Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Det var vel broren til mannen hennes som er far til jenta.

Altså TS og hennes mann blir da tante og onkel

Jeg forsto alt litt annerledes enn de fleste her virker det som. At datteren var TS' mann sin datter, selv om det ikke fremgår sånn av hovedinnlegget, men grunnen til at jeg skjønner det sånn er at hvis svigers var på påskeovernattingsbesøk (noe man stort sett ikke er hvis man bor i nærheten), hvorfor skulle TS hatt noe imot at datteren til svogeren var der, hvis hun også bodde utenbys var hun jo med dem, og hvis hun bodde i samme by som TS, måtte det jo være greit at hun dro for å treffe faren som endelig er i samme by? Hvis det er TS' mann sitt barn, så behøver hun ikke kuppe besøket, en ting er at hun er der fordi hennes onkel er på besøk, men oppførselen ellers er ikke helt god.

Endret av alkasil
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forsto alt litt annerledes enn de fleste her virker det som. At datteren var TS' mann sin datter, selv om det ikke fremgår sånn av hovedinnlegget, men grunnen til at jeg skjønner det sånn er at hvis svigers var på påskeovernattingsbesøk (noe man stort sett ikke er hvis man bor i nærheten), hvorfor skulle TS hatt noe imot at datteren til svogeren var der, hvis hun også bodde utenbys var hun jo med dem, og hvis hun bodde i samme by som TS, måtte det jo være greit at hun dro for å treffe faren som endelig er i samme by? Hvis det er TS' mann sitt barn, så behøver hun ikke kuppe besøket, en ting er at hun er der fordi hennes onkel er på besøk, men oppførselen ellers er ikke helt god.

Du har skjønt det. Hilsen TS

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Du har skjønt det. Hilsen TS

Jeg var en av de som misforsto, men jeg synes stedatteren din må få lov til å besøke faren sin. Hvis ikke mannen din har noe i mot det blir det helt feil av deg å nekte det. Selvom hun er voksen blir dethelt galt å nekte henne å tilbringe påsken med sin nærmeste familie.

• Liker 2
Gjest damen
Skrevet

Kanskje jenta ikke har så mange andre å være med i påsken? Hun vil sikkert treffe faren sin når han er i byen. Noen mennesker er mer krevende enn andre, men jeg ville svelget denne kamelen da jeg setter så utrolig pris på at jeg alltid er velkommen i min egen familie.

Vi snakker ikke om en "jente" her, men en voksen kvinne på snart 30 år.

Man kan forvente seg mer.

• Liker 3
Gjest _Blomsten_
Skrevet

Vi snakker ikke om en "jente" her, men en voksen kvinne på snart 30 år.

Man kan forvente seg mer.

Vel, jeg er på alder med denne kvinnen, og har nettopp hatt en fantastisk påske fordi jeg har tilbrakt den sammen med mamma og pappa hvor jeg alltid er velkommen. Trist hvis stedatteren ikke lenger ervelkommen til farens hus når hun vil kun fordi hun er blitt voksen. Kanskje alle vennene hennes var bortreist eller med familien og ikke ville sitte alene. Synes det blir helt feil når steforeldre blander seg i sånt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så den voksne jenta er din stedatter? Merkelig formulering av deg.

Du, nå syns jeg faktisk du er litt på vidda med den oppførselen din. ig du har en munn, og du har sikkert sagt ditt til din mann, og din mann ser ikke noe galt i at hans datter er der.

Er du sjalu eller?

• Liker 2
Skrevet

Folk som bor i et hus har lov til å bestemme hvem og hor ofte det inviteres, uansett om de er steforeldre eller ikke.

Tipper at du hadde følt det ganske stress selv om du hadde fått invasjon i DITT hjem av folk som oppfører seg på den måten. Der du måtte stå for alt og være vertskap.

Det er lov å ha folkeskikk og sosiale antenner selv om man er stebarn. Stebarn har ikke lov til å overkjøre på den måten selv om far er gift på ny!

• Liker 1
Gjest _Blomsten_
Skrevet

Folk som bor i et hus har lov til å bestemme hvem og hor ofte det inviteres, uansett om de er steforeldre eller ikke.

Tipper at du hadde følt det ganske stress selv om du hadde fått invasjon i DITT hjem av folk som oppfører seg på den måten. Der du måtte stå for alt og være vertskap.

Det er lov å ha folkeskikk og sosiale antenner selv om man er stebarn. Stebarn har ikke lov til å overkjøre på den måten selv om far er gift på ny!

Hadde jeg hatt en mann med barn fra før hadde barna vært velkommene når som helst uansett alder. Spesielt i høytidene!

• Liker 5
Skrevet

Det var jeg også innstilt på før jeg kom i denne situasjonen. Nå viser det seg at jeg føler meg helt tom og etter besøket er dratt, så ligger jeg i senga mi og gråter. Tom og deprimert.

AnonymBruker
Skrevet

Det var jeg også innstilt på før jeg kom i denne situasjonen. Nå viser det seg at jeg føler meg helt tom og etter besøket er dratt, så ligger jeg i senga mi og gråter. Tom og deprimert.

Da har du et seriøst problem.. ærlig talt.

• Liker 3
Gjest _Blomsten_
Skrevet

Da er du nok ikke klar for å ha en mann med barn fra før.

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er det jeg også tenker, for dette gjør meg dårlig. Men det er kl trist å måtte ta ut seperasjon på grunn av dette. Synd for både min mann og jeg. Han har vært alene/ skilt i 17 år før vi traff hverandre. Men tanken om å skilles er det hos meg i tunge stunder som dette.

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Nei, det er det jeg også tenker, for dette gjør meg dårlig. Men det er kl trist å måtte ta ut seperasjon på grunn av dette. Synd for både min mann og jeg. Han har vært alene/ skilt i 17 år før vi traff hverandre. Men tanken om å skilles er det hos meg i tunge stunder som dette.

Hvorfor ikke trekke deg tilbake når det blir for mye? Du kan jo trekke deg tilbake og lese en bok, eller ta deg en shoppingtur alene eller lignende når datteren blir for intens. Synes ikke du kan nekte henne å komme. Så lenge det er greit for mannen din, da kan du risikere å ødelegge et far/datter forhold. Hvis det alltid er du som må varte opp gjestene kan du be mannen din og stedatteren din om hjelp. Du trenger ikke å gjøre all jobben alene.

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg vil prøve å unngå en slik situasjon jeg er i nå, for alt hva det er verdt. Jeg må planlegge "flukt-muligheter" meste gang. Så får vi helleer reise som par til familien hans en annen gang, slik at jeg kan bli kjent med dem og ha det hyggelig.

I påsken kan vi jo i tillegg ta en ferie til varmere strøk, for eksempel, som det relativt nygifte paret vi er.

I tillegg må jeg våge å bryte ut og ta hensyn til mine behov også. Min mann får bli med eller la være. Heldigvis er jeg selvstendig, selv om det selvsagt er koselig for min mann og meg å gjøre noe sammen i ferien.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå syns jeg du skiller voldsomt mellom det å være stebarn eller ikke. Stebarnet for deg, er tross alt din manns DATTER, og han har vel noe han skulle ha sagt også eller hva?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg vil prøve å unngå en slik situasjon jeg er i nå, for alt hva det er verdt. Jeg må planlegge "flukt-muligheter" meste gang. Så får vi helleer reise som par til familien hans en annen gang, slik at jeg kan bli kjent med dem og ha det hyggelig.

I påsken kan vi jo i tillegg ta en ferie til varmere strøk, for eksempel, som det relativt nygifte paret vi er.

I tillegg må jeg våge å bryte ut og ta hensyn til mine behov også. Min mann får bli med eller la være. Heldigvis er jeg selvstendig, selv om det selvsagt er koselig for min mann og meg å gjøre noe sammen i ferien.

Hva er det du egentlig forventer av folk? Nygifte? Du høres ut som en bitch spør du meg.

• Liker 2
Skrevet

Hva er det du egentlig forventer av folk? Nygifte? Du høres ut som en bitch spør du meg.

Bitch?...fordi jeg vil prøve å ta hensyn til mine behov fremover, og i tillegg ønsker at min mann kan ta hensyn til sine behov, slik at han kan gjøre hva han ønsker?

Det er derfor jeg er glad jeg er selvstendig. Jeg kan trekke meg tilbake og gjøre det jeg ønsker for at påska også skal bli bra for meg. Selv om jeg synes det er mest hyggelig å dra som par, spesielt

siden vi er relativt nygifte. Må man være bitch for det?

Er du en av de som andre må legge egne behov til side for, slik at din påske skal bli bra?

• Liker 2
Skrevet

...i tillegg... Må man alltid dra på voksne barn etter ditt syn, for å unngå bitche- betegnelsen din?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bitch?...fordi jeg vil prøve å ta hensyn til mine behov fremover, og i tillegg ønsker at min mann kan ta hensyn til sine behov, slik at han kan gjøre hva han ønsker?

Det er derfor jeg er glad jeg er selvstendig. Jeg kan trekke meg tilbake og gjøre det jeg ønsker for at påska også skal bli bra for meg. Selv om jeg synes det er mest hyggelig å dra som par, spesielt

siden vi er relativt nygifte. Må man være bitch for det?

Er du en av de som andre må legge egne behov til side for, slik at din påske skal bli bra?

Jeg kan ikke huske å ha lest noe her tidligere om at du ønsket at din mann skulle få gjøre som han ville UTEN sin datter. Faktisk, ville det vært svært interessant å høre hans side av denne historien. Derimot, har hele denne tråden kun vært om DEG og din motvilje mot DIN voksne STEDATTER.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Voksne barn har naturligvis tilgang til barndomshjemmet sitt, spesielt i høytider og når slektninger er på besøk.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...