Sol79 Skrevet 9. april 2012 #81 Skrevet 9. april 2012 Så trist å ikke være velkommen hjemme hos sin egen far. 3
LexSuperior Skrevet 9. april 2012 #82 Skrevet 9. april 2012 Så heldig for meg at min mann er mer gjennomtenkt enn din far. Det er forskjell på å komme innom på besøk og beslaglegge hele påsken, samt dominere og invadere det som er , hver eneste dag, fra tidlig morgen. Alle har godt av å lære seg folkeskikk, også stebarn. For slikt gjør man bare ikke. Du burde lese første innlegg, så du skjønner hva det handler om. I tillegg snakker du om å røske med meg min mann på tur. Jeg må le... Tror du virkelig at et voksent oppegående menneske lar seg røske med... Jeg tror du tillegger meg mer makt enn jeg har og ønsker å ha. Jeg vil som jeg tidligere har skrevet at min mann bestemmer hva han vil gjøre, akkurat som jeg. ...Om vi vil dra på tur, selv Om det er i påska, så må jo det være lov for et middelaldrende par med voksne barn. Nei, min far vil gjerne ha en partner som liker barna sine. Det er vel ikke noe galt i det? Og som andre nevner her så har jeg nøkkel til huset. Kan komme og gå som jeg vil. Mulig den hadde blitt fratatt hvis jeg var der 365 dager i året.. Og jeg har lest alt. Men jeg synes din vinkling er egoistisk og virker som at skyldes dårlig kommunikasjon. Jeg tror ikke at han nødvendigvis blir med deg, overhodet ikke. Men jeg tror at det er det du vil. Det er som sagt ikke noe galt i å reise bort for seg selv, det er det aldri. Med mindre man har en skjult agenda. Jeg har fått inntrykk av at du virkelig ikke liker denne datteren. 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #83 Skrevet 10. april 2012 Så heldig for meg at min mann er mer gjennomtenkt enn din far. Det er forskjell på å komme innom på besøk og beslaglegge hele påsken, samt dominere og invadere det som er , hver eneste dag, fra tidlig morgen. Alle har godt av å lære seg folkeskikk, også stebarn. For slikt gjør man bare ikke. Du burde lese første innlegg, så du skjønner hva det handler om. I tillegg snakker du om å røske med meg min mann på tur. Jeg må le... Tror du virkelig at et voksent oppegående menneske lar seg røske med... Jeg tror du tillegger meg mer makt enn jeg har og ønsker å ha. Jeg vil som jeg tidligere har skrevet at min mann bestemmer hva han vil gjøre, akkurat som jeg. ...Om vi vil dra på tur, selv Om det er i påska, så må jo det være lov for et middelaldrende par med voksne barn. Fy fader ts - du må vel være en verdig mottager av verdens kjipeste person 2012. Håper mannen din våkner opp og innser hvor jævlig du er - og hva du egentlig tenker om barna hans. 1
Gjest Ella Skrevet 10. april 2012 #84 Skrevet 10. april 2012 Fy fader ts - du må vel være en verdig mottager av verdens kjipeste person 2012. Håper mannen din våkner opp og innser hvor jævlig du er - og hva du egentlig tenker om barna hans. Min mann vet hvordan jeg føler. Han ser også problemet, da hans voksne datter har en krevende personlighet for å si det pent. Så da må man prøve å finne praktiske løsninger på situasjonen. Jeg synes det er lite konstruktivt med innlegg der du gir meg huden full. Det er tydelig at dette trigget deg. 2
Gjest damen Skrevet 10. april 2012 #85 Skrevet 10. april 2012 Problemet er at folk ikke klarer å abstrahere situasjonen og tenker at "Gud, tenk å ikke få komme hjem til mamma og pappa når jeg vil. DET er kjipern det". Flere er nok også ganske unge og uten barn selv, eller med så små barn at problemstillingen din er helt hypotetisk. Det ser du jo ut fra svarene du får. En krevende person er slitsom uansett om det er datter eller kollega, og man har lov til å si ifra. Når mennesket i tillegg skal styre planene og slenge seg med på alt; invitert eller ei, så er det å tråkke over streken. Det er dårlig folkeskikk uansett hvor du er i verden. Strengt talt burde din mann ha ordnet opp i dette, og i det minste satt opp noen kjøreregler for sin egen datter. Hjemme hos oss gjør vi det på den måten, og det fungerer bra. Da backer jeg opp om det trengs, men budskapet kommer fra faren. Dere snakker sikkert om det nå som påsken er over slik at dere er mer forberedt om det skulle oppstå flere slike situasjoner. 1
Gjest Ella Skrevet 10. april 2012 #86 Skrevet 10. april 2012 Problemet er at folk ikke klarer å abstrahere situasjonen og tenker at "Gud, tenk å ikke få komme hjem til mamma og pappa når jeg vil. DET er kjipern det". Flere er nok også ganske unge og uten barn selv, eller med så små barn at problemstillingen din er helt hypotetisk. Det ser du jo ut fra svarene du får. En krevende person er slitsom uansett om det er datter eller kollega, og man har lov til å si ifra. Når mennesket i tillegg skal styre planene og slenge seg med på alt; invitert eller ei, så er det å tråkke over streken. Det er dårlig folkeskikk uansett hvor du er i verden. Strengt talt burde din mann ha ordnet opp i dette, og i det minste satt opp noen kjøreregler for sin egen datter. Hjemme hos oss gjør vi det på den måten, og det fungerer bra. Da backer jeg opp om det trengs, men budskapet kommer fra faren. Dere snakker sikkert om det nå som påsken er over slik at dere er mer forberedt om det skulle oppstå flere slike situasjoner. Takk skal du ha. Det er sånn det må være.
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2012 #87 Skrevet 10. april 2012 Jeg også leser innleggene som at du hadde forventninger til påsken som ikke ble realisert. Tror ikke du står tilbake på krevende personlighet. Neste gang får du ta dine forhåndsregler slik at besøket "ditt" gjør som du vil. 2
Gjest "gjest" Skrevet 10. april 2012 #88 Skrevet 10. april 2012 Antageligvis er TS like "krevende" som stedattera.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #89 Skrevet 10. april 2012 Antageligvis er TS like "krevende" som stedattera. Eller verre.
Gjest ch Skrevet 10. april 2012 #90 Skrevet 10. april 2012 Det hadde ikke falt meg inn sideveis å trå ned dørene hos foreldrene mine når de har tilreisende gjester. Ei heller hadde jeg funnet på å invitere meg selv med på absolutt alle planer de hadde! Jeg hadde spurt om det passet at jeg kom da-og-da, og spurt om de hadde planer det passet at jeg ble med på eller de trodde jeg hadde interresse av å bli med på. Kjenner jeg mine foreldre rett, hadde de sagt at jeg kunne "komme når som helst og bli med på det jeg ville", men jeg hadde likevel ikke tatt det som en invitasjon til å kuppe enhver samtale og snu alt fokus over på meg selv! Jeg forstår deg så godt, TS!
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #91 Skrevet 10. april 2012 Jeg er nå i alle fall slik at hvis jeg vet at mine foreldre har fått besøk utenbys fra, så ringer jeg og spør om jeg kan komme, i tilfelle de skal på noe eget typen middag ute, kino, tur eller bare ha en parkveld på egen hånd. Tro det eller ei foreldre og venner/tanter og onkler vil gjerne ha "voksen tid" de også uten de voksne barna til stede. Det betyr ikke at stakkars meg jeg ikke er velkommen hjemme, men rett og slett at man respekterer hverandres rett til privatliv når man måtte ønske det. Jeg kan alltid komme innom, men jeg ringer og spør på forhånd i tilfelle mine foreldre har lagt planer. Nå som alle barna er voksne og på vei ut av rede har de egne hobbyer de dyrker, noen ganger passer det rett og slett ikke, eller de vil være alene. Ingenting i veien med det! TS du burde ta det opp med din mann igjen, og kanskje ytre et ønske om en reise til deres gjester som et par, slik at dere blir bedre kjent?
Marsipan Skrevet 10. april 2012 #92 Skrevet 10. april 2012 Jeg skjønner ikke helt greia med at voksne, utflyttede barn skal komme og gå som de vil? Skal man behandles som voksen, får man jammen oppføre seg som en voksen også! Og voksne folk trenger seg ikke på på den måten der. (Vel, jo, enkelte gjør det, men det er vel ikke helt normalt...) Jeg respekterer mine foreldres privatliv, på samme måte som jeg forventer at de respekterer mitt, det skulle da bare mangle! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå