Gå til innhold

Luksusfellen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor mange av disse menneskene som har ADHD / er Bipolare / Borderline

Kunne vært spennende å ha gjort et studie på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på hvor mange av disse menneskene som har ADHD / er Bipolare / Borderline

Kunne vært spennende å ha gjort et studie på

Jaha? Mener du at det kun er folk med disse diagnosene som kan være idioter med pengeforbruket sitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de fikk penger fra sosialen kan vel ha noe med det at de hadde fire unger å gjøre?

Men tenk å bruke 60k i året på røyk da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor mange av disse menneskene som har ADHD / er Bipolare / Borderline

Kunne vært spennende å ha gjort et studie på

Mener du at alle som ikke er helt A4 må ha en eller annen form for diagnose? Registrerer at det er en økende trend i samfunnet vårt, dessverre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at alle som ikke er helt A4 må ha en eller annen form for diagnose? Registrerer at det er en økende trend i samfunnet vårt, dessverre.

Til Kara W og AB;

Nei, det mener jeg ikke.

Men det er ikke til å stikke under en stol at mange med disse diagnosene er større utsatt for å utvikle rusmisbruk, havne i kriminelle miljøer og ukritisk pengebruk - faller som et mulig diagnosekriterie i hvert fall under ett av disse diagnosene.

Jeg mener ikke at man skal sette et erlikhetstegn i mellom en diagnose og handling.

Men jeg tror det er en sammenheng for en god del i mellom nedsatt impulskontroll og høyt pengefordbruk.

Og dersom det skulle vise seg at det har en sammenheng, skulle jeg helst sett at disse menneskene får hjelp til hva som er de grunnleggende utfordringene. 

Jeg har tro på at endring kun kan skje hos mennesket selv - ikke bare på bankkontoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener du at alle som ikke er helt A4 må ha en eller annen form for diagnose? Registrerer at det er en økende trend i samfunnet vårt, dessverre.

Det er kanskje fordi det alltid har vært slik, men i våre dager kommer det mer frem. I "gamle dager" visste de ikke om disse diagnosene,og om du var litt annerledes ble man utstøtt, de falt utenfor samfunnet om de var fattige, og om de var rike sløste de som bare det. Bare for å sette det på spissen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Lurer på hva hun jobber som hun som var med i dagens episode? Hun tjente mye. 

Anonymkode: 04030...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på hva hun jobber som hun som var med i dagens episode? Hun tjente mye. 

Anonymkode: 04030...5af


Helsefagarbeider sto det.

Anonymkode: ab110...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var litt drøyt å starte en Spleis for dette.... Hun hadde masse ting hun kunne selge og fikk husbanklån, så å tigge fra fremmede for å dekke tullegjeld var ikke nødvendig. 

Anonymkode: 3d9a3...97e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Synes det var litt drøyt å starte en Spleis for dette.... Hun hadde masse ting hun kunne selge og fikk husbanklån, så å tigge fra fremmede for å dekke tullegjeld var ikke nødvendig. 

Anonymkode: 3d9a3...97e

Jeg er forsåvidt enig, men er spleis fra fremmede? Jeg fikk inntrykk av at hun fikk samlet penger fra venner i spleisen hun opprettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, minister-mio skrev:

Jeg er forsåvidt enig, men er spleis fra fremmede? Jeg fikk inntrykk av at hun fikk samlet penger fra venner i spleisen hun opprettet.

Kan man opprette spleis så bare venner kan donere? Jeg forstod det sånn at den ble lagt ut åpen for alle? 

Anonymkode: 3d9a3...97e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan man opprette spleis så bare venner kan donere? Jeg forstod det sånn at den ble lagt ut åpen for alle? 

Anonymkode: 3d9a3...97e

Nei, men hvorfor skulle vilt fremmede gidde å spleise på gjelden hennes? Jeg antok det var venner som ga til den spleisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, minister-mio skrev:

Nei, men hvorfor skulle vilt fremmede gidde å spleise på gjelden hennes? Jeg antok det var venner som ga til den spleisen.

Sikkert nok, men bare at den ble lagt ut synes jeg er drøyt. Hun burde tatt den runden blant sine facebook venner privat, mener jeg. 

Anonymkode: 3d9a3...97e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/28/2012 at 9:32 AM, effy said:

 

Kanskje TV3 burde lage et oppfølgingsprogram. Luksusfellen deltagerne- hvordan går det med dem nå?

I Danmark drar de på tilbakebesøk. Går ike alltid på skinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror inntekt inkluderer barnetrygd og barnebidrag. Har ikke også aleneforeldre lavere skatt? Søt jente, jeg har full forståelse for at hun tok litt av med shoppingen i en tung periode med brudd med barnefar. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

41 minutter siden, Måbarefåsiat... said:

I Danmark drar de på tilbakebesøk. Går ike alltid på skinner.

De har gjort det i Norge også

Anonymkode: 013a9...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, MissAlba skrev:

Tror inntekt inkluderer barnetrygd og barnebidrag. Har ikke også aleneforeldre lavere skatt? Søt jente, jeg har full forståelse for at hun tok litt av med shoppingen i en tung periode med brudd med barnefar. 

Burde dratt i terapi istedenfor på shopping 

Anonymkode: 04030...5af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Burde dratt i terapi istedenfor på shopping 

Anonymkode: 04030...5af

Det er mye vi alle burde ha gjort annerledes, er det ikke deilig å være perfekt? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på hva hun jobber som hun som var med i dagens episode? Hun tjente mye. 

Anonymkode: 04030...5af

23000 og noe inn totalt er da ikke så mye.

Anonymkode: 0773f...fb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...