Gå til innhold

Hva har du kjøpt i i dag av klær/sko/tilbehør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En liten sak til bruk på jobb, - og et par høyskaftede gode støvletter (og jeg lett og ventet lenge på et par som disse)

34427670uh_20_e.jpg44703206gi_20_f.jpg

Fine støvletter! Hvor er de fra? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten sak til bruk på jobb, - og et par høyskaftede gode støvletter (og jeg lett og ventet lenge på et par som disse)

34427670uh_20_e.jpg44703206gi_20_f.jpg

Heisann Lille-pus! Så lekkert da!! Disse støvlettene går litt over knærne ser det ut som, de der er virkelig lekre altså. Hotte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på min lokale Fretex for noen dager siden, på jakt etter julebordskjole. Jeg fant en fantastisk svart silkekjole fra 50-tallet, med vidde i skjørtet og flatterende passform. Silken var i en helt annen kvalitet enn det man får i dag, jeg ble stående å beundre stoffet i flere minutter før jeg kom på å prøve kjolen på. Kjolen var tilsynelatende helt ubrukt, eventuelt veldig pent behandlet av forrige eier.

Jeg er alltid på jakt etter dressbukser som sitter fint, og på Fretex fant jeg et par svarte dressbukser fra Zara som satt perfekt. Den orginale prislappen var fortsatt på, så den var helt ubrukt!

Fant også en fantastisk cover-up i silke fra Gottex, ment til strandbruk. Jeg har en fra før, og vet at prisen ligger på godt over tusenlappen. Den hadde de orginale prislappene på, men prisen var klippet vekk. I tillegg var den forseglet med plast, så jeg tviler ikke et øyeblikk på at den var ubrukt og uprøvd.

Jeg har dessverre ikke tatt noen bilder, så hensikten med innlegget mitt er egentlig å oppfordre alle til å gå på skattejakt i bruktbutikker av og til. Tanken på at noen gir bort helt ubrukte klær til Fretex overbeviser meg bare mer og mer om at forbruket vårt er ute av kontroll. I tillegg til at det er mer miljøvennlig å kjøpe brukt, kan man virkelig gjøre noen fantastiske kupp. Jeg tror jeg betalte 450,- totalt, og jeg ville fortsatt ha vært fornøyd dersom jeg hadde betalt det dobbelte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på min lokale Fretex for noen dager siden, på jakt etter julebordskjole. Jeg fant en fantastisk svart silkekjole fra 50-tallet, med vidde i skjørtet og flatterende passform. Silken var i en helt annen kvalitet enn det man får i dag, jeg ble stående å beundre stoffet i flere minutter før jeg kom på å prøve kjolen på. Kjolen var tilsynelatende helt ubrukt, eventuelt veldig pent behandlet av forrige eier.

Jeg er alltid på jakt etter dressbukser som sitter fint, og på Fretex fant jeg et par svarte dressbukser fra Zara som satt perfekt. Den orginale prislappen var fortsatt på, så den var helt ubrukt!

Fant også en fantastisk cover-up i silke fra Gottex, ment til strandbruk. Jeg har en fra før, og vet at prisen ligger på godt over tusenlappen. Den hadde de orginale prislappene på, men prisen var klippet vekk. I tillegg var den forseglet med plast, så jeg tviler ikke et øyeblikk på at den var ubrukt og uprøvd.

Jeg har dessverre ikke tatt noen bilder, så hensikten med innlegget mitt er egentlig å oppfordre alle til å gå på skattejakt i bruktbutikker av og til. Tanken på at noen gir bort helt ubrukte klær til Fretex overbeviser meg bare mer og mer om at forbruket vårt er ute av kontroll. I tillegg til at det er mer miljøvennlig å kjøpe brukt, kan man virkelig gjøre noen fantastiske kupp. Jeg tror jeg betalte 450,- totalt, og jeg ville fortsatt ha vært fornøyd dersom jeg hadde betalt det dobbelte.

Wow! Det kaller jeg kupp! Er forøvrig 100 % enig i det siste avsnittet.

Det blir kanskje feil å poste det her, siden jeg ikke har kjøpt plagget, men pytt.

Arvet dufflecoaten som pappa brukte på 80 tallet. Ønsket meg dufflecoat lenge, men syntes de som jeg likte i butikken meg var alt for dyre. Pappa sin synes jeg er minst like kul som de jeg har sett i butikk, og kvaliteten over jakka imponerer meg. Det ser virkelig ikke ut som om den er 30 år gammel!

Gloverall_FredPerry.jpg

Ligner veldig på denne! Bare at min er mørkere i stoffet.

Edit; Må også legge til at jeg så dufflecoater som lignet i butikken, og prisene var på alt fra 3000 til 9000 (!!!!) for ordentlige varme dufflecoater. Det lønte seg skikkelig med andre ord å dra på skattejakt hjemme hos mor og far...

Endret av miaw
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Det kaller jeg kupp! Er forøvrig 100 % enig i det siste avsnittet.

Det blir kanskje feil å poste det her, siden jeg ikke har kjøpt plagget, men pytt.

Arvet dufflecoaten som pappa brukte på 80 tallet. Ønsket meg dufflecoat lenge, men syntes de som jeg likte i butikken meg var alt for dyre. Pappa sin synes jeg er minst like kul som de jeg har sett i butikk, og kvaliteten over jakka imponerer meg. Det ser virkelig ikke ut som om den er 30 år gammel!

Gloverall_FredPerry.jpg

Ligner veldig på denne! Bare at min er mørkere i stoffet.

Edit; Må også legge til at jeg så dufflecoater som lignet i butikken, og prisene var på alt fra 3000 til 9000 (!!!!) for ordentlige varme dufflecoater. Det lønte seg skikkelig med andre ord å dra på skattejakt hjemme hos mor og far...

Jeg har lignende jakke som jeg arvet etter stefaren min :) Tror min er fra 70-tallet. Kjempestilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette:

no-blue-cloudy-sky-scarf-product-1-24069

Ja, jeg vet det er galskap å kjøpe et så dyrt skjerf. :rodme:

Er det fra marc jacobs?

Anonymous poster hash: 5b6dc...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 nye skjørt.

Det ene i pastellrosa, ettersittende, men med plass til å gå i (har en splitt bak). Det skal sitte i livet, sitter stramt og rekker meg til midt på leggen. Med Høye sorte støvletter til (støvletter som går til knærne), en sort genser og et belte i livet tror jeg det blir smashing!

Det andre var et sort ettersittende blyantskjørt. Knappen skal jeg flytte litt, men ellers satt det som et skudd.

Har ikke bilder da de ikke er kjøpt i den forstand, men fikk dem av min mor. Mammas klesskap fra 80-tallet er min skattekiste!

Endret av Jolene
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 nye skjørt.

Det ene i pastellrosa, ettersittende, men med plass til å gå i (har en splitt bak). Det skal sitte i livet, sitter stramt og rekker meg til midt på knærne. Med Høye sorte støvletter til (støvletter som går til knærne), en sort genser og et belte i livet tror jeg det blir smashing!

Det andre var et sort ettersittende blyantskjørt. Knappen skal jeg flytte litt, men ellers satt det som et skudd.

Har ikke bilder da de ikke er kjøpt i den forstand, men fikk dem av min mor. Mammas klesskap fra 80-tallet er min skattekiste!

Wow!!! Pastellrosa ettersittende skjørt... da blir du helt klart smashing!!! :)

Jeg skulle betalt nokså bra for å få lov til å kikke/plukke litt fra din mors klesskap selv jeg altså :wink: Herregud det hadde vært moro!!! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er fra Beck & Søndergaard.

Veldig fint! Jeg har flere selv, og ullsjalene er geniale i overgangssesonger. Bare pass på at du ikke vasker dem i maskin.

Anonymous poster hash: a7241...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow!!! Pastellrosa ettersittende skjørt... da blir du helt klart smashing!!! :)

Jeg skulle betalt nokså bra for å få lov til å kikke/plukke litt fra din mors klesskap selv jeg altså :wink: Herregud det hadde vært moro!!! :laugh:

Hoho! Takk! Min mor har mange skatter, skaffet meg mye fint fra det skapet! Gøy med gjenbruk :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fint! Jeg har flere selv, og ullsjalene er geniale i overgangssesonger. Bare pass på at du ikke vasker dem i maskin.

Anonymous poster hash: a7241...e48

Hva skjer i så fall? Jeg har en lei tendens til å vaske alt i maskin. (Ville selvsagt vasket noe slikt på ullvask og i vaskepose.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lille-pus

Dette:

no-blue-cloudy-sky-scarf-product-1-24069

Ja, jeg vet det er galskap å kjøpe et så dyrt skjerf. :rodme:

Nydelig skjerf :rodmer:

Jeg har handlet de siste julegavene i dag, og plukket med denne vesken i maroon/bordaux til meg selv.

Ikke noen posh merkeveske, men jeg likte den og trenger snart å ha en bytteveske når den gamle må en tur på renseriet for å bli ren og pen igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig skjerf :rodmer:

Jeg har handlet de siste julegavene i dag, og plukket med denne vesken i maroon/bordaux til meg selv.

Ikke noen posh merkeveske, men jeg likte den og trenger snart å ha en bytteveske når den gamle må en tur på renseriet for å bli ren og pen igjen.

Snasen nok den vesken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten sak til bruk på jobb, - og et par høyskaftede gode støvletter (og jeg lett og ventet lenge på et par som disse)

34427670uh_20_e.jpg44703206gi_20_f.jpg

Hvis disse støvlettene fantes i min størrelse så hadde jeg bestilt dem også - tvert! :wink: Herregud så lekre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salg på Evans, fikk disse til halv pris (nedsatt til litt over 17 pund):

20A21RBRN_thumb.jpg

Siden det har gått hull i mine favorittjeans og de ikke lenger kan lappes sammen ble det et par nye på salg for 10 pund:

34S23RDNM_thumb.jpg

Også på salg, fra Dorothy Perkins:

12304426_normal.jpg

07237930_thumb.jpg

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...