Kosemose Skrevet 20. mai 2012 #21 Skrevet 20. mai 2012 Beste løsningen er jo å IKKE spise på Egon. Gå heller et sted du får noe igjen for pengene og som det finnes litt sjel. Det var da fryktelig til snobberi på deg da? Noen ganger er man rett og slett sulten og noen ganger er det Egon som passer best. Det er ikke hver dag man har bruk for sjel, noen ganger trenger man å bli mett på en enkel måte. Syns det var et lurt forslag å be om et "reservert-skilt" eller legge igjen en avis eller votter eller noe 8
zebra Skrevet 20. mai 2012 #22 Skrevet 20. mai 2012 Det går jo an å spørre de på bordet ved siden av høflig om de kan følge med på bordet mens du går og bestiller 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #23 Skrevet 20. mai 2012 Er du en mat"snobb", er ikke Egon stedet for hverken alene-gjester eller flere-gjester. Styr unna! 1
Gjest Silvermist Skrevet 20. mai 2012 #24 Skrevet 20. mai 2012 Er du en mat"snobb", er ikke Egon stedet for hverken alene-gjester eller flere-gjester. Styr unna! Nå var vel TS strengt tatt ikke ute etter en restaurantanmeldelse av Egon. 7
Gjest BM2 Skrevet 20. mai 2012 #25 Skrevet 20. mai 2012 Det var da fryktelig til snobberi på deg da? Noen ganger er man rett og slett sulten og noen ganger er det Egon som passer best. Det er ikke hver dag man har bruk for sjel, noen ganger trenger man å bli mett på en enkel måte. Syns det var et lurt forslag å be om et "reservert-skilt" eller legge igjen en avis eller votter eller noe Det handler ikke så my eom snobberi, men om å være kvalitetsbevisst. en kommer ikke bort fra at Egon er sjelløst og pregløst. Maten på stemingen på Egon er i bestefall OK, den er aldri eksepsjonelt bra. Egon i seg selv er også ulidelig sjelløs. Er Mc Donalds preg over det hele. Fra interiør via betjening og til meny. Joda, med riktig selskap kan en ha det virkelig hyggelig på Egon, men rent kulinarisk så er og blir egon under middels. Når en da i Oslo by kan stikke innom Fru Hagen, Dattera til hagen eller The Nighthawk Diner, betale samme sum og sitte igjen med en kulinarisk og ellers opplevelsesmessig stund i flere divisjoner over Egeon, hvorfor skal en da spise på Egon? Nordmenn er rett og slett idoter når det kommer til mat. En syter hardt og lenge over at alle de gode bakerne, slakterne og lokale butikkene ikke finnes lenger. Samtidig som en insisterer på å kjøpe det billigste av det billige på Rema. Når Nordfjordkjøtt har livets rett i dette landet, det er det noe alvorlig galt med kunde. Snakk om kvalitet på mat og restauranter med sjel og du trigger en nerve hos meg. 3
Gjest BM2 Skrevet 20. mai 2012 #26 Skrevet 20. mai 2012 Nå var vel TS strengt tatt ikke ute etter en restaurantanmeldelse av Egon. Nei, men når en kan redde dagen for TS og andre ved å påpeke at en for samme sum kan få eksepsjonelt mye bedre måltid, og service, andre steder så holder en ikke igjen. 1
Gjest Silvermist Skrevet 20. mai 2012 #27 Skrevet 20. mai 2012 Nei, men når en kan redde dagen for TS og andre ved å påpeke at en for samme sum kan få eksepsjonelt mye bedre måltid, og service, andre steder så holder en ikke igjen. Ja, der reddet du nok dagen til mang en stakkar. 1
Gjest BM2 Skrevet 20. mai 2012 #28 Skrevet 20. mai 2012 Ja, der reddet du nok dagen til mang en stakkar. Bare om de har vett til å høre etter.
Gjest _Blomsten_ Skrevet 20. mai 2012 #29 Skrevet 20. mai 2012 Så naiv er jeg, at jeg ikke en gang har tenkt tanken på at noen kunne få seg til å stjele ei JAKKE jeg legger igjen på den måten... Når jeg er der med folk bruker vi å legge igjen jakkene våre alle sammen, gå og bestille i samlet flokk, og jakkene har alltid vært der når vi har kommet igjen. Jeg har blitt frastjålet en dyr jakke fra garderoben på en restaurant en gang, og en billig jakke jeg bare gjemte i en krok på et utested, så jeg skjønner at TS ikke ville legge fra seg noe. 1
Kosemose Skrevet 20. mai 2012 #30 Skrevet 20. mai 2012 Joda, BM2, enig i at maten ikke er noen høydare på Egon, og at prisen er altfor høy når man ser på kvaliteten. Men noen ganger så er det Egon som er det aktuelle stedet. Det er Egon som ligger foran nesa di. Også tror jeg egentlig Egon kun var ment som et eksempel. Det kunne like gjerne vært en hvilken som helst kafé der man finner bord, før man bestiller/betaler ved disken, og får maten servert ved bordet etterpå. 1
Gjest _Blomsten_ Skrevet 20. mai 2012 #31 Skrevet 20. mai 2012 Hvis det er Karl johan det snakkes om er jo fridays rett ved siden av. Der får du servert ved bordet
Solbærsaft Skrevet 20. mai 2012 #32 Skrevet 20. mai 2012 Jeg skjønner ikke hvorfor tråden skal utvilkes til å handle om kvaliteten på Egon!? Om jeg drar ut for å spise alene på en eller annen form for restaurant, så er det gjerne ikke fordi jeg ønsker å spise alene på restaurant - men fordi jeg må ha mat! Jeg gidder jo ikke betale i dyre dommer for å spise middag på et sted med "sjel" eller med utrolige kulinariske opplevelser når det kun er meg ved bordet. Da er det jo stort sett fordi man ikke har mulighet til å dra hjem, og trenger mat (og kanskje også å slå ihjel litt tid). 3
Gjest Nenya82 Skrevet 20. mai 2012 #33 Skrevet 20. mai 2012 Det handler ikke så my eom snobberi, men om å være kvalitetsbevisst. en kommer ikke bort fra at Egon er sjelløst og pregløst. Maten på stemingen på Egon er i bestefall OK, den er aldri eksepsjonelt bra. Egon i seg selv er også ulidelig sjelløs. Er Mc Donalds preg over det hele. Fra interiør via betjening og til meny. Joda, med riktig selskap kan en ha det virkelig hyggelig på Egon, men rent kulinarisk så er og blir egon under middels. Når en da i Oslo by kan stikke innom Fru Hagen, Dattera til hagen eller The Nighthawk Diner, betale samme sum og sitte igjen med en kulinarisk og ellers opplevelsesmessig stund i flere divisjoner over Egeon, hvorfor skal en da spise på Egon? Nordmenn er rett og slett idoter når det kommer til mat. En syter hardt og lenge over at alle de gode bakerne, slakterne og lokale butikkene ikke finnes lenger. Samtidig som en insisterer på å kjøpe det billigste av det billige på Rema. Når Nordfjordkjøtt har livets rett i dette landet, det er det noe alvorlig galt med kunde. Snakk om kvalitet på mat og restauranter med sjel og du trigger en nerve hos meg. Helt enig med deg!
Gjest Herr Drue Skrevet 20. mai 2012 #34 Skrevet 20. mai 2012 Jeg skjønner ikke hvorfor tråden skal utvilkes til å handle om kvaliteten på Egon!? Om jeg drar ut for å spise alene på en eller annen form for restaurant, så er det gjerne ikke fordi jeg ønsker å spise alene på restaurant - men fordi jeg må ha mat! Jeg gidder jo ikke betale i dyre dommer for å spise middag på et sted med "sjel" eller med utrolige kulinariske opplevelser når det kun er meg ved bordet. Da er det jo stort sett fordi man ikke har mulighet til å dra hjem, og trenger mat (og kanskje også å slå ihjel litt tid). Maten på Egon er jo dyr (i tillegg til dårlig), så jeg skjønner ikke helt hvorfor du skriver dette. 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #35 Skrevet 20. mai 2012 Det går jo an å spørre de på bordet ved siden av høflig om de kan følge med på bordet mens du går og bestiller Det ville jeg ikke likt verken å spørre om, eller å bli spurt om. Er jeg ute på middag vil jeg ikke sitte og følge med på nabobordet og fortelle alle som sitter der at det er opptatt. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #36 Skrevet 20. mai 2012 Det ville jeg ikke likt verken å spørre om, eller å bli spurt om. Er jeg ute på middag vil jeg ikke sitte og følge med på nabobordet og fortelle alle som sitter der at det er opptatt. Alle som setter seg der, mener jeg. :gjeiper:
Dragonfly84 Skrevet 20. mai 2012 #37 Skrevet 20. mai 2012 Jeg har blitt frastjålet en dyr jakke fra garderoben på en restaurant en gang, og en billig jakke jeg bare gjemte i en krok på et utested, så jeg skjønner at TS ikke ville legge fra seg noe. På et utested ville ikke jeg lagt fra meg noe heller, men en ta-av-plassen-jakke på Egon? Er det noe å bli kjeltring for også, nå. Huff. Ellers er jeg enig i at Nighthawk Diner er bedre, men det var det å komme seg dit da. En Egon er alltid nærmere
Gjest Ludovie Skrevet 20. mai 2012 #38 Skrevet 20. mai 2012 Maten på Egon er jo dyr (i tillegg til dårlig), så jeg skjønner ikke helt hvorfor du skriver dette. Enig. Egon har helt vanvittige priser i forhold til kvaliteten. Det er gatekjøkkenmat med restaurantpriser, jo. Hvis jeg skal betale 150 kr for en smårett, eller 250-300 kr for en hovedrett, går jeg selvfølgelig heller på et sted som serverer god og ordentlig mat. Det finnes massevis av steder som serverer god mat til den prisen, så det er ikke akkurat vanskelig å finne noe. 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #39 Skrevet 20. mai 2012 Enig. Egon har helt vanvittige priser i forhold til kvaliteten. Det er gatekjøkkenmat med restaurantpriser, jo. Hvis jeg skal betale 150 kr for en smårett, eller 250-300 kr for en hovedrett, går jeg selvfølgelig heller på et sted som serverer god og ordentlig mat. Det finnes massevis av steder som serverer god mat til den prisen, så det er ikke akkurat vanskelig å finne noe. Tar gjerne i mot eksempler 1
Gjest Ludovie Skrevet 20. mai 2012 #40 Skrevet 20. mai 2012 Tar gjerne i mot eksempler I Oslo: Pascal, Arakataka, Kaffistova, Sagene Lunsjbar, Mucho Mas, Dr. Kneipp, Alex Sushi, Rice Bowl. Noen av disse har rimeligere og enklere - men fortsatt god mat.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå