AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #21 Skrevet 7. april 2012 Er ikke du tanten hennes?? Siden det er dattera til broren til mannen din. Kommer vel an på? Det er sjelden man føler seg som tante til en person man knapt har møtt før. Jeg er ikke tante til min manns nevøer og nieser, de var rett og slett for store (tenåringer) når jeg møtte mannen min så det ble ikke naturlig for meg eller dem at jeg skulle være tante. Og uansett, hva har det å gjøre med noe som helst? Hvis 27-åringen (!) er krevende og slitsom så er hun vel det like mye enten hun er ts sin niese eller ikke. Og jeg synes for øvrig det er dumt å henge seg opp i detaljer. Jeg har selv skrevet innlegg på KG der jeg har endret på detaljer for å unngå gjenkjennelse. Tipper ts har gjort det samme her, for situasjonen er i seg selv ellers veldig lett gjenkjennelig.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #22 Skrevet 7. april 2012 Vi har påskebesøk av min manns bror med forlovede. Jeg hadde gledet meg til å bli bedre kjent med dem. Men det viser seg at hans voksne datter på 27 år dumper innom hver dag, og jeg føler hun kupper samtalen og besøket. Når jeg står opp til frokost, er hun på plass, selv om hun ikke sover her. Hun er her hele dagen og går hjem om kvelden. Slenger seg med på alle aktivitetene, om hun er invitert eller ikke. Hun avbryter samtalene, er intens og prøver hele tiden å styre. Jeg blir sliten av dette og påsken ble ikke som forventet. Jeg får ikke blitt ordentlig kjent med min tilkommende svigerinne under slike forhold. Jeg prøver uansett å rette fokus på gjestene våre og prøver å få dem til å føle seg velkomne så godt jeg kan. Men det er så slitsomt og jeg føler meg kvelt. Prøver å trekke meg tilbake for å få puste litt, men jeg føler meg likevel låst. Kanskje hun har behov for å være sammen med sin far og onkel? 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #23 Skrevet 7. april 2012 Kanskje hun har behov for å være sammen med sin far og onkel? Og derfor er det greit at hun dukker opp uinvitert? Slekt eller ei, man kupper ikke besøket på denne måten som ts beskriver. Dama er 27 år! Hun burde da være istand til å lese enkle sosiale koder, og hun kan jo treffe far og onkel på andre tidspunkter, uten å kreve all oppmerksomheten når onkels kone ønsker å bli kjent med 27-åringens far og stemor? Greit å stikke innom iblant, men å være der hele tida fra tidlig til sent? Høres rart ut. 1
Gjest Ida Skrevet 7. april 2012 #24 Skrevet 7. april 2012 Kan hende niesen også vil bli kjent med den nye ste-moren sin? Hvorfor tar ikke du en prat med din niese? Kanskje ho er der fordi dere gir henne en følelse av familie? Vet du noe om hvordan niesen har det ang sin mor? Kanskje ho liker seg hos dere? Og selv om du ikke er hennes biologiske tante, eller har vært tanten hennes fra barndom, så har du lov å sette henne på plass i ditt eget hjem. Jeg skjønner godt at du blir sliten, og du taper ingenting på å si rett ut at: Du, nå vil jeg snakke med din fars nye dame på tomannshånd. Det må jo bare niesen tåle. 1
Gjest "gjest" Skrevet 7. april 2012 #25 Skrevet 7. april 2012 Kanskje den her damen vil være ilag med faren sin i påsken. 7
Gjest frøken am Skrevet 7. april 2012 #26 Skrevet 7. april 2012 Det jeg reagerer på er hvordan hun bryter inn overalt, setter seg ved frokostbordet som om hun er overnattende gjest... Meget spesielt. De andre her skriver 'kanskje hun vil være med familien sin', ja det er greit nok det. Men da må hun faktisk sjekke ut om det er OK at hun invaderer på planer og område på denne måten. Ærlig talt, dama er 27. Hun kan ikke ture frem son hun vil og gjemme seg bak at hun ikke vil være alene, stakkar. Da må hun gjøre dette klart og tydelig slik at de andre er med på det. Helt utrolig hva slags ansvarsfraskrivelse folk driver med... 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #27 Skrevet 7. april 2012 Det jeg reagerer på er hvordan hun bryter inn overalt, setter seg ved frokostbordet som om hun er overnattende gjest... Meget spesielt. De andre her skriver 'kanskje hun vil være med familien sin', ja det er greit nok det. Men da må hun faktisk sjekke ut om det er OK at hun invaderer på planer og område på denne måten. Ærlig talt, dama er 27. Hun kan ikke ture frem son hun vil og gjemme seg bak at hun ikke vil være alene, stakkar. Da må hun gjøre dette klart og tydelig slik at de andre er med på det. Helt utrolig hva slags ansvarsfraskrivelse folk driver med... Det er litt vanskelig å måtte lese mellom linjene hos TS, men på meg virker det som om niesen og faren bor i hver sine byer. Kanskje det er sjeldent hun får treffe faren sin? Og hvis faren nettopp har truffet denne nye kvinnen så er det vel ikke unaturlig at hun ønsker å treffe henne og bli kjent med henne hun også? 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #28 Skrevet 7. april 2012 Jeg tenker at datteren vil tilbringe tid med sin soon-to-be stemor. Dette er da et mye viktigere forhold enn svigerinne-forholdet i de fleste tilfeller, og jeg synes du er utrolig egoistisk. 9
AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #29 Skrevet 7. april 2012 Jeg tenker at datteren vil tilbringe tid med sin soon-to-be stemor. Dette er da et mye viktigere forhold enn svigerinne-forholdet i de fleste tilfeller, og jeg synes du er utrolig egoistisk. Må si meg helt enig her. Kanskje det er trist å måtte dele oppmerksomheten med en ung kvinne i sin beste alder? 1
Redbull Skrevet 8. april 2012 #30 Skrevet 8. april 2012 Hadde blitt lei meg om noen i min familie tenkte sånn om meg. Jeg liker å være med familien min, og det høres ut som om denne dama vil tilbringe mest mulig tid med sin familie. 7
Sol79 Skrevet 8. april 2012 #31 Skrevet 8. april 2012 Om tante og niese har så dårlig forhold som det virker til, så kan det jo hende at onkel eller far har invitert henne til å bli med på alt eller dagt at hun bare skal komme for å være sammen med familien. Om det er slik at tante kjenner niese så dårlig også, så hvorfor ikke benytte anledningen til å bli godt kjent med begge? 4
Gjest Stilk Skrevet 8. april 2012 #32 Skrevet 8. april 2012 Jeg må si at jeg forstår ts veldig godt. Især hvis denne datteren snakker et "annet språk" enn majoriteten. Og enkelte mennesker misforstår den sosiale konteksten ofte uten å mene noe vondt med det. Uansett du må si ifra.Ikke vær redd for å vise dine nærmeste følelsene dine. Folk er forskjellige, så tenk om ord eller handling her er best.Kanskje pakke tursekken,fråts i uforsigbarhet,eller er alvorspraten best? Bare du kjenner svaret. Enkelte responderer så bra på en fortrolig samtale at utfordringen er ute av verden på et blunk mens andre tar overhodet ikke signalene og man fortsetter i det ueeeendelige å surfe på andres forventningsbølge. Jeg mener jo ikke her bokstavelig at du skal gjøre alt kjempedrastisk selv om jeg i en tidligere tråd kanskje uttrykte meg på en slik måte.Det jeg ville ha fram er at hvis du fortsetter å gå på akkord med deg selv kan det på sikt gå riktig så galt og jeg leser i ditt åpningslinjegg mellom linjene at dager man burde høstet glede og energi er mere enn ugreie. Ta vare nå idag på deg selv menneske, så får du mere overskudd til dem du er glad i. Kanskje du til og med får overskudd til å smile til datteren hans de neste 50 årene også. 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #33 Skrevet 8. april 2012 Jeg føler meg hverken flau eller sjalu. På tide å skaffe seg selvinnsikt og sosial iq, i såfall. Det er ikke en fremmed kollega du snakker om heller. Fy skam, så ekkel du er. 2
Ryvre Skrevet 8. april 2012 #34 Skrevet 8. april 2012 Syns heller mennesker som prater som deg er mer ekle. Og du er ikke kul i det hele tatt. Ta heller tak i de problemene som plager deg enn å spy ut eder og galle på nettet 2
Gjest damen Skrevet 8. april 2012 #35 Skrevet 8. april 2012 Jeg vil si meg enig med Stilk her som sier at du bør heller skjerme deg selv fra henne slik at du ikke får henne så "midt i trynet" som du gjør nå. Du er noe fanget mellom barken og veden her pga familieforholdene, men det er ingenting som tilsier at ikke du kan gjøre det du selv vil og invitere de du ønsker å tilbringe tid sammen med... Skjønner? Om du vil ha en stund mellom deg og henne du *egentlig* skulle tilbringe tid sammen med så tar du henne med og sier vennlig "Beklager" om tredjemann forslår å slenge seg med. Du trenger ikke forklare eller lage alternativer til henne, for man må vel anta at hun er hos dere pga faren sin og ikke deg? Kanskje du er litt som meg og alt for lett tar ansvar for at andre skal ha det bra uten å helt tenke at det er deres eget ansvar? Ingen dør av å få et nei eller å høre at "Det hørtes hyggelig ut, men i dag hadde jeg tenkt at vi skulle gjøre x,y,z. Du er velkommen til å være med eller lage planer på egen hånd". Eller rett og slett "Det passer ikke nå, så det får bli en annen gang." Som voksen kvinne har hun ikke lengre samme selvfølgelige plass i sin fars hjem som da hun var barn og ungdom, og spesielt ikke siden han er gift på ny. Hun bør vise deg og sin far samme respekt som dere naturligvis ville vist henne i hennes eget hjem. Lykke til med resten av påska. Den er ikke over enda. 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #36 Skrevet 8. april 2012 Jeg tenker at datteren vil tilbringe tid med sin soon-to-be stemor. Dette er da et mye viktigere forhold enn svigerinne-forholdet i de fleste tilfeller, og jeg synes du er utrolig egoistisk. Men MÅ denne voksne damen gjøre det akkurat når ts har invitert til "bli-kjent-påske" for den nyankomne? Vi snakker ikke om et barn her, men en voksen dame. Skal ikke den nyankomne svigerinne/stemor få lov til å knytte bånd og bli kjent med andre i familien? Det kan like gjerne være datteren som er sjalu og vil plassere seg selv i sentrum for å "skille" faren og kommende stemor. Jeg synes enkelte har veldig lett for å dømme ts som egoistisk og det som verre er her. Hva i all verden er det som setter enkelte (den voksne datteren i dette tilfellet) i en sånn særstilling at de skal få lov til å ture fram som de vil og bryte alt av sosiale koder med full støtte, mens andre (som ts i dette tilfellet) blir forventet å ta imot med åpne armer og ikke stille krav på egne vegne? Merkelig fenomen. 5
Rosalie Skrevet 8. april 2012 #37 Skrevet 8. april 2012 Bror med forlovede er tilreisende, vil jeg anta? Da er det virkelig ikke rart at hans datter ønsker å tilbringe mest mulig tid med sin far og stemor, siden de sikkert ikke treffes særlig ofte. Du burde bare være glad for at svoger og svigerinne har så godt forhold til hans voksne datter. 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #38 Skrevet 8. april 2012 Vi har påskebesøk av min manns bror med forlovede. Jeg hadde gledet meg til å bli bedre kjent med dem. Men det viser seg at hans voksne datter på 27 år dumper innom hver dag, og jeg føler hun kupper samtalen og besøket. Når jeg står opp til frokost, er hun på plass, selv om hun ikke sover her. Hun er her hele dagen og går hjem om kvelden. Slenger seg med på alle aktivitetene, om hun er invitert eller ikke. Hun avbryter samtalene, er intens og prøver hele tiden å styre. Jeg blir sliten av dette og påsken ble ikke som forventet. Jeg får ikke blitt ordentlig kjent med min tilkommende svigerinne under slike forhold. Jeg prøver uansett å rette fokus på gjestene våre og prøver å få dem til å føle seg velkomne så godt jeg kan. Men det er så slitsomt og jeg føler meg kvelt. Prøver å trekke meg tilbake for å få puste litt, men jeg føler meg likevel låst. Herregud, det er jo hennes onkel og tante. Hva hadde du ventet deg i påsken? Sy hyggelig at tante og onkel er på besøk da, du bor jo sammen med hennes far. Skjerp deg
Ryvre Skrevet 8. april 2012 #39 Skrevet 8. april 2012 Herregud, det er jo hennes onkel og tante. Hva hadde du ventet deg i påsken? Sy hyggelig at tante og onkel er på besøk da, du bor jo sammen med hennes far. Skjerp deg Det var vel broren til mannen hennes som er far til jenta. Altså TS og hennes mann blir da tante og onkel
Gjest _Blomsten_ Skrevet 8. april 2012 #40 Skrevet 8. april 2012 Kanskje jenta ikke har så mange andre å være med i påsken? Hun vil sikkert treffe faren sin når han er i byen. Noen mennesker er mer krevende enn andre, men jeg ville svelget denne kamelen da jeg setter så utrolig pris på at jeg alltid er velkommen i min egen familie. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå