Gå til innhold

LightBulb's treningsdagbok


Gjest LightBulb
 Del

Anbefalte innlegg

Gjest LightBulb

Da var det på tide å få skikk på den gamle skrotten!

Litt om meg:

Jeg slet i mange år med undervekt og det var umulig for å legge på meg. Helt til jeg rundet 17/18 år da sa det PANG! og jeg la på meg 20 kg på 6mnd og 20 til i løpet av 2år. Det var tydelig at noe ikke stemte helt, men legene mente jeg var for ung til å være syk, dessuten hadde jeg veldig mye stress i livet mitt med mye sykdom i familien. Når det ikke stabiliserte seg og andre symptomer ble verre og verre ringte en varsellampe hos legen, noe var tydeligvis veldig galt, men hva?

Jeg fikk fullstendig treningsforbud (bortsett fra en tur i ny og ne) i litt over 1 år pga mange, mange betennelser i bekkenet. Noe som var vanskelig da jeg var instruktør i sportsdrill. Måtte tilslutt slutte med dette.

Etter litt videre utredning får jeg nå begynne å trene igjen, og skal starte med 30 day shred i kveld eller i morgen. Jeg er veldig giret og motivasjonen er høy. Men spørs hvor lenge det varer :fnise:

Uten om dette har jeg lagt om kostholdet litt. Jeg har kuttet ut all form for godteri og brus fra og med 1. januar og har ikke savnet det. Jeg spiser en del pasta og ris som jeg nå har byttet ut med fullkornsvarianter. Spiser mye mer grønnsaker og har fått dilla på avokado.

Det jeg sliter med er å spise ofte nok, for jeg har veldig dårlig matlyst.

Noen som har tips til hvordan jeg kan klare å spise ofte nok? :popcorn:

Vil ikke ned fult så mye som jeg la på meg, men har tenkt ca 30kg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen kake i en treningsdagbok, men noe må vi innvie den med!

img_4665cd44bf72e.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny treningsdagbok!

Jeg kjendte en gang en gammel danske, som sa: "Du skal aldrig spise dig så medt, at du ikke ha'r plads til en bøf til". Det tror jeg er lidt av nøkkelen til å spise ofte - små, men ekstremt velsmakende måltider. Planlegg noe du ved du har lyst på - men ikke mye av gangen, heller flere måltider. En halv avocado med lidt god balsamico eller olivenolje, nykvernet pepper, ferske basilikumblader og noen krebsehaler, er f. eks. et godt lide måltid.

Vi skal nok mase på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LightBulb

Gratulerer med ny treningsdagbok!

Jeg kjendte en gang en gammel danske, som sa: "Du skal aldrig spise dig så medt, at du ikke ha'r plads til en bøf til". Det tror jeg er lidt av nøkkelen til å spise ofte - små, men ekstremt velsmakende måltider. Planlegg noe du ved du har lyst på - men ikke mye av gangen, heller flere måltider. En halv avocado med lidt god balsamico eller olivenolje, nykvernet pepper, ferske basilikumblader og noen krebsehaler, er f. eks. et godt lide måltid.

Vi skal nok mase på deg!

Det er bra, for litt masing trenger jeg :fnise:

Jeg spiser små porsjoner, jeg har begynt å være mer obs på det :jepp: nå jobber jeg med å få til sunn småspising :) Jeg må vel spise 5-6 måltider om dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LightBulb

Poster nå her jeg da for å dele moroa di. :)

Hva skal du etter 30 day shred? :popcorn:

Velkommen skal du være Herr Skitten Pique :takke:

Jeg er ikke sikker, men tenker på å fortsette med videoer som Ripped in 30 og extreme shed and shred. Før jeg muligens kommer inn i gamle rutiner og melder meg inn på treningsstudio igjen og fortsetter med kickboxing :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannee

Åh så flott! Lykke til Lightbulb! Jeg bør selv trene mer og bli sunnere, så skal følge med her etter tips :) Var litt lik som deg, var veldig tynn før, så ble jeg 19 og la på meg en 25 kilo.

Også til mitt spørsmål: Hva er day shred?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LightBulb

Åh så flott! Lykke til Lightbulb! Jeg bør selv trene mer og bli sunnere, så skal følge med her etter tips :) Var litt lik som deg, var veldig tynn før, så ble jeg 19 og la på meg en 25 kilo.

Også til mitt spørsmål: Hva er day shred?

30 day shred er en treningsvideo laget av Jillian Michaels (trener fra biggest loser) Den har 3 level. Og hvert level gjør man hver dag i 10 dager. Hver økt varer i 20 minutter og er basert på 3-2-1. 3 minutt strenght, 2 minutt cardio og 1 min abs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny treningsdagbok!!!!!!! :duskedame:

Gleder meg til å følge med her inne! :)

1770.jpg

1740.jpg

1454.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LightBulb

Nå har jeg tatt første runde med level 1 og jeg trodde jeg skulle krepere!!!! Det var kjempe tungt! kondisjonsdelen var grei og absdelen var ingen problem, men styrke derimot! armene faller nesten av. :daane: Det er for øyeblikket tungt å skrive her inne :fnise:

Men gud for en god følelse! jeg har savnet å trene. Gleder meg til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor får man tak i den videoen? :sjenert:

Og koster den mye? Du må si om det er noe å prøve...

Har Zumba til XboX selv, men det krever litt plass, og det har vi ikke helt slik alt står nå.

Jeg liker dansing! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LightBulb

Hvor får man tak i den videoen? :sjenert:

Og koster den mye? Du må si om det er noe å prøve...

Har Zumba til XboX selv, men det krever litt plass, og det har vi ikke helt slik alt står nå.

Jeg liker dansing! :jepp:

Den koster 99kr på cdon :) men jeg har lastet den ned da :sjenert: og så er hele level 1 på youtube :)

Det er veldig god trening, og liker det så langt, men så har jeg bare prøvd 1 gang :fnise: Men vil for øyeblikket anbefale den :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LightBulb

Takk Rumle :blomst:

Armene er skikkelig støle i dag! Men er ved godt mot og skal snart gå i gang med runde 2 :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

×
×
  • Opprett ny...