Gå til innhold

Psykisk utviklingshemmet tronearving?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Nei' date=' det var en annen sak fordi Märtha ikke var en alenemor fra Kristiansand med broket fortid.[/quote']

det har du tydeligvis bestemt deg for at andre mener..

men der tror jeg at du tar SVÆRT feil...

jeg har i alle fall ingen slike meninger som du tillegger andre her.. spørsmålet, på tross av liten sannsynlighet, var likevel, etter min mening, helt legitimt (om ikke svært hensynsfult)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I og med at man her diskuterer "psykisk utviklingshemmet tronarving", er det ikke rart at man ikke har hatt diskusjonen oppe før. Sist det ble født en tronarving i Norge, var når Haakon ble født.

Et interessant spørsmål, som kunne blitt en god diskusjon! (Men utrolig dumt at enkelte tåper må dreie dette til å handle om kjoler, misunnelse og horer fra Kristiansand! :evil: )

Skrevet

Coffee, jeg vil ha meg frabedt at du tillegger meg motiver jeg ikke har, og ikke fortsetter nedover den veien du går nå. Og spill for galleriet? Mulig du driver med slikt i ditt liv, men ikke automatisk anta at andre

er som deg.

Jeg vet ting om Martha også som ikke er helt glansfullt, men jeg har da aldri ønsket henne et barn som ikke er friskt. Herregud, de er da bare mennesker, ikke opphøyde gudevesen. De må da få lov å være mennesker også. Og det ER faktisk et poeng at det er svært tvilsomt om Maud Angelica skal overta noen trone - kongen ga henne ingen tittel heller, fordi han også ser dette.

Jeg tror du skal ta litt innover deg at det stort sett er eldre damer, og kanskje fra litt mer poshe strøk, som har vanskelig for å akseptere MM som medlem av kongefamilien. Som generelt er litt snerpete. Ikke unge folk som meg (og mange andre her).

Takk Blåveis - bringer alltid fornuft i stormen :kysse: Og Embla også, seff.

Skrevet

Nå har jeg ikke lest alle innleggene her, men sier ikke grunnloven noe om dette? Hva som skal skje dersom tronarvingen ikke er skikket til å overta? Det kan jo være andre ting enn pu som gjør en tronarving uskikket, tenk om tronarvingen gir faen i det meste og misbruker narkotika f.eks?

Er det ikke skrevet noen steder at tronarvingen skal være skikket til det vervet det er å være monark?

Skrevet

Jada, jeg kjenner til ryktene om Märtha jeg også, de er meget velkjente.

Men jeg synes alikevel at denne debatten har en emmen bismak og jeg er fortsatt overbevist om at noen har riktig så stygge motiver for å "diskutere" dette.

Gjest Embla s
Skrevet

Sier som andre: Så mye rart og vissvass som diskuteres på kg også skal man ikke kunne diskutere en slik problemstilling!!?? :o

Og Coffee: tror du ikke behøver være så paranoid på MM sine vegne. Normale, oppegående msk tenker ikke at hun er en hore eller at hun (eller andre..) fortjener et barn med problemer.

Skrevet
Nå har jeg ikke lest alle innleggene her, men sier ikke grunnloven noe om dette? Hva som skal skje dersom tronarvingen ikke er skikket til å overta? Det kan jo være andre ting enn pu som gjør en tronarving uskikket, tenk om tronarvingen gir faen i det meste og misbruker narkotika f.eks?

Er det ikke skrevet noen steder at tronarvingen skal være skikket til det vervet det er å være monark?

Ikke så vidt jeg vet. Men det står jo hvem som skal ta over hvis regenten blir syk. Så kan man vel definere syk.

Skrevet

Og Coffee: tror du ikke behøver være så paranoid på MM sine vegne. Normale, oppegående msk tenker ikke at hun er en hore eller at hun (eller andre..) fortjener et barn med problemer.

Normale, oppegående mennesker tenker ikke tanken engang.... :wink:

Skrevet

Normale, oppegående mennesker tenker ikke tanken engang.... :wink:

Nedover misunnelsens mørke bakgater finner man mye grums. Du trenger ikke forsøke og snu diskusjonen og tillegge meg disse tankene Mie. Jeg har skrevet det jeg tror noen tenker, noen, ikke alle.

Skrevet

Den som fisen ble vár, er fisens far.

Det hjelper ikke å spa dritt på andre lenger nå, coffee. Bare la det dø. I fremtiden kanskje du skal holde dine mørke grumsete mistanker for deg selv? Skikkelig jantelov her, hvis man stiller spørsmål rundt noe, så blir man hugget ned beskyldt for vikarierende motiver.

Gud, hvor jeg hader janteloven.

Skrevet
Nedover misunnelsens mørke bakgater finner man mye grums.

jeg tror det er svært få som er spesielt misunnelige på MM..

og selv om du har sagt at NOEN og ikke ALLE har disse meningene, så synes jeg fremdeles at denne påstanden er rimelig drøy

Skrevet

Jeg står fortsatt for det jeg sa. Jeg ville aldri overhodet ønske noe vondt for Haakon eller Mette Marit! Ser Coffee skriver noen, og det er jeg glad for. Jeg vil ikke være en av disse noen! For min del har jeg aldri hatt problemer med Mette Marit som kronprinsesse. Nå kan jeg selvsagt bare svare for meg selv, men jeg håper og tror at de fleste som har deltatt i denne debatten ikke ville ønske noe vondt eller vanskelig for Kronprinsparet.

Som nevnt før, jeg jobber med pu og synes derfor deres rettigheter, muligheter og evt. begrensninger er interessante. Selvom dette tydeligvis er helt utenkelig for enkelte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...