Gå til innhold

Kommer jeg til å legge på meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner følelsen ja. Elefanten i speilet som aldri blir borte. Men TS, slik som du beskriver dine følelser og tanker rundt mat og kropp, tror jeg ikke dette er noe som bare "skal gå over av seg selv". Selv om du enda er normalvektig, vil det ikke si at det er mer sunt for kroppen din, eller hodet ditt. Jeg brukte mange mange år på å komme meg ut av den dritten, og det er mange bortkastede år! Og faren er at jo lengre tid du driver med det, destod lengre tid vil du bruke på å komme ut av det. Så hadde jeg vært deg TS, hadde jeg tatt tak i det nå på tross av hva psykiateren sier. Og om han ikke hører på deg, så syntes jeg faktisk ikke han gjør jobben sin særlig godt. For når du har viklet deg inn i det tankemønsteret du sliter med, så er det ikke snakk om at det er en ikke-sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han svarte på mail igjen. "Der er du nå, det kan endre seg fort, det har jeg sett før. Dette går bra.". Jeg tror han vet hva han driver med, selv om det gjør vondt å føle at jeg ikke blir tatt på alvor. Jeg tenker at han synes at jeg er feit og gjerne selv ser at jeg går ned litt til. Eller at han tenker at jeg er så tjukk at jeg ikke ville klart å avstå fra mat så lenge uansett.

Han har kjent meg i flere år og kjenner meg omtrent bedre enn jeg kjenner meg selv, så jeg må bare stole på ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vi får håpe han vet hva han driver med. :) Men nei.. jeg tror uansett ikke det er det han tenker. Jeg ønsker deg iallefall lykke til, og om du trenger å snakke er det bare å sende meg en PM.

Endret av Bonito
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krembanan

Hei TS :)

Det kan godt være at psykiateren din har rett, men hva om han ikke har det? Hvis du føler at du begynner å miste kontroll kan man ikke lenger bare overse det og håpe på at det går over av seg selv.

Jeg startet også å slanke meg med å spise ekstremt lite. Holdt på fra begynnelsen av sommeren til høsten ( altså, ikke så lenge) spiste litt mer noen dager, enda mindre neste dag osv. Følte at jeg hadde så godt kontroll og livet så ut til å gå rett vei, for jeg gikk jo ned i vekt.

Uansett, nå, 3 år senere har jeg ikke et normalt forhold til mat og maten har ødelagt veldig mye for meg. Selvtilitten er ødelagt og jeg har forsåvidt "gått glipp av" noen viktige år av livet mitt, kun pga selvfølelsen og maten.

Nå vet ikke jeg hvor gammel du er? Har ikke lest gjennom alt av svar og sånn her.

Men du burde stoppe med dette NÅ. Spis sunt, unn deg med noe usunt nå og da og tren :)

Tro meg, jeg vet at dette er vanskelig. Jeg sliter med dette selv. Men det går lettere når treningen blir en del av hverdagen. Må ikke trene lenge hver dag, prøv bare å få en grei rutine på det:)

Og det er også stor fare for at du etter vært kan begynne og overspise. Tro meg, du vil IKKE dit.

Det er synd hvordan mat kan ta kontroll på oss.

Ønsker deg lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Kjære Anonyme Bruker

Jeg stenger denne tråden nå og vil gjerne formidle telefonnummeret til IKS, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, som vil ta deg seriøst og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien.

Vennlig hilsen

Lille-pus (mod) :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...