AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #1 Skrevet 22. mars 2012 Jeg gikk inn på en Egonrestaurant og ville bestille. Etter å ha stått i ganske lang kø ble det min tur, og de spurte "hvilket bord sitter dere ved?" Jeg forklarte at jeg var alene og derfor ikke hadde tatt noe bord. "Du må velge bord først", sa de. Jeg prøvde å se meg ut et ledig bord, men det ble tatt i neste øyeblikk. Så prøvde jeg å gå bort til et annet ledig bord, som også ble tatt. Og i mellomtiden var de i full gang med å betjene nestemann i køen. Hvordan er det egentlig meningen man skal gjøre dette når man er alene? Alle andre løste det jo med at en satt ved bordet mens en annen sto i kø. For min del endte det med at jeg gikk. Tenkte etterpå at de kanskje har reservert-skilt eller noe man kan sette opp, har de det? Eller bør man bestille bord før man kommer? Litt synd om man ikke kan spise der alene. Er forsåvidt alltid litt dilemma når man vil spise alene på et ganske fullt sted. Jeg har flere ganger opplevd å spise stående fordi det ikke lenger er ledig bord når jeg har kjøpt maten. Kanskje jeg bør kjøpe meg en billig jakke jeg kan henge over en stol?
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #2 Skrevet 22. mars 2012 Kan du ikke bare legge sjalet ditt eller noe annet på bordet mens du går bort og bestiller? Gjerne ikke lommeboken da, men et eller annet så andre ser det er tatt. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #3 Skrevet 22. mars 2012 Du legger igjen jakken,sjalet eller noe så andre ser at det er tatt. Verre er det ikke. 4
Sol79 Skrevet 22. mars 2012 #4 Skrevet 22. mars 2012 Det har jeg gjort flere ganger uten problemer. Som det blir sagt over her, legg igjen jakke, skjerf, votter eller en lue. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #5 Skrevet 22. mars 2012 Du legger igjen jakken,sjalet eller noe så andre ser at det er tatt. Verre er det ikke. Jeg bruker ikke sjal, og hadde ikke noe på meg som jeg ville hengt fra meg utenfor synsvidde. Men skal tenke på det til neste gang, hvis det blir en neste gang. Må si jeg foretrekker de stedene hvor man blir møtt av en hyggelig person som viser en til bordet og tar bestillingen 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #6 Skrevet 22. mars 2012 Du må jo forstå at spisesteder har ulik policy på det. Det jeg LIKER med Egon er at vi bestiller og betaler med en gang og ferdig med det. Vil jeg ha mer service og kontakt med servitørene så går jeg et annet sted. 6
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #7 Skrevet 22. mars 2012 Egon er jo passe shady. Hadde heller funnet en ordentlig restaurant, med god mat og god service, så slipper du slik pes 18
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #8 Skrevet 22. mars 2012 Egon er jo passe shady. Hadde heller funnet en ordentlig restaurant, med god mat og god service, så slipper du slik pes Egon har vel grei mat! Ingenting galt med den! OG jeg liker veldig godt at man ikke blir plaga med "hvordan smakte det" osv... 6
Strikkemamma Skrevet 22. mars 2012 #9 Skrevet 22. mars 2012 Egon har vel grei mat! Ingenting galt med den! OG jeg liker veldig godt at man ikke blir plaga med "hvordan smakte det" osv... Blir plaget med dette spørsmålet hver gang jeg er på egon jeg.. Lite hyggelig når en random servitør kommer bort når jeg har munnen full av mat og spør hvordan det smakte. 9
Gjest Herr Drue Skrevet 22. mars 2012 #10 Skrevet 22. mars 2012 Det var jo en trist opplevelse. Du får bare styre unna Egon. Grusomt sted, uansett 8
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #11 Skrevet 22. mars 2012 Blir plaget med dette spørsmålet hver gang jeg er på egon jeg.. Lite hyggelig når en random servitør kommer bort når jeg har munnen full av mat og spør hvordan det smakte. Morsomt at du skrev det, jeg har faktisk opplevd at det har kommet en kelner og tatt tallerkenen min mens jeg fortsatt tygget. Selve maten liker jeg godt, selv om jeg ikke liker å måtte finne bord først og så stå i kø.
Sauen Shaun Skrevet 23. mars 2012 #12 Skrevet 23. mars 2012 Har ingen problemer med å gå alene på Egon jeg. Som flere her har sagt er det jo bare å finne et bord, legge igjen noe man tåler at kan bli stjålet, og gå og bestille. Jeg synes det er veldig greit at man betaler på forhånd, slik at man slipper å vente på regningen etterpå. Og ja, det hender det går en servitør forbi og spør om maten smakte. Og jeg synes i grunnen det bare er hyggelig. Jeg har aldri opplevd det som påtrengende eller uhøflig. Jeg både liker og tåler at folk snakker til meg. 2
Strikkemamma Skrevet 23. mars 2012 #13 Skrevet 23. mars 2012 Morsomt at du skrev det, jeg har faktisk opplevd at det har kommet en kelner og tatt tallerkenen min mens jeg fortsatt tygget. Selve maten liker jeg godt, selv om jeg ikke liker å måtte finne bord først og så stå i kø. Snakk om service da gitt det var nok en måte å indirekte si "du har nesten spist opp. Kom deg ut, vi har plassmangel". Hyggelig 2
Gjest Emera Skrevet 23. mars 2012 #14 Skrevet 23. mars 2012 (endret) Det kan være upraktisk å spise på Egon alene en varm sommerdag, hvis man ikke har noe å legge igjen uten å bli direkte uanstendig. Husker en gang jeg bare måtte gå derfra på grunn av det, jeg hadde virkelig ingenting jeg kunne legge igjen ved bordet. Endret 23. mars 2012 av Emera
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #15 Skrevet 19. mai 2012 Jobber selv på Egon, og skulle dette problemet dukke opp der gjesten/e ikke har funnet bordnummer eller de ikke husker det, så slår jeg inn bestillingen på bord 1000 ( eller at annet bord som ikke eksisterer) og ber kunden høflig om å komme tilbake og fortelle meg det riktige bordnummeret slik at vi vet hvor maten skal. Er ikke verre, og du/dere burde foreslå det (selv om det ikke burde være nødvendig da den ansatte i kassen burde være såpass løsningsorientert selv..) om det skulle bli nødvendig en gang i fremtiden 2
Meridian Skrevet 19. mai 2012 #16 Skrevet 19. mai 2012 Men du må da velge et bord først, fordi de må ha bordnummeret! Du kan legge igjen en hanske, eller skrive en lapp der det står OPPTATT - det gjorde jeg en gang. Så bestilte jeg, og ingen hadde rørt borde mitt da jeg kom tilbake!
Zzyzx Skrevet 20. mai 2012 #17 Skrevet 20. mai 2012 Gå til kassa. Si at du er alene, og at du trenger et reservert-skilt til å sette på bordet mens du er i kassa og bestiller. Problem solved. 4
Gjest BM2 Skrevet 20. mai 2012 #18 Skrevet 20. mai 2012 Beste løsningen er jo å IKKE spise på Egon. Gå heller et sted du får noe igjen for pengene og som det finnes litt sjel. 5
Dragonfly84 Skrevet 20. mai 2012 #19 Skrevet 20. mai 2012 Så naiv er jeg, at jeg ikke en gang har tenkt tanken på at noen kunne få seg til å stjele ei JAKKE jeg legger igjen på den måten... Når jeg er der med folk bruker vi å legge igjen jakkene våre alle sammen, gå og bestille i samlet flokk, og jakkene har alltid vært der når vi har kommet igjen. 1
Gjest SnowLeopard Skrevet 20. mai 2012 #20 Skrevet 20. mai 2012 Jeg hadde lignende problem ved Egon i Bergen. Hadde bare det jeg stod og gikk i + lommebok, men de fant da frem noe de satte på bordet, slik at det så opptatt ut. God service!! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå