solch Skrevet 12. oktober 2012 #341 Del Skrevet 12. oktober 2012 Sittet på vg å fulgt meldingene fra skype-samtalene. Hvor de svart på kvitt prater om å kle av seg, og prater om mye intimt, samt. som han sier han elsker henne og blablabla. Så klarer han likevel å legge skylden over på fornærmede, og mener dette bare er ord, ikke handlinger og typisk "tulleprat"? Hvem faen er over 50 år og prater slik til en 14 år gammel jente? Og det at det i løpet av 3 mnd ble sendt omlag 50 sms/mms/telefonsamtaler mellom de hver eneste dag, dette er ikke normal kontakt mellom to mennesker som er noe annet enn et par. Uansett alder. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophie-Ann Skrevet 12. oktober 2012 #342 Del Skrevet 12. oktober 2012 Denne tråden flettes inn i den andre tråden Sophie-Ann, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2012 #343 Del Skrevet 12. oktober 2012 Jeg sitter og tenker på en ting: Etter alt det vi har hørt om ordførersaken fra Vågå begynner jeg å lure på om det er reint oppspinn. Med tanke på Bjungsaken som herjet for noen år siden der både lensmann, prest og den ene og andre ble tiltalt for overgrip mot barn. Og at på til at noen gikk selvmord pga det også. Også viste seg slik at alt var bare oppspinn og fri fantasi. Med det frisk i minne begynner jeg å tenke på tenk om ordførersaken i Vågå også er av samme art som var i Bjung. Kort sagt noe som var oppdiktet. Spørsmålet mitt da er: Hvor mye skal vi tro på det som blir fortalt? Hva slags konsekvenser vil dette få? Og er det riktig at rettsstaen Norge skal bruke tid og krefter på noen som ikke snakker snat? Kunne andre enn domstolen ta seg av en slik sak dersom dette er tilfeldig? Hva tror dere om dette? Anonym poster: 7d6f3281c1815df67328d5cb9a72a920 Akkurat i denne saken så er det ikke bare ord mot ord, når de har utskrifter fra Skype som støtter veeldig oppom det jenten forteller, han har innrømmet å ha sovet i samme seng som jenten. På skype skriver han bl.a at han er naken.... Der ser meget stygt ut for en ordfører her... Bare ut i fra det han selv innrømmer, så er han skyldig i svært upassende atferd ovenfor en mindreårig... Og slik det ser ut så er det bare toppe av kransekaken... Han er for på dypt vann til å klare å ro seg unna denne... Anonym poster: 338cdadbd31c2f4770227ffbcb754fd4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2012 #344 Del Skrevet 12. oktober 2012 Hvem faen er over 50 år og prater slik til en 14 år gammel jente? Åh, du skulle bare visst hvor mange halvgamle mannfolk som gjør akkurat det! Denne saken burde være en kraftig vekker til hordene av middelaldrende menn som ikke klarer å styre seg bak tastaturet. Anonym poster: b6411e1b3a8413e5093fc5dd816ef949 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2012 #345 Del Skrevet 12. oktober 2012 Jeg sitter og tenker på en ting: Etter alt det vi har hørt om ordførersaken fra Vågå begynner jeg å lure på om det er reint oppspinn. Med tanke på Bjungsaken som herjet for noen år siden der både lensmann, prest og den ene og andre ble tiltalt for overgrip mot barn. Og at på til at noen gikk selvmord pga det også. Også viste seg slik at alt var bare oppspinn og fri fantasi. Med det frisk i minne begynner jeg å tenke på tenk om ordførersaken i Vågå også er av samme art som var i Bjung. Kort sagt noe som var oppdiktet. Spørsmålet mitt da er: Hvor mye skal vi tro på det som blir fortalt? Hva slags konsekvenser vil dette få? Og er det riktig at rettsstaen Norge skal bruke tid og krefter på noen som ikke snakker snat? Kunne andre enn domstolen ta seg av en slik sak dersom dette er tilfeldig? Hva tror dere om dette? Anonym poster: 7d6f3281c1815df67328d5cb9a72a920 Jeg tror at du ikke har alle skruene på plass. Nå er han riktig nok ikke dømt ennå og fysiske bevis i form av DNA finnes ikke, men hvordan forklarer du dette: Aktor leser nå opp loggen fra samtaler der Øygard blant annet skriver at han sitter naken. Øygards forsvarer bryter inn og spør hvor aktor vil med denne opplesningen, men aktor får fortsette. Øygard har for øvrig opplyst at han ikke har en datamaskin som har kamera, og dette er ikke bestridt av partene. Skype-samtalen som aktor leser fra, varte anslagsvis tre og en halv time. Aktor leser opp fra en Skype-samtale spør hva han vil se av henne, hvorpå Øygard etter hvert sier "alt". "Hva er alt?", vil aktor vite. Aktor leser opp mange meldinger som avsluttes med "kyssemunn" på Skype, noen ganger så mye som 31 stykker. Øygard mener det aktor leser opp av samtalene, viser at han satte grenser, men at han burde stoppet mye før. "Må nok kose først, så får vi se om det blir tid til maling", skriver Øygard i en av meldingene før de to reiste til hytta på Måløy. Aktor vil vite hva Øygard mente med kosing. Ordføreren svarer at de mente godteri og slikt. Anonym poster: 06d7da80a0d88a4eb45c09bb9c44f64d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2012 #346 Del Skrevet 12. oktober 2012 Jeg sitter og tenker på en ting: Etter alt det vi har hørt om ordførersaken fra Vågå begynner jeg å lure på om det er reint oppspinn. Med tanke på Bjungsaken som herjet for noen år siden der både lensmann, prest og den ene og andre ble tiltalt for overgrip mot barn. Og at på til at noen gikk selvmord pga det også. Også viste seg slik at alt var bare oppspinn og fri fantasi. Med det frisk i minne begynner jeg å tenke på tenk om ordførersaken i Vågå også er av samme art som var i Bjung. Kort sagt noe som var oppdiktet. Spørsmålet mitt da er: Hvor mye skal vi tro på det som blir fortalt? Hva slags konsekvenser vil dette få? Og er det riktig at rettsstaen Norge skal bruke tid og krefter på noen som ikke snakker snat? Kunne andre enn domstolen ta seg av en slik sak dersom dette er tilfeldig? Hva tror dere om dette? Anonym poster: 7d6f3281c1815df67328d5cb9a72a920 Har du fulgt med i saken i det hele tatt? Anonym poster: ddc615a629e493114c9e60e130f8e087 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solch Skrevet 12. oktober 2012 #347 Del Skrevet 12. oktober 2012 Åh, du skulle bare visst hvor mange halvgamle mannfolk som gjør akkurat det! Denne saken burde være en kraftig vekker til hordene av middelaldrende menn som ikke klarer å styre seg bak tastaturet. Anonym poster: b6411e1b3a8413e5093fc5dd816ef949 Ja, men når han mener dette er "normal kontakt" og mener han har vært som en "farsfigur" for jenta. Det er ikke vanlig å prate slikt til datteren sin. Og han som har den posisjonen han har i samfunnet, burde vite bedre. Samtidig beskriver han jenta som en jente med lav selvtillit og usikker, noe som bare gjør saken enda verre. Han utnytter en jente som er langt nede. Maktforskjellen mellom de to blir flere gap for store. Og når de også har den relasjonen de har til hverandre, og ikke bare er en random mann over nettet.. Det er så mye med denne mannen som skurrer, veldig dårlig til å forklare seg, veldig flink til å bortforklare ting. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2012 #348 Del Skrevet 12. oktober 2012 "Må nok kose først, så får vi se om det blir tid til maling", skriver Øygard i en av meldingene før de to reiste til hytta på Måløy. Aktor vil vite hva Øygard mente med kosing. Ordføreren svarer at de mente godteri og slikt. Det er vel egentlig smågodt han mener. Anonym poster: 06d7da80a0d88a4eb45c09bb9c44f64d 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 12. oktober 2012 #349 Del Skrevet 12. oktober 2012 Jeg tror at du ikke har alle skruene på plass. Nå er han riktig nok ikke dømt ennå og fysiske bevis i form av DNA finnes ikke, men hvordan forklarer du dette: Aktor leser nå opp loggen fra samtaler der Øygard blant annet skriver at han sitter naken. Øygards forsvarer bryter inn og spør hvor aktor vil med denne opplesningen, men aktor får fortsette. Øygard har for øvrig opplyst at han ikke har en datamaskin som har kamera, og dette er ikke bestridt av partene. Skype-samtalen som aktor leser fra, varte anslagsvis tre og en halv time. Aktor leser opp fra en Skype-samtale spør hva han vil se av henne, hvorpå Øygard etter hvert sier "alt". "Hva er alt?", vil aktor vite. Aktor leser opp mange meldinger som avsluttes med "kyssemunn" på Skype, noen ganger så mye som 31 stykker. Øygard mener det aktor leser opp av samtalene, viser at han satte grenser, men at han burde stoppet mye før. "Må nok kose først, så får vi se om det blir tid til maling", skriver Øygard i en av meldingene før de to reiste til hytta på Måløy. Aktor vil vite hva Øygard mente med kosing. Ordføreren svarer at de mente godteri og slikt. Anonym poster: 06d7da80a0d88a4eb45c09bb9c44f64d Jeg blir kvalm. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guadaloupe Skrevet 12. oktober 2012 #350 Del Skrevet 12. oktober 2012 Sorry Øygard, men jeg tror du har ballene i klem nå for å si det slik! Så at ALT dere sier på skype er tull og "sjargong", herregud, har du lært deg et nytt ord eller? Er ikke normalt å skrive "orker ikke å se på deg og vite at jeg ikke får ta på deg", og "skal vi gifte oss, vil du bli kjerringa mi?" og i tillegg gi uttrykk for at han blir seksuelt opphisset. Åja, alt er tull, og det er selvfølgelig jentas skyld, "hun startet". Jævla gris! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Breakeven Skrevet 12. oktober 2012 #351 Del Skrevet 12. oktober 2012 http://www.nettavisen.no/nyheter/article3491684.ece I en av meldingene spør ordføreren jenta om «Hun er blaut» (på bokmål betyr blaut våt red.anm.) Etter og ha lest en del av utdragene fra Skype-samtalene så blir saken hans svakere og svakere. Det virker jo mer og mer som han er istand til å ha seksuell omgang med jenta. Blir kvalm av alt han har skrevet til henne. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nejve Skrevet 12. oktober 2012 #352 Del Skrevet 12. oktober 2012 http://www.nettavise...icle3491684.ece I en av meldingene spør ordføreren jenta om «Hun er blaut» (på bokmål betyr blaut våt red.anm.) Etter og ha lest en del av utdragene fra Skype-samtalene så blir saken hans svakere og svakere. Det virker jo mer og mer som han er istand til å ha seksuell omgang med jenta. Blir kvalm av alt han har skrevet til henne. "Ordføreren forklarer dette med at han lurte på om hun skulle på do, noe som fikk aktor til å undres:" Det er jo på grensen til det komiske! 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Breakeven Skrevet 12. oktober 2012 #353 Del Skrevet 12. oktober 2012 "Ordføreren forklarer dette med at han lurte på om hun skulle på do, noe som fikk aktor til å undres:" Det er jo på grensen til det komiske! Og det uten at jenta hadde nevnt at hun måtte på do i det hele tatt! Og hvorfor skulle noen være våte FØR de går på do? Må le av bortforklaringene hans. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2012 #354 Del Skrevet 12. oktober 2012 Og det uten at jenta hadde nevnt at hun måtte på do i det hele tatt! Og hvorfor skulle noen være våte FØR de går på do? Må le av bortforklaringene hans. Ja, det hele blir jo bare for dumt. Og hvis kona vet alt dette og i tillegg støtter han, da ser det jo faktisk ut som omfanget av denne saken er enda værre enn at han har begått overgrepene. Da har jo hun samtykket og kanskje også tilrettelagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophie-Ann Skrevet 12. oktober 2012 #355 Del Skrevet 12. oktober 2012 (endret) Tråden er ryddet for avsporinger, dette er IKKE en tråd om pedofili Sophie-Ann, mod Endret 12. oktober 2012 av Sophie-Ann 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 12. oktober 2012 #356 Del Skrevet 12. oktober 2012 Og det uten at jenta hadde nevnt at hun måtte på do i det hele tatt! Og hvorfor skulle noen være våte FØR de går på do? Må le av bortforklaringene hans. Helt fantastisk. Tenkt sitat: "Vil du kose med stanga mi?" - bør man da forstå at det selvsagt handlet om en fisketur? Dette blir dummere og dummere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2012 #357 Del Skrevet 12. oktober 2012 Slik jeg forstår det har hun hatt sex med han helt frivillig, (hvis de i det hele tatt har hatt sex andre steder enn på nettet). Hvis han blir dømt for sex med en 14-15 åring er det vel en formildende omstendighet at den seksuelle omgangen var frivillig og ikke bar preg av vold eller tvang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Koala Skrevet 12. oktober 2012 #358 Del Skrevet 12. oktober 2012 Merkelig at en denne overskriften ble sensurert av kvinneguiden. Den er jo sann! - Øygard er tiltalt som privatperson, det har intet med hans ordførerjobb å gjøre - Det finnes ikke bevis for at han har gjort det han er tiltalt for (50 voldtekter i form av fullbyrdete samleier.) Sannheten svir ofte i øynene til enkelte i kvinneguidens moderatorkorps, men akkurat her bør fakta gå foran ideologi, følelser og synsing, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 12. oktober 2012 #359 Del Skrevet 12. oktober 2012 Det får bli opp til dommerne å anse om de anser det bevist eller ikke. Ikke deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2012 #360 Del Skrevet 12. oktober 2012 Slike bevis du snakker om finnes sjelden i overgrepssaker, men det betyr ikke at man ikke kan dømme den som er tiltalt likevel, dersom det finnes andre bevis som styrker fornærmedes forklaring. Anonym poster: e62bff77bc604a3abd2e215c1f46c7cd 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg