Måndagsbarn Skrevet 17. april 2012 #521 Del Skrevet 17. april 2012 Menn har ikke vert redde for noe, de har bare fulgt sitt naturlige beskytter-instinkt. Så da er per se samboeren min ikke mye til mann, eller? Jeg forsørger ham nemlig med fulltidsjobben min mens han tenker gjennom hva han ønsker å gjøre fremover; studere eller jobbe. Jeg har ingen problemer med at han ikke tjener penger akkurat nå, og heller ikke i fremtiden når han evt. gjør karriere kommer han til å tjene mer enn meg som har mange år med jobbing bak meg. Hva har i dine øyne "skjedd" med ham, som er så mandig ellers? Eller mener du han er "ødelagt" av samfunnet, eller har du noen andre lamme teorier med lite kontakt i virkeligheten? Jeg mistenker nemlig at vi bare har to helt ulike personligheter; jeg er svært ambisiøs, og han er ganske usikker på hva han vil i livet sitt. Merkelig nok! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MikeWaters 2.0 Skrevet 17. april 2012 #522 Del Skrevet 17. april 2012 Jeg vurderes på bakgrunn av mitt kjønn alene når det kommer til overgrep mot kvinner. Å ende gående bak en kvinne på et mørkt og øde sted gjør at en automatisk blir oppfattet som en potensiell trussel. Som mann føler jeg plikt til å vise med kroppsspråk, blikk og bevegelsesmønster at jeg ikke kommer til å overfalle noen. Slik ER det, nettopp fordi menn som gruppe figurerer slik de gjør på denne statistikken. En kan diskutere i det vide og brede om det er riktig at det skal være slik, men en kommer ikke vekk fra at dette er slik virkeligheten er. Menn er forøvrig lettere på tråden en kvinner. Om dette er rent kulturelt eller genetisk er usikkert, men jeg synes det fortjener en bred og dyp undersøkelse som omhandler temaet på gruppenivå. Vi er veldig bundet av vårt kjønn, ellers ville det ikke vert mulig å lage generelle modeller som fungerer på tvers av kulturer. Men, en må være istand til å skille mellom hvordan kjønn former en gruppe og hvordan kjønn former individet. Det er to helt forskjellige tema. Jeg kunne vært interressert å få vite litt mer om hvorfor du anser deg selv som en kvinnehater? Dropp generelle og kulturelle strømninger, Derren Brown og andre hypnotisører, glem gruppetilhørighet for et stakket sekund - hva har skjedd med deg helt konkret? Hvorfor har ditt møte med kvinner fortonet seg såpass annerledes enn mitt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
misogynist Skrevet 17. april 2012 #523 Del Skrevet 17. april 2012 Jeg kunne vært interressert å få vite litt mer om hvorfor du anser deg selv som en kvinnehater? Dropp generelle og kulturelle strømninger, Derren Brown og andre hypnotisører, glem gruppetilhørighet for et stakket sekund - hva har skjedd med deg helt konkret? Hvorfor har ditt møte med kvinner fortonet seg såpass annerledes enn mitt? Det er et langt svar som du finner i dagboken min. http://forum.kvinneguiden.no/?showtopic=645183 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MikeWaters 2.0 Skrevet 18. april 2012 #524 Del Skrevet 18. april 2012 Det er et langt svar som du finner i dagboken min. http://forum.kvinneguiden.no/?showtopic=645183 Du har hatt en kjip mor altså! Kansje vi har lett for å havne i dialog og samhandling med mennesker med utseende og væremåter som får oss til å repetere de samhandlingsmønstrene og væremåtene som fremelsker den rollen og de funksjonene vi selv hadde i vår egen oppvekst. For deg som ble tilsynelatende emosjonelt neglisjert av dine viktigste tilknytningspersoner i oppvekstårene, har barndommens omsorgsproblemer og tilknytningsmønstre gjenspeilet seg i måten du knytter deg til andre. Mye av det du foretar deg nå blir en selvoppfyllende profeti som bare forsterker ditt allerede veletablerte bilde av kvinner som uanstendige og lite rettskafne. Problemet er at hyggelige, anstendige og rettskafne kvinner skyr deg som pesten, fordi du innebærer en masse jobb og reparasjon, mens skadeskutte kvinner med lignende problemer ser en mann de kan repetere sine egne demoner med. Og du vet like godt som meg at de som latterligjør og ydmyker deg er i et helt klart mindretall ift de som syntes det er trist og urimelig at du hater de fordi du har hatt en negativ oppvekst som har festet seg som en mørk sky over alt du tar i. Det sistnevnte er helt legitimt spør du meg, men lykke til 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
misogynist Skrevet 18. april 2012 #525 Del Skrevet 18. april 2012 Du har hatt en kjip mor altså! Kansje vi har lett for å havne i dialog og samhandling med mennesker med utseende og væremåter som får oss til å repetere de samhandlingsmønstrene og væremåtene som fremelsker den rollen og de funksjonene vi selv hadde i vår egen oppvekst. For deg som ble tilsynelatende emosjonelt neglisjert av dine viktigste tilknytningspersoner i oppvekstårene, har barndommens omsorgsproblemer og tilknytningsmønstre gjenspeilet seg i måten du knytter deg til andre. Mye av det du foretar deg nå blir en selvoppfyllende profeti som bare forsterker ditt allerede veletablerte bilde av kvinner som uanstendige og lite rettskafne. Problemet er at hyggelige, anstendige og rettskafne kvinner skyr deg som pesten, fordi du innebærer en masse jobb og reparasjon, mens skadeskutte kvinner med lignende problemer ser en mann de kan repetere sine egne demoner med. Og du vet like godt som meg at de som latterligjør og ydmyker deg er i et helt klart mindretall ift de som syntes det er trist og urimelig at du hater de fordi du har hatt en negativ oppvekst som har festet seg som en mørk sky over alt du tar i. Det sistnevnte er helt legitimt spør du meg, men lykke til Du har nok mye rett i at mangel på goe tilknytningsmønstere i barndommen har fortsatt inn i voksenlivet. Derfor har en om og om igjen prøvd å endre sine mønster for å se om en klarer å få andre opplevelser. Delvis har en lykkes, men langt i fra noe som kan kalles en suksess. Det siste avsnittet vil jeg skrive litt om. Mer til at jeg faktisk ikke vet om dårlige kvinner er i mindretall eller ei. Rent objektivt så kan jeg se at det nødvendigvis finnes empatiske, rettferdige og reflekterte kvinner. Ellers hadde en del sosiale sammensetninger ikke vert mulige. Men, og her er den største utfordringen, det er liten sammenheng mellom hva en rent objektivt og saklig kan akseptere og hva en faktisk har av kjernefølelse i kroppen. Det får så være at de rettferdige og rettskafne kvinnene finnes og ikke har lyst eller ork til å bruke tid på en mann som meg, men jeg synes ennå at kvinner rent generelt kan gjøre noen små endringer i sin tilnærming til verden for å gjøre den merkbart bedre for alle. Slik som menn fordømmer menn som voldtar skulle jeg gjerne sett samme "internjustis" hos kvinner når det kommer til kvinner som nedverdiger menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MikeWaters 2.0 Skrevet 18. april 2012 #526 Del Skrevet 18. april 2012 (endret) Slik som menn fordømmer menn som voldtar skulle jeg gjerne sett samme "internjustis" hos kvinner når det kommer til kvinner som nedverdiger menn. Tro meg - de finnes - du vil bare ikke se de! Det er fullt forståelig fordi da bryter det med illusjonen din, og hatet ditt må rettes andre steder, noe som forståelig nok er vanskelig. Har du tatt et oppgjør med din mor? Ønsker deg uansett lykke til og håper du kan bli glad i kvinner igjen, de er noen snodige vesener, men oh my god så fantastisk herlige, vakre, coole, smarte og tvers igjennom umulig å få nok av Jeg kan legge til at det finnes menn som ikke fordømmer voldtekt også, så vi har lang vei å gå som kjønn vi også. Endret 18. april 2012 av MikeWaters 2.0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
misogynist Skrevet 18. april 2012 #527 Del Skrevet 18. april 2012 Tro meg - de finnes - du vil bare ikke se de! Det er fullt forståelig fordi da bryter det med illusjonen din, og hatet ditt må rettes andre steder, noe som forståelig nok er vanskelig. Har du tatt et oppgjør med din mor? Ønsker deg uansett lykke til og håper du kan bli glad i kvinner igjen, de er noen snodige vesener, men oh my god så fantastisk herlige, vakre, coole, smarte og tvers igjennom umulig å få nok av Jeg kan legge til at det finnes menn som ikke fordømmer voldtekt også, så vi har lang vei å gå som kjønn vi også. Nåja, jeg kan styre min begeistring på flere nivåer. Forøvrig så kan en ikke ta oppgjør med mennesker som er fullstendig blottet for selvinsikt. Andre har prøvd, bare for å treffe en vegg fullstendig blottet for evne til å tro at en ikke er perfekt i ett og alt. Når det gjelder å se dem så har en da vitterlig gjort det. To ganger. Ei som var utro mot sin mann med meg, ei som levde sammen med meg og var utro mot meg. Spesielt i siste tilfellet levde jeg lykkelig i en lang periode til korthuset falt sammen. Jeg husker ikke følelsen, men jeg husker å ment oppriktig flere ganger over lang tid at jeg var lykkelig. Men dessverre, også det som fremsto som en gjennomført god, kjærlig og rettferdig kvinne klarte å påføre solide sår i sjelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 12. juni 2012 #528 Del Skrevet 12. juni 2012 jeg har spurt om det før tror jeg. steinar40 sa det var fordi han skulle lære opp oss kvinner Ja, det er mye dere kan lære av meg vettu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 12. juni 2012 #529 Del Skrevet 12. juni 2012 Det er jo bare et svar på hvorfor han er her. Og jeg ser ikke på S40 som en kvinnehater. Jeg ønsker svar på hvorfor kvinnehatende menn er på KG Selvfølgelig hater jeg ikke kvinner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 12. juni 2012 #530 Del Skrevet 12. juni 2012 Jeg er helt enig med trådstarter, og dette er et fenomen som først har oppstått det siste året (eller to årene). Det er tragisk, og hadde jeg skulle vært like generaliserende og fordømmende som disse mannfolka hadde jeg jammen ikke orket å ha noe som helst mer med menn å gjøre! Men virkeligheten er heldigvis veldig annerledes. Det er derfor jeg også lurer på hvorfor alle disse bitre, hatende mannfolka slår seg ned her inne? Dere er ikke så synlige ute i virkeligheten, men her slår dere dere løs, og det til de grader? Er dere for feige til å være like bitre i virkeligheten (slik at vi lures til å tro at de fleste menn er oppegående), eller er det noe med KG som gjør at det tiltrekker seg den bittelille andelen av kvinnehatende menn? Virkeligheten er den at de fleste ikke sier det de tenker høyt. Fordi det ofte ikke er i ens egen interesse. Skrive det man tenker blir imidlertid noe helt annet. Og kan være befriende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 12. juni 2012 #531 Del Skrevet 12. juni 2012 Bortsett fra purple haze, tabris, cuntzilla, norah, ludovie, boehmia og en del til, så vil jeg ikke si at det er noen særlig kvinnehatere her på forumet. Dette må du gjerne utdype litt Wac. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 12. juni 2012 #532 Del Skrevet 12. juni 2012 Tror det er en trend, ikke bare på KG men i samfunnet generelt. The new misogyny, som noen kaller det. Det finnes en gruppe menn som er direkte sinte på kvinner. I Norge er det feministstaten som har kastrert dem, i Tyskland er det kvinnekulturen som har feminisert dem, i USA er det sluts som gjør menns liv vanskelig. Forklaringsmodellene er mange, felles for dem er at alt er kvinnen sin feil. Det begynte vel allerede med å bli nedskrevet i bibelen? Adam og Eva vettu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 12. juni 2012 #533 Del Skrevet 12. juni 2012 Sannsynligvis. Menn er, sånn generelt, misfornøyde, misforståtte, feiltolkede trykkokere proppet med testosteron, overmodne for å miste kontroll og voldta/mishandle/nedverdige kvinner på det groveste når timing og setting er passende. Kunne ikke dy meg................ Hvorfor viser det seg å bli så mange overgrep i en krigssituasjon tror du? Slik har det vært opp igjennom alle tider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cuntzilla Skrevet 12. juni 2012 #534 Del Skrevet 12. juni 2012 Det begynte vel allerede med å bli nedskrevet i bibelen? Adam og Eva vettu Hehe. At kvinnekjønnet er roten til alt vondt er ikke akkurat en ny oppfinnelse, nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 12. juni 2012 #535 Del Skrevet 12. juni 2012 Hehe. At kvinnekjønnet er roten til alt vondt er ikke akkurat en ny oppfinnelse, nei Det er nok mye i det som sies; at kvinner får frem det beste og det verste i menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #536 Del Skrevet 12. juni 2012 Menn som sier sånt om kvinner er ikke forskjellige fra kvinner som sier sånt om menn, i bunn og grunn så kan man klage seg blå og gul av begge kjønnene. Men har merket at jentene er snåle her. Bitches be crazy Gutta er ikke perfekte her heller.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 14. juni 2012 #537 Del Skrevet 14. juni 2012 Det er nok mye i det som sies; at kvinner får frem det beste og det verste i menn. Det samme kan sies om menn også, faktisk, altså at de får frem det beste og verste hos kvinner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katten. Skrevet 18. juni 2012 #538 Del Skrevet 18. juni 2012 Mennesker har en tendens til å få fram det verste i hverandre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gnækvåg Skrevet 18. juni 2012 #539 Del Skrevet 18. juni 2012 Tror skaphomofile og enkelte homofille er de verste kvinnehaterne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirbit Skrevet 18. juni 2012 #540 Del Skrevet 18. juni 2012 Tror skaphomofile og enkelte homofille er de verste kvinnehaterne. Hvordan forklarer du at min bestevenn er homo da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå