Gjest _Blomsten_ Skrevet 20. mai 2012 #41 Skrevet 20. mai 2012 På et utested ville ikke jeg lagt fra meg noe heller, men en ta-av-plassen-jakke på Egon? Er det noe å bli kjeltring for også, nå. Huff. Ellers er jeg enig i at Nighthawk Diner er bedre, men det var det å komme seg dit da. En Egon er alltid nærmere På nighthawk ble mobilen til en venninne stjålet ut av lomma hennes av en snuskete fyr. Sikkert liten sjanse for at noen stjeler jakka de på Egon, men om det et en dyr jakke så forstår jeg frykten.
Dragonfly84 Skrevet 20. mai 2012 #42 Skrevet 20. mai 2012 På nighthawk ble mobilen til en venninne stjålet ut av lomma hennes av en snuskete fyr. Sikkert liten sjanse for at noen stjeler jakka de på Egon, men om det et en dyr jakke så forstår jeg frykten. Ja, jeg innrømte jo at jeg var naiv som ikke tenkte på at folk stjeler jakker man legger igjen uten andre verdisaker enn nettopp jakka
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #43 Skrevet 20. mai 2012 Jeg liker egon for jeg vet at jeg tåler maten, og servitørene klarer faktisk å svare meg på hva som er i alt uten å bli sure og forbanna på meg. Jeg hater å gå ut å spise pga jeg har allergi og en allergi mange tror det ikke er så farlig med. Så hvis noen vil ha meg ut for å spise så blir det Egon ellers blir vi hjemme om det skal tas på sparket. Jeg har sendt mail til andre restauranter før vi skal ut å spise et sted for første gang. Da gjerne flotte og dyre restauranter. Jeg opplyser om hvilken dag vi skal dit at bord er reservert osv. Så spøre jeg om de har noe jeg tåler. Har da opplevd å få at ja vi skal sørge for å ha det og det i hus. Så komme dit og ikke kunne spise noe. Pris og kvalitet får være, jeg vil bare ikke bli syk.
Alvina Skrevet 20. mai 2012 #44 Skrevet 20. mai 2012 Nei, men når en kan redde dagen for TS og andre ved å påpeke at en for samme sum kan få eksepsjonelt mye bedre måltid, og service, andre steder så holder en ikke igjen. Er helt enig i det du har skrevet og at Egon kan være koselig nok, foreksempel hvisman møtes på en jernbanestasjon og av praktiske grunner, og det er ikke lenge siden jeg satt med venninner og diskuterte Egon. Man trenger ikke være snobbete, Egon er greit en sjelden gang, men når de fleste ansatte som serverer ikke vet forskjell på margarin og smør, da blir det hele litt betenkelig. Men de ansatte som jobber der har jeg et positivt inntrykk av på tross av at de ikke har kunnskap om maten de serverer. De gjør noen feil, men det er ikke de som har regien overfor kundene og profilen på Egon. Men Egon kan ikke skryte av å love noe mer og fremhever seg som et spisested for alle. Det er et populært sted som ikke er særlig billig heller. Men å bestille maten før man finner et bord er et smart råd, som noen sa tidligere i tråden. Dessuten har Egon bare tabasco av den grønne milde varianten. Det kaller jeg ikke god service. Men min erfaring med Egon er at det er greit nok, men har forbedringspotensiale. 1
Rainbow Skrevet 20. mai 2012 #45 Skrevet 20. mai 2012 Jeg har spist alene på Egon mange ganger. Bare finn et bord, heng jakka over stolen, og gå og bestill! :-) Man må jo finne bord først der siden det er sånn det funker hos dem! Har aldri tenkt at noen skulle finne på å ta jakka. Jeg digger Egon, og er ikke redd for å innrømme det engang! Kan sikkert snakke om det lenge, men da blir det vel bare mer avsporing! 6
Gjest Borghild Skrevet 21. mai 2012 #46 Skrevet 21. mai 2012 Jeg liker egon for jeg vet at jeg tåler maten, og servitørene klarer faktisk å svare meg på hva som er i alt uten å bli sure og forbanna på meg. Jeg hater å gå ut å spise pga jeg har allergi og en allergi mange tror det ikke er så farlig med. Så hvis noen vil ha meg ut for å spise så blir det Egon ellers blir vi hjemme om det skal tas på sparket. Jeg har sendt mail til andre restauranter før vi skal ut å spise et sted for første gang. Da gjerne flotte og dyre restauranter. Jeg opplyser om hvilken dag vi skal dit at bord er reservert osv. Så spøre jeg om de har noe jeg tåler. Har da opplevd å få at ja vi skal sørge for å ha det og det i hus. Så komme dit og ikke kunne spise noe. Pris og kvalitet får være, jeg vil bare ikke bli syk. Jeg har motsatt inntrykk av Egon, dessverre. Tåler ikke hvetemel, helmelk, fløte, rømme, smør, creme fresh og andre kraftige melkeprodukter og jeg har blitt syk hver gang jeg har spist der selv om de sier at det ikke inneholder noe av det. Enten leser de ikke godt nok eller så bare antar de at det ikke inneholder noe sånt, jeg vet ikke. Aldri mer Egon for min del ihvertfall.
Wonders Skrevet 22. mai 2012 #47 Skrevet 22. mai 2012 jeg spiser alene innimellom, det er min downtime og elsker å sitte med lydboken min. Drit i Egon, de har ikke peiling på service. Du er betalende kunde, og har krav på sitteplass. Jeg går på steder som ikke overser meg, eller maser på meg. http://cafechristiania.no/konsepter/aftershopping-brunsjfat/ http://cafechristiania.no/konsepter/afternoon-tea/ I Oslo kan du velge og vraaake !!! 1
Meaty Skrevet 22. mai 2012 #48 Skrevet 22. mai 2012 (endret) Jeg digger Egon, og er ikke redd for å innrømme det engang! Kan sikkert snakke om det lenge, men da blir det vel bare mer avsporing! Jeg også! Men så er jeg bare en stakkars bondeknøl som har bodd litt for lenge i Drammen til å ha peiling på hva fiffen i Oslo foretrekker. Jeg synes maten på Egon er bedre enn noe av det jeg har fått på Theatercafeen, men nå banner jeg vel i kjerka. Gi meg en saftig biff, heller enn tynne fliser av rått oksekjøtt anytime. Jeg er en av dem som begynte med lavkarbokosthold en stund før det ble allmennkjent, og på Egon (Sandvika) fikk jeg ingen rare blikk da jeg bestilte biff uten poteter. Det var ikke noe problem, kunne få mer salat eller kokte grønnsaker i stedet. Andre steder var ikke like hjelpsomme. Men det er forskjell på Egon-restaurantene, jeg synes den i Sandvika er bedre enn både Karl-Johan og Jernbanetorget mtp service. Endret 22. mai 2012 av Meaty 1
Gjest padawan Skrevet 22. mai 2012 #49 Skrevet 22. mai 2012 jeg har gjort det flere gangen og ikke opplevd noe stress med det, bare legg igjen bag, jakke eller tilsvarende ved bordet før du bestiller så går det så fint atte.
Gjest chariot Skrevet 23. mai 2012 #50 Skrevet 23. mai 2012 En venn av meg har levert varer til Egon, type ferdigmat . Så å kalle Egon "restaurant" er vel å ta litt hardt i. Bare en digresjon........ 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #51 Skrevet 23. mai 2012 Joda, hvorfor tror du det går så fort å få maten?
Rainbow Skrevet 23. mai 2012 #52 Skrevet 23. mai 2012 Det vet vi vel! Bryr vi oss? Næh! Digger Egon likevel, jeg! 3
Rosalie Skrevet 23. mai 2012 #53 Skrevet 23. mai 2012 Egon kan være svært praktisk, det, siden man betaler før man får maten. For er det noe mange restauranter ikke er flinke til, så er det å la kunden få regninga raskt nok. Etter at de har servert deg siste rett, har de en tendens mange steder til å slutte og se deg. Og har man det litt travelt, så fungerer jo ikke det! Når jeg går alene på steder der jeg må finne meg bort før jeg går for å bestille, så prøver jeg å finne bord hvor de på nabobordet ser hyggelige ut. Så henger jeg fra meg noe over stolen, mens jeg spør de på nabobordet om de gidder å holde et halvt øye med bordet og eiendeler. Aldri noe problem. 1
Gjest _Blomsten_ Skrevet 23. mai 2012 #54 Skrevet 23. mai 2012 (endret) Jeg også! Men så er jeg bare en stakkars bondeknøl som har bodd litt for lenge i Drammen til å ha peiling på hva fiffen i Oslo foretrekker. Jeg synes maten på Egon er bedre enn noe av det jeg har fått på Theatercafeen, men nå banner jeg vel i kjerka. Gi meg en saftig biff, heller enn tynne fliser av rått oksekjøtt anytime. Carpaccio er jo noe av det beste som finnes! Endret 23. mai 2012 av _Blomsten_ 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #55 Skrevet 23. mai 2012 Det vet vi vel! Bryr vi oss? Næh! Digger Egon likevel, jeg! Ah, så synd de har sluttet å lage Olsen-banden filmer, men du fortvil ikke - Egon Olsen og Co "lever" fortsatt i beste velgående på DVD
Gjest Herr Drue Skrevet 23. mai 2012 #56 Skrevet 23. mai 2012 Nå har tråden sklidd ut for lenge sida, så jeg kan bidra med litt mer OT: Jeg er lei av at man blir stempla som "snobb" fordi man ikke liker Egon. Maten der er tvers igjennom dårlig. Man trenger ikke å være snobb for å si det. Overprisa pregløs mat. Hvis du vil ha en saftig biff, finnes det mange steder du bør dra istedet. 2
Rainbow Skrevet 24. mai 2012 #57 Skrevet 24. mai 2012 Ah, så synd de har sluttet å lage Olsen-banden filmer, men du fortvil ikke - Egon Olsen og Co "lever" fortsatt i beste velgående på DVD Haha, DEN Egon kan jeg styre min begeistring for, altså! Nå har tråden sklidd ut for lenge sida, så jeg kan bidra med litt mer OT: Jeg er lei av at man blir stempla som "snobb" fordi man ikke liker Egon. Maten der er tvers igjennom dårlig. Man trenger ikke å være snobb for å si det. Overprisa pregløs mat. Hvis du vil ha en saftig biff, finnes det mange steder du bør dra istedet. Jeg syns ikke at folk som ikke liker Egon er snobber, det har jeg aldri tenkt på engang. Reagerer mer på at de folka nærmest ser ned på oss som liker stedet. Jeg syns bare at vi som liker å spise der kan slippe å bli sett på som harry eller ukultiverte eller whatnot. Jeg syns det er koselig stemning, har en yndlingsrett jeg alltid bestiller, har bestandig vært fornøyd med maten, liker at den blir laga fort (ja, jeg vet den er laga på forhånd, men bryr meg ikke), og man kan komme der i alle anledninger. Alene, med venner, romantisk middag, firmatur...Man kan stikke innom i farta og man kan få en egen krok til en stor gjeng, uten å føle at alt blir så formelt og snobbete. Dessuten blir jeg alltid veldig stressa av fancy restauranter, og det er ofte jeg ikke liker Theatercafé-mat. (Ja, jeg har faktisk spist der også). Og jeg blir enda mer stressa av driks! På Egon liker jeg utrolig godt at man betaler på forhånd. Jeg har opplevd dårlig service der også, i Ålesund. Men ellers har jeg spist på veldig mange Egon’er, og alltid vært fornøyd med både mat og service. De er også veldig behjelpelige hvis jeg vil endre litt på retten med hensyn til tilbehøret. Ah, der tror jeg at jeg fikk ut all Egon-skrytinga mi! 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #58 Skrevet 24. mai 2012 Når jeg vet at jeg skal spise et sted på forhånd, så har jeg alltid med meg noe jeg kan legge fra meg på bordet. Tar gjerne med et sjal i vesken kun med det formål at jeg har noe jeg kan legge fra meg som ikke er krise om blir stjålet. Om man tar en spontan spisepause en fin sommerdag hvor man kun har med mobil og bankkort er det litt verre Husker spesielt en plagsom episode på et hotell en gang, hvor jeg gikk ned til frokost uten noe som helst å legge igjen på bordet. Fant meg mat, fant et bord, satt fra meg maten (urørt), gikk for å finne kaffe, kom tilbake, betjeningen hadde ryddet vekk maten. Satt fra meg koppen, gikk for å finne mat. Kom tilbake. Betjeningen hadde ryddet kaffen... Gikk for å finne kaffe. Kom tilbake. Maten var borte... Måtte til slutt vinke til servitøren og si at jeg henter bare noe mer kaffe, vær så snill ikke rydd her ennå... Når det står et fullt brett med mat, som helt tydelig ikke er rørt, så skulle det ikke våre så vanskelig.
Gjest Nenya82 Skrevet 24. mai 2012 #59 Skrevet 24. mai 2012 Jeg bryr meg ikke om folk liker Egon,men man er ikke snobbete eller kresen(som jeg har blitt kalt) bare fordi man ikke vil spise der. Om jeg skal ut og spise og må betale 200-300 kroner for en hovedrett så forventer jeg at det skal være godt,og jeg syns det er en stiv pris for ferdigmat. Dessuten så finnes det nok av alternativer til Egon,og det er ikke enten Egon eller Theatercaféen om man skal ut og spise. Skal jeg ha noe enkelt,greit og kjapt så går jeg heller på Peppes eller noe,men for all del jeg bryr meg ikke om andre går og spiser på Egon.Men jeg hadde ikke blitt med om noen hadde foreslått at vi skulle gått dit.
Gjest Ludovie Skrevet 24. mai 2012 #60 Skrevet 24. mai 2012 Og bare for å bidra ytterligere til avsporingen: Det å mene at Egon ikke har god mat, har ikke noe med å foretrekke "jålete" mat å gjøre (selv om jeg også er glad i mye av denslags). Jeg synes f.eks. at de har god biff på Trancher, gode kjøttkaker i brun saus på Kaffistova, og god pizza på Villa Paradiso. Alt dette til og med til en lavere pris enn på Egon, til tross for at det er klasseforskjell på maten. Dermed blir valget veldig enkelt. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå