Gå til innhold

Hvordan sminker du deg?

Gjest HunterLady

Anbefalte innlegg

Jeg må vel si jeg forventet mye pepper etter å ha sett hvor lite hyggelige en del er her mot "Gjest"

og da lurer jeg på om det bare er *sminken* det skyldes, eller skyldes det noe annet?

- AnonymBruker #228 & #424

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest "gjest"

Jeg er AB som sa du så sur, oversminket og gammel ut og at du ikke rettferdiggjør de fine øynene dine.

Man velger jo selvfølgelig den stilen man vil, og i ditt miljø er det sikkert helt riktig. Jeg ser bare en vakker kvinne under masse maling, og skulle ønske jeg kunne få se mer av henne. Du er en pen kvinne, men stil eller ikke stil, så kommer ikke skjønnheten din til sin rett bak all hårfargen og sminken din.

Vel vel.. Sånn er livet :)

Ikke det?

Hatt flere av de andre her til å kommentere hvor godt sminken min fremhever øynene mine.

Ellers da så må du da gjerne pælme opp et bilde av deg selv med sminken din, så får vi andre kommentere hvor god du er til å legge den. ;)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må vel si jeg forventet mye pepper etter å ha sett hvor lite hyggelige en del er her mot "Gjest"

og da lurer jeg på om det bare er *sminken* det skyldes, eller skyldes det noe annet?

Jeg tror det er et betimelig spørsmål du stiller, la oss håpe de det gjelder tar seg tid til å svare :) Mye trynefaktor og passiv aggressivitet i sånne tråder.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ferdig med å kritisere gjest nå anonym? :filer:

Synes du ser fin ut jeg gjest :) Smink deg som du vil og det viktigste er at DU føler deg vell.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner det artig at vi har en AB med nesen opp i sky som gir oss sminketisp når vi ikke har sett ett eneste bilde av vedkommende; verken med eller uten makeup. :skratte:

Er nok ikke bare en AB her nå nei ;) så er nok fler som syntes du burde revurdere måten du sminker deg på ..

Må si du var flink og håndtere kritikk, vis du ikke vil ha de så ikke legg ut bilde. Kommer jo alltid til og være noen som ikke liker måten du gjør det på.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du grønne eller blå øyne?

Uansett svar så er bruntoner ganske fint på deg vil jeg tro. Det passer de aller fleste med grønne eller blå øyne.

Jeg personlig ville ikke sminket meg med for mørke farger - og prøvd meg frem med kaldere bruntoner versus varme. Det er umulig for meg å se hvilke fargetoner du passer best når jeg ikke ser hele deg ;)

Det har med hårfarge, hudtone og klesstil å gjøre.

Mange tror f.eks jeg passer grønt, lilla og grått(ifølge "boken" gjør jeg det) - men jeg ser faktisk ikke ut.

Det finnes ikke en eneste ansatt i diverse butikker som ikke har anbefalt det, men det ser rett og slett helt feil ut når det først kommer på.

Om du passer best varme brunfarger kan jeg anbefale kajalen "teddy" fra MAC - den er dødsfin på;)

Ellers bør du være nøye med å duse ut fargene - og jeg tror du passer farge som går litt over globallinjen - det kan se sånn ut på formen på øyet ditt......

Tusen takk for utfyllende svar :) Har vel mest grønne øyne, men de kan til tider se mer blåaktige ut. Har brunt kaldt hår og hudtonen min er olivenbrun (akkurat nå er jeg ganske hvit, men :fnise: )

Bruker ikke veldig mye sterke farger i klær, liker best jordtoner eller hva man kaller det, ikke slike knæsje farger hvert fall, og en ganske vanlig litt elegant stil. Tror det kan stemme som du sier at jeg passer best brunaktige toner, så sminker meg for det meste i brunn/bronsje/gull aktige farger. Bruker innimellom søvl/grå/svart også, blir dette helt feil til meg eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne skjønte jeg ikke helt. Du har jo ikke fått noe pepper?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søgni

Denne skjønte jeg ikke helt. Du har jo ikke fått noe pepper?

Jeg tror hun mener det faktum at ingen har kommet med "velmenende råd" til henne pga. sterk sminke, mens "gjest" virkelig får høre det :)

Endret av Søgni
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hun mener det faktum at ingen har kommet med "velmenende råd" til henne pga. sterk sminke, mens "gjest" virkelig får høre det :)

Aaah :klaske:

Kan kanskje ha litt med trynefaktor å gjøre, men jeg tror det for det meste er selve sminken som er årsaken.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søgni

Aaah :klaske:

Kan kanskje ha litt med trynefaktor å gjøre, men jeg tror det for det meste er selve sminken som er årsaken.

Det har litt med antall bemerkninger å gjøre også, mener jeg. Når "gjest" flere ganger har poengtert at hun liker det slik, og flere fortsatt strømmer til for å fortelle henne at hun ser eldre ut med mye sminke og at hun ikke kler det, da synes jeg det blir for mye av det gode.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har litt med antall bemerkninger å gjøre også, mener jeg. Når "gjest" flere ganger har poengtert at hun liker det slik, og flere fortsatt strømmer til for å fortelle henne at hun ser eldre ut med mye sminke og at hun ikke kler det, da synes jeg det blir for mye av det gode.

Det er jeg enig i. Synes generelt man skal trå varsomt når det gjelder kritikk av andre på den måten. Så klart er konstruktiv kritikk greit når vedkommende ønsker det, selv synes jeg det er kjempegøy, men det er forskjell på konstruktiv kritikk og regelrett dissing. Dessuten, som du også sier, når noen sier at de trives med den stilen de har, er det lite poeng i å fortsette kritikken.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søgni

Det er jeg enig i. Synes generelt man skal trå varsomt når det gjelder kritikk av andre på den måten. Så klart er konstruktiv kritikk greit når vedkommende ønsker det, selv synes jeg det er kjempegøy, men det er forskjell på konstruktiv kritikk og regelrett dissing. Dessuten, som du også sier, når noen sier at de trives med den stilen de har, er det lite poeng i å fortsette kritikken.

Akkurat. For i tillegg til å være et verktøy til å fremheve naturlige trekk, er også sminke et uttrykk for identitet og stil. For flere betyr dette at de trives best med sminke som kanskje beveger seg utenfor det som (av flertallet?) oppfattes som penest, og som trosser en del "regler" innen sminke og teknikker. Jeg tror "gjest" og andre som sminker seg slik er fullt klar over dette selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"gjest" er absolutt ikke den ene som har fått gjennomgå. Hunterlady feks ble kjørt ganske hardt litt lenger bark her, og alle edderkoppvippene som fulgte etter det.

Jeg tenker at man må forvente dette til en viss grad når man legger ut bilde.

Jeg synes det står respekt av at dere ikke bare tør å legge ut bilder av dere selv, men også tør å sette dere i en posisjon hvor dere åpener for andre menneskers meninger om utseende deres.

Jeg legger ikke ut bilde, fordi jeg vet jeg ikke ville tålt det. Kall det selvbeskyttelse.

Har jeg (AB som skrev jeg syntes "gjest" var sur, oversminket og gammel) vært for hardt mot deg "gjest" så beklager jeg, jeg ønsker ikke å si eller å gjøre noe som du opplever som ubehagelig. Beklager. Jeg håper du tar til deg at jeg også, i tillegg til at jeg ikke liker sminken din, har skrevet at jeg synes du har flotte øyne, og at du tross alt er en vakker kvinne.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badabing

Tonje!

Tar jeg feil når jeg tror du blir råfin med varme bruntoner? :klo:

Skulle gjerne sett det :)

Liker at du har et veldig rent uttrykk - du burde absolutt ikke falle for fristelsen å sminke deg med "festsminke" til dagligdags - du får virkelig frem dine beste trekk med naturlig look :)

Det tror jeg også! Selv om du er sabla pen uansett! :)

Hva slags koster bruker dere til å duse ut øyenskyggen så fint? Bruker du øyenskygge fra EM også Tonje? De har så mange fine farger, men jeg synes de er litt vel løse, og har lett for å drysse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tør hvertfall ikke legge ut bilde her. Hadde fått mye negativ kritikk, tipper jeg.

Endret av Bond
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at hun skal endre sminkevanene sine kun fordi du mener at hun burde det?

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skorpio

Hva er grunnen til å kritisere måten folk sminker seg på? Dette er vel ment som en inspirasjonstråd, ikke mobbetråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Hva er grunnen til å kritisere måten folk sminker seg på? Dette er vel ment som en inspirasjonstråd, ikke mobbetråd?

Mobbere finner alltid sin arena. Dessverre. Men la de bare holde på! De fleste av oss er nok klar over at disse bare er ute etter å trykke andre ned pga sin egen usikkerhet. Klisjé.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...