Gå til innhold

Verona og familien hennes blir sendt ut av landet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Typisk norge, de beholder kriminelle uten "papirer" og de er redde for å sende dem "hjem igjen", men folk som går på norsk skole, jobber, er utdannet, nei UT MED DEM. Snakker av erfaring her.

Hvorfor går det så sakte, nei si det? jeg vet ikke hva UDI driver med, men jeg kan tenke meg de sitter og koser seg med sin kopp kaffe og tar seg av papirer som egentlig kunne vært signert av en ganske kort tid. Men neida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, dette VET jeg.

Javel, da vet du visst mer enn SSB (Statistisk Sentralbyrå)

Skulle likt å vist hvor du får din informasjon fra, eller muligens den er helt subjektiv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke tatt 10 år å få svar. Det har vært mange avslag og anker på 10 år. Problemet er at de ikke reiser når de får avslag, de anker og føder et par barn til.. og vips er det gått 10 år.

Hadde de brukt barn som unnskyldning, så er det da særs merkelig at det går hele TI år mellom hvert barn. Ja, merkelig at de ikke har fått barn hvert år egentlig, så kanskje de kunne fått et handikappet barn slik at de hadde vært garantert opphold på humanitært grunnlag. Ja, for skal man nå, GISP, satse på å bruke barna som skjold, så er det jo aaaaaaaaaltfor lite å bare få ett barn hvert tiende år. Det er jo sjikkli dårlig satsning, assa. Kanskje de bare burde dengt ene ungen litt hardt i veggen slik at den fikk hjerneskade, da snakker vi virkelig om å BRUKE ungene til å få opphold. Det er tydelig at disse foreldrene har litt å lære.

Godt det er sommer snart, anyway, slik at spedbarnet slipper å fryse så mye om de havner på gaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk norge, de beholder kriminelle uten "papirer" og de er redde for å sende dem "hjem igjen", men folk som går på norsk skole, jobber, er utdannet, nei UT MED DEM. Snakker av erfaring her.

Hvorfor går det så sakte, nei si det? jeg vet ikke hva UDI driver med, men jeg kan tenke meg de sitter og koser seg med sin kopp kaffe og tar seg av papirer som egentlig kunne vært signert av en ganske kort tid. Men neida...

Det er veldig tydelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rastl0s

Enig med at folk som jobber for seg og lever som en normal norsk familie burde få bli, mens de bør avslå alle som ikke gjør annet enn å være kriminelle, for det er veldig mange av dem. Sende ut de som havner i fengsel, blir anmeldt osv.

Hvor lett det er, er en annen sak, men Norge hadde vært et mye bedre land.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Javel, da vet du visst mer enn SSB (Statistisk Sentralbyrå)

Skulle likt å vist hvor du får din informasjon fra, eller muligens den er helt subjektiv.

Jeg kjenner mange polakker via jobben og samtlige reiser hjem. De har ikke fast bosted her. De bor her kun på skift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skal ut, familien skal ut, og det skal alle andre i samme sitasjon også.

"Hun skal ut?"

Vet du hva...

Vi kan være uenige om hvorvidt foreldrene har skylden, som har trenert saken, og kanskje håpet på å bruka barna for å få oppholdstillatelse - eller om det er Staten A/S som har skylden, da ti års saksbehandling er for mye.

Vi kan være uenige om hvorvidt de bør få bli eller ikke.

Men det jeg håper vi alle kan være enige om, er at dette barnet er en uskyldig part i det hele. Og hun fortjener litt mer respekt enn et "hun skal ut".

Jeg sier ikke at familien må få oppholdstillatelse. Kanskje jeg henger meg for mye opp i din skrivemåte; men jeg reagerer på setningen "hun skal ut". Det er et barn det dreier seg om.

Endret av Uglen
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, synes ikke dette var riktig...

Norge bør heller være raskere med å sørge for utsending av disse familiene... Når det tar så lang tid at en som er født i Norge rekker å komme opp i 3. klasse før de sendes ut synes jeg at de bør få bli for barnets skyld. (Her bør det kunne settes noen grenser i forhold til hvor gammelt barnet var når det kom hit, hvor lenge barnet har vært her, hvor gammelt barnet er nå osv...)

Slik at om du får barn her -gir ikke dette rett til opphold umiddelbart - men om barnet har rukket å gå på skolen i noen år så begynner jeg å tenke at de skal få bli. (Så får staten bare være flinkere til å ikke la saker gå over mange år, og flinkere til å utføre utkastelser raskere.)

Hvis det hadde vært mulig å sende dem hjem tidligere hadde dette vært gjort. Asylsøkere har ubegrenset anledning til å kreve saken sin gjenopptatt, og dette er ofte grunnen til at de har blitt så lenge.

Ved ankomst mangler de fleste identifikasjonpapirer. Dermed tar det lang tid å få klarlagt deres identitet, -spesielt når de ikke samarbeider. I tillegg er det mange land Norge ikke kan tvangsreturnere asylsøkere med avslag, til. Imidlertid har disse menneskene full anledning til å returnere frivillig. Det er altså asylsøkerene selv som ofte har ansvaret for langvarig opphold i Norge. Da kan man ikke samtidig belønne en slik uønsket adferd.

Vi hiver ut bosniere som har bodd her lenge, samtidig som vi slipper inn Polakker. Forskjellen er EU-avtaler. Jeg synes det er urettferdig.

Men jenta er jo ikke Bosnier. Hun er Norsk, og blir sendt til ett fremmed land.

Polakker kommer som arbeidssøkere og må klare seg selv på lik linje med nordmenn fra dag 1. Tilsvarende rettigheter har vi som nordmenn i Polen.

Asylsøkere er noe ganske annet. De søker varig opphold/ asyl, med de rettigheter og støtteordningen som den statusen gir. Det er imidlertid ingenting som forhindrer en bosnier om å søke om arbeidstillatelse fra Bosnia.

Er det noen av dere som bruker ord som: avler barn for å klore seg fast. Som er klar over at mange av disse er flinke folk som har jobbet og betalt skatt i nesten 10år. Hatt barn i skole og barnehage så over natten mistet de de plutselig retten til å jobbe etter 10år? Det syntes jeg er jævlig gjort av den norske staten for å bruke et mildt utrykk.

Å betale skatt gir ikke grunnlag for varig opphold! Alle betaler skatt. Vi betaler skatt for de tjenestene vi får.

Ved å komme som asylsøkere har de nok tappet felleskassen mer enn det de noengang kommer til å tilføre den: asylmottak, saksbehandling, opplæring, helsetjenester og for de som nettopp har barn, barnehave og skole.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk norge, de beholder kriminelle uten "papirer" og de er redde for å sende dem "hjem igjen", men folk som går på norsk skole, jobber, er utdannet, nei UT MED DEM. Snakker av erfaring her.

Hvorfor går det så sakte, nei si det? jeg vet ikke hva UDI driver med, men jeg kan tenke meg de sitter og koser seg med sin kopp kaffe og tar seg av papirer som egentlig kunne vært signert av en ganske kort tid. Men neida...

Enig. Kjenner ei som ble utsatt for grov vold av en afrikaner. Han banka henne og knuste kjeven hennes. I tillegg har han vært i mye bråk og har truet folk med drap. Han sender de ikke hjem.... Merkelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har jo fått avslag, mange ganger. Men det finnes jo uendelige ankemuligheter og ingen vilje til effektuering av avslag på asyl.

Dersom dette er folk som jobber kan de søke arbeidsinnvandring.

Behandlingstiden må ned, ankemulighetene må reduseres, og avslag må effektueres.

Enn så lenge lever vi i en rettssat. Frp-politikere er vanskelig å ta seriøst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er du egentlig? til å komme med denne påstanden?

jeg ventet i 8åtte år på oppholdstillatelse kjære deg. Hvem har bedre erfaring med UDI, jeg eller du?

Det er veldig tydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hun skal ut?"

Vet du hva...

Vi kan være uenige om hvorvidt foreldrene har skylden, som har trenert saken, og kanskje håpet på å bruka barna for å få oppholdstillatelse - eller om det er Staten A/S som har skylden, da ti års saksbehandling er for mye.

Vi kan være uenige om hvorvidt de bør få bli eller ikke.

Men det jeg håper vi alle kan være enige om, er at dette barnet er en uskyldig part i det hele. Og hun fortjener litt mer respekt enn et "hun skal ut".

Jeg sier ikke at familien må få oppholdstillatelse. Kanskje jeg henger meg for mye opp i din skrivemåte; men jeg reagerer på setningen "hun skal ut". Det er et barn det dreier seg om.

Ja, du overreagerer. Dette har ingenting med respekt å gjøre. Så hva om det er et barn?

Uansett, fortjener barn mer "respekt" enn voksne? Nei, tvert i mot.

"Hun skal ut." er en helt saklig og grei meningsytring!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enn så lenge lever vi i en rettssat. Frp-politikere er vanskelig å ta seriøst.

Hvor mange ankemuligheter synes du det burde være da ? Når er avgjørelsen endelig ? En rettstat bygger på av avgjørelsene blir gjennomført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er du egentlig? til å komme med denne påstanden?

jeg ventet i 8åtte år på oppholdstillatelse kjære deg. Hvem har bedre erfaring med UDI, jeg eller du?

Jeg har utdannelse og interesse innenfor dette området og vet med sikkerhet at det ikke er kaffedrikking som er årsaken.

:kaffekopp:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enn så lenge lever vi i en rettssat. Frp-politikere er vanskelig å ta seriøst.

Usaklig personangrep! Moderator?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er du egentlig? til å komme med denne påstanden?

jeg ventet i 8åtte år på oppholdstillatelse kjære deg. Hvem har bedre erfaring med UDI, jeg eller du?

Hvis du har kommet som innvandrer selv, er det ganske freidig av deg å komme og fortelle oss hvordan vi skal vi skal håndtere vår innvandring!

Der har du kanskje noe av grunnen til hvorfor nordmenn er negative til mer innvandring.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har kommet som innvandrer selv, er det ganske freidig av deg å komme og fortelle oss hvordan vi skal vi skal håndtere vår innvandring!

Der har du kanskje noe av grunnen til hvorfor nordmenn er negative til mer innvandring.

Kanskje vi er negative til innvandring fordi vi er inkompetente, og ikke evner å bruke de ressursene vi får? Vi putter folka på mottak, og vi gjør dem til en kostnad.

Jeg kjenner faktisk ganske mange Jugoslaver og Russere. Alle untatt ett par russerdamer er veldig nyttige arbeidsfolk, og ikke verre enn Dansker og Polakker. Heller bedre. Fordi de har bodd i Norge lenge, og lært språket, samtidig som de har kvaliteter.

Det er forresten naturlig å være negative til fremmede. Det handler om å forsvare sin jordbit, og sin næring. Men hvis Norge blir tomt, og verden utenfor overfylt, så er det bare ett tidsspørsmål før grensa revner, og da revner den skikkelig. Det blir stygt.

Jeg synes vi skal slippe inn folk, men samtidig være litt mer egoistiske. De som vil være med på å gjøre Norge til ett bedre land, bør behandles mindre restriktivt enn de som ikke respekterer våre kvinner og oss.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi er negative til innvandring fordi vi er inkompetente, og ikke evner å bruke de ressursene vi får? Vi putter folka på mottak, og vi gjør dem til en kostnad.

Jeg kjenner faktisk ganske mange Jugoslaver og Russere. Alle untatt ett par russerdamer er veldig nyttige arbeidsfolk, og ikke verre enn Dansker og Polakker. Heller bedre. Fordi de har bodd i Norge lenge, og lært språket, samtidig som de har kvaliteter.

Det er forresten naturlig å være negative til fremmede. Det handler om å forsvare sin jordbit, og sin næring. Men hvis Norge blir tomt, og verden utenfor overfylt, så er det bare ett tidsspørsmål før grensa revner, og da revner den skikkelig. Det blir stygt.

Jeg synes vi skal slippe inn folk, men samtidig være litt mer egoistiske. De som vil være med på å gjøre Norge til ett bedre land, bør behandles mindre restriktivt enn de som ikke respekterer våre kvinner og oss.

Jeg trodde du var innvandrer selv? Uansett, problemet er at vi har fått for mange innvandrere på for kort tid. Det er ikke nok at de arbeider og ikke er kriminelle, eller om de er økonomisk lønnsomme. Det er grenser for hvor mange vi kan ta i mot. Det er grenser for mye man bør forandre et samfunn på neon få ti-år, særlig når dette har skjedd uten befolkningens klare samtykke. Grensen er nådd for lengst.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...