Gjest roseduft Skrevet 27. januar 2013 #501 Del Skrevet 27. januar 2013 Så utrolig nydelig jente Vakre bilder av noen vakre jenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 27. januar 2013 #502 Del Skrevet 27. januar 2013 (endret) Uff, dakar småtuppene våre Hvor lenge dryppet dere før øyet ble bedre Mirabella? Fikk svar på prøvene hun tok og det var vist streptokokker, slike det florerer av på norske sykehus så det er nok der hun plukket opp det Vi drypper fortsatt med kloramfenikol 4-6 ganger for dagen, og tørker av øyet for verk under hvert stell (om ikke oftere). Noen dager er øyet betraktelig bedre, og hun verker nesten ingenting men så kan det plutselig blusse opp igjen... Vi skal heldigvis på 6 ukers-kontroll på fredag med både helsesøster og lege. ----------- Skjønn lita jente du har! Ikkje noko kjekt med betennelse på augene for dei små jentene våre, nei. Trur vesla mi er bra igjen no, iallfall nesten. Det kan gå mange dagar uten at eg ser noko som helst puss på augene hennar. Men enkelte morgonar når ho våknar, etter å ha sove fleire timar i strekk, så kan ho ha litt sånn gult puss på det eine auget fortsatt. Men det er fleire veker sidan me slutta å dryppa på auget, så håpar berre at me ikkje må starta opp igjen. Var kloramfenikol me også dryppa på auget. Kvar 4-6 time, som du seier - og enda oftare dei første dagane. Me fekk også tatt bakterieprøve av augene til vesla. Men har ikkje vore hos legen etterpå, så eg veit ikkje kva resultatet av prøven viste. Men me fekk beskjed om at det sannsynlegvis var ein infeksjon ho hadde fått under fødselen. Var visst ikkje så uvanlig, sånn eg forstod det. Endret 27. januar 2013 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maiava88 Skrevet 27. januar 2013 Forfatter #503 Del Skrevet 27. januar 2013 Skjønn lita jente du har! Ikkje noko kjekt med betennelse på augene for dei små jentene våre, nei. Trur vesla mi er bra igjen no, iallfall nesten. Det kan gå mange dagar uten at eg ser noko som helst puss på augene hennar. Men enkelte morgonar når ho våknar, etter å ha sove fleire timar i strekk, så kan ho ha litt sånn gult puss på det eine auget fortsatt. Men det er fleire veker sidan me slutta å dryppa på auget, så håpar berre at me ikkje må starta opp igjen. Var kloramfenikol me også dryppa på auget. Kvar 4-6 time, som du seier - og enda oftare dei første dagane. Me fekk også tatt bakterieprøve av augene til vesla. Men har ikkje vore hos legen etterpå, så eg veit ikkje kva resultatet av prøven viste. Men me fekk beskjed om at det sannsynlegvis var ein infeksjon ho hadde fått under fødselen. Var visst ikkje så uvanlig, sånn eg forstod det. Ja, slikt gult puss får hun hvis hun har sovet en del. Ser mye bedre ut i dag enn for ett par dager siden, men slik har vært i flere dager nå. Drypper ikke så ofte med kloramfenikol lengre, ett par ganger for dagen. Det er noe skikkelig svineri altså! Merker på henne at det plager henne de dagene det er verst. Tar seg til øyet og gnir innpå... Ikke no gøy å være mamma når lillemor har det vondt Skal til legen på fredag. Først skal jeg til min fastlege for min 6 ukers-kontroll, og så skal vi til barnelegen på helsestasjonen. Så da får iallefall to leger sett på henne. God bedring til tuppa di Så utrolig nydelig jente Vakre bilder av noen vakre jenter Takk Så nydelig jente dere har!! Veldig fine bilder. Det er jo utrolig koselig å ha så fine bilder fra nyfødttida. Må prøve å få til det jeg også. Takk Ja, som sagt; nyfødfotografering anbefaler jeg på det varmeste! Vi kommer også til å ta babyfotografering når hun blir litt eldre. Heldigvis ikke like dyrt Artig å ha slike profesjonelle bilder også! Herlig lita pia Nei, 1400 er ikke gærent, nei, så ålreit med kjentfolk som tar bilder, altså! Nei, det er en liten pris å betale for å forevige ett så nydelig lite vesen Hadde gått med på å betale det dobbelte også, hvis bildene hadde blitt like fine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maiava88 Skrevet 27. januar 2013 Forfatter #504 Del Skrevet 27. januar 2013 I dag har vi vært på langtur, hele familien Inkludert hund og katt Katta bare tusla med når vi gikk... Vi er så heldige å bor så nære sjøen, og svigers har satt opp gapahuk til hele nabolaget der nede. Så vi tok med oss brødskiver, nugatti og kakao og rusla ned etter vi sto opp i morges Etter hvert kom foreldrene til samboer, samt tanten og kusinen for å isfiske og stå på skøyter. Jeg fant ut at jeg skulle kapre sparken til svigermor (som var tre nummer for liten), så vi la i vei med bikkja og barnevogn og gikk ut til øya midt ut i sjøen. Med en spark som var tre nummer for liten og ei bikkje som ikke er større enn ei mellomstor katt ble det GOD trim på hu mor Det blåste opp til liten storm midt utpå isen, men nede i vogna var det godt og varm så lillemor led ingen nød. Sov som en stein Jeg har investert i såkalt "bjønnfitte" med matchende votter, så jeg hadde det godt og varmt selv om det så ut som jeg hadde tredd noen katter på hodet og hendene Etter isvandringen gikk vi hjem igjen og da blåste det noe voldsomt. Hadde nesten litt lyst til å krype oppi vogna med lillemor, fordi jeg var nesten helt utslitt av turen og det var motvind i tillegg Merkes at jeg tilbrakte den siste delen av svangerskapet på sofaen i trygg avstand til treningstudioet Men det skal vi gjøre noe med nå! Fryste medlemskapet til treningstudioet da hun ble født, men nå er det ingen unnskyldning lenger På dagtid er studioet ganske så stille og rolig så det er ingen problem å ta med deg babyen på trening heller Nå sover lilletupp søtt i vogga si. Sov minimalt i går, fordi pappaen var på blåtur med jobben... Hun var sur og grinete helt til han kom hjem i natt! Sovnet nesten med en gang han kom inn døra. For en pappadalt! Håper hun har tenkt å ta igjen det tapte i dag, for jeg er travelt opptatt med å lage rosa brudeslør til ei venninne som skal drikkes ut i sommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maiava88 Skrevet 31. januar 2013 Forfatter #505 Del Skrevet 31. januar 2013 Om ei uke skal jeg til tatovør og forevige navn og fødselsdato til lilleskatt <3 *sommerfuglerimagen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 31. januar 2013 #506 Del Skrevet 31. januar 2013 Kult med tatovering da!! hvor på kroppen blir det? Si ifra hvis du har gode tips til utdrikningslag da, jeg skal arrangere et til sommeren nemlig. Koselig med pappajente da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 31. januar 2013 #507 Del Skrevet 31. januar 2013 Så kult, Maia! Hvordan, hvor? Det kan jeg tenke meg å gjøre også Skal begynne å bygge sleeve på ene armen. Alt fra pin-up til mitt barns navn.. Gleder meg max! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maiava88 Skrevet 31. januar 2013 Forfatter #508 Del Skrevet 31. januar 2013 Skal ha den på venstre underarm Skal lage den slik at det er plass til enda ett navn, til (forhåpentligvis) en lillesøster/bror Skal ha navnet og datoen (20.12 2012;) ) og så skal samboer prøve å tegne en fe som skal stå å slå med tryllestaven over navnet Ååh, sleeve er så utrolig tøft! Hehe, utdrikningslag ja Gleder meg masse! Forloveren har laget en lukket gruppe på facebook så vi alle har fått deltatt i planleggingen. Kjempesmart, da jeg bare kjenner forloveren selv og én annen som skal være med. Greit å bli kjent med hele gjengen før det braker løs! Tørr ikke å skrive hva planene for dagen er, i tilfelle brura roter seg inn på dagboka mi Men jeg kan sende deg en pm med ideene våre hvis du vil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 1. februar 2013 #509 Del Skrevet 1. februar 2013 Det var lurt å lage en lukket gruppe på Facebook, det hadde jeg ikke tenkt på. Da er den gruppa usynlig for alle andre? Ja, send gjerne pm hvis du vil. Supert med litt inspirasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maiava88 Skrevet 1. februar 2013 Forfatter #510 Del Skrevet 1. februar 2013 Det var lurt å lage en lukket gruppe på Facebook, det hadde jeg ikke tenkt på. Da er den gruppa usynlig for alle andre? Ja, send gjerne pm hvis du vil. Supert med litt inspirasjon Ja, syntes gruppa var en kjempeidè jeg I dag har vi vært på 6 ukers-kontroll Både jeg og lillemor. Sto opp klokken halv sju i morges, for jeg hadde legetime klokken ti på ni... Lilletupp og pappaen sov en time mens jeg sto opp og ordnet meg og spiste litt mat. Vekket henne klokken halv åtte, kviet meg litt, for hun liker IKKE å bli vekt Men hun var jo blid som ei sol Hun sov seg igjennom hele legetimen min!! Hun er vant til å få sove så lenge hun vil om morgenen, og i dag var ingen unntak På kontrollen min snakket jeg med fastlegen om fødselen og tiden etter, hun sa at hun aldri hadde hørt om noen lignende fødsel som min. Snakket ei stund om prevensjon, fordi jeg var litt skeptisk på å putte hormoner i kroppen pga. at det tok så lang tid å stabilisere syklusen min etter pilleslutt sist gang. Vil ha en liten en til om ikke alt for lenge. Men vi ble enige om at jeg skulle begynne på minipillen og når tiden blir inne for å lage nestemann skulle hun skrive ut pergotime til meg på dagen! Skal få slippe å vente på undersøkelse på sykehuset. Men jeg håper jo selvfølgelig at nestemann skal vi greie å lage uten medisinske preparater Etter timen min fikk vi litt tid til overs før hun skulle til helsesøster, så vi trillet oss en tur i sentrum Traff på mange som ville nedi vogna å se Dro til helsestasjonen i god tid, for det ble plutselig behov for bleieskift Hun ble så veid og målt, og nå veier hun 4460 gram og er 55 cm. lang. Trodde egentlig hun var mye lengre, men det var hun vist ikke Før vi gikk inn på kontoret til helsesøster måtte vi nok en gang skifte bleie! Inne hos HS snakket vi om utviklingen hennes og helsesøster bare skrøt av henne Snakket ei stund om rutiner osv. Jeg har følt litt på det at vi ikke har noen rutiner, men helsesøster sa at når de er så små er ikke rutiner noen selvfølge. Godt å høre at alt er normalt her i huset Mens vi pratet sov lillemor på fanget mitt Som sagt, morgensduppen må til uansett!! Etterpå måtte vi vente litt på legen som skulle undersøke henne, og nok en gang ble det bleieskift (ikkeno galt med kloakken her i huset iallefall ) Barnelegen var den samme som undersøkte øyet hennes, så vi har møtt han før. Vi kom fram til at vi skulle slutte å dryppe øyet, for infeksjonen var sannsynligvis gått over. Hun verker fortsatt, men det er pga. tette tårekanaler. Ellers så fikk hun bare skryt av legen også Perfekt baby Nå skal vi nyte resten av kvelden og se senkveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 1. februar 2013 #511 Del Skrevet 1. februar 2013 Åh, så flott, Maia! Lille vesla di høres helt fortryllende ut! Veldig bra at alt er fint og i skjønneste orden! Ja, om jeg bare får et snev av din fødsel, så skal jeg bli umåtelig glad! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 2. februar 2013 #512 Del Skrevet 2. februar 2013 Så flott at dere fikk så mye skryt for bebisen deres! Gjøres GU på 6-ukerskontrollen? Takk for pm forresten, mange bra ideer der. Ha en super helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maiava88 Skrevet 2. februar 2013 Forfatter #513 Del Skrevet 2. februar 2013 Åh, så flott, Maia! Lille vesla di høres helt fortryllende ut! Veldig bra at alt er fint og i skjønneste orden! Ja, om jeg bare får et snev av din fødsel, så skal jeg bli umåtelig glad! Sender deg en stor neve fødestøv med ett hint av maiafødsel, så satser vi på at tasse bestemmer seg for å komme i løpet av helga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maiava88 Skrevet 2. februar 2013 Forfatter #514 Del Skrevet 2. februar 2013 Så flott at dere fikk så mye skryt for bebisen deres! Gjøres GU på 6-ukerskontrollen? Takk for pm forresten, mange bra ideer der. Ha en super helg! Nei, her ble det ikke utført GU iallefall. Jeg har sydd en del, men jeg har ikke merket noe til det og har heller ikke hatt noen som helst andre ubehag downstairs etter fødsel Jo, you're welcome :D Håper utdrikkingslaget ditt blir kjekt og brura blir drita skikkelig ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 2. februar 2013 #515 Del Skrevet 2. februar 2013 Sender deg en stor neve fødestøv med ett hint av maiafødsel, så satser vi på at tasse bestemmer seg for å komme i løpet av helga Tuuuuusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maiava88 Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #516 Del Skrevet 5. februar 2013 Nå er Maia på slanker'n! Hvis kjolen jeg skal ha på meg i dåpen skal passe må jeg virkelig ta meg sammen og finne fram pisken! Er på riktig spor iallefall da, har gått ned 1,1 kg. på 5 dager Bruker en genial app som heter shapeUp club som regner ut kaloriinntaket for at jeg skal gå ned i vekt. Registrerer alt jeg spiser og hvis jeg trener trekkes forbrente kalorier i fra dagsinntaket! Kjempesmart, hvis jeg spiser litt godis så vet jeg hvor mye arbeid som skal til for å forbrenne det! Elsker den appen! Har ikke rukket å trene så mye etter fødselen, tenkte å ta en tur i morgen. Siden snuppa må være med så er det vel dagsformen hennes som avgjør det Koser meg med min lille familie, lillemor er snill og grei, spiser godt og har blitt god og rund i kinnene Hun vokser og forandrer seg så fort Sover fortsatt på natta, selv om hun kan være litt tvær på kveldene. På torsdag skal vi på bytur hele gjengen fordi jeg skal tatoveres Gleder meg helt syyykt!! Vi driver å pusser opp kjelleren for tiden. Vi har ett stort kjellerrom som fram til nå bare har hatt betonggulv. Nå har samboer og svigerfar lagt isoporplater og varmekabler i gulvet og i morgen kommer det en fyr som skal legge fliser. Huset vårt har virkelig gått igjennom en stor forvandling de siste årene. Der er svigers som eier huset (vi leier), så det er de som betaler for oppussingen men jeg og sambo har begynt å tenke på å foreslå at vi kjøper huset. Vi bor på en gård med fjøs, kuer og hele pakka, så huset vårt er kårboligen på gården. I mars kommer svigers til å legge ned gården og da kommer vi til å begynne å lufte forslaget om å skille ut eiendommen vår slik at vi kan kjøpe huset. Selvfølgelig må vi få orden på jobbsituasjonen til samboer, men han starter forhåpentligvis på kveldskole som tømrer i løpet av februar, og han skal søke på en tømrer-jobb i firmaet svigerfar jobber for iløpet av uka Nå ligger lillemor og pappsen på lekematta og prater sammen Bella (bikkja) løper rundt å legger til leker til lillemor i håp om at hun vil leke med henne Litt for tidlig, men det skader jo ikke å prøve Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maiava88 Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #517 Del Skrevet 5. februar 2013 Dukka til mamma'n sin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 5. februar 2013 #518 Del Skrevet 5. februar 2013 Har hørt flere som har snakka om den appen, faktisk! Ah, gleder meg så innmari til å trene når snøen blir borte FLink du er! Jeg har også kjole klar til dåpen som jeg skal inn i Hehe... Har gått opp nesten 30 kg.. JAJA! Den tid, den "glede" Høres ut som det blir skikkelig fint og flott hos dere! Deilig når man ser rom etter rom bli nytt! Hun er utrolig nydelig, din lille dukke Også så snill hund som bare vil leke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 5. februar 2013 #519 Del Skrevet 5. februar 2013 ..btw: Spennende husplaner dere har, mtp kjøp og sånt!! Krysser fingra for samboeren din!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 6. februar 2013 #520 Del Skrevet 6. februar 2013 For en fin fødsel du hadde, og for en nydelig liten jente! Helskjønn, rett og slett. Jeg håper på en sovebaby også, så du er virkelig heldig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå