Gå til innhold

Hvordan sminker du deg?

Gjest HunterLady

Anbefalte innlegg

Her er uten sminke, litt sminke og litt mer sminke ^^, :sjenert:

Kjempefint! Både uten, med litt og med mer :)

Det tror jeg også! Selv om du er sabla pen uansett! :)

Hva slags koster bruker dere til å duse ut øyenskyggen så fint? Bruker du øyenskygge fra EM også Tonje? De har så mange fine farger, men jeg synes de er litt vel løse, og har lett for å drysse.

Så snilt sagt, takk! :rodme:

Jeg bruker koster fra Everyday Minerals og fra Sigma. Kabuki-kosten min er fra EM (den vanlige med rund bust), samt at jeg innimellom bruker en liten mini-kabuki fra EM til å legge foundation eller concealer under øynene. Ellers bruker jeg Sigma-koster. Synes de er gode, men så har jeg ikke prøvd noe annet heller da :) Det viktige med duse-koster er uansett at de er litt fluffy.

De fleste øyenskyggene mine er fra EM ja. Helt enig med deg. Mange flotte farger (selv om en liten prosent av dem er dårlige), men de drysser alt for mye når jeg bruker dem! Både under påføring på øyet og sånn generelt fra krukken. Føler det blir øyenskyggedryss over hele badet. (Neida, ille er det ikke, men det er et irritasjonsmoment, så neste gang jeg skal kjøpe øyenskygger blir det ikke i løspudder-form.)

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elihol

Hva er grunnen til å kritisere måten folk sminker seg på? Dette er vel ment som en inspirasjonstråd, ikke mobbetråd?

Det var slik jeg oppfattet det og.

Når denne tråden ble opprettet, trodde jeg ikke det var for å diskutere, eller kritisere sminken. Uansett om det er konstruktiv kritikk. For det er vel ikke alle som ønsker å bli kritisert av mennesker bak en eller annen pcskjerm, selv om det ikke er slemt ment?

Jeg trodde at man skulle se bilder med informasjon om hvilke produkter som ble brukt, samt at man kunne spørre om hvilke teknikker etc som ble brukt, om man så noe man likte.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ihvertfall tipse om å duse mer ut foundationen ved hårfestet, ble litt kraftig kant der. For å markere leppene kan man bruke lipliner i samme tone og farge som leppestiften, bare husk å duse den litt innover på leppene så man ikke ender opp med en strek rundt munnen om leppestiften skulle falme.

Du er forresten en veldig pen dame!

Når vi først er inne på tips, så er det vel et enda bedre tips å finne en foundation som går i ett med ens naturlige hudfarge. Da slipper man å måtte huske å duse ut så veldig, og halsen og ansiktet ser mer sammenhengende ut. :)

Det skal sies at vedkommende på bildet du siterte likevel var veldig fin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :)

Takk for komplimenter, og feedback! Feedback er gøy :)

Det kan godt hende at varme bruntoner kler meg, men jeg er faktisk litt usikker på hva varme bruntoner vil si. Altså, jeg vet jo forskjellen på varme og kalde farger, men vil en varm bruntone si en med mye gult i eller en med mye rødt i?

Jeg føler at jeg også kler kaldere bruntoner, tror jeg er litt kameleon sånn sett. Kler derimot dårlig de fleste pastellfarger når det gjelder klær, så tror ikke jeg skal prøve meg på slike farger i sminken heller :gjeiper:

Noe som forresten er artig med øyenskygger og farger er at øynene mine ser blå ut med rustrød øyenskygge og mer grønne ut med lilla øyenskygge. Fun fact, hehe.

Ah. Da bestiller jeg et bilde hvor du sminker deg med kald brunfarge(om du har) og, jeg ser liksom bare for meg en litt sånn svakt rødlig/kirsebæraktig lipgloss? Ja? Nei?

Vill tipping er matt bruntone med kanskje litt skimmer som ekstra touch. Tipper du kler bedre matte/perleskygger enn skikkelig partyshimmer - men mulig jeg tar feil......

Hva med korallfarget lipgloss?

Med varm bruntone mener jeg mer de jeg selv pleier å bruke - litt sånn....smått svakt kobberaktig - ikke rødt eller grått. Men jeg tror du har rett i dette med litt kaldere bruntoner for din del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det finnes massevis av "regler" innen sminke (om alt fra teknikk til farger), så er fortsatt hva mennesker synes er pent subjektivt. Selv om kanskje de fleste foretrekker at øyenvipper ikke er klumpete og oppdelt, så finnes det faktisk de som synes at det er pent. Selv om mange synes nedtonet sminke i matte brunfarger kler alle og burde være normen, så trives noen best med masse knæsje farger hulter til bulter.

Selv om du ser noen sminke seg på en måte du synes er ukledelig, så betyr det ikke at alle andre synes det er ukledelig - og om de hadde gjort det, så har det ikke en dritt å si så lenge personen det gjelder er fornøyd.

I utgangspunktet synes jeg det er unødvendig å korrigere på andres sminke såfremt de ikke har bedt om råd, men skal man først gjøre det, så går det an å gjøre det på en ordentlig måte.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes ingen regler; bryt dem.

Nei for guds skyld! hold dere til de tekniker, råd, regler.. som gjelder for deres hudtone/type, øyenfarge, hår osv.. ellers blir mann sene ut som en fjortis emo/solpudder type. så for guds skyld NEI!

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Nei for guds skyld! hold dere til de tekniker, råd, regler.. som gjelder for deres hudtone/type, øyenfarge, hår osv.. ellers blir mann sene ut som en fjortis emo/solpudder type. så for guds skyld NEI!

Vel, det som menes med ordtaket er: Når du kan reglene og teknikkene, så kan du begynne å bryte dem.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo. Hvis man skal komme med råd, så.

Jeg er den AB-en som skrev et forholdsvis langt innlegg med konstruktiv kritikk til deg. Jeg har også lagt ut bilde av meg selv, øverst på side 6.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen regler; bryt dem.

Hvordan kan man bryte noe som ikke finnes? :fnise:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Hvordan kan man bryte noe som ikke finnes? :fnise:

Vel, det er en del her, i hvertfall noen Ab'er som har agitert for at noen sminker seg feil og ting kan ha blitt gjort bedre, det betyr jo at de renner rundt med en tanke om fenomenet makeup hvor det finnes feil og rett måte å gjøre ting på. Dvs regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, det er en del her, i hvertfall noen Ab'er som har agitert for at noen sminker seg feil og ting kan ha blitt gjort bedre, det betyr jo at de renner rundt med en tanke om fenomenet makeup hvor det finnes feil og rett måte å gjøre ting på. Dvs regler.

Tror ab`en over siktet til din kommentar over at det ikke fantes noen regler :)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Tror ab`en over siktet til din kommentar over at det ikke fantes noen regler :)

Vel, men da vil jeg du skal forklare hvorfor enkelte av AB'er her inne har argumentert sterkt for at folk skal sminke seg "sånn" og "sånn". For hvis det ikke var noen regler, så hadde det ikke vært noen grunn til å kommentere folks sminke overhodet. Med mindre det var for å lage kvalm, naturligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, men da vil jeg du skal forklare hvorfor enkelte av AB'er her inne har argumentert sterkt for at folk skal sminke seg "sånn" og "sånn". For hvis det ikke var noen regler, så hadde det ikke vært noen grunn til å kommentere folks sminke overhodet. Med mindre det var for å lage kvalm, naturligvis.

Huh? Jeg mener det finnes enkelte retningslinjer innenfor sminke, som man helst ikke skal bryte. For da blir resultatet mindre bra, nå skal ikke jeg snakke for resten av ABene men vis man legger ut bilde her så må man jo forvente og få litt kritikk og så klart ros. Så hadde jeg lagt ut bilde her så ville jeg tatt kritikken med et smil, eventuelt prøvd ut det folk foreslår ..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest "gjest"

Huh? Jeg mener det finnes enkelte retningslinjer innenfor sminke, som man helst ikke skal bryte. For da blir resultatet mindre bra, nå skal ikke jeg snakke for resten av ABene men vis man legger ut bilde her så må man jo forvente og få litt kritikk og så klart ros. Så hadde jeg lagt ut bilde her så ville jeg tatt kritikken med et smil, eventuelt prøvd ut det folk foreslår ..

Når du kan de her retningslinjene/reglene eller hva man skal kalle dem, så kan man begynne å bryte dem ved å tenke mer artistisk enn teknikk. Mener jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kan de her retningslinjene/reglene eller hva man skal kalle dem, så kan man begynne å bryte dem ved å tenke mer artistisk enn teknikk. Mener jeg da.

Ok. Da er jo du så heldig og være ferdig utlært :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah. Da bestiller jeg et bilde hvor du sminker deg med kald brunfarge(om du har) og, jeg ser liksom bare for meg en litt sånn svakt rødlig/kirsebæraktig lipgloss? Ja? Nei?

Vill tipping er matt bruntone med kanskje litt skimmer som ekstra touch. Tipper du kler bedre matte/perleskygger enn skikkelig partyshimmer - men mulig jeg tar feil......

Hva med korallfarget lipgloss?

Med varm bruntone mener jeg mer de jeg selv pleier å bruke - litt sånn....smått svakt kobberaktig - ikke rødt eller grått. Men jeg tror du har rett i dette med litt kaldere bruntoner for din del.

Du bestiller, faktisk! Haha. Får se om den bestillingen blir gjennomført, for jeg er usikker på om jeg har en øyenskygge i en kald brunfarge. Kan grå fungere på samme måte? Eller sølv - det er jo en kald farge? Her kommer i hvert fall partysminke i sølv fra i sommer:

S%25C3%25B8lvsminke+2.jpg

S%25C3%25B8lvsminke+%25C3%25B8ye+2.jpg

Korallfarget lipgloss tror jeg at jeg har. Har flere forskjellige lipgloss-farger, men synes helt ærlig at mange av dem blir veldig like hverandre på :gjeiper: Har forresten en brun øyenskygge i litt røde kobbertoner og med litt shimmer, den synes jeg at jeg kler. I hvert fall så lenge jeg har litt farge i ansiktet. Er jeg totalt vinterblek blir den for "rød".

Når jeg leser slike tanker og tips får jeg plutselig veldig lyst til at en flink sminkør skal sminke meg mens han/hun forklarer hva jeg kler av farger og skyggelegging osv! Tenk så mye man kan lære på den måten :)

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger opp et bilde av meg med sminke. Jeg bruker sjelden sminke til hverdags, men når jeg sminker meg er det veldig forskjellig. Vil gjerne ha tips til hvor jeg kan finne en flytende foundstion som er lys nok for denne som jeg har på her er litt for mørk. Ser ut som den er litt for rosa også, på bildet iallefall, men de fleste foundation er for mørke og for gule. Kjøpte tikei prøver i de lyse fargene, og selv om fargene var lyse nok så opplevde jeg det som om huden ble ganske tørr selv om jeg egentlig har litt fet hud :klo:

Endret av Eld
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...