Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I tillegg må jeg våge å bryte ut og ta hensyn til mine behov også. Min mann får bli med eller la være. Heldigvis er jeg selvstendig, selv om det selvsagt er koselig for min mann og meg å gjøre noe sammen i ferien.

Tror du ikke fikk med deg alt, da.

Og selvfølgelig handler denne tråden om situasjonen fra mitt ståsted, siden jeg er den som startet tråden. Du hadde kanskje forventet noe annet?

Ikke prøv å framstille med som en smalsynt egoist, fordi jeg ønsker å få til en situasjon jeg kan leve med, samtidig som jeg fristiller min mann til å ta sine valg.

Det du kommer med er ikke særlig smart, synes jeg.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest damen
Skrevet

Voksne barn har naturligvis tilgang til barndomshjemmet sitt, spesielt i høytider og når slektninger er på besøk.

Vet vi at dette er barndomshjemmet hennes?

Og nei, voksne barn har ikke nødvendigvis samme "privilegier" som når de bodde hjemme, og spesielt ikke om mor eller far en gift på ny og det er en ny voksen å ta hensyn til.

AnonymBruker
Skrevet

Beklager, burde skrevet barndomshjem i hermetegn. Man har som voksen mer eller mindre fri tilgang til foreldrehjemmet ved spesielle anledninger, som i høytider og når slektninger som tanter og onkler er på besøk. Jeg hadde skjønt trådstarter om bonusdatteren hang rundt i sin fars hjem i tide og utide i hverdagen, men ut fra tråden ser det ut som om det er noe som har skjedd for første gang nå i påsken, hvor tante og onkel var på besøk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

PS: Som tante/onkel ønsker jeg heller å tilbringe tid sammen med nieser og nevøer enn godt voksne nye ektefeller. Jeg tilbringer gjerne tid med begge parter, men må jeg velge så velger jeg nieser og nevøer. :hjerte:

• Liker 4
Skrevet

PS: Som tante/onkel ønsker jeg heller å tilbringe tid sammen med nieser og nevøer enn godt voksne nye ektefeller. Jeg tilbringer gjerne tid med begge parter, men må jeg velge så velger jeg nieser og nevøer. :hjerte:

Jeg må smile:)

Da synes jeg du skal ta inn hos dine nieser og nevner, og ikke ta inn hos foreldrene deres. :)

• Liker 2
Skrevet

det må da gå an for deg å bli kjent med den nye kona selv om stedatteren din er der? er det sånn at det bare er nå i påska at hun har vert der hele tiden, eller er det sånn til vanlig og?

for meg høres det litt ut som du har hatt planer for hvordan påska skulle være, og ikke taklet det altfor bra når stedatteren har forandret på disse planene. jeg mener at det er en selvfølge at hun kan komme på besøk når hun vil, særlig i høytider og når annen familie er der. er det du som står for all matlaging og ording av huset? det høres sånn ut for meg, om det er det så burde du kanskje tenke på om den fordelingen burde være litt annerledes?

• Liker 1
Gjest damen
Skrevet

jeg mener at det er en selvfølge at hun kan komme på besøk når hun vil, særlig i høytider og når annen familie er der.

Det er det jo såklart ikke! Det er vanlig høflighet å sjekke om det passer først.

Voksne "barn" på 27 år (!) har ikke behov for eller krav på samme behandling som en tenåring, og de bør i tillegg vise mer hensyn da de har mer livserfring og har løsrevet seg for mange, mange år siden.

Vi har ikke åpent hus for de av barna som har flyttet hjemmefra. De må sjekke med oss først om det passer at de kommer. Påske, jul og høytider har vi helt koll på, men de kan f.eks ikke ta med seg noen uten å si ifra eller spørre først, og de kan ikke forvente å få sitt eget rom eller bli så lenge de vil.

Det handler ikke om ikke å være glad i barna sine eller å ikke ønske de velkomne, men om normal folkeskikk som forhåpetligvis veier tungt i den kofferten de fikk med seg når de flyttet.

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes du høres forferdelig egoistisk ut ts!

Jeg digger min stemor, men hadde hun vært som deg hadde pappa sparket henne på hue og ræva ut! Han hadde aldri godtatt at jeg ikke fikk komme hjem i påsken, særlig ikke hvis vi hadde besøk av annen familie!

FINN DEG I DET!

Og en ting er at du har tenkt til at dere to reiser bort som par. Det er jo faktisk en god idè, men så har du tenkt til å røske mannen din med deg til utlandet neste påske for å gjemme deg fra datteren? Det siste høres jo helt sprøtt ut!

• Liker 2
Skrevet

Det er det jo såklart ikke! Det er vanlig høflighet å sjekke om det passer først.

Voksne "barn" på 27 år (!) har ikke behov for eller krav på samme behandling som en tenåring, og de bør i tillegg vise mer hensyn da de har mer livserfring og har løsrevet seg for mange, mange år siden.

Vi har ikke åpent hus for de av barna som har flyttet hjemmefra. De må sjekke med oss først om det passer at de kommer. Påske, jul og høytider har vi helt koll på, men de kan f.eks ikke ta med seg noen uten å si ifra eller spørre først, og de kan ikke forvente å få sitt eget rom eller bli så lenge de vil.

Det handler ikke om ikke å være glad i barna sine eller å ikke ønske de velkomne, men om normal folkeskikk som forhåpetligvis veier tungt i den kofferten de fikk med seg når de flyttet.

det fungerer hvertfall ikke sånn i min familie. vi sier fra når vi kommer hjem, men jeg kan egentlig ikke se for meg en situasjon hvor det ikke hadde passet. men så er det heller ikke sånn at foreldrene mine styrer noe særlig når vi kommer, eller at vi forventer noen spessiell behandling fra dem.

• Liker 1
Gjest _Blomsten_
Skrevet

Tror det er uvanlig å ikke ha fri tilgang til foreldrenes bolig. Blir litt annerledes hvis man har barn og familie selv, men når man kommer alene som datter i huset blir det for dumt å nekte adgang. Mamma ber alltid meg på middag når onkler, tanter og besteforeldre er på besøk, og jeg får alltid tilbud om overnatting. Tror jeg hadde følt meg veldig alene hvis jeg ikke var ønsket hos foreldrene mine i høytider.

• Liker 3
Gjest _Blomsten_
Skrevet

det fungerer hvertfall ikke sånn i min familie. vi sier fra når vi kommer hjem, men jeg kan egentlig ikke se for meg en situasjon hvor det ikke hadde passet. men så er det heller ikke sånn at foreldrene mine styrer noe særlig når vi kommer, eller at vi forventer noen spessiell behandling fra dem.

Samme her. Har også egen nøkkel og kan låse meg inn når jeg vil. Får også komme selv om de har forretningsforbindelser og lignende på besøk. Ringer på forhånd, men har aldri opplevd å fått nei.

• Liker 2
Gjest damen
Skrevet

Alle familier er ikke like. Det betyr ikke at de som gjør ting annerledes tar feil...

Skrevet

Alle familier er ikke like. Det betyr ikke at de som gjør ting annerledes tar feil...

sant nok, men det betyr heller ikke at de gjør det rett.

• Liker 2
Gjest damen
Skrevet

sant nok, men det betyr heller ikke at de gjør det rett.

Herregud da... Fins det fasit?

• Liker 1
Skrevet

Det gjør det sikkert ikke, men det er i hvertfall heeelt galt hvis stemor og barnefar ikke er på nett! Uansett barnets alder.

Gjest Regine
Skrevet

Og jeg tenker at når foreldre må ha så strenge regler for når utflyttede "barn" får lov til å komme og det tom defineres når de må dra, er det noe i oppdragelsen som mangler. Tror ikke jeg kjenner/har kjent noen som ikke får lov til å komme hjem..... Men selvsagt, vi spør om det passer, og vi er også såpass oppdratt at vi ikke forventer full service a la hotell og at vi drar igjen, uten å måtte bes om det. Vi forstår vel igrunn at våre foreldre også har et liv, noe som vel har vært del av oppdragelsen

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes du høres forferdelig egoistisk ut ts!

Jeg digger min stemor, men hadde hun vært som deg hadde pappa sparket henne på hue og ræva ut! Han hadde aldri godtatt at jeg ikke fikk komme hjem i påsken, særlig ikke hvis vi hadde besøk av annen familie!

FINN DEG I

Og en ting er at du har tenkt til at dere to reiser bort som par. Det er jo faktisk en god idè, men så har du tenkt til å røske mannen din med deg til utlandet neste påske for å gjemme deg fra datteren? Det siste høres jo helt sprøtt ut!

Så heldig for meg at min mann er mer gjennomtenkt enn din far. Det er forskjell på å komme innom på besøk og beslaglegge hele påsken, samt dominere og invadere det som er , hver eneste dag, fra tidlig morgen.

Alle har godt av å lære seg folkeskikk, også stebarn. For slikt gjør man bare ikke.

Du burde lese første innlegg, så du skjønner hva det handler om.

I tillegg snakker du om å røske med meg min mann på tur. Jeg må le... Tror du virkelig at et voksent oppegående menneske lar seg røske med... Jeg tror du tillegger meg mer makt enn jeg har og ønsker å ha. Jeg vil som jeg tidligere har skrevet at min mann bestemmer hva han vil gjøre, akkurat som jeg. ...Om vi vil dra på tur, selv

Om det er i påska, så må jo det være lov for et middelaldrende par med voksne barn.

• Liker 1
Gjest _Blomsten_
Skrevet

Så heldig for meg at min mann er mer gjennomtenkt enn din far. Det er forskjell på å komme innom på besøk og beslaglegge hele påsken, samt dominere og invadere det som er , hver eneste dag, fra tidlig morgen.

Alle har godt av å lære seg folkeskikk, også stebarn. For slikt gjør man bare ikke.

Du burde lese første innlegg, så du skjønner hva det handler om.

I tillegg snakker du om å røske med meg min mann på tur. Jeg må le... Tror du virkelig at et voksent oppegående menneske lar seg røske med... Jeg tror du tillegger meg mer makt enn jeg har og ønsker å ha. Jeg vil som jeg tidligere har skrevet at min mann bestemmer hva han vil gjøre, akkurat som jeg. ...Om vi vil dra på tur, selv

Om det er i påska, så må jo det være lov for et middelaldrende par med voksne barn.

Så heldig for meg at min far er mer gjennomtenkt enn din mann :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ikke ut som du er interessert i å bli kjent med din mann sin datter, og det i seg selv er forferdelig trist. Jeg tror du føler som du gjør nå, fordi forventet noe helt annet denne påsken. Du forventet å ikek bruke tid på hans datter, men bli kjent med din svigerinne. Derfor ble du skuffet, fordi dine forventinger ikke ble innfridd.

Selv om denne datteren er voksen, er det godt mulig hun føler behov for å være nær familien sin i påsken. Selv om du ikke forstår dette, er det mange andre som gjør det. Hadde din mann ønsket noe annet, regner jeg med at han ville snakket med sin datter om dette. Han valgte å la henne være der, og da følte hun seg nok velkommen selv om du ikke ønsket henne der.

Jeg forstår ikke hvorfor noen velger å gå inn i et forhold, når man selv ikke er interessert i å bli kjent med de nærmeste i hans liv, som i dette tilfelle faktisk er hans datter. Godt mulig hun tar mye plass, men kanskje dere skal inkludere henne og behandle henne som en gjest is tedet for å ønske henne vekk.

Jeg selv hadde blitt forferdelig skuffet, om min stemor hadde sett slik på meg som det du gjør. Påsken er familietid, men i følge deg er det bare de du selv ønsker å inkludere de andre må bare holde seg unna.

Den dagen din mann virkelig finner ut hvordan du ser på hans datter, er også kanskje den dagen han begynner å se på deg med litt andre øyner.

• Liker 4
Skrevet

nei, har jeg sagt det? det virker bare veldig unaturlig for meg at barna må spørre om å få komme hjem på samme måte som annen familie. ingenting å bli sur for..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...