Gå til innhold

Verona og familien hennes blir sendt ut av landet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Typisk norge, de beholder kriminelle uten "papirer" og de er redde for å sende dem "hjem igjen", men folk som går på norsk skole, jobber, er utdannet, nei UT MED DEM. Snakker av erfaring her.

Hvorfor går det så sakte, nei si det? jeg vet ikke hva UDI driver med, men jeg kan tenke meg de sitter og koser seg med sin kopp kaffe og tar seg av papirer som egentlig kunne vært signert av en ganske kort tid. Men neida...

Ja, hvorfor er det sånn egentlig? Jeg har aldri forstått meg på det. Det finnes så mange utenlandske familier som ikke gjør en dritt for å bli integret i samfunnet, henger rundt i byen, på kjøpesentrene og lever av statstøtte. Så har du de som du nevner, går på skole etc. som må ut. HVORFOR er det sånn? Kan noen forklare meg det? For eksempel, hvorfor får Mullah Krekar være i Norge? Henger ikke med, jeg....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bu-Fucking-Hu.

De får finne et annet land å vandre inn i.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra og med nå skal jeg bruke all min energi og sympati på norsktalende ektefeller til nordmenn som ikke får oppholdstillatelse, enda de har jobb klart og nettverk i Norge. Det er jo de mest ressurssterke innvandrerne vi kan ha. Det er utrolig firkantede regler her, og jeg husker Morgenbladets reportasje da han ene journalisten selv prøvde å få inn sin kone.

Jada, barn er søte, men de er i det minste en hel familie med bakgrunn i et annet land. At folk med utdanning, norsk og jobb klart ikke får bo med sin norske ektefelle grunnet ekstremt treg saksbehandling, feilaktige avslag, firkantede regler og uten å ta hensyn til at det må være lov for folk å studere uten å bli dømt for inntekten sin er mye, mye verre enn at folk popper ut unger i ny og ne for å få bli. De har herved all min sympati, og jeg synes mediene skal henge seg mer opp i dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart de skal ut. Vi må jo gjøre plass til Krekar :kjefte:

Nei, det er så forkastelig å sende dem ut at jeg har lyst å sende ut de ansvarlige. De får heller la det gå kortere tid enn å la dem bli boende her i 10 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvorfor er det sånn egentlig? Jeg har aldri forstått meg på det. Det finnes så mange utenlandske familier som ikke gjør en dritt for å bli integret i samfunnet, henger rundt i byen, på kjøpesentrene og lever av statstøtte. Så har du de som du nevner, går på skole etc. som må ut. HVORFOR er det sånn? Kan noen forklare meg det? For eksempel, hvorfor får Mullah Krekar være i Norge? Henger ikke med, jeg....

Krekar får bli i landet fordi han er en så ond drittsekk at han risikerer at fiendene hans vil hevne seg på ham om han blir sendt ut. Vi kan ikke ta ansvar for at Mullah Krekar må betale med sitt råtne liv for mordene sine og all terroren han har ansvar for, blant annet i Irak, og derfor lar vi ham bli.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ojaaaaaaaaaah! jeg glemte, bare nordmenn(etnisk norske) har rett til å ha en mening om innvandring, bare deres mening har betydning.

Innvandrere skal holde kjeft de. Her har du et eksempel på nordmenns overlegenhet.

Hvis du har kommet som innvandrer selv, er det ganske freidig av deg å komme og fortelle oss hvordan vi skal vi skal håndtere vår innvandring!

Der har du kanskje noe av grunnen til hvorfor nordmenn er negative til mer innvandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojaaaaaaaaaah! jeg glemte, bare nordmenn(etnisk norske) har rett til å ha en mening om innvandring, bare deres mening har betydning.

Innvandrere skal holde kjeft de. Her har du et eksempel på nordmenns overlegenhet.

