Gå til innhold

Hva har du kjøpt i i dag av klær/sko/tilbehør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Lille-pus

Hvis disse støvlettene fantes i min størrelse så hadde jeg bestilt dem også - tvert! :wink: Herregud så lekre!!

Takker :)

Hentet de på onsdagen (rask ekspedering fra Italia til Norge og til min Post i butikk).

De går akkurat opp til kneet med sine 45 cm høyde.

Spasert en liten tur i dem i dag. Svært gode å gå i, fin fasong til min fot (men, det hadde jeg en mistanke om før jeg bestilte dem, - ellers hadde jeg ikke kjøpt dem).

På sitt bredeste er skaftet 35 i omkrets (tips til andre er å måle leggen og å lese på produktbeskrivelsen, så slipper man bomkjøp).

Mykt og smidig lær. God såle. Som de fleste italienske sko/støvler er de ikke spesielt brede i lesten.

Alt i alt veldig mye bra støvletter av bra lær og godt håndtverk for en rimelig penge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva skjer i så fall? Jeg har en lei tendens til å vaske alt i maskin. (Ville selvsagt vasket noe slikt på ullvask og i vaskepose.)

Fargene flyter over i hverandre. Ta heller et veldig raskt bad i lunkent vann i vasken.

Anonymous poster hash: a7241...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :)

Hentet de på onsdagen (rask ekspedering fra Italia til Norge og til min Post i butikk).

De går akkurat opp til kneet med sine 45 cm høyde.

Spasert en liten tur i dem i dag. Svært gode å gå i, fin fasong til min fot (men, det hadde jeg en mistanke om før jeg bestilte dem, - ellers hadde jeg ikke kjøpt dem).

På sitt bredeste er skaftet 35 i omkrets (tips til andre er å måle leggen og å lese på produktbeskrivelsen, så slipper man bomkjøp).

Mykt og smidig lær. God såle. Som de fleste italienske sko/støvler er de ikke spesielt brede i lesten.

Alt i alt veldig mye bra støvletter av bra lær og godt håndtverk for en rimelig penge.

Sjøl takk Lille-pus! Takk for info!

De er ikke spesielt brede i lesten nei, greit å vite!

Hvilken nettbutikk snakker vi om her??

Problemet mitt er fotlengden, den generelle skostørrelsen.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Sjøl takk Lille-pus! Takk for info!

De er ikke spesielt brede i lesten nei, greit å vite!

Hvilken nettbutikk snakker vi om her??

Problemet mitt er fotlengden, den generelle skostørrelsen.

:wink:

Italienske www.yoox.no

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargene flyter over i hverandre. Ta heller et veldig raskt bad i lunkent vann i vasken.

Anonymous poster hash: a7241...e48

Takk for infoen. Greit å vite, skjønt spørs om jeg husker det når den dagen kommer jeg skal vaske. Ullskjerf er ikke det som vaskes oftest her i gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for hjelp!! :)

Men de er nok for små for mine pailabber..... ha ha :laugh:

Ta deg en Milanotur en gang. Det er jo selvste hovedstaden for lekre sko og støvletter. Der har jeg flere ganger sittet i skobutikker side om side med velkledde damer med 45 i skostørrelse. De får minst like god hjelp som oss andre i å finne seg lekre stiletter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en Milanotur en gang. Det er jo selvste hovedstaden for lekre sko og støvletter. Der har jeg flere ganger sittet i skobutikker side om side med velkledde damer med 45 i skostørrelse. De får minst like god hjelp som oss andre i å finne seg lekre stiletter.

Tusen takk Kvist! Gjelder dette "damer" som meg også? :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badabing

Var på min lokale Fretex for noen dager siden, på jakt etter julebordskjole. Jeg fant en fantastisk svart silkekjole fra 50-tallet, med vidde i skjørtet og flatterende passform. Silken var i en helt annen kvalitet enn det man får i dag, jeg ble stående å beundre stoffet i flere minutter før jeg kom på å prøve kjolen på. Kjolen var tilsynelatende helt ubrukt, eventuelt veldig pent behandlet av forrige eier.

Jeg er alltid på jakt etter dressbukser som sitter fint, og på Fretex fant jeg et par svarte dressbukser fra Zara som satt perfekt. Den orginale prislappen var fortsatt på, så den var helt ubrukt!

Fant også en fantastisk cover-up i silke fra Gottex, ment til strandbruk. Jeg har en fra før, og vet at prisen ligger på godt over tusenlappen. Den hadde de orginale prislappene på, men prisen var klippet vekk. I tillegg var den forseglet med plast, så jeg tviler ikke et øyeblikk på at den var ubrukt og uprøvd.

Jeg har dessverre ikke tatt noen bilder, så hensikten med innlegget mitt er egentlig å oppfordre alle til å gå på skattejakt i bruktbutikker av og til. Tanken på at noen gir bort helt ubrukte klær til Fretex overbeviser meg bare mer og mer om at forbruket vårt er ute av kontroll. I tillegg til at det er mer miljøvennlig å kjøpe brukt, kan man virkelig gjøre noen fantastiske kupp. Jeg tror jeg betalte 450,- totalt, og jeg ville fortsatt ha vært fornøyd dersom jeg hadde betalt det dobbelte.

Jeg blir så glad av sånne innlegg og at flere kjøper brukt! Jeg jobber med å få ned forbruket mitt selv og kjøper brukt om mulig. Og at av de siste kuppene mine var ubrukte Acne støvletter til kr 1000, nypris kr 3500. God samvittighet for både miljøet og lommeboka :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

I går. Julegaven til min mor.

Et blått skjørt fra britiske Antipodum. Jeg synes det er nydelig, og i en blåfarve hun både liker og kler.

Det er så gøy hver gang jeg finner noe som kan passe til henne for hun sliter siden hun er liten og veldig tynn.

Derfor så fint når jeg kan hjelpe litt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ny runde med vintage idag...

pll-0611_0.jpg

Bukse fra Filippa K. Føles og ser helt ubrukt ut. Kosta meg 200 lappen.

Og lue til den etterlengtede vinteren (Ikke vintage)

blog_beanie_acne_369.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøpte, rett nok på fredag, ein herleg raud vintage ullkjole med trekvartlange ermer og vidt skjørt, med svart pelskrage og mansjettar. Vintage 50-tals, frå ein bruktbutikk. I ein annan bruktbutikk kjøpte eg ei strikkegenser med glade striper og ein silkeunderkjole.

Torsdag fekk eg ein ullkjole frå Fretex sin nettbutikk. Då eg fekk kjolen synte det seg at kjolen hadde merkelappen på!

Torsadg kjøpte eg også ei mørkeblå vintageveske i skinn til mor mi og eg gjekk bananas på opphørssal i ein lokal undertøysbutikk. Kjøpte strømpebukser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...