Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

TS kan jo velge og vrake her på kvinneguiden, så blir neppe noe problem å få seg dame. Be alle som er interessert i å sende deg en PM, så avtaler du en halvtimes møte med hver. Grei speedating, og går du videre med de som er interessante :)

Hehe, om det bare var så enkelt. Jeg har blitt kjent med noen via diverse nettprat, men det har aldri vært noen gnist med dem som jeg har truffet i det virkelige liv. Jeg har konkludert med at det for meg er bortkastet med nettdating.

Jenter som jeg treffer i det virkelige liv merker jeg veldig fort om jeg synes er tiltrekkende eller ikke.

Videoannonse
Annonse
Gjest MirrMirr
Skrevet (endret)

Hehe, om det bare var så enkelt. Jeg har blitt kjent med noen via diverse nettprat, men det har aldri vært noen gnist med dem som jeg har truffet i det virkelige liv. Jeg har konkludert med at det for meg er bortkastet med nettdating.

Nettdating er jo litt annerledes enn å møte noen fra her inne da mener jeg.

Selv har jeg bare vært sammen med sjenerte og forholdsvis introverte menn og liker det best slik. Jeg er selv både litt introvert og sjenert, men treffer jeg noen som jeg synes er hyggelig så klarer jeg faktisk å snakke jeg og. :)

Jenter som jeg treffer i det virkelige liv merker jeg veldig fort om jeg synes er tiltrekkende eller ikke.

Mener du da kun fysisk eller noe annet? For min egen del så snakker jeg med personen, for selv om kanskje utseende først ikke gir meg hjertebank så kan det godt være at det gjør det etter å ha snakket med personen. Selv om jeg kanskje må sitte og dra ordene ut av denne.

Endret av MirrMirr
Skrevet

hvor gammel er du TS? :) ble nesten litt forelska jeg!

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Ja, men du skal jo møte dem i det virkelige liv da. Det er jo litt av poenget. Møtes for å se om det oppstår en gnist :)

Skrevet

Nettdating er jo litt annerledes enn å møte noen fra her inne da mener jeg.

Selv har jeg bare vært sammen med sjenerte og forholdsvis introverte menn og liker det best slik. Jeg er selv både litt introvert og sjenert, men treffer jeg noen som jeg synes er hyggelig så klarer jeg faktisk å snakke jeg og. :)

Mener du da kun fysisk eller noe annet? For min egen del så snakker jeg med personen, for selv om kanskje utseende først ikke gir meg hjertebank så kan det godt være at det gjør det etter å ha snakket med personen. Selv om jeg kanskje må sitte og dra ordene ut av denne.

Jeg har ennå ikke følt meg tiltrukket av kvinner som jeg synes er stygge. Det betyr ikke at de må være modellpene, jeg får bare nerver av å snakke med smellvakre damer. Jeg har falt for de som ser "vanlige" ut, det er gjerne noe udefinertbart jeg har sett med en gang. En gang eller to har det ikke vært det, men felles for alle er at jeg synes de har vært interessante å prate med, vi har hatt noen felles interesser osv.

Hvis jeg ikke husker feil var det i Illustrert Vitenskap jeg leste en artikkel om psykologisk forskning som viser at når vi mennesker møter folk fra det motsatte kjønn (eventuelt det samme for homofile), så avgjør vi i løpet av sekunder om vi synes denne personen er en potensiell partner eller ikke. Det stemmer bra for meg.

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Jeg har ennå ikke følt meg tiltrukket av kvinner som jeg synes er stygge. Det betyr ikke at de må være modellpene, jeg får bare nerver av å snakke med smellvakre damer. Jeg har falt for de som ser "vanlige" ut, det er gjerne noe udefinertbart jeg har sett med en gang. En gang eller to har det ikke vært det, men felles for alle er at jeg synes de har vært interessante å prate med, vi har hatt noen felles interesser osv.

Hvis jeg ikke husker feil var det i Illustrert Vitenskap jeg leste en artikkel om psykologisk forskning som viser at når vi mennesker møter folk fra det motsatte kjønn (eventuelt det samme for homofile), så avgjør vi i løpet av sekunder om vi synes denne personen er en potensiell partner eller ikke. Det stemmer bra for meg.

Er jo nettopp det som er så bra med speeddating. Vær litt positiv nå. Du dømmer jo alle damene på kvinneguiden nedenfor og hjem uten en gang å ha møtt de :nei:

Skrevet

hvor gammel er du TS? :) ble nesten litt forelska jeg!

Jeg har fylt 30 og vel så det. I henhold til mine synspunkter om nettdating så er du ikke forelska i meg, men du føler en viss fascinasjon overfor den personen du ser for deg basert på det jeg har skrevet. Hvis du hadde truffet meg i det virkelige liv ville jeg høyst sannsynlig vært ganske forskjellig fra det bildet du har konstruert deg, både rent ytre, personlighet og væremåte.

Ja, men du skal jo møte dem i det virkelige liv da. Det er jo litt av poenget. Møtes for å se om det oppstår en gnist

Du glemmer at det er asymmetri i sjekkingen på nett også. Da jeg engang hadde en profil på et sjekkested og kikka på profilen til diverse jenter, så sto det på veldig mange av dem at "innboksen flyter over av meldinger", eller så hadde de allerede funnet en. En veldig liten håndfull av mine framstøt førte fram til treff i det virkelige liv, og jeg kunne raskt konstatere at dette var en hyggelig person, men at det ikke var noen gnist mellom oss.

Da foretrekker jeg å bli kjent med kvinner i det virkelige liv, som jeg gjør gjennom det jeg driver med på fritiden. Så langt har det kun vært en jeg følte en anelse fascinasjon for, men hun viste seg å være gift, så da var det tilbake til scratch igjen. I det minste får jeg raskt konstatert om jeg føler noen fascinasjon når jeg treffer dem i det virkelige liv, så slipper jeg å bruke mye tid på å kikke gjennom profiler på nettsteder, sende meldinger som jeg ofte ikke får svar på, og kanskje til slutt treffe en i det virkelige liv og så er det ingen ginst der.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest hele tråden, men svarer hovedsakelig på spørsmålene som TS avslutter med i første innlegget.

Ja, jeg kunne i utgangspunktet tenkt meg en slik mann som deg. Det høres jo ut som du har livet og deg selv på stell, at du er en hyggelig kar med andre interesser enn jobb og sofaslacking, og i tillegg er du kjekk.

At en mann er sjenert og litt stille av seg, er ikke noe problem i seg selv. Det som derimot ville vært et problem for meg var dersom han var veldig usikker på seg selv i forholdet til meg. Da blir nemlig jeg også usikker og setter på forsvarsmodus, noe som gjør meg til en mindre hyggelig person, som igjen fører til at jeg blir skikkelig sur på meg selv (fordi jeg vet at jeg oppfører meg barnslig og urettferdig i den hensikt å ikke fremstå som "svak") og misfornøyd med livet.

Gjennom oppveksten hadde jeg det kanskje litt som TS. På et eller annet tidspunkt forandret ting seg (som i TS' situasjon). Mennesker jeg traff likte meg, og jeg begynte til og med å få litt oppmerksomhet fra det motsatte kjønn. Men jeg var fortsatt ekstremt usikker på meg selv når relasjonene til disse menneskene ble for nære. Jeg fikk min første kjæreste siste året på vgs, men forholdet gikk i vasken nettopp på grunn av min usikkerhet. Min daværende kjæreste var samme type som meg, og min usikkerhet gjorde han usikker, og han mistrivdes.

Nå er jeg i siste halvdel av tjueårene, og har inntil nylig vært singel siden ovennevnte forhold tok slutt for en 6-7 år siden. Jeg er fortsatt sjenert i enkelte situasjoner, men på de årene har jeg blitt en helt annen meg. Noe takket være mennesker jeg har møtt (dessverre, kan man nesten si, for det gjør det litt hjelpesløst å gi deg, TS, råd, når et av mine "råd" er å møte de rette menneskene). Men veldig mye er også takket være at jeg selv har tatt tak i problemet. Fortell deg selv (og tro på) at du kan, at du er interessant, og at det finnes noen der ute for deg. Gjør ting du har lyst til, bruk tid på dine interesser, opplev ting. Så har du noe du kan snakke med en framtidig partner om, og du har det gøy mens du venter :)

Min nåværende kjæreste var tydelig sjenert og litt utilpass da vi møttes første gang, men det løsnet ganske fort. Han er helt fantastisk, og jeg ville ikke ha byttet han ut mot noen! Men jeg innrømmer at jeg ble skeptisk i starten, da jeg var redd hans usikkerhet skulle vedvare, og det er som sagt ingen god match for meg...

Skrevet

Er jo nettopp det som er så bra med speeddating. Vær litt positiv nå. Du dømmer jo alle damene på kvinneguiden nedenfor og hjem uten en gang å ha møtt de :nei:

Jeg må bare påpeke at det heter "nedenom og hjem". ;)

Jeg dømmer ingen nedenom, hjem eller andre steder. Jeg er bare såpass realistisk at jeg vet at jeg i løpet av et år møter ganske mange eksemplarer av det motsatte kjønn i passende alder, men det er en veldig liten andel av disse jeg føler noen fascinasjon for. Dermed er det veldig lave odds for at det skulle føre til noe mer å møte 3-4 kvinner fra et nettforum.

Som sagt foretrekker jeg å treffe folk i det virkelige liv, det er slik vi mennesker biologisk sett er skapt for å sosialiseres.

Gjest Grønnblomst
Skrevet

Er det i det hele tatt noen kvinner som kunne tenke seg en slik mann?

Ja.

AnonymBruker
Skrevet

Det er illusorisk å tro at man kan handle uavhengig av hvordan fortiden har formet en. Fortiden bestemmer hva man har av ferdigheter, erfaringer og i veldig stor grad hvordan man klarer å relatere seg til det motsatte kjønn (for heterofile da).

Holdninger og tankemønstre kan endres av positive eller negative opplevelser, men så langt har jeg ikke hatt noen opplevelser som har gitt meg et mer positivt syn på det aktuelle temaet.

Jeg som skrev at jeg ikke ville ha valgt en mann som deg.

Holdninger og tankemønstre kan endres når du velger at de skal endres. Uavhengig av situasjoner rundt deg. Det er ett valg man tar.

Jeg har endret mange av mine holdninger. Og det har alltid vært ett valg jeg har tatt utfran hvordan jeg vil leve.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dømmer ingen nedenom, hjem eller andre steder. Jeg er bare såpass realistisk at jeg vet at jeg i løpet av et år møter ganske mange eksemplarer av det motsatte kjønn i passende alder, men det er en veldig liten andel av disse jeg føler noen fascinasjon for. Dermed er det veldig lave odds for at det skulle føre til noe mer å møte 3-4 kvinner fra et nettforum.

Som sagt foretrekker jeg å treffe folk i det virkelige liv, det er slik vi mennesker biologisk sett er skapt for å sosialiseres.

Ser du selv hvor mye du kontrollerer, når du her snakker om odds? Slapp av. Det som skjer, det skjer.

AnonymBruker
Skrevet

Ser du selv hvor mye du kontrollerer, når du her snakker om odds? Slapp av. Det som skjer, det skjer.

Det der er verdens dårligste råd til en med problemet at ting nettopp ikke skjer.

• Liker 1
Gjest _Blomsten_
Skrevet

Kan informere om at jeg sitter på en iPad og at iPaden har en funksjon som heter autocorrect herr pettimeter.

Basert på de siste innleggene dine har jeg fått et litt mer negativt inntrykk av deg. Problemet er kanskje ikke at du bare er sjenert, men at du er veldig låst til dine egne mønstre? Du konkluderer raskt med at noe ikke er noe for deg? Nettdating er uinteressant fordi du har hatt et par opplevelser der daten ikke stod til forventningene dine?

Gjest MirrMirr
Skrevet

Jeg har ennå ikke følt meg tiltrukket av kvinner som jeg synes er stygge. Det betyr ikke at de må være modellpene, jeg får bare nerver av å snakke med smellvakre damer. Jeg har falt for de som ser "vanlige" ut, det er gjerne noe udefinertbart jeg har sett med en gang.

Jeg har selv ikke akkurat blitt sammen med såkalte "stygge" mennesker, snarere det at de ikke akkurat har hatt de kvalitetene jeg ser etter, hvilket jeg gjerne også har merket når jeg har snakket med dem. Jeg foretrekker helst "vanlige mennesker".

Men altså, eventuelt så kan man også finne ut av bare ved å se på hva en person skriver på nett, at denne ikke er helt den typen man ser etter likevel.

AnonymBruker
Skrevet

Det der er verdens dårligste råd til en med problemet at ting nettopp ikke skjer.

Her var det snakk om å slappe av på KONTROLLEN, og det er nettopp da ting begynner å skje.

Skrevet

:hakeslepp:

Og du som er så kjekk!

Takker og bukker, men føler snedig nok ikke at det i seg selv demper nervøsiteten overfor damer noe særlig...

AnonymBruker
Skrevet

ikke faen sorry

Skrevet (endret)

Nettdating er uinteressant fordi du har hatt et par opplevelser der daten ikke stod til forventningene dine?

Poenget han vil ha frem er jo at du kan ha go kjemi på nett, men det har fint lite å si om det ikke er noe kjemi irl. Jeg er heller ikke noe særlig fan av nettdating. I virkeligheten så trenger man 1-2 minutt på å se om man kan få kjemi med personen. Derfor er det mye greiere å møte damer i virkeligheten. Da slipper man å date noen det ikke kommer til å bli kjemi med uansett. Nettdating blir mer et lottospill.

Endret av .-L-.
AnonymBruker
Skrevet

men nettdating er jo en måte å i det minste møte noen på - hvis det er problemet, at man ikke møter noen irl eller tør å gjøre fremstøt. Selv om det ikke er gnist med alle (skulle bare mangle) så har man iallefall mulighet til å få møtt en del jenter, og uten å i det hele tatt gidde å prøve å møte noen så synker jo oddsene betraktelig iallefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...