Tar du alle nordmenn over en kam? Går rasisme kun den ene veien?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er vel ikke om dette er riktig eller ei, men hvorfor de ikke har blitt sendt ut tidligere!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere egentlig om denne saken? Burde de få lov til å bli eller er det riktig at de blir sendt "hjem"? http://ipad.dagbladet.no/2012/03/27/nyheter/utenriks/innenriks/asylbarn/20864511/

Har de fått avslag, må de ut. Jeg har null toleranse til slike. Uansett hvor norske de har bestemt å føle seg og hvor integrerte de kaller seg. Og alle de som forsvarer lovbrudd og mangel av respekt for lovene og vedtakene, skam dere!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de fått avslag, må de ut. Jeg har null toleranse til slike. Uansett hvor norske de har bestemt å føle seg og hvor integrerte de kaller seg. Og alle de som forsvarer lovbrudd og mangel av respekt for lovene og vedtakene, skam dere!

Jeg vet ikke helt, jeg. I mange av disse sakene har de familiene det gjelder, bare brukt de ankemulighetene som lovene VÅRE gir dem. Og de kan ikke klandres for at myndighetene bruker så lang tid på å behandle sakene. Hadde våre myndigheter vært mer effektive, så ville vi ikke sett at barn som var født her i landet kunne bli både ti og tolv år gamle før ankene var ferdig behandlet.

Disse folkene har ikke brutt loven eller vist manglende respekt. De har BRUKT loven, og jeg synes faktisk at i mange tilfeller er det vi som velger å ikke respektere våre egne lover, når vi ser bort fra at det skal tas hensyn til barnas beste.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt, jeg. I mange av disse sakene har de familiene det gjelder, bare brukt de ankemulighetene som lovene VÅRE gir dem. Og de kan ikke klandres for at myndighetene bruker så lang tid på å behandle sakene. Hadde våre myndigheter vært mer effektive, så ville vi ikke sett at barn som var født her i landet kunne bli både ti og tolv år gamle før ankene var ferdig behandlet.

Disse folkene har ikke brutt loven eller vist manglende respekt. De har BRUKT loven, og jeg synes faktisk at i mange tilfeller er det vi som velger å ikke respektere våre egne lover, når vi ser bort fra at det skal tas hensyn til barnas beste.

Jeg tviler på at myndighetene som har bestemt lovverket slik at det fins ankemuligheter (fordi av og til er det nødvendig med omgjøring), har ment det som mulighet for enkelte å klage uendelige mange ganger. Da har de som har klaget X antall ganger med klar tanke på å unngå å reise ut av landet, misbrukt systemet. Og så får de null toleranse og støtte fra meg.

Barnas beste her er å være sammen med foreldrene sine. Hvis foreldrene ikke har opphold her og må reise ut, da er barnas beste å reise ut sammen med foreldrene sine. Alt annet er tull og pisspreik.

Det er ikke lang behandlingstid på søknaden som er hovedproblemet her. Det er alle de klagene som må behandles på nytt igjen og igjen. Det krever ressurser, tid og kapasitet som kan brukes for andre førstegangssøknader for eksempel. I mellomtiden blir barn født, de vokser, begynner på skole, osv.

Det å si at disse barna har ingen tilknytning til hjemlandet sitt (som ikke er Norge for å være helt presis) er igjen tull og pisspreik. Selv om de ikke kjenner andre enn foreldrene sine fra hjemlandet og aldri har vært der i sitt liv, har de tilknytning gjennom foreldrene, morsmålet, kulturtilhørighet, osv.

Hvis det fortsetter med hjernevaskingen fra medier og propagandaen som oppfordrer til regelbrudd og misbruk av ordninger, f* meg vil jeg stemme Frp neste år i håp at de får nok makt å stoppe sirkusforestillingen.

Endret av Drizzt
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, du blir nok ikke den eneste utlendingen som gjør det. Skal vel ha alle godene for dere selv. Å dele? Nei, det har vi IKKE sett. Typisk utlendinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja, du blir nok ikke den eneste utlendingen som gjør det. Skal vel ha alle godene for dere selv. Å dele? Nei, det har vi IKKE sett. Typisk utlendinger.

Var dette skrevet til meg? Her er det ikke snakk om å ha alle de godene for meg selv, men om respekt for lov, vedtak, å stå mot misbruk av ordninger. Hvorfor forventer du at jeg vil støtte slik oppførsel bare for å dele noe med noen? Skal jeg klappe for de som undergraver asylordningen og jukser seg inn der, hvor andre har kommet og blitt på lovlig og moralsk riktig vis? Jeg ble ikke oppdratt i slik tankegang, nei.

Og hvor jeg kommer fra spiller ikke rolle. Jeg kan godt være etnisk norsk og tenke det samme.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse folkene har ikke brutt loven eller vist manglende respekt.

Det stemmer ikke. Ved å oppholde seg ulovlig i landet, har de brutt utlendingsloven. Det regnes som en alvorlig overtredelse av loven å være her i mange år uten tillatelse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Oljen er den eneste grunnen til at Norge er blitt et utstrakt og etterspurt asylland. Oljen er den eneste kilden til den rikdommen Norge opplever i samtidigheten.

Dessverre opplevde Norge toppunktet for produksjon i 2011, og er sannsynligvis nettoimportør om 10-15 år. Da får vi oppleve de ubarmhjertige konsekvensene av 30-40 år med omfattende og tankeløs immigrasjon. Si takk og farvel til velferdsstaten. Nyt bensin til 15kr/literen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oljen er den eneste grunnen til at Norge er blitt et utstrakt og etterspurt asylland. Oljen er den eneste kilden til den rikdommen Norge opplever i samtidigheten.

Dessverre opplevde Norge toppunktet for produksjon i 2011, og er sannsynligvis nettoimportør om 10-15 år. Da får vi oppleve de ubarmhjertige konsekvensene av 30-40 år med omfattende og tankeløs immigrasjon. Si takk og farvel til velferdsstaten. Nyt bensin til 15kr/literen.

Dette innlegget oser kunnskap :ironi:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at myndighetene som har bestemt lovverket slik at det fins ankemuligheter (fordi av og til er det nødvendig med omgjøring), har ment det som mulighet for enkelte å klage uendelige mange ganger. Da har de som har klaget X antall ganger med klar tanke på å unngå å reise ut av landet, misbrukt systemet. Og så får de null toleranse og støtte fra meg.

Barnas beste her er å være sammen med foreldrene sine. Hvis foreldrene ikke har opphold her og må reise ut, da er barnas beste å reise ut sammen med foreldrene sine. Alt annet er tull og pisspreik.

Det er ikke lang behandlingstid på søknaden som er hovedproblemet her. Det er alle de klagene som må behandles på nytt igjen og igjen. Det krever ressurser, tid og kapasitet som kan brukes for andre førstegangssøknader for eksempel. I mellomtiden blir barn født, de vokser, begynner på skole, osv.

Det å si at disse barna har ingen tilknytning til hjemlandet sitt (som ikke er Norge for å være helt presis) er igjen tull og pisspreik. Selv om de ikke kjenner andre enn foreldrene sine fra hjemlandet og aldri har vært der i sitt liv, har de tilknytning gjennom foreldrene, morsmålet, kulturtilhørighet, osv.

Hvis det fortsetter med hjernevaskingen fra medier og propagandaen som oppfordrer til regelbrudd og misbruk av ordninger, f* meg vil jeg stemme Frp neste år i håp at de får nok makt å stoppe sirkusforestillingen.

Ikke desto mindre så kan man ikke si at de som har utnyttet de ankemulighetene som loven gir, har brutt den. Det er ikke deres feil at lovene er som de er, det er noe vi må ta på VÅR kappe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ikke. Ved å oppholde seg ulovlig i landet, har de brutt utlendingsloven. Det regnes som en alvorlig overtredelse av loven å være her i mange år uten tillatelse.

Så vidt jeg har forstått dette, så dreier det seg i mange tilfeller om folk som har anket avslaget om opphold. Det er ikke en overtredelse av loven å anke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Fra homogenitet til heterogenitet. Fra stabilitet til konflikt. Fra rikdom til fattigdom.

Historien om Norge 1960-2025 :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...