Gå til innhold

Hva slags straff tror dere moren til Christoffer får?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Syns legen burde bli tatt fra legelinsensen for å ikke meldt fra. Altså, hunden min ville forstått med en gang at noe var feil med Christoffer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NozMonster

jeg henger ganske langt bak i denne saken, og har ikke fått med meg de siste oppdateringene. så jeg vet bare at legen ble anmeldt, men om han fikk en dom vet jeg ikke enda. men det kan vel ikke være så vanskelig å finne ut av.

bra skrevet Katniss- enig med deg! min hund kunne også ha lukta at det var noe muffens på lang avstand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jim Jones

Skal legen få lenger straff enn han som faktisk drepte gutten?

Fikk han som drepte lang nok straff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Fikk han som drepte lang nok straff?

Nei virkelig ikke, men jeg tviler på at legen får noe strengere straff fordi om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

jeg henger ganske langt bak i denne saken, og har ikke fått med meg de siste oppdateringene. så jeg vet bare at legen ble anmeldt, men om han fikk en dom vet jeg ikke enda. men det kan vel ikke være så vanskelig å finne ut av.

bra skrevet Katniss- enig med deg! min hund kunne også ha lukta at det var noe muffens på lang avstand!

Om han rektoren som ikke gadd å varsle barnevernet ble anmeldt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Skal legen få lenger straff enn han som faktisk drepte gutten?

Nei, jeg mener ikke det. Han som drepte gutten, burde da få minst 15-20 års fengsel. Jeg synes likevel at alle som burde forstått at gutten var mishandlet, skal dømmes som medskyldige. For legens del var dette ansvaret en del av hans arbeid, hvorfor han burde straffes med minst 10 års fengsel. Leger som gjør tabber, slipper imidlertid alt for lett unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Nei, jeg mener ikke det. Han som drepte gutten, burde da få minst 15-20 års fengsel. Jeg synes likevel at alle som burde forstått at gutten var mishandlet, skal dømmes som medskyldige. For legens del var dette ansvaret en del av hans arbeid, hvorfor han burde straffes med minst 10 års fengsel. Leger som gjør tabber, slipper imidlertid alt for lett unna.

Jeg er enig med deg, jeg bare sier at det er rart om drapsmannen får åtte og legen ti liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest NozMonster

så provoserende lav straff mamman fikk :kjefte:

jeg synes fengselsspråket er litt vanskelig å forstå seg på i blandt- hun fikk 120 dagers ubetinget dom HVIS hun godtar dommen!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnowLeopard

Klippet fra Dagbladet:

"Christoffer Gjerstad Kihles (8) mor er i Tønsberg tingrett dømt til:

To år og seks måneder fengsel for passiv medvirkning i mishandlingen av sønnen slik at han døde.

120 dager er ubetinget. Resten av straffen er betinget, med en prøvetid på to år.

I tillegg dømmes moren til å betale Christoffers biologiske far 250 000 kroner i erstatning.

Moren dømmes også, sammen med Christoffers stefar, til å betale oppreisningserstatning på 75 000 kroner til Christoffers biologiske far. "

Godtar hun ikke dommen må den jo ankes, men godtar hun den, må hun 120 dager i fengsel, resten gjøres betinget av at hun ikke gjør noe straffbart de neste to årene. Synes det er altfor lav straff, men jeg håper iallefall at folk med denne saken får enda lavere terskel for å melde fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

ja, straffen ble provoserende lav!

jeg håper hun får en jævlig tid i fengselet! :kjefte:

(og selvfølgelig i alle eviglang tid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Er nesten så jeg håper folk i fengselet gjør de 120 dagene ubehagelig for henne. At en mor kan stå der og bare vende det døve øret til mens sønnen skades og dør, er motbydelig og hjertesløst!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun fikk 2,5 år, og det var etter en betydelig reduksjon pga saken har tatt lang tid. Man kan se positivt på det, ved at dette er en dom som setter presedens for fremtiden, i lignende saker vil man kunne ilegge mye høyere straff, så sant sakene kommer opp i rettssystemet raskere.

Man kan mene hva man vil om lengden på straffen, men det at hun ble dømt er veldig bra. (Regner forøvrig at denne saken blir anket hele veien ut, siden det er første gang man prøver passiv medvirkning til vold rettslig på denne måten.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...