AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #101 Skrevet 18. mars 2012 Nei! Selv om en har omgått personer som har jevnlig brukt dette og betydelig kraftigere rusmiddler. Slitsomme mennekser... Du har kanskje ikke brukt rusmidler, men FYFAEN du er slitsom...........
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #102 Skrevet 18. mars 2012 Prøvde det en gang i tenårene. Holdt på å dø, så det gjør jeg aldri mer. Du holdt på å dø av å røyke cannabis?
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #103 Skrevet 18. mars 2012 Er det sant at marihuana er et veldig bra sovemiddel? Hva med hangover og andre bivirkninger?
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #104 Skrevet 18. mars 2012 Er det sant at marihuana er et veldig bra sovemiddel? Hva med hangover og andre bivirkninger? Ja, det er et veldig bra sovemiddel. Og jeg våkner alltid opp opplagt og klar for en ny dag hvis jeg har røykt cannabis kvelden før. Hangover har jeg aldri fått. Men bivirkninger finnes det selvsagt. Røyker du mye over en lengre periode kan du oppleve å bli sløv, og jeg har selv erfart at hukommelsen blir dårligere. Men dette vil jeg si er bivirkninger av misbruk, og ikke hvis du har et sunt forhold til rusmiddelet.
Gjest meh Skrevet 18. mars 2012 #105 Skrevet 18. mars 2012 (endret) Har derimot sett på nært hold hva hasjbruk kan føre til, når det ikke lenger er bra nok og man må søke sterkere saker. Det at det er naturlig er et dårlig argument for meg, fluesopp er også naturlig men det er vel ingen god idé å røyke det. Selv om tobakk og alkohol begge er "tyngre" enn cannabis, så er det da ikke mange som går fra tobakk og alkohol til tyngre stoffer? Argumentet ditt holder ikke vann. Jaha? Hvorfor er det sneversynt og naivt? Tror han referer til dobbeltmoralen som går igjen og igjen hos motstandere av cannabis. "Det er greit å drikke 2-3 ganger i uka, men det å røyke cannabis regelmessig er lavmål." Er forsåvidt også naivt å tro at et forbud mot cannabis faktisk funker, gjennom forbud må man ofte oppsøke tvilsomme miljøer for å få tak i cannabis, og gjennom dette støtter man disse miljøene økonomisk. Salg av cannabis er en av de største inntektskildene til organiserte kriminelle. Dette markedet vil nesten fullstendig oppløse gjennom legalisering. Kan vel også nevne de enorme ressursene politiet, fengslene og tollvesenet bruker på å jakte og fengsle cannabisbrukere. Gjennom legalisering vil man fjerne denne enorme utgiften helt, og skaffe ytterligere en inntekt gjennom skatting av cannabis. Endret 18. mars 2012 av meh
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #106 Skrevet 18. mars 2012 Selv om tobakk og alkohol begge er "tyngre" enn cannabis, så er det da ikke mange som går fra tobakk og alkohol til tyngre stoffer? Argumentet ditt holder ikke vann. Det er fordi det er lovlig, man behøver ikke oppsøke kriminelle miljøer for å få tak i alkohol og tobakk. Hadde det også vært ulovlig så ville veien via alkohol og tobakk til hardere rusmidler også vært kortere.
Gjest meh Skrevet 18. mars 2012 #107 Skrevet 18. mars 2012 Det er fordi det er lovlig, man behøver ikke oppsøke kriminelle miljøer for å få tak i alkohol og tobakk. Hadde det også vært ulovlig så ville veien via alkohol og tobakk til hardere rusmidler også vært kortere. ...Og det er bare enda et argument for legalisering.
Gjest NerdMedSverd Skrevet 18. mars 2012 #108 Skrevet 18. mars 2012 Selv om tobakk og alkohol begge er "tyngre" enn cannabis, så er det da ikke mange som går fra tobakk og alkohol til tyngre stoffer? Argumentet ditt holder ikke vann. Jo det er det. Barn/ungdommer som starter tidlig med sigaretter har større sjanse for å ende opp på sterkere stoffer. Samme gjelder "uskyldig" sniffing av løsemidler der man ikke vet konsekvensen. Leste dette i Bittersøtt av Willy Pedersen, men låner dessverre bort boken nå så får ikke sjekket eksakt hva som står der.
LedigNavn Skrevet 18. mars 2012 #110 Skrevet 18. mars 2012 Nei, men det er langt hyggeligere å være sammen med folk som har tatt seg en blås enn folk som er overstadig beruset på alkohol. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #111 Skrevet 18. mars 2012 Nei, men det er langt hyggeligere å være sammen med folk som har tatt seg en blås enn folk som er overstadig beruset på alkohol. Og når noen blir så sløve at de ikke er til å snakke til, så er det selvfølgelig også veldig hyggelig? Man må jo sammenligne likt med likt. Overstandig beruset av alkohol og røykt så mye at man blir så sløv at man ikke egentlig kan snakkes til. Ta seg en blås en gang i blant med det å drikke litt innimellom Røyke en 2-3 ganger i uka med det å drikke alkohol 2-3 ganger i uka (er det så mange som drikker nok til at de blir beruset så ofte, jeg mener jo selvfølgelig at et glass vin til mat ikke er usunt,men det er kanskje bare meg )
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #112 Skrevet 18. mars 2012 Du holdt på å dø av å røyke cannabis? Jepp. Ble kjørt til sykehuset, og der stoppa hjertet, gitt.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #113 Skrevet 18. mars 2012 Jepp. Ble kjørt til sykehuset, og der stoppa hjertet, gitt. Det kan umulig ha vært pga cannabisen.. Hvis det i det hele tatt var cannabis du røyka 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #114 Skrevet 18. mars 2012 Det kan umulig ha vært pga cannabisen.. Hvis det i det hele tatt var cannabis du røyka Den dagen du vet bedre enn meg og legen, så skal jeg nok si fra
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #116 Skrevet 18. mars 2012 Jepp. Ble kjørt til sykehuset, og der stoppa hjertet, gitt. Det er fysisk umulig å ta overdose på hasj. 1
LedigNavn Skrevet 18. mars 2012 #117 Skrevet 18. mars 2012 Og når noen blir så sløve at de ikke er til å snakke til, så er det selvfølgelig også veldig hyggelig? Man må jo sammenligne likt med likt. Overstandig beruset av alkohol og røykt så mye at man blir så sløv at man ikke egentlig kan snakkes til. Ta seg en blås en gang i blant med det å drikke litt innimellom Røyke en 2-3 ganger i uka med det å drikke alkohol 2-3 ganger i uka (er det så mange som drikker nok til at de blir beruset så ofte, jeg mener jo selvfølgelig at et glass vin til mat ikke er usunt,men det er kanskje bare meg ) Ser poenget ditt, men jeg har aldri opplevd å føle meg utrygg på fester hvor folk har røyket hasj. Jeg har derimot opplevd å bli redd på fester hvor folk har drukket seg drita, ravet rundt og blitt aggressive. Nei, det er ikke hyggelig om folk blir så sløve at de ikke er til å snakke til, men min personlige erfaring er at det er mye mer bråk og uro med fyllefantene enn med dem som tar seg en røyk eller flere.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #118 Skrevet 18. mars 2012 Det er fysisk umulig å ta overdose på hasj. Det vet jeg ikke noe om, men så har jeg heller ikke snakket om overdose
Gjest Karm a Skrevet 18. mars 2012 #119 Skrevet 18. mars 2012 Jepp. Ble kjørt til sykehuset, og der stoppa hjertet, gitt. Og hva slags hjertesykdom kom de fram til at du hadde? 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #120 Skrevet 18. mars 2012 Og hva slags hjertesykdom kom de fram til at du hadde? Ingen, det var bare sånn kroppen reagerte. Så det prøver jeg aldri mer
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå