Jump to content
Sign in to follow this  
AnonymBruker

Luksusfellen

Recommended Posts

AnonymBruker

Blondie- "Er det greit at han låner så mye penger av deg?"

Grethe- "Nei, overhode ikke"

Eh hvorfor låner du han så mye penger da? Det går ann å si nei her. Han låner penger av hun,venner og foreldrene sine. Er det mulig?

Fortsetter under...

MarianneE

jeg er rysta....

challenger

Bare jeg som savner Hallgeir eller? Luksusfellen er ikke det samme uten:(

Guest Linda sofie

Jo, jeg savner han jeg å :tristbla:

Sessipn

ja, jeg savner også Hallgeir. Også syns jeg de er alt for snille og dullete i år :tristbla:

AnonymBruker

På slutten av programmet kunne de opplyse at dama hans gikk ifra ham en måned etterpå. Kanskje ikke så rart, det virket ikke som han hadde endret særlig på holdningen når de var der etter en måned...

Annonse

AnonymBruker

ja, jeg savner også Hallgeir. Også syns jeg de er alt for snille og dullete i år :tristbla:

Klart det, de må jo tilpasse seg samfunnet som i stor grad har sydd puter under armene på disse folkene. Hadde det blitt stilt strengere krav til dem, hadde de vel "møtt veggen", og da har du dem gående på nav resten av livet...

Guest "gjest"

Håper aldri jeg blir sammen med en som er så økonomisk uansvarlig. Det hadde jeg ikke orket. jeg skjønner ikke at det går ann å gi så faen. Ikke gidde å betale regninger? For noe tull.

Det er vel så enkelt som at det er ingen som snakker om personlig økonomi til å begynne med, man bare oppdager det etterhvert.

Guest Tekola

De norske er innmari snille.

Men det hadde vært interessant med et oppfølgingsprogram!

Lista

Utan at eg har sett episoden, så synest eg ikkje at dette er noko problem i seg sjølv. Min familie har vore oppe i 27 bilar på eitt år (då var vi to vaksne og tre eller fire ungar), og det siste halvåret har seks bilar vore innom hushaldninga til foreldra mine (det er eit meir normalt nivå for familien, skal vi sjå på dei siste tjue åra).

Gjer ein det på rett måte er det faktisk ikkje umogleg å gå i pluss på slikt, i motsetnad til "den vanlege måten" å eige bil på, der ein er dømd til å gå i minus uansett.

Det er faktisk galskap. 27 biler på ETT år? Mer enn to biler i snitt i måneden :roll:

smalls

Det er faktisk galskap. 27 biler på ETT år? Mer enn to biler i snitt i måneden :roll:

Enig. Det er rett og slett galskap!

Moscato

Kvifor det? Det betyr jo ikkje at vi brukar meir pengar på bil enn andre familiar. Ei heller at vi køyrer meir, ureinar meir eller gjer noko som helst dårlegare enn andre. Far min har bil(mekking) som hobby, og i motsetnad til ein god del andre ting som folk brukar mykje tid på, så er det temmeleg nyttig. Gjer ein det på rette måten kan ein til og med tene på det, eller i det minste tape mindre enn dei som har bil på "standardmåten" (kjøper ein ny/nesten ny bil og har den til den fell frå kvarandre/blir for liten).

Kor ligg galskapen? I at han vel å bruke fritida si i garasjen i staden for å sitje på puben, sjå på fotballkamp, spele golf, strikke, byggje modellfly eller sjå på TV?

For ordens skuld er det jo heller ikkje snakk om at vi har éin bil om gongen. Som regel har vi hatt eitt eller to prosjekt i garasjen (ofte veteranbilar eller nesten-vrak) i tillegg til to bilar som familien nyttar (det må til når ein bur i ei bygd der kollektivtrafikken er fråverande og avstandane store). Dermed er det ikkje snakk om å bytte bil annakvar veke sjølv om talet på bilar blir stort på eit blunk.

Cata

Savner'n jeg også. Det var jo han som var Luksusfellen.

Annonse

Guest strykebrett

Jeg savner også Hallgeir!

Det paret som var med i dag var virkelig noe for seg selv.. Bruker opp alle pengene sine på tull og så går på nav etterpå for å få mer penger. Huff.

Guest Elissima

Hvorfor er det så mange fra Stavanger-området som er med i Luksusfellen? Har hvertfall vært derfra de 2 siste episodene.. Drøyt med det paret nå i kveld, gå på NAV fordi de hadde "kosa seg" så fælt. Skulle jeg gått på NAV skulle jeg virkelig prøvd alle utveier som fantes først, ikke bare fordi jeg hadde brukt for mye penger på posh mat.

AnonymBruker

Jeg kan bare reflektere hvorfor det er mange fra Stavanger. Det kan selvfølgelig skyldes tilfeldigheter. Utover det er det et svært høyt inntekstsnivå her i byen. Boligpriser og uteleiepriser er skyhøye. Mange med mye kjøpekraft, og jeg tror det kan ha en smitteeffekt. Dvs at de som ikke har råd til det, likevel føler de fortjener det på en måte. Nå syns jeg dette paret fra Sandnes i kveld var vell drøyt. Spesielt det med NAV. Kan nesten ikke forstå at de fikk penger innvilget.

MarianneE

Jeg synes Luxusfellen er skikkelig underholdende, men på onsdag lot jeg meg provosere.

En ting er at de sløsa bort pengene sine, men at de gikk på sosialen og fikk penger!

Tenk de som faktisk har lav inntekt og TRENGER pengetilskudd fra sosialen, og som faktisk gjør det de kan for og unngå pengestøtten!

Og så går disse og kaster bort penger og er så frekke og spør om MER!!!

Jeg har ikke mye penger, men jeg betaler alle regningene mine så får jeg heller være blakk etterpå.

Men da har jeg heller tom lommebok asså!!

:kjefte:

Snøvott

Ikke helt det samme uten Ørjasæter og han stavangermannen (han var fra deromkring, ikke sant?), men jeg føler meg fremdeles noe så inni helvetes FLINK med penger etter å ha sett en episode!

Rosenrød

Me too!! :gjeiper:

Guest Bond

er vel derfor folk liker å se på dette - man føler jo seg som finansgeni senere.