Alfakrøll.com Skrevet 10. september 2012 #121 Skrevet 10. september 2012 Din typekode: ESTP Fokus på handling, løser problemene etter som de oppstår ESTP-typer er ofte utadvendte, handlingsorienterte og pragmatiske personer som liker handling og å finne nye måter å nå et mål på. Deres talent ligger ofte i å overtale andre og i deres evne til å få ting til å skje raskt. De misliker teoretiske, abstrakte diskusjoner og lange forklaringer. De har fokus på det som skjer her og nå i det praktiske, og bruker sin sunne fornuft til å se tingene som de er. For ESTP-er er det derfor viktig at organisasjonen eller virksomheten er ubyråkratisk slik at det er mulighet for å handle raskt. De ønsker mulighet for fleksibilitet i arbeidsoppgavene uten for mange regler, og det skjer ikke så sjelden at de søker jobber som er risikofylte. De er svært allsidige personer og kan derfor finnes i mange ulike jobber der de kan bruke sine evner og bli utfordret. Ofte er de å finne innenfor:salg og markedsføring Se stillingsannonserhåndverk Se stillingsannonserdirektører i små og mellomstore bedrifter Se stillingsannonserjournalistikk Se stillingsannonserlandbruk Se stillingsannonserpersonlig service Se stillingsannonser
QueenOfTheSidewalk Skrevet 10. september 2012 #122 Skrevet 10. september 2012 (endret) Den får faen ikke bestemt seg Jeg er enten det ene eller det andre. Alle står på uklart. Endret 10. september 2012 av Evilposelos
Gjest Solmåne Skrevet 5. oktober 2012 #123 Skrevet 5. oktober 2012 INFJ - Introverted Intuitive Feeling Judging INFJs are gentle, caring, complex and highly intuitive individuals. Artistic and creative, they live in a world of hidden meanings and possibilities. Only one percent of the population has an INFJ Personality Type, making it the most rare of all the types. INFJs place great importance on havings things orderly and systematic in their outer world. They put a lot of energy into identifying the best system for getting things done, and constantly define and re-define the priorities in their lives. On the other hand, INFJs operate within themselves on an intuitive basis which is entirely spontaneous. They know things intuitively, without being able to pinpoint why, and without detailed knowledge of the subject at hand. They are usually right, and they usually know it. Consequently, INFJs put a tremendous amount of faith into their instincts and intuitions. This is something of a conflict between the inner and outer worlds, and may result in the INFJ not being as organized as other Judging types tend to be. Or we may see some signs of disarray in an otherwise orderly tendency, such as a consistently messy desk.
aquiz Skrevet 5. oktober 2012 #124 Skrevet 5. oktober 2012 Din typekode: ENFJ Fokus på å oppmuntre andre til å skape enighet ENFJ-typer er ofte flinke til å kommunisere og planlegge, med fokus på å skape utvikling for andre ut fra en respekt for deres følelser og behov. De har ofte et høyt energinivå og forsøker med entusiasme og sjarm å motivere andre rundt seg til å arbeide mot et felles mål. Deres evne til forståelse og innlevelse gjør at de har talent for å kunne motivere andre til å utvikle sitt potensial. For ENFJ-er er det derfor viktig at organisasjonen eller bedriften er strukturert og velorganisert, men bare så mye at det likevel er plass til og at det oppmuntres til nytenkning. Ofte finner man ENFJ-er i jobber der de kan bruke sin naturlige entusiasme og sjarm til å motivere mennesker rundt seg til å nå sine mål. Derfor finner man dem ofte i ledende stillinger, både innen offentlig og privat sektor, der de kan motivere personene rundt seg til å skape fruktbare løsninger. Ofte er de å finne innenfor:ledelseundervisningkirkelige fagpsykologicoachingjournalistikkskribentvirksomhetbibliotekfagkunstmusikksunnhetspleie Følgende kjente personer har typen ENFJ: Mikhael Gorbachev, Margaret Mead, Oprah Winfrey ----------------- Det som er morsomt er at jeg har vært innom tanken på alle yrkene utenom musikk (og kirke)!
Gjest Cuntzilla Skrevet 5. oktober 2012 #126 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg lurer på om jeg slår dere i særhet, jeg fikk ISTP . Testen skulle riktignok ha meg til å bli uklart ekstrovert, men det blånektet jeg. Jeg er grunnleggende introvert, men kan i perioder opptre som ekstrovert. Jeg liker f.eks. å være alene, men ikke å jobbe alene. Dermed omdøpte jeg nok meg selv fra ESTP til ISTP . Jeg fikk også det! Ser ut som vi er sære ja, hehe. Jeg var ca midt på på introvert/ekstrovert-skalaen (7 svar på E, 8 på I), jeg er sosial av meg og liker å jobbe med masse mennesker, samtidig så tenker jeg før jeg snakker og er typen som oftere må tygge på og tenke gjennom ting i stedet for å skyte fra hofta og levere kjappe svar. Tror jeg er ekstrovert "sosialt" sett, men i måten jeg jobber på er jeg mer introvert. På et møte babler jeg f.eks. mye når vi pisspreiker i starten, men når det faglige er i gang så er jeg den som noterer og vurderer og snakker minst. Og selv om jeg liker å jobbe med masse mennesker rundt meg, så løser jeg best en oppgave alene og ikke med en gruppe. Så selv om du kanskje liker best å være alene på fritiden, så er du kanskje ekstrovert i måten å arbeide på? Beskrivelsen av typen passer forresten skremmende godt på meg, og 100% med det jeg jobber med akkurat nå. Kanskje derfor jeg elsker jobben min Din typekode: ISTP Fokus på å finne den logiske måten å få ting gjort på ISTP-typer er ofte saklige, logiske og ettertenksomme personer som liker å finne ut hvordan ting fungerer. Deres talent ligger i å kunne løse problemer som oppstår plutselig, og de går ikke av veien for å jobbe lenge for å løse problemet. De er selvstendige, nysgjerrige og praktisk orienterte, og har ofte teknisk innsikt. For ISTP-er er det viktig at organisasjonen eller bedriften har en løsere struktur med få regler. Hvis en ISTP-er skal bevege seg innenfor strenge rammer, kan det føre til stress og frustrasjon og dermed nedsatt arbeidsglede. Man ser derfor ofte at denne typen fungerer godt i prosjektorienterte organisasjoner. Deres evne til å analysere fakta og raskt finne fungerende løsninger ut fra eksisterende vilkår, bidrar til at de ofte er å finne innenfor:IT-bransjen (med oppgaver av analytisk art) Se stillingsannonseringeniørfaget Se stillingsannonsergårdbruker Se stillingsannonserjus Se stillingsannonserøkonomi Se stillingsannonserforsvar Se stillingsannonserfaglærte Se stillingsannonser
Cata Skrevet 5. oktober 2012 #127 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg fikk også det! Ser ut som vi er sære ja, hehe..... Beskrivelsen av typen passer forresten skremmende godt på meg, og 100% med det jeg jobber med akkurat nå. Kanskje derfor jeg elsker jobben min Din typekode: ISTP Fokus på å finne den logiske måten å få ting gjort på ISTP-typer er ofte saklige, logiske og ettertenksomme personer som liker å finne ut hvordan ting fungerer. Deres talent ligger i å kunne løse problemer som oppstår plutselig, og de går ikke av veien for å jobbe lenge for å løse problemet. De er selvstendige, nysgjerrige og praktisk orienterte, og har ofte teknisk innsikt. Det passer nesten 100% på meg også. Jeg er skikkelig i mitt ess når det er "kriser" på gang, og må jeg jobbe døgnet rundt, eller for den del i uker eller måneder når det er noe om å gjøre, så gjør jeg det uten å bli sliten en gang. Prøver noen å presse meg inn i en form så kollapser jeg etter få dager. (Eller....ikke jeg, men motivasjonen). Arbeidsgiveren min burde virkelig elske meg Attpåtil jobber jeg faktisk som ingeniør, så i mitt tilfelle er vel "rett mann på rett plass" faktisk en kvinne.
Gjest snoopy_93 Skrevet 5. oktober 2012 #128 Skrevet 5. oktober 2012 ESFJ-typer er ofte omsorgsfulle, meddelsomme og varme personer som gjerne sørger for at ting blir gjort ordentlig. Deres talent ligger i å sørge for å gi hjelp og støtte slik at andre får sine behov oppfylt. De er pliktoppfyllende og oppmerksomme på andre menneskers behov og søker å skape harmoni og trivsel. De følger som oftest regler og prosedyrer på arbeidsplassen og kan ofte sette egne behov til side for å få samarbeidet til å fungere og bevare harmonien. For ESFJ-er er det derfor viktig at organisasjonen eller bedriften er strukturert og velorganisert slik at arbeidsforholdene gir mulighet for å utføre arbeidet grundig og ordentlig. Ofte finner man ESFJ-er i jobber der de kan bruke sin organisasjonsevne slik at personlige behov blir oppfylt. Derfor finner man dem ofte i stillinger som krever en høy grad av kommunikasjon og i kombinasjon med at man er pliktoppfyllende og yter personlig service innenfor noen veldefinerte rammer. De vil derfor være å finne innenfor:undervisning Se stillingsannonserhelsesektoren Se stillingsannonserbarnehager Se stillingsannonsermatlaging og servering Se stillingsannonserpersonlig service Se stillingsannonser
Unique Skrevet 9. oktober 2012 #129 Skrevet 9. oktober 2012 INFP Følgende kjente personer har typen INFP: Michael Jackson, Johnny Depp, Jesus 3
krekbl Skrevet 9. oktober 2012 #130 Skrevet 9. oktober 2012 Din typekode: ESFP Fokus på å skape en optimistisk stemning for andre mennesker ESFP-typer er ofte sjarmerende, intuitive og livlige personer som liker å leve i nuet og skape liv og glede rundt seg. Deres talent ligger i å kunne motivere, engasjere og underholde andre. De forsøker å ikke ta seg selv altfor høytidelig og skaper derfor en livlig og optimistisk stemning rundt seg. De har det best med mennesker rundt seg og vil gjøre mye for å unngå å bli isolert og ensom. For ESFP-er er det derfor viktig at organisasjonen eller bedriften er ubyråkratisk slik at det er mulighet for å handle raskt. Ofte finner man ESFP-er i jobber der de kan bruke sin evne til å motivere, engasjere og underholde andre. Derfor finner man dem gjerne i stillinger der de er i kontakt med mange mennesker, f.eks. innenfor helsevesenet, men også undervisning og arbeid med barn tiltrekker mange ESFP-er. Ofte er de å finne innenfor:undervisning Se stillingsannonsercoaching Se stillingsannonserbarne- og ungdomsarbeid Se stillingsannonsersykepleie Se stillingsannonsersalgsvirksomhet Se stillingsannonserpersonlig service Se stillingsannonser Følgende kjente personer har typen ESFP: Pablo Picasso, Elvis Presley, Bill Clinton Den stemte rimelig bra, jobber innen salg/markedsføring også, så da har jeg vel funnet bransjen for meg!
Ibanez Skrevet 9. oktober 2012 #131 Skrevet 9. oktober 2012 Det ble ISTJ på meg Stemmer nesten, utenom at jeg stresser (mye) når det blir forandringer.
Maestro Skrevet 9. oktober 2012 #133 Skrevet 9. oktober 2012 Din typekode: ENFP Fokus på å undersøke alle muligheter ENFP-typer er ofte kreative, dynamiske og inspirerende personer som liker å hjelpe andre mennesker med å oppdage sitt potensial og sine ressurser. Deres talent ligger i å kunne avdekke en dypere mening, finne fram til sannheten og motivere andre. For dem finnes det en mening og betydning i enhver handling som skjer rundt dem, noe andre kan finne merkelig og uforståelig. For ENFP-er er det derfor viktig at organisasjonen eller bedriften er ubyråkratisk slik at det er mulighet for å handle raskt. Ofte finner man ENFP-er i jobber der de kan bruke sin evne til å undersøke alle muligheter og motivere andre. Derfor finner man dem ofte i stillinger der de kan arbeide med mennesker og være med på å fremme deres personlige utvikling og vekst slik at disse menneskene finner fram til sine ressurser og sitt potensial. Ofte er de å finne innenfor: 1
Frua Skrevet 9. oktober 2012 #134 Skrevet 9. oktober 2012 Det er nesten aldri noen som er det samme som meg på forum. *venter i spenning* Jeg er også ESTP
masekopp Skrevet 30. juli 2014 #136 Skrevet 30. juli 2014 Din typekode: ISTJ Fokus på fakta, detaljer og resultater ISTJ-typer er ofte stille, seriøse og ansvarlige personer som liker konsentrasjon og nøyaktighet. Deres talent ligger i administrasjon, systematikk og planlegging. De er ofte svært lojale og verdsetter tradisjoner og strukturer. De har behov for trygghet og stabilitet for å kunne fungere optimalt. De er praktiske ordensmennesker som sørger for å ha styr på ting ved å planlegge og strukturere. For ISTJ-er er det viktig at organisasjonen eller bedriften er strukturert og velorganisert. Hvis det ofte skjer forandringer rundt en ISTJ-er, kan det føre til stress og frustrasjon og dermed nedsatt arbeidsglede. Disse typene fungerer ofte godt i byråkratiske organisasjoner og finner ofte raskt en rolle som passer til dem, enten det er som leder eller som medarbeider.
Mellowhellow Skrevet 30. juli 2014 #137 Skrevet 30. juli 2014 Din typekode: ISFJ Introvert og sær. Jepp, det er meg
Frk.K Skrevet 30. juli 2014 #138 Skrevet 30. juli 2014 Din typekode: ENFP Fokus på å undersøke alle muligheter ENFP-typer er ofte kreative, dynamiske og inspirerende personer som liker å hjelpe andre mennesker med å oppdage sitt potensial og sine ressurser. Deres talent ligger i å kunne avdekke en dypere mening, finne fram til sannheten og motivere andre. For dem finnes det en mening og betydning i enhver handling som skjer rundt dem, noe andre kan finne merkelig og uforståelig. For ENFP-er er det derfor viktig at organisasjonen eller bedriften er ubyråkratisk slik at det er mulighet for å handle raskt. Ofte finner man ENFP-er i jobber der de kan bruke sin evne til å undersøke alle muligheter og motivere andre. Derfor finner man dem ofte i stillinger der de kan arbeide med mennesker og være med på å fremme deres personlige utvikling og vekst slik at disse menneskene finner fram til sine ressurser og sitt potensial. Ofte er de å finne innenfor: undervisning Se stillingsannonser salgsvirksomhet Se stillingsannonser psykologi Se stillingsannonser journalistikk Se stillingsannonser skribentvirksomhet Se stillingsannonser sosialforskning Se stillingsannonser kunst Se stillingsannonser underholdningsbransjen Se stillingsannonser musikk Se stillingsannonser PR Se stillingsannonser Joda, stemmer noe lunde, men jeg fins ikke kreativ
Apocalypse Skrevet 30. juli 2014 #139 Skrevet 30. juli 2014 Jeg ble INFJ. Synes sånne tester er så vanskelige jeg, vet liksom ikke hva jeg skal svare. Føler at det ideelle for meg er å ha struktur og orden i arbeidet, men jeg får det aldri til og ender opp med å jobbe intenst med å bli ferdig i stedet...
Betty Blue Skrevet 30. juli 2014 #140 Skrevet 30. juli 2014 (endret) ENTP, dønn stabil, vært det siden jeg oppdaget testene for 5-6 år siden. Det er en sjelden personlighetstype har jeg forstått, 3% av befolkningen eller noe slikt. Og det er vel kanskje for det beste. Kjente eksempler er Robert Downey Jr. (han er ca. definisjonen av en ENTP), Barack Obama, Richard Feynman (han er vel nesten arketypen han også), John Stuart Mill, Marquis de Sade (hehe), George Bernard Shaw, Socrates osv. ENTP er jeg også . Jeg har derimot ikke veldig sterk overvekt av E eller T, og jeg har også opplevd å skåre ENFP. ENTP: "Er ofte entusiastiske, utadvendte og idérike personer som interesserer seg for mye forskjellig og liker å diskutere. Deres talent ligger ofte i å utvikle og bygge opp idégrunnlaget for nyskapende prosjekter som de får satt i gang. De er ofte svært uavhengige personer som liker å finne nye måter å bruke teorier på slik at de kan effektivisere de eksisterende prosessene i organisasjonen eller produksjonen. De ser ikke problemer, bare muligheter for utvikling. For ENTP-er er det derfor viktig at organisasjonen eller virksomheten er ubyråkratisk og har en løs struktur med få regler som muliggjør raske forandringer. Ofte finner man ENTP-er i jobber der de kan bruke sin evne til å skape fornyelse og forandring slik at de kan overvinne hindringer og løse oppgavene på en ny og smartere måte. Siden de er interessert i nesten alt, finner man dem i mange ulike typer stillinger som karakteriseres ved at deres analytiske personlighet blir utfordret." ENFP: "Er ofte kreative, dynamiske og inspirerende personer som liker å hjelpe andre mennesker med å oppdage sitt potensial og sine ressurser. Deres talent ligger i å kunne avdekke en dypere mening, finne fram til sannheten og motivere andre. For dem finnes det en mening og betydning i enhver handling som skjer rundt dem, noe andre kan finne merkelig og uforståelig. For ENFP-er er det derfor viktig at organisasjonen eller bedriften er ubyråkratisk slik at det er mulighet for å handle raskt. Ofte finner man ENFP-er i jobber der de kan bruke sin evne til å undersøke alle muligheter og motivere andre. Derfor finner man dem ofte i stillinger der de kan arbeide med mennesker og være med på å fremme deres personlige utvikling og vekst slik at disse menneskene finner fram til sine ressurser og sitt potensial." Her er forresten en beskrivelse av ENTP fra et annet nettsted: "ENTPs have very good communication (both verbal and written) skills and there are few activities more satisfying for them than debating ideas with someone else. Interestingly, ENTPs also tend to have excellent leadership skills, but they dislike managing other people (or vice versa, being controlled by somebody else). On the other hand, people with this personality type are easily able to motivate and inspire others, even though that inspiration tends to be rational and intellectual rather than emotional. Some of the typical ENTP careers make good use of these enigmatic traits – ENTPs can be brilliant lawyers, psychologists, scientists or even sales representatives, as long as they are given enough freedom." Endret 30. juli 2014 av Ibsenfrue
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå