Gå til innhold

Lillah's graviditetsdagbok :-)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Spennende med ul da :rodmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det skal bli spennende både å se den lille og få vite kjønnet. :rodmer:

Skrevet

Da var jeg kommet til 10+5 og formen er laber, og dagene er lange og kjedelige.. Det er verdt det når barnet kommer ut, men akkurat nå frister det lite med flere graviditeter!

- Heldige de som merker lite til graviditeten!! :)

Skrevet

11 uker i morgen :hjerte: Og mot slutten av uken avtar risikoen for spontanabort og sjansen for kritiske avvik!! :)

Skal bli herlig å komme seg forbi den neste uka.. Kan senke skuldrene litt mer :) - Og det er da heller ikke hemmelig lengere :) :)

Skrevet (endret)

Sikkert litt tidlig, men har begynt å tenke litt på navn. :) Funnet noen jeg liker godt, men vanskeligere å finne fine guttenavn synes jeg..

:babyjente: Jentenavn :babyjente:

- Emilie.

- Lotte.

- Mia.

- Amalie.

- Pernille.

- Amanda.

- Kaspara.

- Andrine.

- Marielle.

- Leah.

- Malin.

:babygutt: Guttenavn :babygutt:

- Emil.

- Tobias.

- Leander.

- Henrik.

- Fredrik.

- Jonas.

- Mathias.

- Sebastian.

Liker en rekke andre navn også, men de er allerede "oppbrukt" av nieser, nevøer og barna til fettere og kusiner! :)

Endret av Lillah
Skrevet

Masse fine navn der, og opptil flere som jeg hadde på min liste :)

Skrevet

Jøss :) Ja, liker de navnene der :) Bare så dumt at samboeren min ikke er enig. Han vil at barnet skal hete Mia - enten det blir jente eller gutt virker det som. Han er sikker på at det blir jente - om det er for å beholde husfreden eller om det er fordi han er redd for å miste kontoret sitt - vet jeg ikke :)

Men har 2 ekstra soverom, det ene er i lilla og brukes som gjesterom, det andre er hvitt og brukes som kontor av min kjære. Så har sagt det at dersom det blir jente skal hun ha "lilla-rommet", men dersom det blir gutt skal han ha kontoret ditt til soverom. :)

Selv er jeg rimelig sikker på at det blir gutt, for HELE slekta til samboeren min er gutter/menn, alt av søsken, søskenbarn osv..

- Men drømmen er ei lita jente :babyjente: som jeg kan dulle og dalle med :rodmer:

Men så lenge barnet er frisk så er det det som er det viktigste, kjønn kommer egentlig i siste rekke :)

Skrevet

11 uker :hjerte:

Skrevet

Oi! Nå går det fremover her :)

Håper du klarear å nyte dagene litt, selv om de sikkert føles lange akkurat nå! Nå er det ikke lenge igjen til du kan "offentliggjøre" hemmeligheten deres, og det er jo deilig å kunne prate med flere om det!

Kos deg i pinsevarmen!

Skrevet

Ja, det går da stadig framover, selv om det føles som tiden står stille! :)

Skal bli veldig godt når dette ikke er en hemmelighet lengere ja, har jo tross alt hatt "kyssesyka" i 4 uker nå :gjeiper:

Skrevet

Kyssesyka ja, hehe :fnise:

Skrevet

I dag har jeg hatt en utrolig koselig dag! :)

Ble hentet av mamma i ettermiddag, så drog vi på shopping og cafè :)

Etterpå farget hun håret mitt :) Brukte hårfarge uten amonakk, også tok jeg noe som var tilnærmet min egen hårfarge, så jeg slipper å farge det flere ganger under graviditeten! :)

Skrevet

Da var Paradise hotel- finalen over. Herregud, så glad jeg er over at det var Vida og Stian som vant! Kunne ikke blitt bedre! :duskedame:

Synes litt synd på Miguel da, som tapte på målstreken, men men..

Skrevet

I morgen skal vi på første kontroll til jordmor. Aner virkelig ikke hva som skjer der, siden jeg aldri har vært der før. :) Men det blir helt sikkert bra! :)

Skrevet

I morgen skal vi på første kontroll til jordmor. Aner virkelig ikke hva som skjer der, siden jeg aldri har vært der før. :) Men det blir helt sikkert bra! :)

Når du var hos legen på 2.svangerskapskontroll, altså uke 12, hadde du med urinprøve da?Jeg er nå snart 8 uker på vei, var hos legen forrige uke for å få bekreftet graviditeten samt at jeg måtte justere noen medisiner jeg går på, siden jeg kunne bruke de under svangerskapet. Skal på min 2.svangerskapskontroll 2.juli.

Skrevet

Ja :) Etter hva både jordmor og lege har fortalt så skal man ha med urinprøve på alle kontroller :)

Skrevet

I dag var vi på svangerskapskontroll hos jordmor. Veldig glad for at jeg valgte oppfølging hos jordmor, for dette var noe heelt annet enn å være til legen. Utrolig koselig dame, men får dessverre ikke hatt henne i løpet av hele svangerskapet da hun snart skulle pensjoneres.

Fikk endel informasjon, snakket om mye forskjellig, før hun lurte på om vi hadde lyst å høre hjertelyden. - Og det ville vi! :)

- Og hun fant den på første forsøk!! :):hjerte: Var en veldig spesiell opplevelse å høre det lille hjertet slå! :)

Skrevet

Hjerteslag :rodmer:

Måtte være en veldig spesiell opplevelse kan jeg tenke meg! :)

God helg :)

Skrevet

Jaa... Dette lever jeg lenge på :rodmer:

God helg til deg også :)

Skrevet

Jaa... Dette lever jeg lenge på :rodmer:

God helg til deg også :)

Å, håper jeg også får høre det når jeg skal på kontroll igjen den 2.juli, da er jeg 12 uker på vei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...