Gå til innhold

Frustrert pappa


Mr G

Anbefalte innlegg

Jeg er en nybakt far, til verdens nydligste sønn, å har den beste konen. vi har vært sammen i 3 år å vært gift i 1 år. Under svangerskapet ble det opprettet en pokerklubb i nærheten. Å så ivrig spiller som jeg er så tilbringte jeg masse tid der ( med hennes velsignelse). Hun syntes det var så fint at jeg koser meg så mye på klubben. Da jeg ikke har hatt noe spess sosialt liv tidligere.

Under tiden så påpekte fruen at jeg har skiftet personlighet,uten at jeg kunne vedkjenne dette. Hun begynte og bli mistenksom på om det var noen andre i kikkerten. Noe det overhode ikke har vært!

dagen etter hun fødet og lå på sykehuset så dro jeg ned på pokeren med gutta og sa hvis jeg vinner denne så spanderer jeg øl på dere.

Jeg vant så vi gikk ned på puben og tok en øl før jeg dro hjem.

Dagen etter drar jeg opp på sykehuset for og hilse på. Da har lillegutt vært våken i hele natt og mor er utmattet og lei seg.

Jeg fikk en melding tidligere på kvelden av en kompis som lurer på om vi skal poppe sjampisen for den nyfødte. uten og tenke over det så svarte jeg ja. da jeg forteller dette på sykehuset så blir hun helt rar. så sa hun hade.

Jeg dro ned drakk opp sjampisen dro ut tok en øl og dro hjem igjen. dagen etter skal vi hente mor og barn.

Da merket jeg fort at hun var forbannet på meg pga jeg var ute.

Hun sier nok en gang at jeg forandrer meg fra og ikke gjøre noe til og fly på byen hele tiden...

for og gjøre en lang historie kort så innimellom så har det vært et par damer som har vært med de andre gutta på pokern. dette har jeg utelatt og nevne for fruen..

og da hun i ettertid har spurt om jeg viste om ei som hang der oppe var har jeg svart nei! Jævelig dumt og juge om noe sånt, men det var dråpen for kona og hun vil skilles!

Jeg har aldri lyvet til henne før så skal denne "filletingen" rive ned det vakre vi har bygd opp sammen.

Hun sier vi ikke kan fortsette forholdet for hun kan ikke stole på meg lengere og at jeg har forandret meg masivt.

Jeg merker selv at je har forandret meg, og hun sier at det skurrer så fælt for henne.det svirrer million tanker i hodet mitt om hva som har skjedd.

Å da jeg ser tilbake så har jeg "utnyttet" at henne var så snill mot meg under svangerskapet.

Jeg elsker henne av hele mitt hjerte og hun er det beste som har skjedd meg. Jeg har selv vokst opp uten far og vil ike at sønnen min skal gjøre det samme. Hun har selv hatt et tøft forhold tidligere og sier hun ikke kan ha et til da hun ikke kan stole på meg, hun vil da at jeg skal finne meg et nytt sted og bo. Jeg vet seriøst ikke hva jeg skal gjøre jeg er helt fra meg ???? :tristbla:

Endret av Mr G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tusten

Først og fremst hadde jeg fjernet bildet du har lagt ut. Hvorfor har du lagt det ut?

For det andre så synes jeg også det er helt tåpelig å 2 ganger i løpet av barseltiden gå ut med gutta for pils og champagne.. før mor og barn har dratt hjem fra sykehuset.

Det ser du vel selv?

Jeg tror dessverre det er du som må skjerpe deg.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Så dagene etter fødsel var du ute og drakk i stedet for å være der for kona? Sjarmerende type.

Endret av Kosemose
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun lå på sykehuset med din nyfødte baby, mens du var ute å festet?

Skam deg!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner dama godt, jeg. Fly på byen og spille poker rett etter fødselen? Hvorfor tilbrakte du ikke tiden med ditt nye familiemedlem?

Og hvorfor du lagt ut bilde?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Sett deg ned å snakk rolig med henne. Fortell det du har fortalt her. Vær ærlig med henne om denne poker greia og de jentene.

Hadde nok blitt sur på min mann dersom jeg lå på føden og mannen heller ville være ute på by'n enn å være med meg og våres felles barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først: Det er flott at du tar situasjonen på alvor. Du har gjort noen feil, men nå kan du vise andre sider ved deg selv. Det var en tabbe å ikke fortelle om at det var andre damer der, selv om du ikke har hatt "slike tanker" om dem. Nå er hun selvsagt mistenksom, og det med god grunn. I tillegg er det å bli løyet til kjipt i seg selv. Du må innrømme alle feil du har gjort, og også vise at du forstår hvorfor det var feil, for at hun skal få en grunn til å ta deg på alvor og tørre å investere følelser i deg igjen. Altså ikke bare "Unnskyld!", men "Unnskyld for at jeg har holdt tilbake informasjon om hvem jeg har vanket med, jeg skjønner godt at det ikke er morsomt å bli ført bak lyset og undervurdert på den måten."

Er det også andre måter du kan ha forsømt henne på, som hun kanskje ikke sier i fra om? Gi henne rom til å tømme seg for gruff og oppsamlet frustrasjon, uten at du går i forsvar eller argumenterer i mot. Dagen etterpå viser du gjennom handling at du tar henne på alvor. F.eks kan en klage være at du bare gjør en minimal del av husarbeidet, da tømmer du f.eks oppvaskmaskina fra dagen før og setter i nytt før hun står opp. Prøv å tillegge deg gode vaner for hele familiens skyld, det blir ikke mindre stress i huset med et barn. Ikke overdriv, da blir hun mistenksom igjen, men gjør en liten endring om gangen (før jeg får klubb macho på nakken, innenfor rimelighetens grenser såklart, det blir jo ikke likestilling om du gjør 95% av husarbeidet selv om det kanskje var omvendt før).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

for og gjøre en lang historie kort så innimellom så har det vært et par damer som har vært med de andre gutta på pokern. dette har jeg utelatt og nevne for fruen..

Det er vel ikke noe å nevne heller, hvis du ikke har rotet med dem?

Men når hun spør synes jeg det er veldig rart at du juger, og da hadde jeg også blitt mistenksom. Faktisk meget mistenksom. Hvem lyver om dette sånn uten videre, liksom?

Vet faktisk ikke om jeg hadde kunnet stole på en sånn mann, og forstår dama din. Veldig urutinert av deg, da. Samtidig synes jeg litt synd på deg dersom denne filletingen (ja, det er jo egentlig en filleting) skal ødelegge så mye.

På hvilken måte merker du selv at du har forandret deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis du vil beholde henne bør du gjøre en helomvending å vise henne at det er verdt å beholde deg! Jeg hadde også blitt forbanna om barnefar var ute og drakk med kompisser mens jeg lå på sykehuset, og ihvertfall om du lyver til henne i tillegg! SKJERP DEG. Fortell henne hva du tenker og føler, så kanskje hun vil forstå.. I en sånn tid kommer barn og mor først i rekken, og ting som dine sosiale behov (pub, poker..) i andre rekke!!!! Jeg tenker at nå er det din tur til å være snill, sånn som hun var mot deg før barnet kom. En slik filleting trenger ikke å ødelegge alt dere har bygget opp sammen, men det er jo mye opp ti ldeg hvordan du griper ann situasjonen fra nå av :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hun er på sykehuset og har født så skal du være der! Ærlig talt! Jeg skjønner kona di godt. Da jeg fødte var mannen bare hjemom for å hente ting til meg og barnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke noe å nevne heller, hvis du ikke har rotet med dem?

Men når hun spør synes jeg det er veldig rart at du juger, og da hadde jeg også blitt mistenksom. Faktisk meget mistenksom. Hvem lyver om dette sånn uten videre, liksom?

Vet faktisk ikke om jeg hadde kunnet stole på en sånn mann, og forstår dama din. Veldig urutinert av deg, da. Samtidig synes jeg litt synd på deg dersom denne filletingen (ja, det er jo egentlig en filleting) skal ødelegge så mye.

På hvilken måte merker du selv at du har forandret deg?

Nei har ikke rotet med noen av dem.

Ja dumt og si at jeg ikke vet hvem det var. hun har vært så mistenkssom og sjalu så ville "unngå" den debatten om damene som henger der.

Kanskje begynt og ta tingene som betyr noe, litt for gitt og ikke hatt så mye forståelse på hvordan fruen føler seg om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVORFOR dro du ut i stedet for å være der for henne på sykehuset??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HVORFOR dro du ut i stedet for å være der for henne på sykehuset??

Jeg var hos henne på dag / kveldstid men dro da det var "leggedags"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS. Du virker litt umoden. På tide å vokse opp å se andres behov enn bare sine egne når man har giftet seg og fått barn.

Fint at du har en hobby liksom, men jeg har litt vanskeligheter for å skjønne at den hobbien er så innmari mye mer interessant enn din nyfødte baby at du stikker så fort du får tilbudet. Sikker på at du ikke er spillavhengig?

Du sier du la merke til at kona di ikke likte det da du fortalte at du skulle ut å drikke og gamble istedenfor å være med henne og babyen? Hvorfor dro du da? Det er lett å angre seg i ettertid, men kona di er sikkert redd for at det skal være mønsteret ellers også. At du gjør ting du egentlig vet ikke er greit fordi du har lyst og så håper på at du kan glatte over det etterpå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tusten

Men herregud, drit nå i å henge dere opp i den jævla pokeren da folkens! Det er da ikke om det er lovlig eller ei som er saken her.

Trådstarter sier at han ikke vet hva han skal gjøre og er helt ifra seg. Jeg synes også han har vært en idiot, men svar nå iallefall få spørsmålene hva han kan gjøre.

TS: ta til deg kritikken og tenk over situasjonen og hvordan du kan fra nå av vise henne at du har vært skikkelig teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ble bare trist av å lese innlegget ditt og jeg skjønner veldig godt at hun er såret. Dra ut for å drikke champis med gutta for å feire mens konen din ligget på sykehuset? Tuller du?! Hvis du ikke du forstår at det er upassende å si ja til sosiale ting mens kona di ligger på sykehuset med den nyfødte så skjønner ikke jeg..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos henne på dag / kveldstid men dro da det var "leggedags"

Du vet det er mulig å overnatte på sykehuset for far også?

Å dra ut to dager på rad etter fødsel er veldig egoistisk! Du skulle vært på sykehuset med din frue og ditt barn. Om planen aldri var du skulle ligge over, burde du heller brukt tiden på å ordne hjemme, rydde, vaske og våkne tidlig og UTHVILT dagen etter for å dra på sykehuset..

Du har utnyttet det at hun ikke sier nei til deg. Spør om en sjanse til og SJERP deg, dropp å dra på den klubben din og ut generelt på en GOD stund, og da snakker jeg om mnd, ikke dager... Foreslå samlivsterapi eller lignende!

Og for guds skyld, skjerp deg også!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor dere hyler sånn for at han ikke var på sykehuset sammen med kona. Det er ikke alle steder far får være der hele dagen. Hvis han uansett måtte vært hjemme, ser jeg ikke at det er noe i veien for at han kunne feire litt med noen kompiser. Det er jo ikke akkurat som om han drakk seg sørpe full! Jeg unner ihvertfall min mann å gå ut å ta et par pils med noen venner når babyen vår kommer om en liten måned for å feire at han har blitt far!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...