Gå til innhold

Psykisk utviklingshemmet tronearving?

Fremhevede innlegg

Skrevet

At nesten 8 % av brukerne er skjulte, beviser at de synes de har vært her for lenge. Men det er ikke det debatten dreier seg om gjest, det er om hvorvidt vi skal ha en psykisk utviklingshemmet på myntene våres eller om hele monarkigreiene kan avgå ved døden slik adelfamiliene bare har blitt ost for folket..

Videoannonse
Annonse
Gjest Seleena
Skrevet

Det er jo synd om MM og HM skulle få eit barn som ikkje var friskt, men det er jo vanleg det at nokon fødar eit barn med hemmingar som psykiskutviklingshemming eller manglar ein kropsdel.

På ei annan side hadde det jo vore greit å stoppa monarkiet............

Hadde jo vore litt gøyalt om MM skulle føde tvillingar som var vokse saman i hofta eller hovudet?

Må sei ærleg at dette har eg tenkt på mykje!

Skrevet

Synes at debatten i sin helhet er usmakelig.

Det sier seg selv at verken Norge eller hvilken som helst annen nasjon kan la seg rerpresentere av en pu monark. For meg er dette spørsmålet ikke grunnlag for diskusjon.

Skrevet

Men Irka, det er da ingen som påstår at MM får et barn som ikke er friskt, eller *bank bank* håper på noe slikt. Det hva hvis.

Hva skjer med tronfølgerlinjen hvis noen nærme toppen enten er født skadet eller blir skadet, rent hypotetisk? Blir personen kuttet ut, eller venter man til personen er myndig før man omgår den, eller hva? Hvilke skader synes folk er akseptable? Jeg har sagt over hva jeg mener der.

Det er jo heller ingen som har sagt at et barn av MM og Haakon som ikke var friskt, ikke var velkomment eller ikke ville bli tatt godt vare på. Det er ikke barnets privatliv vi ser på, men barnets medfødte plass i det offentlige rom. I og med at essensen av et monarki er at barna får en medfødt plass i det offentlige rom. Og det bør det være lov å diskutere.

ang. digresjonen:

Jeg er selv skjult bruker her. Skjønner ikke hvorfor folk må vite når jeg er logget på? Synes også det er greit med gjester i hovedsak, mange gjester med gode innlegg. Og mange som gir meg lyst til å ta av silkehanskene, sånn som i denne tråden. Damer er ikke bare pyntelige, de kan også snakke i klartekst når det trengs. Flott kjønn sånn sett.

Skrevet

Jeg kan ikke på noen som helst måte se at jeg i mitt innlegg ovenfor, gir inntrykk av at jeg mener at det er noen som påstår at MM vil få et barn som ikke er friskt, eller *bank bank* håper på noe slikt.

Jeg mener fremdeles at diskusjonen er usmakelig og foreslår at de som virkelig bekymrer seg over at en slik situasjon skal oppstå, sender en mail til slottet for å få disse spørsmålene besvart.

Skrevet

Jeg må si meg delvis enig med Irka. Får følelsen av at endel i denne debatten nesten sitter å håper på at MM skal føde ett psykisk utviklingshemmet barn.

"Endelig får vi vår hevn over den horete alenemora som stjal Haakon og velter seg rundt i penger og kjoler hele dagen".

Gjest sexysadie
Skrevet

Det er vel mere som grotesk og tilegne folk slike ønsker da.

Skrevet
Det er vel mere som grotesk og tilegne folk slike ønsker da.

Det er vel heller det at jeg skriver det folk tenker.

Gjest sexysadie
Skrevet

Det er vel heller det at jeg skriver det folk tenker.

Tror ikke annet enn at folk unner MM og Haakon dette som privatpersoner.Men er lei av å måtte forholde seg til denne gravidite dette barn, dets eventuelle navn.Kort og godt monarkisirkuset.(Andre kjerringer har fått til dette de også.)

Det er ingen som ønsker at barnet skal bli noe annet enn friskt og raskt.

Gjest Seleena
Skrevet

"Endelig får vi vår hevn over den horete alenemora som stjal Haakon og velter seg rundt i penger og kjoler hele dagen".

Eg tenker ikkje sånn. Eg likar MM godt og ho kunne ikkje vore ei betre prinsesse for Haakon ettersom det eg ser det.

Å håpe nokon fødar eit ikkje-frisk barn er jo veldig ufølelseløst ja.

(eg satt mitt innlegg litt på spissen)

Skrevet

Hei igjen!

Jeg synes fortsatt dette ikke er et særlig bra tema.......!1

La iallefall barnet komme til værden først!

hadde jeg vært MM og lest dette hadde jeg blitt svært lei meg og kanskje engstelig også!

Og når man er gravid er man jo redd for at noe skal være galt med barnet!

Jeg klarer meg fint uten kongelige,men ønsker dem alt godt og håper barnet er velskapt og at fødselen går greit!

-charmina

Skrevet

Enig med siste taler. Jeg kunne aldri i verden ønske at noen fikk et på noen måte skadet barn.

Skrevet
Hadde jo vore litt gøyalt om MM skulle føde tvillingar som var vokse saman i hofta eller hovudet?

Må sei ærleg at dette har eg tenkt på mykje!

Ja, det hadde vært kjemepegøy!! :roll::roll:

Gjest Embla s
Skrevet

Selvfølgelig er det ingen (normale) som ønsker at noen skal føde et barn som ikke er velskapt!!

Men det må vel kunne gå ann å diskutere dette på generelt grunnlag: Kan et land ha en monark som er pu? Som andre sier er det jo grader av pu og det er vel ikke usansynlig at det har eksistert monarker med mild grad av pu opp gjennom (ikke nødv. i norge).

Dette er et interessant spørsmål man bør kunne debattere på et generelt og saklig grunnlag uten å nødv trekke inn Mette Marit (som forøvrig har født en velskapt datter :D )

Skrevet

Dette er et interessant spørsmål man bør kunne debattere på et generelt og saklig grunnlag uten å nødv trekke inn Mette Marit (som forøvrig har født en velskapt datter :D )

Nei for det er jo heeeeeelt tilfeldig at dette temaet dukket opp akkurat nå. Unnskyld, men hvor blåøyd er det lov å være :roll:

Skrevet

Jeg vil ikke ha meg tillagt at jeg ønsker vårt kronprinspar noe annet enn et friskt barn eller at jeg ved å deltra i denne diskusjonen ønsker hevn o ver MM :evil: Jeg er fullstendig enig med Embla s om at dette kan være en interessant diskusjon på generelt grunnlag. Så mye rart som diskuteres her på KG kan jeg ikke skjønne at dette er noe verre tema enn mye annet. For min egen del tenkte jeg faktisk ikke spesielt på MM og Haakon, men på kongehus generelt. Tro det eller ei! Og jeg har faktisk stor respekt for mennesker med en utviklingshemming eller skade. Jeg jobber med psykisk utviklingshemmede og hjerneskadede og nettopp derfor interesserte denne debatten meg. Men det er tydeligvis slik at man ikke bør snakke om slikt.

Skrevet

Jeg blir litt oppgitt over KG noenganger. Fordet jeg synes det er interessant med hvordan monarkiet vil tilpasse seg med forskjellige utfordringer (ettersom jeg ikke vet slikt), så ønsker jeg plutselig at Haakon og MM skal få et barn som ikke er friskt? Så synes jeg ille om MM??? Jeg har aldri skrevet eller sagt noe galt om at hun er alenemor, eller at hun fikk Haakon. Jeg har ALDRI sagt at hun er en hore, for det sier jeg ikke om noen!!

Takk skal dere faen meg ha. Skikkelig morsomt å diskutere her om dagen. :x

Skrevet

Synes disse såkalte "opprørte" reaksjonene over enkeltes motiver for denne diskusjonen bare er spill for galleriet.

Selvsagt er det ufyselig å ønske at noen skal få ett vanskapt barn, men jeg er sikker på at det er mange som mener at dette ville blitt "den ultimate hevn over hora fra Kristiansand" - jeg vet at dette er stygge ord men det er enda styggere at noen faktisk tenker slik, og attpåtil er dumme nok til å forsøke å fordekke disse meningene bak en såkalt "nøytral" diskusjon om hva som ville skjedd hvis MM fødte ett barn med Downs, misdannelser etc.

Neida, dette handler selvsagt ikke om MM, dette er en heeeeelt nøytral diskusjon, Gudbedre er det virkelig mulig :o

Kan ikke huske at dette emnet kom opp da Maud A. ble født i fjor. Kan det ha hatt noe med at Märtha Louise var født kongelig? Nei, sikkert ikke!

Skrevet

ærlig talt coffe!

det er da vel fullstendig mulig å diskutere slike saker uten å ha fordekte motiver!!

og da martha fødte var det jo en helt annen sak; ikke fordi moren er født kongelig, men fordi den datteren ikke skal arve tronen

Skrevet

og da martha fødte var det jo en helt annen sak; ikke fordi moren er født kongelig, men fordi den datteren ikke skal arve tronen

Nei, det var en annen sak fordi Märtha ikke var en alenemor fra Kristiansand med broket fortid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...