Gjest Ella Skrevet 7. april 2012 #1 Skrevet 7. april 2012 Vi har påskebesøk av min manns bror med forlovede. Jeg hadde gledet meg til å bli bedre kjent med dem. Men det viser seg at hans voksne datter på 27 år dumper innom hver dag, og jeg føler hun kupper samtalen og besøket. Når jeg står opp til frokost, er hun på plass, selv om hun ikke sover her. Hun er her hele dagen og går hjem om kvelden. Slenger seg med på alle aktivitetene, om hun er invitert eller ikke. Hun avbryter samtalene, er intens og prøver hele tiden å styre. Jeg blir sliten av dette og påsken ble ikke som forventet. Jeg får ikke blitt ordentlig kjent med min tilkommende svigerinne under slike forhold. Jeg prøver uansett å rette fokus på gjestene våre og prøver å få dem til å føle seg velkomne så godt jeg kan. Men det er så slitsomt og jeg føler meg kvelt. Prøver å trekke meg tilbake for å få puste litt, men jeg føler meg likevel låst.
sebastianen Skrevet 7. april 2012 #2 Skrevet 7. april 2012 Vi har påskebesøk av min manns bror med forlovede. Jeg hadde gledet meg til å bli bedre kjent med dem. Men det viser seg at hans voksne datter på 27 år dumper innom hver dag, og jeg føler hun kupper samtalen og besøket. Når jeg står opp til frokost, er hun på plass, selv om hun ikke sover her. Hun er her hele dagen og går hjem om kvelden. Slenger seg med på alle aktivitetene, om hun er invitert eller ikke. Hun avbryter samtalene, er intens og prøver hele tiden å styre. Jeg blir sliten av dette og påsken ble ikke som forventet. Jeg får ikke blitt ordentlig kjent med min tilkommende svigerinne under slike forhold. Jeg prøver uansett å rette fokus på gjestene våre og prøver å få dem til å føle seg velkomne så godt jeg kan. Men det er så slitsomt og jeg føler meg kvelt. Prøver å trekke meg tilbake for å få puste litt, men jeg føler meg likevel låst. Uff ja, åvære mer enn to kvinner som prater går jo ikke , da kan man ikke bli kjent... (ironi ) 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #3 Skrevet 7. april 2012 Uff ja, åvære mer enn to kvinner som prater går jo ikke , da kan man ikke bli kjent... (ironi ) Jeg tror ikke du helt har fått med deg hva problemet her er, eller så prøver du bare å være vrang og vanskelig. Jeg tror jeg også hadde blitt sprø av å ha en Boxxy som hee tiden blander seg inn. 2
sebastianen Skrevet 7. april 2012 #4 Skrevet 7. april 2012 Jeg tror ikke du helt har fått med deg hva problemet her er, eller så prøver du bare å være vrang og vanskelig. Jeg tror jeg også hadde blitt sprø av å ha en Boxxy som hee tiden blander seg inn. Nei, kanskje ikke , jeg forholdt meg til det som var skrevet. En 27 år gammel kvinne er voksen . Jeg vet ikke hva en boxxy er . 1
Gjest Lille-pus Skrevet 7. april 2012 #5 Skrevet 7. april 2012 (endret) Enkelte mennesker er slik, de 'tar hele rommet' i det øyeblikk de kommer inn av døren. Vi kjenner slike alle 'mann' tror jeg, og de fleste av oss opplever det ganske 'kvelende'. Det trenger absolutt ikke være noe vondt i dem, de tar bare (i overført betydning) veldig stor plass. Jeg forstår deg veldig godt. Og siden det er deres hus så kan du liksom ikke bare takke for deg og dra hjem til ditt eget. Har du forsøkt å ta din sivigerinne med på en spasertur med bare dere to ? - eller er det også vanskelig å få til uten få datteren 'med på kjøpet' ? Endret 7. april 2012 av Lille-pus 4
Gjest Stilk Skrevet 7. april 2012 #6 Skrevet 7. april 2012 Jeg tilbringer påsken alene for jeg er allergisk mot munndiare. Jeg nyter enorme flater med ensomhet rundt meg i dyype drag. Aldri hatt det bedre.Høres slitsomt ut for deg. Hva med å dra din vei og la dem stelle for seg selv? Eller er du iferd med å bli en robot ? Stress ned ,prioriter deg selv ,inviter din venninne med ut og la røkla sitte igjen. Bryt rutinen ,si dere har planer. Lær deg å si NEI! Bli et neimenneske NÅ! : ) 3
Gjest Ella Skrevet 7. april 2012 #7 Skrevet 7. april 2012 Du har skjønt det. Det er slitsomt uansett hvem det er. Men når det er hans voksne datter så kan vi jo ikke si hun ikke kan komme hver eneste dag. Men hadde det vært en annen hadde det bært lettere og jeg hadde ikke følt meg så låst. 1
Gjest Ella Skrevet 7. april 2012 #8 Skrevet 7. april 2012 Jeg tilbringer påsken alene for jeg er allergisk mot munndiare. Jeg nyter enorme flater med ensomhet rundt meg i dyype drag. Aldri hatt det bedre.Høres slitsomt ut for deg. Hva med å dra din vei og la dem stelle for seg selv? Eller er du iferd med å bli en robot ? Stress ned ,prioriter deg selv ,inviter din venninne med ut og la røkla sitte igjen. Bryt rutinen ,si dere har planer. Lær deg å si NEI! Bli et neimenneske NÅ! : ) Takk! Godt råd. Ååå det var godt å høre. Men de som er mine reelle gjester vil jeg gjerne være der for. Men jeg skal ha mer fokus på meg selv. Det er min påske også... 2
Gjest Ella Skrevet 7. april 2012 #9 Skrevet 7. april 2012 Enkelte mennesker er slik, de 'tar hele rommet' i det øyeblikk de kommer inn av døren. Vi kjenner slike alle 'mann' tror jeg, og de fleste av oss opplever det ganske 'kvelende'. Det trenger absolutt ikke være noe vondt i dem, de tar bare (i overført betydning) veldig stor plass. Jeg forstår deg veldig godt. Og siden det er deres hus så kan du liksom ikke bare takke for deg og dra hjem til ditt eget. Har du forsøkt å ta din sivigerinne med på en spasertur med bare dere to ? - eller er det også vanskelig å få til uten få datteren 'med på kjøpet' ? Spasertur ...jeg skal prøve. Mulig datteren slengerbseg med, men jeg prøver... Takk for konkret råd. Puh...
AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #10 Skrevet 7. april 2012 hun er sikkert der for hun ikke vil være alene i påsken.hun har lyst å være med familie. 5
Gjest Lille-pus Skrevet 7. april 2012 #11 Skrevet 7. april 2012 Hadde det vært en liten mulighet for at dere damene hadde fått litt tid for dere selv dersom du tok en vennlig prat med din svoger ? Ikke for å kritisere, men bare fortelle at du gjerne ville blitt litt bedre kjent med hans forlovede, og det synes du er litt vanskelig å få til akkurat nå. Eller....Kanskje far, onkel (din mann) og den voksne datteren kunne tatt en spasertur ? Og latt dere damene bli tilbake for å 'organisere middagen' ? - jeg spekulerer litt i at den voksne datteren kanskje har mer lyst til å være med far og onkel på tur enn hun har til å skrelle poteter og dekke bord Var ikke verdens beste råd dette er jeg redd..
Gjest Ella Skrevet 7. april 2012 #12 Skrevet 7. april 2012 Hadde det vært en liten mulighet for at dere damene hadde fått litt tid for dere selv dersom du tok en vennlig prat med din svoger ? Ikke for å kritisere, men bare fortelle at du gjerne ville blitt litt bedre kjent med hans forlovede, og det synes du er litt vanskelig å få til akkurat nå. Eller....Kanskje far, onkel (din mann) og den voksne datteren kunne tatt en spasertur ? Og latt dere damene bli tilbake for å 'organisere middagen' ? - jeg spekulerer litt i at den voksne datteren kanskje har mer lyst til å være med far og onkel på tur enn hun har til å skrelle poteter og dekke bord Var ikke verdens beste råd dette er jeg redd.. Hun får være med sin far og onkel. Alle er i trekket og renner i dag unntatt meg. Jeg er nettopp blitt god av en tøff astmaperiode og må være litt forsiktig. Så jeg skal dra å handle nå til middag de neste dagene. I går var gjestene og datterens trekket. Min mann valgte da å være hjemme for å slappe av. Så datteren er det det skjer, for å si det sånn.
Gjest Stilk Skrevet 7. april 2012 #13 Skrevet 7. april 2012 Jeg har vært der der ja.. Til gagns..! Den perfekte husmor og vertinne..husker en kompis av min sønn sa; "du hun moren din ,sitter aldri hun nede?" Jeg hadde pådradd meg fasadebyggersykdommen. Farlige greier for man vil jo alle rundt seg så vel og jatter med til krampa tar en og smiler og tror at lykken er slik. Ta dere en tur til nabobyen og la mannen og munndiare stelle huset selv.Denne påsken bør vi slå et slag for egoismen! Plei deg selv ,dyrk kvalitettid med henne langt unna munndiareens umettelige gap. Ikke end opp som meg. Si stopp før du også får me. Hilsen en ikkeautopilot lenger heldigvis : )(masse herlige skriveleifer på mobil hører med) : )) 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #14 Skrevet 7. april 2012 Så utrolig flaut å være sjalu på en annen kvinne på den måten. Haha, du er patetisk. 3
Ryvre Skrevet 7. april 2012 #15 Skrevet 7. april 2012 Så utrolig flaut å være sjalu på en annen kvinne på den måten. Haha, du er patetisk. Er ikke snakk om å være sjalu, men om å være sliten over at en person overkjører alt og alle. Hadde du møtt en slik person så hadde du forstått det. Min mann er slik, men jeg kan heldigvis snakke til ham og be ham roe seg litt. Det blir jo litt vanskelig for TS å gjøre det til denne jenta da det liksom ikke "er lov" å snakke slikt til andres barn. Skjønner deg godt jeg TS Hva med å pakke en liten sekk med kakao, appelsiner, en god bok eller kamera osv også tar du deg en puste-ut-tur i skogen, på fjellet eller ved sjøen? 9
Gjest Ella Skrevet 7. april 2012 #17 Skrevet 7. april 2012 Jeg har vært der der ja.. Til gagns..! Den perfekte husmor og vertinne..husker en kompis av min sønn sa; "du hun moren din ,sitter aldri hun nede?" Jeg hadde pådradd meg fasadebyggersykdommen. Farlige greier for man vil jo alle rundt seg så vel og jatter med til krampa tar en og smiler og tror at lykken er slik. Ta dere en tur til nabobyen og la mannen og munndiare stelle huset selv.Denne påsken bør vi slå et slag for egoismen! Plei deg selv ,dyrk kvalitettid med henne langt unna munndiareens umettelige gap. Ikke end opp som meg. Si stopp før du også får me. Hilsen en ikkeautopilot lenger heldigvis : )(masse herlige skriveleifer på mobil hører med) : )) Hadde jeg bare våget å dra til nabobyen som du beskrev. Langt borte fra munndiareen.
Gjest Ella Skrevet 7. april 2012 #18 Skrevet 7. april 2012 Jeg har vært der der ja.. Til gagns..! Den perfekte husmor og vertinne..husker en kompis av min sønn sa; "du hun moren din ,sitter aldri hun nede?" Jeg hadde pådradd meg fasadebyggersykdommen. Farlige greier for man vil jo alle rundt seg så vel og jatter med til krampa tar en og smiler og tror at lykken er slik. Ta dere en tur til nabobyen og la mannen og munndiare stelle huset selv.Denne påsken bør vi slå et slag for egoismen! Plei deg selv ,dyrk kvalitettid med henne langt unna munndiareens umettelige gap. Ikke end opp som meg. Si stopp før du også får me. Hilsen en ikkeautopilot lenger heldigvis : )(masse herlige skriveleifer på mobil hører med) : )) Hadde jeg bare våget å dra til nabobyen som du beskrev. Langt borte fra munndiareen.
Gjest Ella Skrevet 7. april 2012 #19 Skrevet 7. april 2012 Så utrolig flaut å være sjalu på en annen kvinne på den måten. Haha, du er patetisk. Jeg føler meg hverken flau eller sjalu. 3
Redbull Skrevet 7. april 2012 #20 Skrevet 7. april 2012 Er ikke du tanten hennes?? Siden det er dattera til broren til mannen din. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå