OPIgirl Skrevet 16. mars 2012 #21 Skrevet 16. mars 2012 Ja, har prøvd. Mange ganger. Nå er det vel 5 år siden sist. Helt ærlig? Jeg synes de som er så voldsomt imot marihuana er fryktelig sneversynte og, ikke minst, naive. Man trenger vel ikke være naiv og sneversynt fordi man har imot noen ting. Det er vel ikke alt her i verden du er for heller? 6
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #22 Skrevet 16. mars 2012 Herlighet. Hvis ikke alkohol og sigaretter er tull også, så vet ikke jeg. Største forskjellen er jo igrunn at det er ulovelig. Ikke at det ikke er en god grunn til å holde seg unna, jeg har full forståelse for at det er en barriere å komme seg over, man er jo tross alt en kriminell hvis man prøver. Jeg tror det er det som gjør at en del vegrer seg. 3
Samulita Skrevet 16. mars 2012 #24 Skrevet 16. mars 2012 Man trenger vel ikke være naiv og sneversynt fordi man har imot noen ting. Det er vel ikke alt her i verden du er for heller? Inn med teskje: De fleste er jo FOR alkohol, men MOT marihuana. Get it? 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #25 Skrevet 16. mars 2012 Inn med teskje: De fleste er jo FOR alkohol, men MOT marihuana. Get it? Men akk, så idiotisk det er.. For alkohol er jo så uendelig mange ganger farligere enn alkohol.. 1
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 16. mars 2012 #26 Skrevet 16. mars 2012 Inn med teskje: De fleste er jo FOR alkohol, men MOT marihuana. Get it? Men hva mener du med "mot", mener du alle som ikke har prøvd hasj er "mot" hasj?
Gjest Regza Skrevet 16. mars 2012 #27 Skrevet 16. mars 2012 Prøvd to ganger, men det hadde visst ingen effekt noen av gangene. Så så ikke vitsen i å prøve igjen.
Samulita Skrevet 16. mars 2012 #28 Skrevet 16. mars 2012 Men hva mener du med "mot", mener du alle som ikke har prøvd hasj er "mot" hasj? Jeg mener at brorparten av Norges befolkning er for lovlig alkohol (for det er jo så innmari gøy og harmløst!), og mot lovlig hasj (for det er jo så innmari farlig!). Jeg er for alkohol selv, men jeg har ingen illusjoner om at det er mindre skadelig enn hasj. Tvert i mot mener jeg at det er mye verre. 6
Gjest meh Skrevet 16. mars 2012 #29 Skrevet 16. mars 2012 Selvfølgelig har jeg ikke det. Jeg klarer meg fint med alkohol og nikotin. Ikke vanlig blant mine venner å drive med det der tullet. Kan vel nevnes at både alkohol og nikotin er mye mer skadelig enn cannabis. 7
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #30 Skrevet 16. mars 2012 Jeg har ikke prøvd men har lyst Har ikke prøvd sigaretter heller og er ikke så glad i alkohol type sprit.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #31 Skrevet 16. mars 2012 Har bare prøvd amfetamin (mulig jeg røyka noe en gang på en fest, men husker lite så har ikke peiling) -og det var ingenting for meg. Jeg ble helt GAL 3
Gjest miaw Skrevet 16. mars 2012 #32 Skrevet 16. mars 2012 Ja det har jeg. Sist jeg var i Amsterdam måtte jo hasj brownies prøves. Syntes det er litt morsomt at folk nærmest kaller de som røyker hasj i ny og ne for rusmismbrukere, men å drikke seg dritings 2-3 ganger i uka, det ikke noe galt i.
fantomet Skrevet 16. mars 2012 #33 Skrevet 16. mars 2012 Røyker litt av og på og trives godt med det. Tror ikke jeg tar noe skade av det. Er stort sett åpen om det med folk jeg møter, møter en del fordommer noe som er litt synd i og med jeg stort sett er snill og grei.
Bachata Skrevet 16. mars 2012 #34 Skrevet 16. mars 2012 Ja, jeg har prøvd hasj 1 gang når jeg var en 18-19. Var i en gjeng der mange røyka, og ble nysjgerrig til å ta noen trekk. Egentlig ble jeg mest kvalm av det, så det ga meg lite. Blir fremdeles kvalm av lukta, så det i seg selv var nok med på å gjøre det lite fristende. Selv har jeg hatt litt for vonde erfaringer med nære som har brukt det, og det hadde vært uaktuelt å prøve igjen, og uaktuelt å være sammen med en som brukte. Jeg ville nok også vært kritisk til at venner skulle gjøre det når de var sammen med meg. Men så er jeg ikke nevneverdig glad i folk som er beruset på noen måte uansett da, greit nok i små doser, men synes det blir slitsomt og litt tåpelig ofte. Hadde hasj hatt like liten påvirkning på psyke og personlighet som f.eks sigaretter, så hadde det kanskje vært annerledes. (men kjærsten røyker ikke, og om han begynner fast med det nå, så er det en mulig dealbreaker ) 1
Gjest Belle Gunnes Skrevet 16. mars 2012 #35 Skrevet 16. mars 2012 Jada begge deler er prøvd. Helt greit.
OhSerendipity Skrevet 16. mars 2012 #36 Skrevet 16. mars 2012 Jeg tror det er langt fler som røyker/har røyket hasj enn det man vet, fordi samfunnet gjør det til en såpass stor sak og hvis du i det hele tatt åpner kjeften din om temaet må du regne med å havne i debatt med en haug av bedrevitere som sier det samme oooom og ooom igjen... da er det mange som velger å bare ikke snakke om det med andre enn dem som gjør/har gjort det selv. Så jeg stoler ikke helt på statistikker i dette tilfellet, og jeg har lagt fra meg den "h*n er jo ikke typen til å røyke hasj"-tankegangen for lengst - folk har det med å overraske! Men jada, jeg har det. 4
Gjest Koala Lompa Skrevet 16. mars 2012 #37 Skrevet 16. mars 2012 (endret) Har prøvd. Ikke noe for meg. Var totalt anti en periode. Så måtte jeg bite i det sure eplet og innrømme at jeg ikke helt skjønner hvorfor det er ulovlig. Det handler vel om kultur (med tanke på at det er helt greit å drikke seg drita 2-3 ganger i uka,tar man seg en tjall i ny og ne blir man uglesett med engang) Og at noen ikke vil involvere seg i "det miljøet der", grunnen til at hasj ofte har en tilhørighet til et kriminelt miljø er jo nettopp fordi det er ulovlig. Hadde det vært lovlig hadde det ikke vært sett i forbindelse med "det miljøet der" Derimot så er jeg veldig imot at folk røyker i forbindelse med at det er barn i nærheten, før jobb/skole og når de skal kjøre. Sånn sett så er rus en rus uansett og da bør man ta de samme reglene over hele linja (joda,jeg vet det er regler der men jeg tror det er lettere å ta seg et trekk enn å drikke seg drita) Endret 16. mars 2012 av Koala Lompa 3
Pixie Skrevet 16. mars 2012 #38 Skrevet 16. mars 2012 Selvfølgelig har jeg ikke det. Jeg klarer meg fint med alkohol og nikotin. Ikke vanlig blant mine venner å drive med det der tullet. Usj, alkohol er søplete... Ja, TS, jeg prøver marihuana titt og ofte
Gjest Rastl0s Skrevet 16. mars 2012 #39 Skrevet 16. mars 2012 (endret) Ja røyka weed i USA. Er nok litt mer enn 3% som har prøvd (noen som nevnte 3%) ja.. Dessuten er det så mange som holder det hemmelig fordi folk er redde for folks reaksjoner. Selv hadde jeg reagert mer om dama drakk alkohol hver helg enn om hu røyka weed 1 gang i mnd. f.eks... Endret 16. mars 2012 av Rastl0s
Gjest uAnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #40 Skrevet 16. mars 2012 ja, pleide å røyke istedenfor å drikke fordi jeg blir rabiat når jeg drikker alkohol. Men nå er jeg i en situasjon hvor jeg ikke har råd til å betale en evt bot for oppbevaring/bruk, så da lar jeg være
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå