Gjest navnelapp Skrevet 11. april 2012 #41 Skrevet 11. april 2012 -Og eg skal gifte meg med ein slik. 1
antibac Skrevet 11. april 2012 #42 Skrevet 11. april 2012 Mja, jeg er litt skeptisk til sjenerte gutter. Jeg KAN ta initiativet, men jeg har vært borti gutter som er så sjenerte at selv om jeg tar på dem og slik så tør de så vidt å ta på meg og kysse meg. Det er utrolig turn off hvis jeg ALLTID må ta initiativet til f.eks. sex selv, og jeg tenner på sex som er litt "hardhendt", og liker når mannen tar litt kontroll. Jeg skal nok være rimelig fysisk tiltrukket for å gidde å jobbe gjennom sjenertheten til fyren. Jeg er lite sjenert selv, og hadde nok hatt problemer med en sjenert type.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #43 Skrevet 12. april 2012 Er omtrent som trådstarter jeg også. Men tror ikke jeg er like sjenert straks jeg får følelsen av at en kvinne er interessert. Viser en kvinne tegn til at hun faktisk ser på meg som en potensiell kjæreste/sexpartner, da er det "game on" med en gang fra min side. Eksempel: For noen måneder siden var jeg på byn, og gikk rundt med en (full) kvinne på armen som var ganske "innpå" meg mens vi gikk. De fleste ville sikkert følt seg skråsikre på at hun var interessert, men det turde jo ikke jeg å håpe på en gang. Det var ikke før hun gav meg et "upassende som vennskapelig"-kyss på kinnet det gikk opp for meg at hun var interessert - da trengte ikke jeg betenkningstid en gang før jeg svarte med å kysse henne på munnen (fikk vel bekreftet at vurderingen min var riktig, siden tungen hennes raskt gjorde sin entré i munnen min). Viser kvinnen ingen tegn til annen interesse enn normall vennskapelig tør jeg nesten ikke gjøre noen tilnærminger. Årsaken er nok at jeg kun et par ganger har opplevd at kvinner har vist tegn til noe annet enn vennskapelig interesse. Derfor går jeg bare ut i fra at kvinner jeg snakker med overhode ikke ser på meg som noe annet en en hyggelig samtalepartner, så jeg tør ikke å ta initiativ til noe selv før de har motbevist meg. Om jeg hadde vært frempå ser jeg for meg at de ville tenkt "haha han er nå søt da, som trodde han hadde sjans på meg" eller "oj, prøver han seg på meg? hadde ikke en gang tenkt tanken på han som kjærestemateriale, hmm, hvordan skal jeg avslå han?" Oppfordringen min til alle kvinner må vel derfor være: Om fyren virker sjenert, prøv å gjøre litt tydelige tilnærminger om han har et aldri så lite snev av potensiale som kjæreste/sengepartner. Det gir han kanskje den lille kick-starten han trenger for å komme i gang. 1
Gjest navnelapp Skrevet 12. april 2012 #44 Skrevet 12. april 2012 Mja, jeg er litt skeptisk til sjenerte gutter. Jeg KAN ta initiativet, men jeg har vært borti gutter som er så sjenerte at selv om jeg tar på dem og slik så tør de så vidt å ta på meg og kysse meg. Det er utrolig turn off hvis jeg ALLTID må ta initiativet til f.eks. sex selv, og jeg tenner på sex som er litt "hardhendt", og liker når mannen tar litt kontroll. Jeg skal nok være rimelig fysisk tiltrukket for å gidde å jobbe gjennom sjenertheten til fyren. Jeg er lite sjenert selv, og hadde nok hatt problemer med en sjenert type. Sjenansen varer ikkje livet (og forholdet) ut. Dei fleste sjenerte menn tør veldig opp når dei faktisk forstår at dei blir satt pris på. Det er det som gjer dei til perfekte kjærestar.
OPIgirl Skrevet 12. april 2012 #45 Skrevet 12. april 2012 Jeg er heldig. Jeg er forlovet med en slik mann.
antibac Skrevet 12. april 2012 #46 Skrevet 12. april 2012 Sjenansen varer ikkje livet (og forholdet) ut. Dei fleste sjenerte menn tør veldig opp når dei faktisk forstår at dei blir satt pris på. Det er det som gjer dei til perfekte kjærestar. Nei, det varer nok ikke evig, men når jeg syns det er litt turn off blir det vanskelig å måtte vente på at han skal komme utav sjenertstadiet.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #47 Skrevet 12. april 2012 Jeg har bare lest ditt hovedinnlegg. Du høres ut som du har alt på stell i det indre, men: NEI Jeg ville ikke satset på deg dersom jeg møtte deg, og så hvor tilbakeholden du var, og hvor lukket du var. Det ville blitt en kamp omtrent, å få deg til å åpne opp og snakke. Det ville blitt en evig runddans hvor jeg ikke ville visst hvor du var, hvem du var og hva du EGENTLIG vil, og mener. Selv det å si: Jeg elsker deg! tror jeg du vil få vanskelig for å si. Jeg har levd med en mann som deg, og det var rett og slett jævligt. Så dersom du vil ha deg en livspartner, bør du virkelig jobbe med å senke skuldrene, og åpne deg opp, og tørre å drite deg ut. For jeg mistenker at du helst vil ha kontroll på det meste også? Ingen krangling i offentlighet, og aller helst ikke foran foreldrene dine? Sex i mørket og kyssing bare i tosomhet. Beklager. Ønsker deg lykke til. Og ps, min eks er fortsatt singel etter 15 år. Og det sier vel sitt?
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #48 Skrevet 12. april 2012 Et helt liv med negativ programmering, indoktrinering og sosialt lært adferd gjør noe med en mann. Du er helt sikkert en bra mann med mye å tilby, men problemet ditt er lenkene som holder deg tilbake og undertrykker den du egentlig er. Den gode nyheten er at du trenger ikke om å lære så veldig mye for å bli en attraktiv mann som damer vil ha, det handler mer om å bryte fri fra dine egne begrensninger og feilaktige oppfatninger om deg selv og verden rundt deg. Enig med ovennevnte taler.
Gjest navnelapp Skrevet 12. april 2012 #49 Skrevet 12. april 2012 Nei, det varer nok ikke evig, men når jeg syns det er litt turn off blir det vanskelig å måtte vente på at han skal komme utav sjenertstadiet. Det tok ein halv time. Det var vel verd å vente. :D
Gjest Bud Skrevet 12. april 2012 #50 Skrevet 12. april 2012 Er det sånn at sjenerte gutter havner hos bestemte jenter og forblir tøfler eller finner sjenerte gutter seg sjenerte jenter?
Anglofil Skrevet 12. april 2012 #51 Skrevet 12. april 2012 Er det sånn at sjenerte gutter havner hos bestemte jenter og forblir tøfler eller finner sjenerte gutter seg sjenerte jenter? Tja, jeg er en ganske sjenert OG bestemt jente. Men sjenert er jo ikke det samme som at man ikke har egne meninger og er en tøffel, min mann har ganske sterke meninger han også. Min erfaring er at man ikke er sjenerte ift hverandre, selv om man er det ute blant andre folk. Det har mye med trygghet å gjøre, at man tør å si det man faktisk føler og mener. Mvh Yvone
Gjest UngKalven Skrevet 12. april 2012 #52 Skrevet 12. april 2012 Er det sånn at sjenerte gutter havner hos bestemte jenter og forblir tøfler eller finner sjenerte gutter seg sjenerte jenter? Sjenert er ikke det samme som tøffel. 1
Thorn Skrevet 12. april 2012 #53 Skrevet 12. april 2012 Utifra hovedinnlegget ditt ville jeg gjerne hatt en mann som deg, TS. Problemet oppstår ved at jeg er nok minst like sjenert selv... Sjenert, og litt engstelig for å bli avvist Så jeg tar selv ikke kontakt eller initiativ før jeg er sikker på interesse fra den andre part. Rundt venner og kollegaer har jeg en veldig positiv og flørtete personlighet, og til en viss grad også når jeg er på jobb og snakker med kunder, men med ukjente menn og menn jeg er betatt av er det full stopp. Da finner jeg ingenting å si og rødmer omtrent konstant. Veldig morsomt! Jeg har innsett at min sjenert-holdning ser skremmende avvisende ut. Vet at mange har oppfattet meg som overlegen og "stuck up" i situasjoner der jeg har vært sjenert, noe jeg syns er kjempetrist. Men det er ikke så lett å gjøre noe med, selv om man er klar over problemet. Men jeg jobber med saken, og prøver å bli flinkere til å ta sjanser. Jeg liker dette sitatet i denne sammenhengen: You know, sometimes all you need is twenty seconds of insane courage. Just literally twenty seconds of just embarrassing bravery. And I promise you, something great will come of it.
Collan Skrevet 12. april 2012 Forfatter #54 Skrevet 12. april 2012 Bare hør på historien du forteller om deg selv i åpningsinnlegget ditt. En historie som er full av begrensninger og unnskyldninger for hvorfor du er slik du er. Ja, det er korrekt at fortiden din har formet deg til den du er i dag, men fortiden din trenger ikke om å legge føringer for fremtiden din. Om du gir slipp på fortiden din, slutter å bruke den som en unnskyldning for "hvorfor ting er slik som de er for deg", så kan forandring skje veldig fort for deg. Det er illusorisk å tro at man kan handle uavhengig av hvordan fortiden har formet en. Fortiden bestemmer hva man har av ferdigheter, erfaringer og i veldig stor grad hvordan man klarer å relatere seg til det motsatte kjønn (for heterofile da). Holdninger og tankemønstre kan endres av positive eller negative opplevelser, men så langt har jeg ikke hatt noen opplevelser som har gitt meg et mer positivt syn på det aktuelle temaet.
Gjest -J- Skrevet 12. april 2012 #55 Skrevet 12. april 2012 Det er illusorisk å tro at man kan handle uavhengig av hvordan fortiden har formet en. Fortiden bestemmer hva man har av ferdigheter, erfaringer og i veldig stor grad hvordan man klarer å relatere seg til det motsatte kjønn (for heterofile da). Holdninger og tankemønstre kan endres av positive eller negative opplevelser, men så langt har jeg ikke hatt noen opplevelser som har gitt meg et mer positivt syn på det aktuelle temaet. Feil, men om du tror det motsatte så blir det gjerne slik. Det er du gjør i dag og i morgen som former fremtiden din, men om du vil bruke fortiden din som en behagelig unnskyldning og hvilepute for hvorfor "ting er som de er for deg", så er du fri til å gjøre det om du vil fortsette slik du har gjort. Og det hører du fra en som en gang var sjenert og seksuelt tilbakeholden, men valgte å slippe løs dyret i seg, uavhengig av fortiden sin. 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #56 Skrevet 12. april 2012 TS!!! Disse ordene lever jeg etter: Om du ikke viser menneskene rundt deg hvem du er, hvordan skal du bli kjent med de rette? Du skjønner du har ikke god kjemi med alle mennesker. Det er ikke mulig uansett. Men noen er så gode at det er absolutt verdt bryet å åpne seg, selv om noen skulle avvise deg for den du er. Så slapp av, riv ned muren, drit i hva andre skulle tenke om deg - For husk at de du møter ønsker BARE at DU skal like dem også, og de ønsker at du skal trives i deres selskap. Masse klem fra ei som har kommet over sosial angst med litt trening..Men du må starte nå. Tren på å: Hilse, smile, snakke med andre. Med tid så kommer det helt naturlig.
Flanør Skrevet 12. april 2012 #57 Skrevet 12. april 2012 Mja, jeg er litt skeptisk til sjenerte gutter. Jeg KAN ta initiativet, men jeg har vært borti gutter som er så sjenerte at selv om jeg tar på dem og slik så tør de så vidt å ta på meg og kysse meg. Det er utrolig turn off hvis jeg ALLTID må ta initiativet til f.eks. sex selv, og jeg tenner på sex som er litt "hardhendt", og liker når mannen tar litt kontroll. Jeg skal nok være rimelig fysisk tiltrukket for å gidde å jobbe gjennom sjenertheten til fyren. Jeg er lite sjenert selv, og hadde nok hatt problemer med en sjenert type. Dette er interessant. Jenter som er lite sjenerte tiltrekkes ikke av gutter som er sjenerte, fordi de ikke er sjenerte selv. Og jenter som selv er sjenerte tiltrekkes ikke av sjenerte gutter fordi de er sjenerte selv (de slipper selvsagt unna med å være sjenert, da det alltid er en eller annen frempå fyr som sjekker dem opp). Er det å være sjenert noe feminint mener dere? 1
Thorn Skrevet 12. april 2012 #58 Skrevet 12. april 2012 Dette er interessant. Jenter som er lite sjenerte tiltrekkes ikke av gutter som er sjenerte, fordi de ikke er sjenerte selv. Og jenter som selv er sjenerte tiltrekkes ikke av sjenerte gutter fordi de er sjenerte selv (de slipper selvsagt unna med å være sjenert, da det alltid er en eller annen frempå fyr som sjekker dem opp). Er det å være sjenert noe feminint mener dere? Jeg som er sjenert blir ikke mindre tiltrukket av en sjenert mann, men det blir jo logisk nok mye mindre sjanse for kontakt mellom oss. Det er nok heller ikke mange menn som ser på meg som tilgjengelig nok til å sjekke opp, jeg blir utrolig lukket og virker overlegen og avvisende i situasjoner der jeg er sjenert. Så å være sjenert er ikke enkelt for oss jenter heller!
Flanør Skrevet 12. april 2012 #59 Skrevet 12. april 2012 Jeg som er sjenert blir ikke mindre tiltrukket av en sjenert mann, men det blir jo logisk nok mye mindre sjanse for kontakt mellom oss. Det er nok heller ikke mange menn som ser på meg som tilgjengelig nok til å sjekke opp, jeg blir utrolig lukket og virker overlegen og avvisende i situasjoner der jeg er sjenert. Så å være sjenert er ikke enkelt for oss jenter heller! Det er sikkert ikke lett å være sjenert for noen (jeg er selv ikke sjenert så jeg vet ikke). Det jeg derimot vet er at sjansen for at en fyr sjekker deg opp tross lukket fremtoning er uendelig mye større enn at en jente sjekker opp TS som kanskje har akkurat samme trekk som deg. Det skyldes selvsagt ulike kjønnsroller, der mannen er mer aktiv enn kvinnen. Konklusjonen er da at du slipper unna med å være sjenert (jeg formulerer det slik siden det er en ulempe å være det i en sjekkesituasjon) og trenger ikke kvinne deg opp for å lykkes, mens TS ikke gjør det. Jeg ser for meg et langt liv i sølibat for hans del hvis han ikke blir mer direkte, tar initiativet, tør mer - og det selv om han har mange gode kvaliteter. Poenget er at kvinner ikke ser disse kvalitetene, fordi dere ikke oppsøker dem. Menn oppsøker deres kvaliteter, så dere trenger ikke bekymre dere for om vi ser dem eller ikke. Enden på visa er gjerne at dere ender opp med de mest cocky typene som gir faen i at dere sjenerte jenter gjemmer dere bort. Om denne løsningen er den beste for dere tviler jeg derimot sterkt på. 1
Gjest _Blomsten_ Skrevet 12. april 2012 #60 Skrevet 12. april 2012 TS kan jo velge og vrake her på kvinneguiden, så blir neppe noe problem å få seg dame. Be alle som er interessert i å sende deg en PM, så avtaler du en halvtimes møte med hver. Grei speedating, og går du videre med de som er interessante
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå