Pixie Skrevet 17. mars 2012 #61 Skrevet 17. mars 2012 Hva i alle dager er farlig med hasj, sett bort fra paranoiaen og psykosene som oppstår hos enkelte i frykt for å bli tatt, for det er ulovlig? Nei, legaliser cannabis og psilocybin, gjerne DMT og, da hjernen produserer det hver natt når du drømmer. Hvis ikke må de jo kriminalisere mennesker! 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2012 #62 Skrevet 17. mars 2012 Hva i alle dager er farlig med hasj, sett bort fra paranoiaen og psykosene som oppstår hos enkelte i frykt for å bli tatt, for det er ulovlig? Nei, legaliser cannabis og psilocybin, gjerne DMT og, da hjernen produserer det hver natt når du drømmer. Hvis ikke må de jo kriminalisere mennesker! Hasj fucket opp hodet mitt i den grad at jeg idag er ufør. Jeg røykte fast i 8 år, og har ikke røykt på 7 år. Jeg fraråder det sterkt. Noen får aldri varige men, andre får det, så jeg hadde aldri i verden stemt for legalisering av noe som har ødelagt mitt liv. 5
Pixie Skrevet 17. mars 2012 #63 Skrevet 17. mars 2012 Hvor røykte du da? Regner med du skjulte deg og skammet deg over å gjøre noe ulovlig? Men nå skal jeg ikke bli for bråsikker så klart, men jeg vet at når det blir litt for mye møllers tran, er det like greit å ta en liten røykepause og klarne tåka litt. Fortsetter man i årevis når man allerede føler seg litt fucka, fører jo ikke det til noe bra.
yes2yes Skrevet 17. mars 2012 #64 Skrevet 17. mars 2012 Om du med 'farlig' mener risikoen for å dø direkte av det, så er ikke harsj høyt opp på lista nei. Harsj kan ikke lamme pustesenteret vårt slik mange andre rusmidler enkelt kan, men psykose og påfølgende isolasjon og vrangforstillinger er ikke stort bedre enn fysiske svekkelser, mener jeg. Verden er full av situasjoner der psyken vår blir stadig oppfordret og ofte svekket noe grundig, og hvordan det å legalisere et middel som i værste fall fører til mentale forstyrrelser, ser jeg ikke på som et sunt eller rettferdig alternativ. Mange mener nok man skal få lov til å ta hva man vill enn så lenge det ikke skader andre, men slik jeg har erfart er det ingen rusmiddel som etter perioder med mye forbruk ikke skader vedkommende, de rundt h*m eller blir en belasting på samfunnets ressurser. Lovliggjørig av et skadelig rusmiddel er virkelig ikke verdt den belastningen, mener jeg. 2
pinar Skrevet 17. mars 2012 #65 Skrevet 17. mars 2012 (endret) Har røyka når jeg var yngre. Ikke nå lenger og får ikke samme opplevelsen. Ikke røyker jeg sigaretter eller drikker alkohol heller. Endret 17. mars 2012 av eplebit
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2012 #66 Skrevet 17. mars 2012 Hvor røykte du da? Regner med du skjulte deg og skammet deg over å gjøre noe ulovlig? Men nå skal jeg ikke bli for bråsikker så klart, men jeg vet at når det blir litt for mye møllers tran, er det like greit å ta en liten røykepause og klarne tåka litt. Fortsetter man i årevis når man allerede føler seg litt fucka, fører jo ikke det til noe bra. Jeg skammet meg ikke, og skjulte meg heller ikke siden jeg røykte innenfor mine fire vegger. Grunnen til at jeg røykte så lenge var vel fordi vennegjengen var i det miljøet, og det var lett å sette seg ned å ta seg en pipe visst de gjorde det. Det var en helt "vanlig" aktivitet akkurat som vanlig tobakk. Du kan tro jeg angrer idag...
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2012 #67 Skrevet 17. mars 2012 Regner med du skjulte deg og skammet deg over å gjøre noe ulovlig? Fåtallet skammer seg, og fåtallet gjør det i skjul. Hasj ble tom røykt på røykerommene da det fortsatt var mulig å røyke inne på offentlige steder. Det er veldig lite tabu og røyke hasj/marihujana.
Gjest Kim Skrevet 17. mars 2012 #68 Skrevet 17. mars 2012 (endret) Nei, det lukter så vondt. Mener forøvrig at disse stoffene burde vert legalisert. Endret 17. mars 2012 av Kim
pinar Skrevet 17. mars 2012 #69 Skrevet 17. mars 2012 Nei, det lukter så vondt. Ja! Det lukter veldig vondt. 2
Murder Skrevet 17. mars 2012 #70 Skrevet 17. mars 2012 Ja, røyker relativt jevnlig. Nå studerer jeg, og er nødt til å oppnå toppkarakterer for å komme videre på det jeg ønsker. Derfor røyker jeg kun i ferier. Alkohol viker selvsagt også. Har ingen planer om å slutte, bortsett fra om jeg hadde fått barn e.l. Til deg som sier du ble varig ufør av hasj, jeg ser du har fått til svar om ikke det var paranoiaen ved at det er ulovlig som ga deg plager. Jeg velger å snu på spørsmålet; hvordan var psyken din før du begynte? Kan det tenkes at du brukte hasj for å døyve psykiske vansker som allerede lå der? 2
Gjest NerdMedSverd Skrevet 17. mars 2012 #71 Skrevet 17. mars 2012 Hasj fucket opp hodet mitt i den grad at jeg idag er ufør. Jeg røykte fast i 8 år, og har ikke røykt på 7 år. Jeg fraråder det sterkt. Noen får aldri varige men, andre får det, så jeg hadde aldri i verden stemt for legalisering av noe som har ødelagt mitt liv. Hva forventet du egentlig? Sier seg selv at det ikke er lurt å røyke fast i åtte år. Akkurat som det ikke er lurt å drikke hver dag i åtte år. For å svare på spørsmålet. Ja, gjør det noen ganger i måneden.
Xenos Skrevet 17. mars 2012 #72 Skrevet 17. mars 2012 Føler "alle" har prøvd dette. Eller har jeg kanskje feil inntrykk? Har du prøvd marijuana/hasj? Røykte hasj først ca hver dag i 3 år også sluttet jeg i 2 år. Begynte derreter på igjen i 2 år, men da hadde jeg et mer moderat bruk. Nå er det om ikke så alt for lenge 8 år siden sist jeg røyker. Må inrømme at jeg gjerne skulle ønske at jeg kunne ha byttet botr alkoholen med hasj, siden hasjrusen passer bedre min personlighet enn hva alkohol gjør. Er møkk lei av alkohol, men desverre så eier staten min kropp så jeg kan ikke bytte.
Xenos Skrevet 17. mars 2012 #73 Skrevet 17. mars 2012 Jeg har ikke prøvd ihvertfall. Og "alle" har prøvd er i de aller aller fleste tilfeller sterkt overdrevet. Alle har prøvd ditt eller datt og så er det kanskje snakk om 3% av befolkningen :gjeiper: Nå er det vel ca 29% av den Norske befolkningen som har prøvd hasj. I Oslo så er det rundt 50%. Mellom 4% røyker hasj jevnlig, det vil si ca 200.000 mennesker. Grovt rengnet så forventer vi at mørketallene ligger på et sted mellom 60.000-100.000 da er vi oppe i ca 5-6%. Skal man begynne å blande inn folk som røyker hasj anen hvert år eller vært tredje år så blir det så klart høyere. 10% av disse utvikkler et problematisk bruk til hasj, men mye av skadene kommer av at man blir direkte eller indirekte inblandet i den illegale økonomien.
pinar Skrevet 17. mars 2012 #74 Skrevet 17. mars 2012 Jeg har inntrykket av at veldig mange har prøvd. Altså prøvd, ikke driver eller har drevet med det mye.
Gandalff Skrevet 17. mars 2012 #76 Skrevet 17. mars 2012 Prøvde hasj en gang, våknet opp 4 timer senere kun iført en tubesokk og den var ikke på foten min foråsidetsånn.. 2
fantomet Skrevet 17. mars 2012 #77 Skrevet 17. mars 2012 (endret) Jeg må bare si at man er fryktelig naiv hvis man tror det er helt harmløst. Det har ikke gått bra med alle røykegjengen min iverfall. Noen sliter med angst og depresjoner noe som selvsagt kan ha blitt forårsaket av andre ting men det er helt tydlig at misbruk ikke har hjulpet. Merker at jeg ikke har hatt noe godt av å røyke i visse perioder, spesielt ikke ungdomsårene. Det gikk nedover med både skolearbeid og det sosiale. Folk som i utgangspunktet var bra streite folk begynte å vike unna meg, til slutt hadde jeg vel ingen nyktre venner igjen i min omgangskrets. (mange bra folk altså) Noe som gjode meg fryktelig deprimert. Jeg som i utgangspunktet var ganske utadvent og sosial hadde blitt fryktelig innesluttet og menneskesky. Noe som har gjort det vanskelig å komme tilbake til "vanlige" folk igjen. Selvom jeg har roet ned på røykingen så har den perioden i livet mitt prega meg som person på godt og vondt. Hadde jeg hatt valget idag hadde jeg nok mest sanynligvis takket nei eller iverfall ventet til jeg hadde blit litt mer ansvarlig. Endret 17. mars 2012 av fantomet 3
Meaty Skrevet 17. mars 2012 #78 Skrevet 17. mars 2012 Har aldri prøvd, og kommer aldri til å prøve. Er imot rusmidler generelt, liker å være klar i hodet og foretrekker at mennesker rundt meg også er det. Har derimot sett på nært hold hva hasjbruk kan føre til, når det ikke lenger er bra nok og man må søke sterkere saker. Det at det er naturlig er et dårlig argument for meg, fluesopp er også naturlig men det er vel ingen god idé å røyke det. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2012 #79 Skrevet 17. mars 2012 Jeg må bare si at man er fryktelig naiv hvis man tror det er helt harmløst. Det har ikke gått bra med alle røykegjengen min iverfall. Noen sliter med angst og depresjoner noe som selvsagt kan ha blitt forårsaket av andre ting men det er helt tydlig at misbruk ikke har hjulpet. Merker at jeg ikke har hatt noe godt av å røyke i visse perioder, spesielt ikke ungdomsårene. Det gikk nedover med både skolearbeid og det sosiale. Folk som i utgangspunktet var bra streite folk begynte å vike unna meg, til slutt hadde jeg vel ingen nyktre venner igjen i min omgangskrets. (mange bra folk altså) Noe som gjode meg fryktelig deprimert. Jeg som i utgangspunktet var ganske utadvent og sosial hadde blitt fryktelig innesluttet og menneskesky. Noe som har gjort det vanskelig å komme tilbake til "vanlige" folk igjen. Selvom jeg har roet ned på røykingen så har den perioden i livet mitt prega meg som person på godt og vondt. Hadde jeg hatt valget idag hadde jeg nok mest sanynligvis takket nei eller iverfall ventet til jeg hadde blit litt mer ansvarlig. Det handler nok mye om hvordan man bruker det, og det som er den største faren med hasj er at alt for mange mangler kunnskap om det.
Gjest *dragoon* Skrevet 17. mars 2012 #80 Skrevet 17. mars 2012 Ja jeg har prøvd flere ganger og jeg liker det. Cannabis er som alkohol i mine øyne; Alt med måte! Å ta seg en fest i ny og ne eller å ta en joint innimellom ser jeg absolutt ikke problemet med så lenge man er gammel nok til å skjønne konsekvensene av det man gjør og man har kunnskap om hva man putter i seg. Jeg ventet til jeg ble 23 år før jeg prøvde og røyker kun med gode venner. Vi er alle oppegående mennesker som har et helt normalt A4 liv. Røyker innimellom for å kose oss og det holder med en gang i mnd ca. Men en 14 år gammel person som begynner å røyke og havner i feil miljø hvor terskelen for å gå over til sterkere stoffer er lavere er selvfølgelig galt. Og JA jeg mener det er i stor grad miljøet man henger i som får deg til å gå over på sterkere stoffer, ikke cannabisen i seg selv. Jeg respekterer de som er imot cannabis, men jeg håper folk klarer å se litt objektivt på dette rusmiddelet før de gjør seg opp en mening. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå