skruf Skrevet 27. mars 2012 #21 Skrevet 27. mars 2012 Du kan nå bare "give it a try"! Har ikke så mye å tape på det....enten svarer hun eller så svarer hun ikke.. Eneste er at det kan bli litt rar stemning hvis hun ikke svarer og du hjelper henne flere ganger...
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #22 Skrevet 27. mars 2012 Jeg hadde meldt fra til sjefen din, og jeg hadde aldri benyttet meg av firmaet igjen. Uprofesjonelt! Hadde jeg gjort noe sånt der jeg jobber, hadde jeg fått sparken. 2
Bachata Skrevet 27. mars 2012 #24 Skrevet 27. mars 2012 Dette ble tydeligvis til en tråd om hvor creepy jeg er uten at jeg engang har sendt en eneste melding eller tatt kontakt med en eneste person, når jeg bare ønsket å spør noe så uskyldig som om hun ville bli bedre kjent så skal prøve å få tråden slettet. Jeg synes ikke DU er creepy, men jeg hadde nok kanskje syntes DET var creepy. Jeg ville ikke henvendt meg to ganger til ett firma/en bedrift der ansatte brukte info de fikk pga jobben sin, til å kontakte meg på fritiden, uten at jeg hadde gitt noe uttrykk for at det var ok. Det blir uprofesjonellt for meg. Men, følte du at dere hadde noen kontakt utover vanlig kundekontakt da? Hadde jeg tydelig hatt småflørtete kontakt med en, og jeg tilfeldigvis var singel og likte akkurat han, så hadde det kaaaanskje stilt seg annerledes. Jeg har en som er innom og leverer ting på jobb, han er kjempesøt i måten å være på og pen mann. Vi slår av en prat og en fleip stadig vekk. Men han aner jo ingenting om meg. Hadde han plutselig lagt meg til å facebook så hadde det blitt litt snålt... Jeg er samboer og lykkelig som det, og det ville blitt rart å bli kontaktet sånn ut av det blå. Hadde jeg derimot vært singel, og han hadde slengt inn en "har du lyst å bli med å ta en kaffe i sola en dag da eller?", så hadde han nok derimot vært langt på vei til en kaffedate. så mitt råd er å snakke med henne hvis du er rundt henne igjen.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #25 Skrevet 27. mars 2012 Om det har noe å si så jobber jeg på en skole som lærling og er på sett og vis en student/elev som de andre(er ferdig til sommeren). Elev 3
Gjest -J- Skrevet 27. mars 2012 #26 Skrevet 27. mars 2012 Jeg var i en lignende situasjon den tiden jeg jobbet og valgte å være så nøytral som overhodet mulig i begynnelsen. Etter å ha blitt litt bedre kjent med henne etter flere møter inkludert en gang ute på byen, så la jeg henne til på FB og hun endte opp med å være den som jaktet på meg. Om dette er en jente du aldri ser igjen og det ikke får negative konsekvenser for deg og firmaet ditt (du nevner ikke hva slags jobb du har), så hadde jeg nok vurdert å sende henne en melding. Om hun skulle synes du er creepy, spiller det noen rolle? Om det er en jente du ser flere ganger, så anbefaler jeg deg å etablere en bedre relasjon in real life først, og så kanskje da vurdere å legge henne til på FB eller ta ting til det neste nivå på en annen måte.
Gjest Nuppdupp Skrevet 27. mars 2012 #27 Skrevet 27. mars 2012 (endret) aha Endret 27. mars 2012 av Nuppdupp
Cuddlegirl Skrevet 27. mars 2012 #28 Skrevet 27. mars 2012 Jeg hadde ikke syns det var creepy. Er jo bare en melding på facebook Hun trenger jo ikke svare om hun ikke vil. Kjør på!
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #29 Skrevet 27. mars 2012 Saken er slik at jeg har en jobb som innebærer kontakt med mye forskjellige kunder. Idag kom det in ei søt jente som jeg hjalp, i prosessen fikk jeg vite navnet hennes siden hun fylte ut noen papirer. Siden jeg var på jobb var jeg ikke noe flørten men var hyggelig. Hun smilte og takket når hun gikk. Jeg har lyst å ta kontakt med henne men blir det bare creepy? Hvordan ville du reagert som jente om det skjedde deg? Jeg ser ut sånn midt på treet, er renslig og fint kledd så ser ikke creepy eller som en slask om det har noe å si:) f....hviket firma,hadde jeg tenkt da
Gjest -J- Skrevet 27. mars 2012 #30 Skrevet 27. mars 2012 (endret) Jeg har tenkt litt på dette og føler at jeg burde skrive noe mer her. I enkelte jobbsituasjoner ville det nok oppleves som upassende og direkte uprofesjonelt at du tok kontakt, men akkurat dette her høres ganske uskyldig ut. Om en singel jente møter en attraktiv gutt uansett hvilken situasjon det er, så vil hun som regel sette pris på at du tar kontakt. Om hun ikke er singel eller ikke er interessert av andre grunner, så vil hun fortsatt sette pris på komplimentet, så sant du har en behagelig energi og oppfører deg normalt. Om hun synes det er negativt, så er det hennes problem. Om du skulle velge å sende en melding, har du muligheten til å vise at du ikke er creepy ved å sende en normal melding. For all del, ikke bruk ordet "creepy" eller "Beklager om dette er weird" eller "Wow, du er så fantastisk at jeg bare måtte legge deg til og jeg håper du vil gi meg muligheten til å få en audiens hos deg", bla, bla, bla. Enkelt: "Hei, Dette er Nessy fra skolen. Husker navnet ditt fra du var innom og synes du virket som en jente det kunne være verdt å bli bedre kjent med. Gi meg en lyd om du er interessert." Svarer hun, flott. Hvis ikke, så tenker du ikke et sekund lenger på henne og kommer deg videre. Men om du ser henne igjen, så hadde jeg ikke valgt denne metoden da det alltid er bedre med kontakt i det virkelige liv og mer naturlig, samt at det kan bli ubehagelig for dere begge om hun ikke er interessert. En annen ting jeg legger merke til i denne tråden og andre tråder du har laget er at du mangler tro på deg selv, er opptatt av hva andre mener, er opptatt av å gi deg selv merkelapper og forteller deg selv generelt mye pisspreik og løgner. Å ordne opp i dette er langt viktigere enn hva som skjer med deg og denne jenta (totalt uviktig i den store sammenhengen). Sosial angst? Det er ikke lett for deg å være frempå? Du har ikke draget? Damer synes du er creepy? Nei, nei, nei. Om du begynner å lytte til deg selv og dine tanker, så vil du bli bevisst på den historien du forteller deg selv dag ut og dag inn. Full av negativitet og begrensninger. Jeg vil at du skal ta den historien og skrive den om. Skriv gjerne det motsatte av det du sier i dag og skriv som om du allerede er vellykket. "Jeg er utadvent og elsker å møte nye mennesker. Uansett hva jeg gjør så kan jeg ikke unngå at jentene jeg møter blir tiltrekt og ofte er det de som prøver å ta ting til det neste nivået." Seriøst. Invester litt tid av livet ditt og tenk over hvordan du vil ting skal være i livet ditt. Så begynner du å fortelle deg dette istedenfor. 7 dager i uken, morgen og kveld. Hvordan er historien om Nessy? Håper det blir en positiv en. Endret 27. mars 2012 av -J- 8
Nessy Skrevet 27. mars 2012 Forfatter #32 Skrevet 27. mars 2012 Er ikke egentlig veldig negativ -J-, men har slitt med dårlig selvtilit og selvbilde før. Og jeg har sosial angst, det er bare fakta, en gang fikk jeg nesten panikk-anfall når jeg gikk in i et rom med mye folk. (Er heldigvis blitt bedre i det siste) Mener ikke jeg selv er creepy heller, tenkte bare kanskje det kunne være ubehagelig for jenta å få melding fra en fyr hun ikke kjenner, var bare derfor jeg spurte her først hva folk flest mener. Og sendte henne faktisk en melding før du skrev innlegget ditt og skrev nesten ordrett det du skrev til henne
Gjest -J- Skrevet 27. mars 2012 #33 Skrevet 27. mars 2012 Er ikke egentlig veldig negativ -J-, men har slitt med dårlig selvtilit og selvbilde før. Og jeg har sosial angst, det er bare fakta, en gang fikk jeg nesten panikk-anfall når jeg gikk inn i et rom med mye folk. (Er heldigvis blitt bedre i det siste) Bra, men du har definitivt mye forbedringspotensiale. Dårlig selvtillit, selvbilde og sosial angst vet jeg nemlig en ting eller to om. Har du tenkt å ha det resten av livet eller? Ikke la det som har hendt hittil i livet ditt definere fremtiden din og bruk det som en unnskyldning for hvorfor "ting er slik som de er" for deg. Jo raskere du begynner å fortelle deg selv en positiv og berikende historie som er motsatt av den du har i dag, jo raskere vil du forandre deg. Dette kan skje så raskt som allerede nå, selv om du ikke tror på meg. La oss derfor si noen uker fra nå.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #34 Skrevet 27. mars 2012 Send en melding sier nå jeg. Du har jo ingenting å tape på det. Dessuten slipper du jo da å angre fordi du IKKE gjorde det!
womenwomen Skrevet 27. mars 2012 #35 Skrevet 27. mars 2012 Saken er slik at jeg har en jobb som innebærer kontakt med mye forskjellige kunder. Idag kom det in ei søt jente som jeg hjalp, i prosessen fikk jeg vite navnet hennes siden hun fylte ut noen papirer. Siden jeg var på jobb var jeg ikke noe flørten men var hyggelig. Hun smilte og takket når hun gikk. Jeg har lyst å ta kontakt med henne men blir det bare creepy? Hvordan ville du reagert som jente om det skjedde deg? Jeg ser ut sånn midt på treet, er renslig og fint kledd så ser ikke creepy eller som en slask om det har noe å si:) Attraktive pene damer e vant til å ofte bli kontaktet av hemmelige beundrere og fremmede menn på facebook og også ellers ute. Så denne type dame vil nok ikke tenke at det er noe rart eller creapy. Forde hun er vant til det og har opplevd det før. Helt ufarlig å sende en hyggelig liten hilsen,hun skjønner sikkert hintet om at du gir henne extra god service...forde du liker henne kanskje extra godt ? Det ville jeg tenkt. En mindre pen og mer uattraktiv dame- vil nok bli litt mer forferdet over å bli kontaktet av fremmede/få mail etc. Nettopp forde hun ikke er vant til det. Jeg kan ikke se noe galt i å vise henne interesse- dersom du er interesert- bør du gjøre det. Det er aldri galt eller forbudt å være EXTRA hyggelig med noen og gi de extra oppmerksomhet. Selv ikke i jobbsammenheng er dette forbudt. MANGE MANGE flørter på jobben og møter folk via jobben . helt normalt og lovlig det.
Gjest PinkLeaf Skrevet 27. mars 2012 #36 Skrevet 27. mars 2012 Du må gjerne oppdatere oss på hvordan det går etter hvert, Nessy! Jeg syns det er kult at du gjorde det. :-)
Gjest Survival Skrevet 27. mars 2012 #38 Skrevet 27. mars 2012 Jeg sier trø til. Det er så utrolig mange mennesker som går glipp av sjansen å treffe "the one" fordi de er opptatt av å vurdere frem og tilbake hva som er creepy, riktig eller galt, osv. Hva er det verste som kan skje? At hun avslår deg, eller ikke svarer. Da kan du slå deg til ro med at du i alle fall prøvde. Tenk om hun likte deg like godt og sitter hjemme og drømmer om at du sender henne en melding? Du vet aldri. Drit i hva som er "riktig" eller ei, bare go for it. Ta sjansen for en gangs skyld
Gjest .-L-. Skrevet 27. mars 2012 #39 Skrevet 27. mars 2012 Det skader ikke å prøve . Hvis du blir avist trenger jo man ikke å lage klein stemmning etterpå
Nana83 Skrevet 27. mars 2012 #40 Skrevet 27. mars 2012 Syns det er bra du spør om råd her og ikke bare kjører på. Det viser at du bryr deg og tenker på at det kan være litt creepy for henne. Vel, hadde noen gjort det med meg så hadde jeg bare syntes det var kjempe koselig, så sant det ikke ble mye "mas" fra denne fyren. Og jeg er også veldig sjenert og har dårlig selvtillit osv. Og er super betatt av en jeg er kunde hos.Men synes det er fryktelig vanskelig å ta kontakt for aner ikke hvordan han vil reagere. Jeg har lagt ham til på facebook,og han sa at det bare var hyggelig. Men noe mer utover det aner jeg ikke hvordan jeg skal få til. Men har heller ikke lyst å gi opp før jeg har prøvd Greia jeg ville frem til var bare at jeg forstår deg veldig godt. Så oppdater oss om du får noe svar da
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå