AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #81 Skrevet 13. april 2012 Her var det snakk om å slappe av på KONTROLLEN, og det er nettopp da ting begynner å skje. Dette er feil. Mulig det kan oppleves slik for kvinner, da de ikke gjør noen innsats unntatt å sminke seg. Men da skyldes det mest trolig tilfeldigheter. For menn derimot, så hjelper det fint lite å roe seg ned og vente. Jeg vet at det er vanskelig for kvinner å se dette. Likevel, hva tror du egentlig vil skje dersom en mann aldri viser interesse for noen?
Herr Langbein Skrevet 13. april 2012 #82 Skrevet 13. april 2012 Her var det snakk om å slappe av på KONTROLLEN, og det er nettopp da ting begynner å skje. Strengt tatt var vel poenget til TS her at attraksjon mellom mennesker er et oddsspill. Jo flere man treffer, jo større er sjansen for å finne en gjensidig gnist. Og hvis 15-20 timer med nettdatingmeldinger fører til 3 RL-møter, så er det ganske dårlig bruk av tid.
Gjest .-L-. Skrevet 13. april 2012 #83 Skrevet 13. april 2012 (endret) men nettdating er jo en måte å i det minste møte noen på - hvis det er problemet, at man ikke møter noen irl eller tør å gjøre fremstøt. Selv om det ikke er gnist med alle (skulle bare mangle) så har man iallefall mulighet til å få møtt en del jenter, og uten å i det hele tatt gidde å prøve å møte noen så synker jo oddsene betraktelig iallefall. Det er sant , sier ikke at man ikke skal drive med nettdating. Dog, dersom Ts klarer å snakke med damer irl så ser jeg ikke hvorfor han skal drive med nettdating. Å være sosial med folk er ikke noe annet en ferdigheter man kan lære seg dersom man gidder å bruke tid på det. Jeg synes faktisk det er en mye bedre innvistering å lære seg det, enn å sitte bak en dataskjerm å drive nettdating fordi man er for sjenert til å snakke med folk irl. Endret 13. april 2012 av .-L-.
Gjest .-L-. Skrevet 13. april 2012 #84 Skrevet 13. april 2012 (endret) Dette er feil. Mulig det kan oppleves slik for kvinner, da de ikke gjør noen innsats unntatt å sminke seg. Men da skyldes det mest trolig tilfeldigheter. For menn derimot, så hjelper det fint lite å roe seg ned og vente. Jeg vet at det er vanskelig for kvinner å se dette. Likevel, hva tror du egentlig vil skje dersom en mann aldri viser interesse for noen? Poenget er vel mer at når man slutter å ha kontroll på alt, så skjer ting av seg selv. Man trenger på en måte ikke å jobbe for alt for det "kommer av seg selv". Endret 13. april 2012 av .-L-.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #85 Skrevet 13. april 2012 men nettdating er jo en måte å i det minste møte noen på - hvis det er problemet, at man ikke møter noen irl eller tør å gjøre fremstøt. Selv om det ikke er gnist med alle (skulle bare mangle) så har man iallefall mulighet til å få møtt en del jenter, og uten å i det hele tatt gidde å prøve å møte noen så synker jo oddsene betraktelig iallefall. For menn synker oddsene til 0. Likevel hjelper det lite å treffe noen på nett dersom han ikke vet hvordan man tar forholdet videre når de møtes. Dette problemet rammer spesielt intelligente menn.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #86 Skrevet 13. april 2012 Det er sant , sier ikke at man ikke skal drive med nettdating. Dog, dersom Ts klarer å snakke med damer irl så ser jeg ikke hvorfor han skal drive med nettdating. Å være sosial med folk er ikke noe annet en ferdigheter man kan lære seg dersom man gidder å bruke tid på det. Jeg synes faktisk det er en mye bedre innvistering å lære seg det, enn å sitte bak en dataskjerm og drive nettdating fordi man er for sjenert til å snakke med folk irl. Jeg er helt enig, og det kom kanskje ikke fram i innlegget mitt, men det jeg mente var at han ikke skal sitte p nett og skrive med masse damer, men avtale møter med de som virker interessante fort og på den måten bruke nettet som en ressurs for å finne damer å faktisk møte. Jeg er helt enig i det både du og TS skriver her om at det er meningsløst å ikke møte folk på ordentlig, det er da man merker om det er noe.
Gjest .-L-. Skrevet 13. april 2012 #87 Skrevet 13. april 2012 Jeg er helt enig, og det kom kanskje ikke fram i innlegget mitt, men det jeg mente var at han ikke skal sitte p nett og skrive med masse damer, men avtale møter med de som virker interessante fort og på den måten bruke nettet som en ressurs for å finne damer å faktisk møte. Problemet kommer egentlig av usikkerhet. Jeg har hatt problemer med dette i flere år. Det er først nå dette året at jeg kan spørre en dame ut, uten at hun trenger å vise noe særlig interesse først. Mange menn driver og går rundt grøten før de tør å spørre damen ut, rett og slett fordi de er usikre på seg selv, og damen. Med å være direkte, sparer man rett og slett mye tid som du poengterer. Når man kommer til det punktet, hvor egoet er satt tilside, man takler avisning, og man er ikke avhengig av et godt resultat for å føle seg bra. Det er da en mann plutselig får skikkelig draget på damene. Det er ingen menn som kan få hvilke damer han vil. De som er flink gir en stor faen i om de blir avist, og går til neste 2 sekunder etter at han har fått nei.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #88 Skrevet 13. april 2012 Du, detta kunne vert skreve av meg. Eg kjenne meg så godt igjen. Den metaforen med dyret som har vert så lenge i buret at det til slutt ikkje tør å gå ut, beskrive meg ganske godt - og deg óg tydeligvis... Kanskje vi burde tatt oss en prat? Om livet og sånn, - om deg og meg. Og som fleire her har påpeika så uttrykke du deg veldig godt skriftlig. Sjølvironi har du óg... - det likar eg
AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #89 Skrevet 13. april 2012 Poenget er vel mer at når man slutter å ha kontroll på alt, så skjer ting av seg selv. Man trenger på en måte ikke å jobbe for alt for det "kommer av seg selv". Tror ordet du leter etter er overdreven selvbevissthet. Tar man seg mindre høytidelig, og lar ting flyte litt, får man en mer naturlig væremåte. Man må likevel være aktiv, og oppsøke folk. Jobbe må man uansett. Det blir som å lære å kjøre bil, i begynnelsen må man tenke på hver minste ting, og alt er ett ork. Etterhvert flyter man på rutinen, og gjør alle de nødvendige tingene, helt umerkelig. Da klarer man ikke engang å huske detaljene om hvordan man kom frem til målet, man bare vet man er fremme.
Gjest .-L-. Skrevet 13. april 2012 #90 Skrevet 13. april 2012 (endret) Tror ordet du leter etter er overdreven selvbevissthet. Tar man seg mindre høytidelig, og lar ting flyte litt, får man en mer naturlig væremåte. Man må likevel være aktiv, og oppsøke folk. Jobbe må man uansett. Det blir som å lære å kjøre bil, i begynnelsen må man tenke på hver minste ting, og alt er ett ork. Etterhvert flyter man på rutinen, og gjør alle de nødvendige tingene, helt umerkelig. Da klarer man ikke engang å huske detaljene om hvordan man kom frem til målet, man bare vet man er fremme. Ja, men det er på en måte helt rutine. Ettervært så føles det ikke ut som man faktisk gjør en jobb for det, det bare skjer. Endret 13. april 2012 av .-L-.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #91 Skrevet 13. april 2012 Ja, men det er på en måte helt rutine. Ettervært så føles det ikke ut som man faktisk gjør en jobb for det, det bare skjer. Akkurat!
AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #92 Skrevet 13. april 2012 Problemet kommer egentlig av usikkerhet. Jeg har hatt problemer med dette i flere år. Det er først nå dette året at jeg kan spørre en dame ut, uten at hun trenger å vise noe særlig interesse først. Mange menn driver og går rundt grøten før de tør å spørre damen ut, rett og slett fordi de er usikre på seg selv, og damen. Med å være direkte, sparer man rett og slett mye tid som du poengterer. Når man kommer til det punktet, hvor egoet er satt tilside, man takler avisning, og man er ikke avhengig av et godt resultat for å føle seg bra. Det er da en mann plutselig får skikkelig draget på damene. Det er ingen menn som kan få hvilke damer han vil. De som er flink gir en stor faen i om de blir avist, og går til neste 2 sekunder etter at han har fått nei. Nettopp det burde jo også være lettere når det er snakk om å spørre diverse folk på f.eks sukker om å ta en uformell kaffe eller øl eller noe. Da kjenner man jo ikke folka og man har ingen ting å tape. Det er verre å be ut jenter man allerede har møtt og fått alvorlig interesse for å SÅ bli avvist.
Collan Skrevet 13. april 2012 Forfatter #93 Skrevet 13. april 2012 Basert på de siste innleggene dine har jeg fått et litt mer negativt inntrykk av deg. Problemet er kanskje ikke at du bare er sjenert, men at du er veldig låst til dine egne mønstre? Du konkluderer raskt med at noe ikke er noe for deg? Nettdating er uinteressant fordi du har hatt et par opplevelser der daten ikke stod til forventningene dine? Utifra hvor mye tid jeg brukte på nettdating og det lave antall møter det førte til så synes jeg ikke det er verdt å bruke tid på nei. Det er feil å si at de jeg møtte ikke sto i forhold til forventningene, både utseende og personlighet stemte rimelig overens med bildet jeg hadde fått. Det er bare det at det er gjennom å møte folk i den virkelige verden at jeg merker om jeg føler noen gnist. For all del, jeg har skrevet dette innlegget under min profil, og det står enhver fritt å sende meg meldinger. Jeg svarer alle som har noe interessant å melde, men utifra mine erfaringer med nettdating så velger jeg å ikke bruke tid og krefter på skudd i blinde på et nettforum. Særlig siden jeg har kommet med store innrømmelser i åpningsinnlegget så er det nesten å foretrekke å ikke møte noen som kan koble meg med alt jeg har blottstilt her.
Gjest .-L-. Skrevet 14. april 2012 #94 Skrevet 14. april 2012 (endret) Nettopp det burde jo også være lettere når det er snakk om å spørre diverse folk på f.eks sukker om å ta en uformell kaffe eller øl eller noe. Da kjenner man jo ikke folka og man har ingen ting å tape. Det er verre å be ut jenter man allerede har møtt og fått alvorlig interesse for å SÅ bli avvist. Men ettervært så bryr man seg ikke om en blir avist. Å takle avisning på en ok måte er en del av livet. Skal man ikke gå for folk man liker fordi man er redd for å bli avist? Nei, jeg blir heller avist så jeg kan gå videre. Endret 14. april 2012 av .-L-.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå