Gå til innhold

Hvilken personlighetstype har du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Din typekode: INTP

Fokus på logisk, intellektuell innsikt i problemer

INTP-typer er ofte logiske, nysgjerrige og ettertenksomme personer som liker å fordype seg i ideer, sammenhenger og abstrakt tenkning. Deres talent ligger i å kunne fornemme de bakenforliggende sammenhengene og finne fram til kjernen. De er ofte svært dyktige til å analysere og forstå komplekse systemer og sammenhenger, men mest for forståelsens skyld og ikke så mye for å bruke det til noe i praksis. De kan ofte virke litt verdensfjerne og distré på andre typer.

For INTP-er er det derfor viktig at organisasjonen eller virksomheten har en løsere struktur med få regler. Ofte finner man INTP-er i jobber der de kan bruke sin evne til å skaffe seg logisk og intellektuell innsikt i problemstillingene slik at oppgaven blir løst. Derfor finner man dem ofte i stillinger der de kan arbeide selvstendig med ideer og foreta inngående analyser av komplekse, abstrakte prinsipper og teoretiske problemstillinger. Ofte er de å finne innenfor:

vitenskap

utvikling

sosiologi

arkitektur

lovgivning

IT-bransjen

programmering

skribentvirksomhet

journalistikk

ingeniørvitenskap

medisin

Følgende kjente personer har typen INTP: Albert Einstein, Charles Darwin, Marie Curie

Samme resultat som før, selv om noen av spørsmålene var nye for meg. Jeg var det irriterende barnet som gjentok "men hvorfor?", "hvordan?" og "er det ikke mer logisk å <...>?", "men jeg har hørt en annen teori som sier at <...>". Har ikke vokst det av meg, og er fortsatt storforbruker av spørsmålstegn. Jeg kan mye om emner jeg (sannsynligvis) aldri vil få bruk for i noen som helst sammenheng, og synes det er langt mer tilfredsstillende å lære noe nytt enn å vite ting. Jeg skriver også altfor lange innlegg, fordi jeg er opptatt av å få med alle hvis, om og men, og de obligatoriske spørsmålene jeg må stille :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ESTP.

Extraverted 22

Sensing 1

Thinking 62

Perceiving 33

Jeg fikk også ESTP. Ser ut som vi er de eneste på forumet som har den personlighetstypen :fnise:

Tok begge testene som er lagt ut og fikk det samme på begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din typekode: ENFP

Fokus på å undersøke alle muligheter

ENFP-typer er ofte kreative, dynamiske og inspirerende personer som liker å hjelpe andre mennesker med å oppdage sitt potensial og sine ressurser. Deres talent ligger i å kunne avdekke en dypere mening, finne fram til sannheten og motivere andre. For dem finnes det en mening og betydning i enhver handling som skjer rundt dem, noe andre kan finne merkelig og uforståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din typekode: ESFJ

Fokus på å organisere forholdene slik at personlige behov oppfylles

ESFJ-typer er ofte omsorgsfulle, meddelsomme og varme personer som gjerne sørger for at ting blir gjort ordentlig. Deres talent ligger i å sørge for å gi hjelp og støtte slik at andre får sine behov oppfylt. De er pliktoppfyllende og oppmerksomme på andre menneskers behov og søker å skape harmoni og trivsel. De følger som oftest regler og prosedyrer på arbeidsplassen og kan ofte sette egne behov til side for å få samarbeidet til å fungere og bevare harmonien.

For ESFJ-er er det derfor viktig at organisasjonen eller virksomheten er strukturert og velorganisert slik at arbeidsforholdene gir mulighet for å utføre arbeidet grundig og ordentlig. Ofte finner man ESFJ-er i jobber der de kan bruke sin organisasjonsevne slik at personlige behov blir oppfylt. Derfor finner man dem ofte i stillinger som krever en høy grad av kommunikasjon og i kombinasjon med at man er pliktoppfyllende og yter personlig service innenfor noen veldefinerte rammer. De vil derfor være å finne innenfor:

undervisning Se stillingsannonser

helsesektoren Se stillingsannonser

barnehager Se stillingsannonser

matlaging og servering Se stillingsannonser

personlig service Se stillingsannonser

Følgende kjente personer har typen ESFJ: George Washington, Ray Kroc, J.C. Penney

-------------

kjenner meg absolutt helt igjenn i hvert eneste ord :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest k(a)os

Jeg blir alltid INTP eller INTJ, alt etter hvilken test jeg tar, så jeg gidder faktisk ikke å ta denne :gjeiper:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ESFP

Fokus på å skape en optimistisk stemning for andre mennesker

ESFP-typer er ofte sjarmerende, intuitive og livlige personer som liker å leve i nuet og skape liv og glede rundt seg. Deres talent ligger i å kunne motivere, engasjere og underholde andre. De forsøker å ikke ta seg selv altfor høytidelig og skaper derfor en livlig og optimistisk stemning rundt seg. De har det best med mennesker rundt seg og vil gjøre mye for å unngå å bli isolert og ensom.

For ESFP-er er det derfor viktig at organisasjonen eller virksomheten er ubyråkratisk slik at det er mulighet for å handle raskt. Ofte finner man ESFP-er i jobber der de kan bruke sin evne til å motivere, engasjere og underholde andre. Derfor finner man dem gjerne i stillinger der de er i kontakt med mange mennesker, f.eks. innenfor helsevesenet, men også undervisning og arbeid med barn tiltrekker mange ESFP-er.

Kjenner meg igjen!

Woho! Fikk jeg og :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk også ESTP. Ser ut som vi er de eneste på forumet som har den personlighetstypen :fnise:

Tok begge testene som er lagt ut og fikk det samme på begge.

Jah, vi er sjeldne i forumsammenheng, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norah

Din typekode: ENTP

Fokus på innovasjon og å overvinne hindringer

ENTP-typer er ofte entusiastiske, utadvendte og idérike personer som interesserer seg for mye forskjellig og liker å diskutere. Deres talent ligger ofte i å utvikle og bygge opp idégrunnlaget for nyskapende prosjekter som de får satt i gang. De er ofte svært uavhengige personer som liker å finne nye måter å bruke teorier på slik at de kan effektivisere de eksisterende prosessene i organisasjonen eller produksjonen. De ser ikke problemer, bare muligheter for utvikling.

For ENTP-er er det derfor viktig at organisasjonen eller virksomheten er ubyråkratisk og har en løs struktur med få regler som muliggjør raske forandringer. Ofte finner man ENTP-er i jobber der de kan bruke sin evne til å skape fornyelse og forandring slik at de kan overvinne hindringer og løse oppgavene på en ny og smartere måte. Siden de er interessert i nesten alt, finner man dem i mange ulike typer stillinger som karakteriseres ved at deres analytiske personlighet blir utfordret. Ofte er de å finne innenfor:

Stemmer godt!

Jeg har tatt Meyer Briggs testen i en annen sammenheng hvor det ble litt mer grundig testet, og da ble jeg en veldig klar ENTP.

Dette var før jeg var ferdig med studiene - og da stemte det skremmende godt på personligheten min og hvordan jeg liker å jobbe.

Når jeg leser den beskrivelsen nå etter noen år, og ser hvilke arbeidsoppgaver jeg har tatt på meg i jobbsammenheng er det på kanten til parodisk hvor mye det stemmer - flere av disse ordene har faktisk gått igjen i flere arbeidsgiveres beskrivelse av meg :ler:

Dette med å se ting fra nye perspektiver og analytiske evner har gått igjen.

Faktisk alt som står beskrevet i den teksten er nøyaktig det jeg har gjort i jobbene mine av eget initiativ - 100% korrekt.

Nedsidene ved ENTP pleier også stemme ganske godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, vi er sjeldne i forumsammenheng, hehe.

Jeg lurer på om jeg slår dere i særhet, jeg fikk ISTP :ler: .

Testen skulle riktignok ha meg til å bli uklart ekstrovert, men det blånektet jeg. Jeg er grunnleggende introvert, men kan i perioder opptre som ekstrovert. Jeg liker f.eks. å være alene, men ikke å jobbe alene. Dermed omdøpte jeg nok meg selv fra ESTP til ISTP ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INTJ på meg og, på begge testene...

Introverted (I) 73.53% Extroverted (E) 26.47%

Intuitive (N) 53.19% Sensing (S) 46.81%

Thinking (T) 67.65% Feeling (F) 32.35%

Judging (J) 56.25% Perceiving (P) 43.75%

Your type is: INTJ

INTJ - "Mastermind". Introverted intellectual with a preference for finding certainty. A builder of systems and the applier of theoretical models. 2.1% of total population.

Enneagram type:

You scored as Type 4 - "I must be unique/different to be happy".

Fours are unique and create their own distinct culture. They experience the highs and lows of life intensely. They take great pride in their aesthetic tastes. Fours often feel like misplaced children and they long for a sense og real family.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble INFJ. Synes absolutt alt beskrev meg spot on, så denne testen likte jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Applecore

Jeg lurer på om jeg slår dere i særhet, jeg fikk ISTP :ler: .

Testen skulle riktignok ha meg til å bli uklart ekstrovert, men det blånektet jeg. Jeg er grunnleggende introvert, men kan i perioder opptre som ekstrovert. Jeg liker f.eks. å være alene, men ikke å jobbe alene. Dermed omdøpte jeg nok meg selv fra ESTP til ISTP ;) .

Et av de klareste kjennetegnene på en ISTP er nettopp at de liker å jobbe alene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et av de klareste kjennetegnene på en ISTP er nettopp at de liker å jobbe alene ;)

Hjelper ikke en døyt, jeg foretrekker å samarbeide med noen, men jeg avskyr fenomenet "gruppearbeid", hjelper det :ler: ? Jeg er på mitt beste når jeg samarbeider med folk som jobber innen helt andre fag enn mitt eget, slik at vi skal prøve å få våre respektive fag til å trekke i samme retning for prosjektet.

Uansett, alle som kjenner meg (+jeg selv) er rørende enig om at jeg er introvert så det holder, så dermed måtte jeg bare ha en I inn der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Applecore

Hjelper ikke en døyt, jeg foretrekker å samarbeide med noen, men jeg avskyr fenomenet "gruppearbeid", hjelper det :ler: ? Jeg er på mitt beste når jeg samarbeider med folk som jobber innen helt andre fag enn mitt eget, slik at vi skal prøve å få våre respektive fag til å trekke i samme retning for prosjektet.

Uansett, alle som kjenner meg (+jeg selv) er rørende enig om at jeg er introvert så det holder, så dermed måtte jeg bare ha en I inn der.

Hehe, det stemmer nok det, måtte bare kverulere litt ;)

Men i så fall kan du føle deg kul, ISTP blir nemlig av mange sett på som den tøffeste og mest badass personlighetstypen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe, det stemmer nok det, måtte bare kverulere litt ;)

Men i så fall kan du føle deg kul, ISTP blir nemlig av mange sett på som den tøffeste og mest badass personlighetstypen :jepp:

Jø og fyse - det er første gang i hele mitt liv jeg er blitt kul :briller:

*lover å slutte å spore av etter den oppturen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Din typekode: ESFP

Fokus på å skape en optimistisk stemning for andre mennesker

ESFP-typer er ofte sjarmerende, intuitive og livlige personer som liker å leve i nuet og skape liv og glede rundt seg. Deres talent ligger i å kunne motivere, engasjere og underholde andre. De forsøker å ikke ta seg selv altfor høytidelig og skaper derfor en livlig og optimistisk stemning rundt seg. De har det best med mennesker rundt seg og vil gjøre mye for å unngå å bli isolert og ensom.

For ESFP-er er det derfor viktig at organisasjonen eller virksomheten er ubyråkratisk slik at det er mulighet for å handle raskt. Ofte finner man ESFP-er i jobber der de kan bruke sin evne til å motivere, engasjere og underholde andre. Derfor finner man dem gjerne i stillinger der de er i kontakt med mange mennesker, f.eks. innenfor helsevesenet, men også undervisning og arbeid med barn tiltrekker mange ESFP-er. Ofte er de å finne innenfor:

undervisning Se stillingsannonser

coaching Se stillingsannonser

barne- og ungdomsarbeid Se stillingsannonser

sykepleie Se stillingsannonser

salgsvirksomhet Se stillingsannonser

personlig service Se stillingsannonser

Følgende kjente personer har typen ESFP: Pablo Picasso, Elvis Presley, Bill Clinton

Jeg lå midt i mellom introvert og ekstrovert. Men jeg er ofte veldig sjenert og tilbakeholden i starten når jeg møter nye mennesker, men er veldig sosial og livlig med de jeg kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Din typekode: ISFJ

Fokus på å prioritere oppgavene avhengig av personlige behov

ISFJ-typer er ofte private, lojale og omsorgsfulle personer som virker beskjedne og liketil. Deres talent ligger i å sørge for at alt er tilrettelagt slik at andre rundt dem kan nå sine mål. Det er ofte de som av seg selv tilbyr å hjelpe andre når de merker at det er behov for hjelp, og de er ofte bedre til å fornemme andres behov før sine egne. De er ofte vennlige og forståelsesfulle personer som forsøker å unngå konfrontasjoner og konflikter.

For ISFJ-er er det derfor viktig at organisasjonen eller virksomheten er strukturert og velorganisert slik at det kan skapes trygge rammer for utførelsen av arbeidet. Man ser derfor ofte at denne typen fungerer godt i hierarkiske organisasjoner. Ofte finner man ISFJ-er i jobber der de kan bruke sin lojalitet, respekt for tradisjoner og evne til samvittighetsfullt å støtte andre personer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...