i gang noe. Vel, noe skjedde, men det er ikke nok. Hadde regelmessige og litt smertefulle kynnere i en halvtime i natt. Lå og tok tiden med rietelleren og håpet på at NÅ var det i gang.. Men så sovnet jeg :fnise: Da jeg sto opp i morges kom det litt blod og slim i papiret da jeg var på do!! Kanskje det er slimproppen? Jordmor sa at det var fult mulig, men det har ikke kommet noe mer enda. Var som sagt hos jordmor også, og har avtalt at jeg skal bestille overtidskontroll på sykehuset selv i neste uke hvis ingenting har skjedd. Men vi satser på at noe skjer før/i helga :danse:

Vi tok oss en liten bytur i dag. Har hentet ut den siste babybox'en fra apotek 1 (super boks!! :laugh: ), spist mat og handlet de siste julegavene og litt juleklær. Må ha ammevennlige pen-klær liggende tilgjengelig sånn just in case, fant jeg ut.

Nå har jeg fått en sånn ekkel halsvondt som bare ble verre etter en liten dupp på sofaen :( Håper det ikke utvikler seg til noen forkjølelse! DET har jeg ikke tid til nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Satser sammen med deg, Maia! Håper at det skjer noe nå som slimproppen har gått :Nikke:

Inn med masse c-vit etc, ingen halsvondt er velkommen nå!!

Gleder meg til å hente flere babybox´er, det er jo litt stas :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Det er vist slimproppen som er på vei :fnise: Enn at slim kunne gi så mye glede i hverdagen?! Haha... :fnise: Men det kan fortsatt ta sin tid ifølge jordmor, men så lenge jeg vet at NOE skjer så er det greit liksom :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får være litt aktiv, ta litt knebøy og slikt, så kanskje resten kommer og vannet går? Hvem vet?

Grattis med 40 uker idag :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker bare innom sånn kjapt før vi reiser på sykehuset på sjekk! Vannet har gått for en time siden men ingen rier enda

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker bare innom sånn kjapt før vi reiser på sykehuset på sjekk! Vannet har gått for en time siden men ingen rier enda

Se her ja, så spennende, Maia! Kanskje det blir baby idag, 20.12.2012? Kul dato! Håper alt går bra, og at dere igrunn ikke blir sendt hjem igjen fordi vannet har gått.

Masse lykke til idag :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lille Julia kom til verden klokken 21.15er i gårkveld :) Fødselen gikk over all forventning og jeg er i knallform! ny rekord i åpningstid på st. olavs som førstegangs. skriver mer siden :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gratulerer såååå mye med Julia. så fantastisk deilig. Nå blir det jul hjemme. Gleder meg til å lese historien :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, jeg blir bløt i øynene :rodmer: Gratulerer så masse med lille Julia :strix:

Gleder meg til å høre om din fantastiske opplevelse, og gratulerer med en ekstra kul dato på kjøpet!

Stooor klem! :klemmer:

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...