Nessy Skrevet 27. mars 2012 #1 Skrevet 27. mars 2012 Saken er slik at jeg har en jobb som innebærer kontakt med mye forskjellige kunder. Idag kom det in ei søt jente som jeg hjalp, i prosessen fikk jeg vite navnet hennes siden hun fylte ut noen papirer. Siden jeg var på jobb var jeg ikke noe flørten men var hyggelig. Hun smilte og takket når hun gikk. Jeg har lyst å ta kontakt med henne men blir det bare creepy? Hvordan ville du reagert som jente om det skjedde deg? Jeg ser ut sånn midt på treet, er renslig og fint kledd så ser ikke creepy eller som en slask om det har noe å si:)
Gjest _Blomsten_ Skrevet 27. mars 2012 #2 Skrevet 27. mars 2012 Har opplevd det en gang når jeg solgte alarmer. Kunden la meg til på Facebook. Jeg synes ikke det var creepy, men jeg var ikke interessert i han så skjedde ikke noe mer. Blir kanskje litt annerledes i ditt tilfelle, da det er hun som er kunden, kan jo være jobben fin har en policy i mot det. 1
nøtta Skrevet 27. mars 2012 #3 Skrevet 27. mars 2012 Tja, en melding på facebook er jo ganske uskyldig, og hun velger jo selv om hun vil svare eller ikke.. så jeg ser ingen grunn til ikke å gjøre det.. hva har du liksom å tape? :gjeiper: Jeg personlig hadde syns det var koselig å fått en melding av en beundrer! 1
shoppedilla Skrevet 27. mars 2012 #5 Skrevet 27. mars 2012 Jeg tror jeg hadde syns det hadde vært litt ubehagelig egentlig. I min jobb kan jeg også få tak i navnet på mange av kundene mine, men jeg har taushetsplikt så jeg kan på ingen måte "ta med meg" navnet inn i privatlivet mitt. Jobber ikke innenfor helse eller noe sånt, men likevel. Hvis jeg f.eks. hadde kjøpt en sofa da og måtte skrive ned navn og telefonnummer osv så hadde jeg ikke likt om selgeren kontakten meg på privaten fordi han hadde muligheten til det! Uansett hvordan han så ut.. Det er jo å missbruke personinformasjonen man får i jobben sin. Hadde det vært helt uskyldig og han hadde tatt et nei for et nei så hadde jeg nok lagt det ligge, skulle han fortsatt hadde jeg klagd til butikken eller kjeden. Uansett så hadde jeg nok aldri gått tilbake til butikken.. Jeg unner deg en kjæreste Nessy, jeg husker en tråd du hadde for kanskje snart et år siden, så jeg har ikke inntrykk av at du er creepy på noen måte. Ville heller prøvd å flørte litt, eventuelt gitt hun nr ditt hvis hun kommer innom igjen.. 14
makkapakka Skrevet 27. mars 2012 #6 Skrevet 27. mars 2012 uff, kan jeg ikke ordne ting med skjema osv. uten at den som behandler den etterfølger meg.. æsj.. ekkelt 2
Nessy Skrevet 27. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 27. mars 2012 Etterfølger ingen og ønsker ikke å gjøre det ubehagelig for dama så er derfor jeg skrev her. Flesteparten skriver de ville funnet det ubehagelig så får heller prøve å ta kontakt om hun er innom senere da. 1
violina Skrevet 27. mars 2012 #8 Skrevet 27. mars 2012 Hmm, tror jeg ville synses det var litt creepy...
violina Skrevet 27. mars 2012 #9 Skrevet 27. mars 2012 kommer selvfølgelig an på situasjonen da.......
Nessy Skrevet 27. mars 2012 Forfatter #10 Skrevet 27. mars 2012 Dette blir jo litt off-topic da men hvordan burde en gå frem hvis en vil ha kontakt med/bli kjent med en ukjent person i romantisk sammenheng? Snakker om været? Har sosial angst så er ikke lett for meg å bare være frempå og slikt, har derfor veldig lite erfaring når det kommer til akkurat dette.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #11 Skrevet 27. mars 2012 Jeg hadde synes det var ubehagelig. Jeg hadde også sikkert tenkt at du var en raring som var litt desperat og kontaktet flere kunder på facebook... 2
Nessy Skrevet 27. mars 2012 Forfatter #12 Skrevet 27. mars 2012 Dette ble tydeligvis til en tråd om hvor creepy jeg er uten at jeg engang har sendt en eneste melding eller tatt kontakt med en eneste person, når jeg bare ønsket å spør noe så uskyldig som om hun ville bli bedre kjent så skal prøve å få tråden slettet. 5
marsy Skrevet 27. mars 2012 #13 Skrevet 27. mars 2012 Dette blir jo litt off-topic da men hvordan burde en gå frem hvis en vil ha kontakt med/bli kjent med en ukjent person i romantisk sammenheng? Snakker om været? Har sosial angst så er ikke lett for meg å bare være frempå og slikt, har derfor veldig lite erfaring når det kommer til akkurat dette. hvis det er noe som tyder på felles interesser, så er det en god start. Finnes ikke noe fasitsvar. En fyr som jobbet på en platebutikk ba meg ut på date fordi jeg gikk å nynnet med på en av yndlingsplatene hans som han hadde satt på over anlegget (en ganske obskur plate, så få som kjenner til den). Hadde jeg ikke hatt kjæreste hadde jeg nok takket ja
Reaper Skrevet 27. mars 2012 #14 Skrevet 27. mars 2012 Jeg hadde opplevd det som ubehagelig. Det er fordi du er prippen og innbilsk.
Belima Skrevet 27. mars 2012 #15 Skrevet 27. mars 2012 Med mindre du er hennes sjef, så kan det ikke skje noe annet negativt enn at hun ikke svarer deg. Jeg hadde syntes det hadde vært hyggelig hvis det hadde vært meg og synes overhodet ikke det er creepy. Men nå er jeg veldig voksen da. Annen mulighet, send en sms du. Det kan ikke bli værre enn et neisvar. Lykke til! 1
CoffeeCup Skrevet 27. mars 2012 #16 Skrevet 27. mars 2012 Jeg ville ikke syntes det var creepy, men veldig uprofesjonelt. Og jeg hadde nok tenkt meg om to ganger før jeg hadde benyttet meg av bedriften igjen. Til ditt andre spørsmål: Jeg tror de fleste setter pris på en ærlig tilnærming, da jeg har på følelsen av at dette ikke er så vanlig lenger. 2
Nessy Skrevet 27. mars 2012 Forfatter #17 Skrevet 27. mars 2012 Har ikke noe mobilnummer, hjalp henne bare med å opprette en bruker så så jeg tilfeldigvis navnet hennes før hun trykket "neste".
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #18 Skrevet 27. mars 2012 Hallo Syns du skal gjør det jeg. Såsant ikke dette er noen du skal jobbe veldig mye med i fremtiden, da kan det jo bli litt kleint. Og i og med du sier du er litt beskjeden så er det sikkert lettere på interntett. Lykke til.. 1
Nessy Skrevet 27. mars 2012 Forfatter #19 Skrevet 27. mars 2012 Om det har noe å si så jobber jeg på en skole som lærling og er på sett og vis en student/elev som de andre(er ferdig til sommeren).
Kladd Skrevet 27. mars 2012 #20 Skrevet 27. mars 2012 Jeg synes ikke det hadde vært ubehagelig (kommer så klart an på hva du skriver, men). Om du bare sier at du husket navnet hennes fra jobben, og syntes at hun virka så koselig/søt/whatever så hadde jeg ikke sett på deg som creepy. Så klart må du ikke mase om hun sier hun ikke er interessert/har type/er lesbisk. Og ikke noen ""!! 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå