Gå til innhold

Frustrert pappa


Mr G

Anbefalte innlegg

For å svare på spørsmålet ditt så hadde jeg droppet denne klubben inntil du har reparert forholdet ditt og gjort en innsats hjemme og med barnet. Du kan ta opp hobbien igjen når du har bygget opp tilliten igjen, men da må du moderere deg og vise kona di at det er kun en hobby og ikke noe som kommer i første rekke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke hvorfor dere hyler sånn for at han ikke var på sykehuset sammen med kona. Det er ikke alle steder far får være der hele dagen. Hvis han uansett måtte vært hjemme, ser jeg ikke at det er noe i veien for at han kunne feire litt med noen kompiser. Det er jo ikke akkurat som om han drakk seg sørpe full! Jeg unner ihvertfall min mann å gå ut å ta et par pils med noen venner når babyen vår kommer om en liten måned for å feire at han har blitt far!

:takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at hun faktisk bare hadde lyst på barn, og brukte deg som en slags sædbank, og nå leter etter små filleting som unnskyldning for å skille seg. Det finnes jenter som er veldig flinke til å manipulere på denne måten. Får ikke håpe hun er en av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:takke:

Nei Nei nei!

Hvorfor takke? Hva takker du for? For at noen argumenterer for deg? VIl du ikke innrømme at du kunne handlet annerledes enn å gå ut og drekke 2 dager på rad før de engang har kommet hjem fra sykehuset?

Eller synes du det er ok ? Min mann skal da også selvfølgelig få ta seg en øl med gutta og feire, men 2 dager på rad mens jeg er på sykehuset. NEI!

DIn holdning der vitner som at du ikke syns du har gjort noe galt.... Så da har jeg likevel ingen sympati med deg likevel.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor dere hyler sånn for at han ikke var på sykehuset sammen med kona. Det er ikke alle steder far får være der hele dagen. Hvis han uansett måtte vært hjemme, ser jeg ikke at det er noe i veien for at han kunne feire litt med noen kompiser. Det er jo ikke akkurat som om han drakk seg sørpe full! Jeg unner ihvertfall min mann å gå ut å ta et par pils med noen venner når babyen vår kommer om en liten måned for å feire at han har blitt far!

Saken er vel at TS har prioritert hobbien sin over familien en stund nå og kona har gitt uttrykk for dette, men har ikke blitt hørt. Så rant vel mer eller mindre begeret over når det skjedde igjen rett etter fødsel. Kona trengte vel litt støtte da etter fødselen. Og da burde han ta hensyn til det.

At du takler det på en annen måte betyr ikke at alle andre føler det samme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er veldig mistenkelig at hun vil skille seg (drastisk tiltak) over en sånn sak. TS har ikke handlet optimalt, men når man vil gå så langt som å skille seg så må det ligge noe mer bak. Enten er det dråpen som får det til å flyte over, eller så har hun spekulert i dette, og ønsker barnet for seg selv (og pengene dine).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å svare på spørsmålet ditt så hadde jeg droppet denne klubben inntil du har reparert forholdet ditt og gjort en innsats hjemme og med barnet. Du kan ta opp hobbien igjen når du har bygget opp tilliten igjen, men da må du moderere deg og vise kona di at det er kun en hobby og ikke noe som kommer i første rekke.

:takke:

Barnet og fruen er i 1st rekke ( selv om det har virket sånn )

Har snakket litt med hun og hun sier hun ikke vill stå i veien for hobbyen min. selv om jeg forteller henne at jeg ikke trenger eller vil dra dit. :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er vel at TS har prioritert hobbien sin over familien en stund nå og kona har gitt uttrykk for dette, men har ikke blitt hørt. Så rant vel mer eller mindre begeret over når det skjedde igjen rett etter fødsel. Kona trengte vel litt støtte da etter fødselen. Og da burde han ta hensyn til det.

At du takler det på en annen måte betyr ikke at alle andre føler det samme.

Det var ment som en reaksjon på den generelle reaksjonen på at han ikke hadde vært mer på sykehuset her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange stygge svar her da. Jeg mistenker at TS er naiv og kanskje ikke så erfaren når det gjelder å være i et stabilt, voksent forhold, og jeg svarer deretter.

Det at hun har sagt ja til pokerkvelder får jo være så, men når partneren din gir deg såpass slack så er det litt opp til deg og forsikre henne om at du fremdeles vil være der for henne. Ikke bare ta - du må gi også. Så når hun har vært såpass kul med deg, så kunne jo du kommet tidligere hjem innimellom og gitt henne en blomst og en fotmassasje etc.

Å lyve er generelt en dårlig idé når man er i et forhold. Om hun spør deg om hun er tjukk ut i den og den kjolen - DA kan du lyve. Aldri ellers ;) En løgn blir stort sett gjennomskuet, og så lenge du har ditt på det tørre og ikke har gjort noe galt - hvorfor lyve? Når sannheten kommer for en dag, vil det være vanskeligere å ha tillit til deg på alle områder. Tro meg.

Når jenta di svarer "greit" når hun ligger på sykehuset med din nyfødte sønn så er hun faktisk utrolig forståelsesfull, og gir deg valget. Du må våkne og se at heretter må du TENKE DEG OM før du gjør noe (i slike situasjoner).

Det du indirekte sier til henne, er at du heller vil være med kompiser enn å tilbringe tid sammen med henne og barnet deres. Hvordan tror du hun føler seg da? Garantert helt j*vlig! Hun har båret frem dette barnet, med alt det innebærer, og når den lille endelig er ute i den store verden bør hun kunne ha en stødig person å støtte seg til - DEG.

Til sammenlikning: Da jeg fikk mitt første barn, bestilte barnefar familierom. Med unntak av den timen han brukte på å reise hjem og hente noe småtterier vi savnet, var han hos oss konstant. Jeg hadde barseltårer, var sliten, klarte ikke å sovne, var sår, glad, trist, lykkelig. Jeg tror ikke det var en eneste følelse jeg ikke hadde de første dagene. Og hadde ikke mannen min vært der så hadde det klikket for meg. Det er slett ingen enkel sak å være nybakt forelder.

Når du valser ut av sykehuset og rett på pokerkveld, som om det å få et barn bare var et lite avbrudd i hverdagen, så tror jeg du bør stikke fingern i jorda og vurdere fremtiden din sammen med denne jenta. For om du er så glad i denne jenta og gutten deres som du sier, så må du brette opp ermene og engasjere deg. Fra dag 1!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg synes det er synd at fruen bestemmer seg for skilsmisse uten forsøk på å se forbedringer først. Er man ikke både hormonell og følsom etter en fødsel - bør en ikke roe ned ganske kraftig med store avgjørelser?

Det betyr ikke at jeg synes Mr G har oppført seg eksemplarisk - det kan vel også være at det er mangt i denne saken som ikke er nevnt her.

Skal det være en sjanse for å redde dette forholdet så må Mr G be ordentlig om unnskyldning for å ha oppført seg som en tufs og love å ta mer ansvar som far fremover. Det betyr at familien kommer først og deretter kommer pokervennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:takke:

Barnet og fruen er i 1st rekke ( selv om det har virket sånn )

Har snakket litt med hun og hun sier hun ikke vill stå i veien for hobbyen min. selv om jeg forteller henne at jeg ikke trenger eller vil dra dit. :trist:

Hun vil ikke ta fra deg pokerkveldene, men hun vil nok gjerne at du legger litt mer innsats på bordet hjemme også. Ser du støv og skittentøy (og gjør du noe med det)? Tar du initiativ til samtaler om hva dere skal gjøre i ferien, eller engasjerer du deg når det skal handles julegaver? osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er veldig mistenkelig at hun vil skille seg (drastisk tiltak) over en sånn sak. TS har ikke handlet optimalt, men når man vil gå så langt som å skille seg så må det ligge noe mer bak. Enten er det dråpen som får det til å flyte over, eller så har hun spekulert i dette, og ønsker barnet for seg selv (og pengene dine).

Evt. så er hun bare veldig hormonell - som gjør at hun reagerer ekstra kraftig.. (skyt meg Ottar! :fnise: )

TS, du er(/var?) en barnslig drittunge. Nå er det på tide med full skjerpings. Håper det løser seg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:takke:

Barnet og fruen er i 1st rekke ( selv om det har virket sånn )

Har snakket litt med hun og hun sier hun ikke vill stå i veien for hobbyen min. selv om jeg forteller henne at jeg ikke trenger eller vil dra dit. :trist:

Nei, selvfølgelig sier jenter det. Men det de egentlig mener da er at du kan reise dit en gang i blant, men være mest opptatt av å være med din nye familie. Hun vil jo selvfølgelig ikke tvinge deg til å være med dem om du heller vil spille poker og være med venner hver eneste kveld istedet.

Du må aldri ta en jente på sitt ord når det gjelder slike ting :) Har svidd meg mange ganger der selv. hehe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes begge parter kan ha godt av å trene på kommunikasjon.

TS. Når du ser at kona di blir "rar" og reagerer annerledes så må du spørre henne hva som er galt. Og kona di kan ha godt av å si ting rett ut hva hun vil og ønsker istedenfor å forvente at du skal lese tankene hennes.

Men nå har hun vel vist før fødselen at hun var misfornøyd med situasjonen også, så jeg synes det er rart at det måtte gå så langt at hun måtte true med skilsmisse før du tok det til deg. Mulig hun er overfølsom pga. fødselen, men det er også mulig det er mer graverende ting som du ikke forteller om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud.

Hva har verden kommet til hvis en mann ikke kan ta seg et glass sjampis med kamerater for å feire at han er blit far.

Noen av kvinnfolkene i denne tråden framstår som smått psykotiske. Mistenker at halvparten av dere er gravide og uber-hormonelle.

Endret av Adonis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes begge parter kan ha godt av å trene på kommunikasjon.

TS. Når du ser at kona di blir "rar" og reagerer annerledes så må du spørre henne hva som er galt. Og kona di kan ha godt av å si ting rett ut hva hun vil og ønsker istedenfor å forvente at du skal lese tankene hennes.

Men nå har hun vel vist før fødselen at hun var misfornøyd med situasjonen også, så jeg synes det er rart at det måtte gå så langt at hun måtte true med skilsmisse før du tok det til deg. Mulig hun er overfølsom pga. fødselen, men det er også mulig det er mer graverende ting som du ikke forteller om.

Vil ikke si det er noe mer graverende. Hun mener hun ikke kjenner meg igjen. å jeg spurte da om vi sammen kunne finne ut hva som har skjedd. Men det var ikke av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud.

Hva har verden kommet til hvis en mann ikke kan ta seg et glass sjampis med kamerater for å feire at han er blit far.

Noen av kvinnfolkene i denne tråden framstår som smått psykotiske. Mistenker at halvparten av dere er gravide og uberørt-hormonelle.

Som sagt før i tråden så var det vel ikke det som kun var problemet. Men at kona har sagt ifra lenge at hun synes han bruker for mye tid på pokerlaget, men han har ikke tatt det til seg. Og så dro han ut for å feire ikke bare en men to ganger rett etter fødselen. Så da rant vel begeret over for kona.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke si det er noe mer graverende. Hun mener hun ikke kjenner meg igjen. å jeg spurte da om vi sammen kunne finne ut hva som har skjedd. Men det var ikke av interesse...

Da er hun en tafatt kjerring som heller vil skilles enn å forsøke å løse problemet først. Når man gifter seg så er det i gode og onde dager. Å skilles så fort fordi man har gjort en feil synes jeg er misbruk av ekteskapet. Du kan fortelle henne det. At hvis hun har litt respekt for deres forhold og ekteskapet så gjør hun et forsøk på å fikse det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er dere? Og hvor lenge er det siden hun sa hun ønsket skilsmisse? Bor dere fremdeles sammen? Snakker dere? Litt vanskelig å gjøre seg opp en mening her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...