AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #141 Skrevet 30. juli 2014 Sorry, men MBTI er bare tull og nesten like lite vitenskapelig som stjernetegn. Anonymous poster hash: cb590...1a3
absinthia Skrevet 30. juli 2014 #142 Skrevet 30. juli 2014 Nei, er vel ikke så uvanlig å ikke helt kunne velge mellom det ene eller andre hvis ting ikke er helt svart-hvitt.Her er en mer utbroderende test med flere alternativer http://similarminds.com/embj.htmlBle intp med svak I her også. Dessuten kom dette som et av de andre testresultatene: The Enneagram is a personality system which divides the entire human personality into nine behavioral tendencies, this is your score on each... Type 1 Perfectionism |||||||||| 36% Type 2 Helpfulness |||||||||||||| 60% Type 3 Image Awareness |||||||||||| 50% Type 4 Individuality |||||||||||||||||| 80% Type 5 Rationality |||||||||||||||| 70% Type 6 Cautiousness |||||| 30% Type 7 Adventurousness |||||||||||||| 60% Type 8 Aggressiveness |||||||||| 40% Type 9 Calmness |||||||||||||||||| 73% type score type behavior motivation 4 24 I must be unique/different to survive. 9 22 I must maintain peace/calm to survive. 5 21 I must be knowledgeable to survive. 2 18 I must be helpful and caring to survive. 7 18 I must be fun and entertained to survive. 3 15 I must be impressive and attractive to survive. Syntes atmdet stemte rimelig godt. Jeg kan riktignok være svært perfeksjonistisk innimellom, men det gjelder bare når jeg utfolder meg kreativt, skriver jobbdokumenter som observasjoner, referater mm og analyserer ting i jobb og studiesammenheng. Ellers er jeg rett og slett for opptatt med andre ting enn å fokusere så mye på perfeksjon. Morsomt!
Silfen Skrevet 30. juli 2014 #143 Skrevet 30. juli 2014 Blir alltid ESTP, uansett hvilken test jeg tar: Extroverted (E) 56.25% Introverted (I) 43.75% Sensing (S) 58.82% Intuitive (N) 41.18% Thinking (T) 68.97% Feeling (F) 31.03% Perceiving (P) 63.33% Judging (J) 36.67% ESTP - "Promotor". Action! When present, things begin to happen. Fiercely competitive. Entrepreneur. Often uses shock effect to get attention. Negotiator par excellence. 4.3% of total population.
Gjest Skrevet 30. juli 2014 #144 Skrevet 30. juli 2014 Får alltid INTP på testene, men dersom man ser på de kognitive funksjonene er jeg Ne dominant med tertiær Te, dvs ENFP. Kommer litt an på hvilken modell man bruker. Noen følger personlighetstrekk = type Mens andre følger kognitive funksjoner som ikke begrenser interesser og personligheter like mye. Der en INFP kan verdsette logikk over følelser uten at det betyr han er INTP. Han er fortsatt dominant Fi. Men det er ikke akkurat vitenskaplige modeller, de er mer som underholdning som kan gi en litt annen måte å se andre personer på. I noen tilfeller får man kanskje en litt økt forståelse av at noen legger visse prioriteringer i grunn når de utvikler et verdenssyn. Eller sånn
Betty Blue Skrevet 30. juli 2014 #145 Skrevet 30. juli 2014 (endret) Sorry, men MBTI er bare tull og nesten like lite vitenskapelig som stjernetegn.Anonymous poster hash: cb590...1a3 Det stemmer at MBTI er metodologisk omdiskutert og at det ikke har vært mulig å trekke entydige konklusjoner om validitet, men det er samtidig et stykke derfra til å kunne konkludere med at den er rent tøv. Både morsom og litt nyttig, det kan den være . Den benyttes ikke ved ansettelser siden den verken er valid nok eller egnet til dette formålet, men benyttes ofte av bedrifter som et veiledningsinstrument i grupper for å forstå seg selv og andre bedre. Endret 30. juli 2014 av Ibsenfrue
Serenity_ Skrevet 30. juli 2014 #146 Skrevet 30. juli 2014 Din typekode: ENFP Fokus på å undersøke alle muligheter ENFP-typer er ofte kreative, dynamiske og inspirerende personer som liker å hjelpe andre mennesker med å oppdage sitt potensial og sine ressurser. Deres talent ligger i å kunne avdekke en dypere mening, finne fram til sannheten og motivere andre. For dem finnes det en mening og betydning i enhver handling som skjer rundt dem, noe andre kan finne merkelig og uforståelig. For ENFP-er er det derfor viktig at organisasjonen eller bedriften er ubyråkratisk slik at det er mulighet for å handle raskt. Ofte finner man ENFP-er i jobber der de kan bruke sin evne til å undersøke alle muligheter og motivere andre. Derfor finner man dem ofte i stillinger der de kan arbeide med mennesker og være med på å fremme deres personlige utvikling og vekst slik at disse menneskene finner fram til sine ressurser og sitt potensial. Ofte er de å finne innenfor: undervisning Se stillingsannonser salgsvirksomhet Se stillingsannonser psykologi Se stillingsannonser journalistikk Se stillingsannonser skribentvirksomhet Se stillingsannonser sosialforskning Se stillingsannonser kunst Se stillingsannonser underholdningsbransjen Se stillingsannonser musikk Se stillingsannonser PR Se stillingsannonser Følgende kjente personer har typen ENFP: Carl Rogers, Molly Brown, Bill Moyers
Gjest BabyBlue Skrevet 30. juli 2014 #147 Skrevet 30. juli 2014 Din typekode: ISFJ Fokus på å prioritere oppgavene avhengig av personlige behov ISFJ-typer er ofte private, lojale og omsorgsfulle personer som virker beskjedne og liketil. Deres talent ligger i å sørge for at alt er tilrettelagt slik at andre rundt dem kan nå sine mål. Det er ofte de som av seg selv tilbyr å hjelpe andre når de merker at det er behov for hjelp, og de er ofte bedre til å fornemme andres behov før sine egne. De er ofte vennlige og forståelsesfulle personer som forsøker å unngå konfrontasjoner og konflikter. For ISFJ-er er det derfor viktig at organisasjonen eller bedriften er strukturert og velorganisert slik at det kan skapes trygge rammer for utførelsen av arbeidet. Man ser derfor ofte at denne typen fungerer godt i hierarkiske organisasjoner. Ofte finner man ISFJ-er i jobber der de kan bruke sin lojalitet, respekt for tradisjoner og evne til samvittighetsfullt å støtte andre personer. Moder Teresa materiale, skal tydeligvis bli nonne og bibliotekar på siden.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #149 Skrevet 30. juli 2014 Blanding av ISTJ og ESTJ. Fikk ganske likt på I'en og E'n. I mange tilfeller er jeg ekstrovert, men kan også være introvert. Anonymous poster hash: 25102...e08
Gjest brutal_mann Skrevet 30. juli 2014 #150 Skrevet 30. juli 2014 (endret) Din typekode: INTJ Fokus på å utvikle metoder og endre status quo INTJ-typer er ofte uavhengige, innovative og innsiktsfulle personer som med stor utholdenhet drives av et indre univers med ideer og muligheter. Deres talent ligger i å definere mål, tenke ut detaljerte planer og strukturer for det uforutsette. De er overbevist om at den nåværende situasjonen kan endres, og at de dermed kan være med på å forme framtiden. De er flinke til å tenke gjennom tingene, og når de har fått en idé, forsøker de med stor utholdenhet å gjennomføre denne gjennom komplekse planer som kan føre dem til målet. For INTJ-er er det derfor viktig at organisasjonen eller bedriften er strukturert og velorganisert slik at de innenfor disse rammene kan arbeide selvstendig med å omsette ideer til konkrete handlingsplaner. Denne typen har behov for å kunne sitte isolert i ro og fred slik at det er mulighet for refleksjon. Ofte finner man INTJ-er i jobber der de kan bruke sin evne til å utvikle metoder og utpønske forbedringer slik at målene nås på en smartere måte Endret 30. juli 2014 av brutal_mann 1
Gjest Peanut Skrevet 30. juli 2014 #151 Skrevet 30. juli 2014 Fascinerende. Er fra før medlem på INTJ-forum, fordi det var det jeg ble da jeg tok en test der, men med denne testen ble jeg en INFJ. <_<
Sillicious Skrevet 31. juli 2014 #152 Skrevet 31. juli 2014 ESFP fikk jeg Sjarmerende og livlig, sprer glede, har talent i å bl.a motivere og underholde andre. Tar ikke megselv høytidelig, er optimistisk og trives best med mennesker. Stemmer bra! Haha, så kommer det at i jobbsammenheng trives vi med mye mennesker og at barnehager og helsevesenet tiltrekker oss! Eh, tvert imot for min del!
Mrs Smith Skrevet 31. juli 2014 #153 Skrevet 31. juli 2014 Jeg må velge mellom om jeg er ekstrovert eller introvert for å komme videre?
EnKoppTe Skrevet 31. juli 2014 #154 Skrevet 31. juli 2014 Fascinerende. Er fra før medlem på INTJ-forum, fordi det var det jeg ble da jeg tok en test der, men med denne testen ble jeg en INFJ. <_< Hvilket forum er det? Jeg er også en INTJ
Gjest BrienneOfTarth Skrevet 31. juli 2014 #155 Skrevet 31. juli 2014 (endret) ISTP Introverted () 82.76% Extroverted (E) 17.24% Sensing () 64.86% Intuitive (N) 35.14% Thinking () 51.43% Feeling (F) 48.57% Perceiving () 52.78% Judging (J) 47.22 Type 1 Perfectionism||||||||||36% Type 2Helpfulness||||||||||36% Type 3Image Awareness||||13% Type 4Individuality||||||||||||||60% Type 5Rationality||||||||||||||||70% Type 6Cautiousness||||||||||33% Type 7Adventurousness||||||||||||50% Type 8Aggressiveness||||||30% Type 9Calmness||||||||||||50% Endret 31. juli 2014 av BrienneOfTarth
Gjest Peanut Skrevet 31. juli 2014 #157 Skrevet 31. juli 2014 Hvilket forum er det? Jeg er også en INTJ http://intjforum.com/
Gjest Heartbeat Skrevet 31. juli 2014 #158 Skrevet 31. juli 2014 Din typekode: ESFJ Fokus på å organisere forholdene slik at personlige behov oppfylles ESFJ-typer er ofte omsorgsfulle, meddelsomme og varme personer som gjerne sørger for at ting blir gjort ordentlig. Deres talent ligger i å sørge for å gi hjelp og støtte slik at andre får sine behov oppfylt. De er pliktoppfyllende og oppmerksomme på andre menneskers behov og søker å skape harmoni og trivsel. De følger som oftest regler og prosedyrer på arbeidsplassen og kan ofte sette egne behov til side for å få samarbeidet til å fungere og bevare harmonien. For ESFJ-er er det derfor viktig at organisasjonen eller bedriften er strukturert og velorganisert slik at arbeidsforholdene gir mulighet for å utføre arbeidet grundig og ordentlig. Ofte finner man ESFJ-er i jobber der de kan bruke sin organisasjonsevne slik at personlige behov blir oppfylt. Derfor finner man dem ofte i stillinger som krever en høy grad av kommunikasjon og i kombinasjon med at man er pliktoppfyllende og yter personlig service innenfor noen veldefinerte rammer. De vil derfor være å finne innenfor: undervisning Se stillingsannonser helsesektoren Se stillingsannonser barnehager Se stillingsannonser matlaging og servering Se stillingsannonser personlig service Se stillingsannonser Følgende kjente personer har typen ESFJ: George Washington, Ray Kroc, J.C. Penney
Contempt Skrevet 31. juli 2014 #159 Skrevet 31. juli 2014 Jeg ble ISTJ, men var ikke langt unna å bli ISTP. "Fokus på fakta, detaljer og resultater".
BCW Skrevet 31. juli 2014 #160 Skrevet 31. juli 2014 (endret) Morro Din typekode: ESFP Fokus på å skape en optimistisk stemning for andre mennesker ESFP-typer er ofte sjarmerende, intuitive og livlige personer som liker å leve i nuet og skape liv og glede rundt seg. Deres talent ligger i å kunne motivere, engasjere og underholde andre. De forsøker å ikke ta seg selv altfor høytidelig og skaper derfor en livlig og optimistisk stemning rundt seg. De har det best med mennesker rundt seg og vil gjøre mye for å unngå å bli isolert og ensom. For ESFP-er er det derfor viktig at organisasjonen eller bedriften er ubyråkratisk slik at det er mulighet for å handle raskt. Ofte finner man ESFP-er i jobber der de kan bruke sin evne til å motivere, engasjere og underholde andre. Derfor finner man dem gjerne i stillinger der de er i kontakt med mange mennesker, f.eks. innenfor helsevesenet, men også undervisning og arbeid med barn tiltrekker mange ESFP-er. Endret 31. juli 2014 av hayden
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå