Gå til innhold

Kvinnehaterne på KG


Gjest Purple Haze

Anbefalte innlegg

Jeg stiller spørsmålet igjen:

Er det i det hele tatt noen av de menn som her har postet, som i det mindste antydningsvis har vært i nærheden av å kunde indrømme at noe av årsaken kan ligge hos menn selv?

Jeg kan stille spørsmålet tilbake: Er det en eneste av mennene som har debattert her som ikke klart har gitt uttrykk for at det å bli bitter på det annet kjønn er en svært uheldig og dårlig strategi? Er det noen som har ment at hat og bitterhet er et greit og lurt svar på de negative oppleveler man måtte ha med det annet kjønn, enten man er kvinne eller mann?

Endret av Cuckold
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er det ikke, og derfor ser jeg heller ikke på dem som kvinnehadere. Jeg tror ikke målgruppen har våget å nærme seg tråden.

Men du svarer ikke på mitt spørsmål. Jeg tror ikke det er mulig å se på dette uden å betrakte egen rolle. Det er i hvert fald uredelig å lempe all skyld over på kvinner og samfundsstrukturer. Hverken menn eller kvinner er uskyldsrene lam på sine respektive sider. Jeg har sikkert gjort mye dumt overfor kvinner i mitt liv - men jeg har lært meg til at en negativ reaksjon på noe jeg sier eller gjør, kan være min egen skyld, og da må jeg ta ansvar for det.

Hvorfor denne veldige uvilje mod å betrakte sin egen rolle? Det ligger styrke og troverdighed i å indse sine feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er det ikke, og derfor ser jeg heller ikke på dem som kvinnehadere. Jeg tror ikke målgruppen har våget å nærme seg tråden.

Men du svarer ikke på mitt spørsmål. Jeg tror ikke det er mulig å se på dette uden å betrakte egen rolle. Det er i hvert fald uredelig å lempe all skyld over på kvinner og samfundsstrukturer. Hverken menn eller kvinner er uskyldsrene lam på sine respektive sider. Jeg har sikkert gjort mye dumt overfor kvinner i mitt liv - men jeg har lært meg til at en negativ reaksjon på noe jeg sier eller gjør, kan være min egen skyld, og da må jeg ta ansvar for det.

Hvorfor denne veldige uvilje mod å betrakte sin egen rolle? Det ligger styrke og troverdighed i å indse sine feil.

Hvis du leser hva jeg har skrevet i denne tråden vil du se at jeg ikke lemper mer skyld over på kvinner og samfunnsstrukturer for bitre menns bitterhet enn jeg lemper skylden for bitre kvinners bitterhet over på menn og samfunnsstrukturer som faller uheldig ut for kvinner. Tvert imot har jeg forståelse for at både kvinner og menn som har mange negative erfaringer kan bli bitre, uten at jeg av den grunn vil oppfordre noen til å bli det eller mener at man er uten valg. Enhver velger selv hvordan man skal respondere, men i en tråd der trådstarter eksplisitt spør om årsakene til at det angivelige kvinnehatet har oppstått, må du ikke forundre deg over at det nettopp er mulige årsaker som fremlegges og blir forsøkt debattert.

Alternativet måtte jo være at man hadde et så naivt negativt mannssyn at man mente en del menn bare av ren ondskap hatet kvinner, at noen var født kvinnehatere eller at det utelukkende var pyser som hadde masse gode erfaringer, men ikke taklet de få dårlige som ble kvinnehatere. Jeg synes en slik tilnærming ville vært langt mer betenkelig enn en tilnærming der man forsøker å sette seg i disse mennenes sted og forsøker å forstå hvordan verden fortoner seg for dem. Og da må man nok godta at hat og bitterhet sjelden oppstår uten grunn. Hvor gode grunnene er kan være verd en debatt, men å avvise at det er andre grunner enn ondskap eller iboende destruktivitet som ligger bak enkelte menns bitterhet, blir å kaste vrak på det vi vet om menneskelig psykologi.

Endret av Cuckold
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håber dette bliver besvart....

Du fikk svar, men du vet jo bedre hva jeg tenker enn det jeg gjør selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jalp(og igrunnen alle som har nogenlunde samme ståsted som deg i denne debatten):

Du henviser ofte(i denne tråden og i andre) til at de meningene jeg har(og Cuntzilla, eventuelt begge) er en opplest og vedtatt teori.

Like ofte henviser du til feminisme, og at det skal være retninger innenfor dette du mener jeg/vi er fremmer i gjentakende debatter.

Du sier også generelt at kvinner(også vi) nekter å diskutere menns kår på diverse arenaer.

Jeg opplever at spesielt dere to, ofte på skråsikkert vis, avviser dårlige erfaringer med dagens kjønnspolitikk fordi statistikk eller en eller annen teori tilsier noe annet. Kjønnspolitikken har de siste 30 årene vært tuftet på teori og statistikk som over tid har vist seg å ikke holde mål. Derfor har kjønnspolitikken endret seg. Det betyr bl.a. at både statistikk og teori har tatt feil. Jeg gidder ikke liste opp metervis med eksempler på dette. jeg har levd såpass lenge at jeg har sett at kjønnspolitikken har endret seg i retning av den virkelighetsoppfatningen jeg har hatt på en rekke områder. Derfor er jeg meget kritisk til mye av det som per idag (bl.a. av dere) presenteres som den gjeldende sannhet når det beviselig etter min oppfatning er feil.

Det er for øvrig denne kritiske sansen som medfører utvikling i samfunnet bl.a. ved at man begynner å forske på nye områder. I kjønnsspørsmål er dette svært tydelig da kjønnsforskning tidligere het kvinneforskning. Man har etterhvert, dog noe motvillig, skjønt at det er like stort behov for mannsforskning og etterhvert har man funnet ut at det ikke nødvendigvis er slik at alle kvinners problemer er tuftet på menns ondskap.

Og hvorfor det? Kan det være fordi jeg er kvinne? JA.

Jeg har forklart deg hva jeg tenker og hvordan jeg tenker. At du likevel synes du er i stand til å vite bedre enn meg hva som foregår i mitt hode og at du av den grunn trekker kjønnskortet, er uforståelig for meg.

Endret av Jalp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk svar, men du vet jo bedre hva jeg tenker enn det jeg gjør selv.

Dette høres velkjent ut, det er noe vi kvinner opplever stadig vekk. Nemlig at en del menn her inne vet bedre enn oss kvinner hva vi selv mener, føler og tenker etc.

Ikke fra Giacomo, da.

Endret av pantertante
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snorkebolla

1. det er et FORUM for alle selv om det heter kvinneguiden. Det er ikke noe som tilsier at menn ikke kan være her for man kan få svar på og lese mye av det samme som på diskusjon.no, bare at flertallet er kvinner her.

2. Man må jo vise hvor skapet skal stå!

3. det er jo ikke synd å bli frustrert over at kjerringa maser i ett sett om hu faktisk maser så fælt. You get a grip! Er det ikke lov til å være ærlige nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.....

Ifølge den mandlige logikken her, har jeg da altså rundelig grund til å hade kvinner. Hvorfor gjør jeg da ikke det?

Det er simpelthen fordi jeg selv forsøker å ta ansvar for mine egne tanker, handlinger og reaksjoner, og ser at det jeg måtte ha av negative følelser overfor kvinner, retter seg mod individer, og ikke mod en hel gruppe.

Jeg har opplevet en del ubehageligheder i min selvransakelse - men jeg har aldrig projisert det over på ydre årsaker. Da har jeg heller forsøkt å ta ansvar for å endre på det som er negatovt hos meg selv. Jeg er lnagt fra perfekt, men er i hvert fald hellig overbevist om at ydre årsaker som oftest bare er en del av det store billedet.

Å udvikle had er aldrig konstruktivt. Har man først gjort det, er kanskje evnen til selvransakelse borte?

Forøvrig er jeg helt enig med Pantertante, i at det er en del mandlige brukere her som påberober seg en god del mere kundskaber om kvinner som generell størrelse, end hva som er fornuftig og konstruktivt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor denne veldige uvilje mod å betrakte sin egen rolle? Det ligger styrke og troverdighed i å indse sine feil.

Javel. Men da kan jo du starte med å demonstrere hvordan dette skal gjøres slik at vi andre kan lære av deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jalp!

For en generell betraktning, les mitt forrige indlegg. Jeg har ikke tenkt å brette ud privatlivet mitt her.

Forøvrig behøver du da slett ikke gå i forsvarsposisjon. Eller traff jeg en nerve?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snorkebolla

Javel. Men da kan jo du starte med å demonstrere hvordan dette skal gjøres slik at vi andre kan lære av deg.

Hvorfor demonstrere? Om du trenger demonstrasjon til å innse feil så er du vel litt sta...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bandit

Hvorfor denne veldige uvilje mod å betrakte sin egen rolle? Det ligger styrke og troverdighed i å indse sine feil.

Hvem er det du egentlig ønsker at skal betrakte sin egen rolle? Kvinnehaterne, eller vi som forgjeves forsøker å forklare det trådstarter faktisk spør om?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det du egentlig ønsker at skal betrakte sin egen rolle? Kvinnehaterne, eller vi som forgjeves forsøker å forklare det trådstarter faktisk spør om?

De som søker å finde forklaringer udelukkende udenfor seg selv, er de jeg henvender meg til. Det er ikke kjønnsspecifikt, men relatert til de problemstillinger man til en hver tid står overfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bandit

De som søker å finde forklaringer udelukkende udenfor seg selv, er de jeg henvender meg til. Det er ikke kjønnsspecifikt, men relatert til de problemstillinger man til en hver tid står overfor.

Jeg forstår det kan virke at enkelte debattanter går inn på et eget spor og ikke ser det andre, men det er jo ikke noe annet enn det debatten bestod av før de kom inn i debatten. Kommer jeg inn i en debatt, er det oftest fordi jeg føler jeg har noe å bidra med, og da er det ofte greit å gi debatten nyanser. Spesielt når ingen hadde svart på det trådstarter spør om, men i stedet brodert rundt det samme trådstarter opprinnelig tar opp. Frustrasjonen som dukker opp fra min side i denne tråden er rett og slett at det ikke virker interessant å oppnå en forståelse for det trådstarter egentlig spør om. Det har ingenting med å gjøre at jeg forsvarer menn med nebb og klør uansett hva temaet er. Kvinnehat er like idiotisk som mannehat, og hører ingensteds hjemme. Jeg synes dog det ikke er feil å påpeke at jeg ser langt mer åpenbar provokasjon enn kvinnehat. Heller ikke at man bør forsøke å se på årsakene til dette hatet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bandit, du er en jeg har stor respekt for, det skal du vide.

Selv om vi nok har lidt ulike oppfatninger av hva som er had, og hva som er provokasjoner.

Men nå jeg på et møde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bandit

Bandit, du er en jeg har stor respekt for, det skal du vide.

Selv om vi nok har lidt ulike oppfatninger av hva som er had, og hva som er provokasjoner.

Men nå jeg på et møde.

Jeg tror nok det er der mye av problemet ligger. Ulik oppfatning av hva som er hva. Og du nyter stor respekt i mine øyne også, bare så det er sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg entret denne tråden (modvillig, fordi jeg egentlig ikke orket å debattere med noen som ikke var villige til å vurdere sine egne synspunkter), hadde du over ca. 18 sider fått høre omtrent akkurat det samme som jeg skrev - men når jeg skriver det samme, da var poengene plutselig blitt gode!?!?

Er det leseferdighedene som er for dårlige, eller har du en underbevisst agenda som du selv ikke er klar over?

Er du så villig til å vurdere dine synspunkter her?

Med hvilken rett mener du at du på bakgrunn av noen linjer med ord kan antyde noe om en underbevisst agenda hos meg? Spesielt når jeg har forklart at jeg fant ditt innlegg forståelig og godt mens jeg ikke har fått med meg det Norah og andre påstår å ha formidlet tidligere i tråden. Er din antipati så sterk at du helst ikke vil at jeg skal dele noen av dine meninger? Men i steden for å forklare deg hvilken agenda du har, så skal jeg spørre: Hvorfor er det helt ulevelig at jeg forsto ditt innlegg bedre enn f. eks. Norah`s?

Endret av Jalp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever at spesielt dere to, ofte på skråsikkert vis, avviser dårlige erfaringer med dagens kjønnspolitikk fordi statistikk eller en eller annen teori tilsier noe annet. Kjønnspolitikken har de siste 30 årene vært tuftet på teori og statistikk som over tid har vist seg å ikke holde mål. Derfor har kjønnspolitikken endret seg. Det betyr bl.a. at både statistikk og teori har tatt feil. Jeg gidder ikke liste opp metervis med eksempler på dette. jeg har levd såpass lenge at jeg har sett at kjønnspolitikken har endret seg i retning av den virkelighetsoppfatningen jeg har hatt på en rekke områder. Derfor er jeg meget kritisk til mye av det som per idag (bl.a. av dere) presenteres som den gjeldende sannhet når det beviselig etter min oppfatning er feil.

1: Likestillingsforskning er ikke tuftet på manns ondskap, og retter ikke på ett eneste sted kritikk mot hverken menn eller kvinner.

Ikke en eneste plass kommer du til å finne antydninger til det.

Det er tall - på inntekt, maktposisjoner og fordeling av ulike goder som tilsammen representerer makt.

2: Du trenger ikke liste opp metervis med eksempler - jeg trenger bare et par tre kilder, så skal jeg absolutt lese dem.

3: Jeg har også erfaringer som ikke alltid stemmer overens med hva et gjennomsnitt forteller - eller hva hovedfunn tilsier. Faktisk er hele jeg og mitt liv ett eneste stort unntak fra regelen innenfor de statistikkene jeg passer inn under.

Jeg avviser dog likevel ikke gyldigheten til statistikken selv om jeg representerer unntaket.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...