Gå til innhold

reklamefilmen du syns er mest plagsom/teit? :)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er ikke det litt rart? Å tekste alle som kommer fra et annet sted enn en av Norges største byer? Kanskje du heller skal lære deg å høre etter når folk snakker og kanskje legge godvilja til? Tipper du forstår hva som blir sagt hvis du bare prøver litt ;) Trenger ikke være arrogant selv om du har kjedelig dialekt selv, vet du!

Anonymkode: 9d674...6fc

Tja, de tekster vel Synnøve Skarbø i Norske rotehjem, mener jeg å huske. Fint for de som er dårlige i dialekter det (jeg ønsker meg muligheten til å skru av tekstingen, den er litt distraherende). Med det sagt er jeg ikke imponert over dialektkunnskapene til mange nordmenn. Det bør være ganske tydelig at hun ikke snakker islandsk, for å si det slik!

Anonymkode: 312c6...1e4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, de tekster vel Synnøve Skarbø i Norske rotehjem, mener jeg å huske. Fint for de som er dårlige i dialekter det (jeg ønsker meg muligheten til å skru av tekstingen, den er litt distraherende). Med det sagt er jeg ikke imponert over dialektkunnskapene til mange nordmenn. Det bør være ganske tydelig at hun ikke snakker islandsk, for å si det slik!

Jeg er tunghørt og dialekter er det jeg sliter mest med så glad det er tekst

Anonymkode: 2c63e...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er tunghørt og dialekter er det jeg sliter mest med så glad det er tekst

Anonymkode: 2c63e...e64

Som sagt, det er flott med teksten om man sliter med det :) Jeg synes det er distraherende, men jeg ønsker meg valgmuligheten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.12.2017 den 15.50, Sugar&Spice skrev:

jeg blir skikkelig stresset av Norsk Tipping sin reklame på D-play!! Liker den ikke, og liker ikke at den trigger stress!

Ja, fytti - den trigger! Jeg blir helt svett av den og jeg er egentlig ikke så veldig stressa av meg, men den fucker med hodet mitt. :ler:

Jeg er ingen dialektekspert, men hun i NSB-reklamen snakker jo ganske forståelig, synes jeg. Synes den er koselig, minner litt om hvordan jeg føler det når jeg er på vei "hjem". 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.12.2017 den 22.07, AnonymBruker skrev:

Hun snakker jo ikke uforståelig? 

Blir oppgitt over hvor mye motstand og uvitenhet det er rundt dialekter her i landet.. Jeg digger at vi har et arsenal av ulike dialekter i Norge, synes det er flott og verdifullt :hjertesmil:

Anonymkode: 0c673...107

Vel, noen dialekter er faktisk så sære og rare at det høres ut som et annet språk.

Anonymkode: 9cf71...d80

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ler hun når hun sier "pølse"? Er denne reklamen laget av en pedo?

Anonymkode: 18597...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ler hun når hun sier "pølse"? Er denne reklamen laget av en pedo?

Hun ler fordi hun skjønner at hun liker "feil" mat best når hun får valget mellom pølser og kjøttkaker(?) Skjerp deg! 

Anonymkode: 50ee6...7df

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi kan sette en strek for denne dialekt-diskusjonen nå? 

Så kan vi heller komme tilbake til emnet for tråden...

Anonymkode: 456fa...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg trodden tennene mine var rene......"

Reklame for tannkrem og tannbørster. Tenk å fortelle hele verden mange ganger for døgnet at hun ikke klarer å pusse tennene sine og å ha god munnhygiene! :flau:

Anonymkode: 06dc0...a3e

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

canal digital reklamen, Som viser er fotballspiller som går opp på tilskuerplassen og kysser en mann. Homsepropaganda som vi får spylt ned i halsen.

Anonymkode: 1a3cb...0de

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

canal digital reklamen, Som viser er fotballspiller som går opp på tilskuerplassen og kysser en mann. Homsepropaganda som vi får spylt ned i halsen.

Det er da ikke propaganda. Det er kjærlighet. Mellom en ung og litt eldre. Mellom en fotballspiller og en supporter. Eller en mann og en annen mann. Eller rett og slett bare kjærlighet, hvis ikke fordommene dine forvrenger synet ditt på ting. 

Anonymkode: 131ff...10f

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er da ikke propaganda. Det er kjærlighet. Mellom en ung og litt eldre. Mellom en fotballspiller og en supporter. Eller en mann og en annen mann. Eller rett og slett bare kjærlighet, hvis ikke fordommene dine forvrenger synet ditt på ting. 

Det er propaganda. Og ingen fotballspillere eller fotballsupportere er homser, Det er bare propaganda og enda et forsøk på å normalisere homofili. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er propaganda. Og ingen fotballspillere eller fotballsupportere er homser, Det er bare propaganda og enda et forsøk på å normalisere homofili. 

:laugh: Kjenner opptil flere homofile fotballsupportere, så det går faktisk an. Homofile kan faktisk like de samme tingene som heterofile, tro det eller ei. Tror du troller jeg, og hvis ikke synes jeg oppriktig synd på deg, det må være vondt å være så trangsynt. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5.12.2017 at 3:58 AM, AnonymBruker said:

Jeg tror det er norsk. Men det er en rar dialekt i så fall ja.

Anonymkode: 32fe3...477

Gudbrandsdøl. Vågå, Dombås, deromkring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
On 12/10/2017 at 6:06 AM, AnonymBruker said:

Grrrr!!! Hvorfor har vi så mange uforståelige dialekter i dette landet?

Ja denne var da helt grei å forstå hvis man faktisk hørte litt etter, så skjønner ikke helt hva folk klager på :P

15 minutter siden, AnonymBruker said:

:laugh: Kjenner opptil flere homofile fotballsupportere, så det går faktisk an. Homofile kan faktisk like de samme tingene som heterofile, tro det eller ei. Tror du troller jeg, og hvis ikke synes jeg oppriktig synd på deg, det må være vondt å være så trangsynt. 

For min del så er det vel mer det at man får det trykket opp i trynet. Tenk deg den oppstandelsen som hadde kommet fra feminister hvis det ble reklamert med to jenter som drev å råklinte?

Anonymkode: 3cb0b...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.12.2017 den 6.06, AnonymBruker skrev:

Grrrr!!! Hvorfor har vi så mange uforståelige dialekter i dette landet?

For en herlig reklame :) Den eneste gode de viser på Tv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.12.2017 den 7.29, Sugar&Spice skrev:

Åh, denne var utrolig utrolig fin! :grine: 

Er så morsomt når han vurderer å si

"Å si at tiden leger alle sår, når jeg står her så er det slettes ikke slik at jeg vil ta på meg all skylda"

"Stribukk!"

"Etter nøye overveielse så har jeg kommet frem til"

"Julen gir tid for refleksjon"

Skulle virkelig likt å se reaksjonen til broren hans hvis han sa noe av det der :hoho:

Endret av Winza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Winza skrev:

Er så morsomt når han vurderer å si

"Å si at tiden leger alle sår, når jeg står her så er det slettes ikke slik at jeg vil ta på meg all skylda"

"Stribukk!"

"Etter nøye overveielse så har jeg kommet frem til"

"Julen gir tid for refleksjon"

Skulle virkelig likt å se reaksjonen til broren hans hvis han sa noe av det der :hoho:

Foreldrene mine har fremdeles ikke forstått denne reklamen! :nisse:

De tror faktisk at den ganle mannen kjefter på barnebarnet sitt eller hva det nå er, den unge jenta... 

Anonymkode: 456fa...938

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...