Gå til innhold

Days I'm Living For

Minttu

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:vinke:

Nå har jeg ferie helt til neste mandag! :nigo:

I tillegg er jeg hjemme alene til søndag! Utrolig deilig, men samtidig blir det bittelitt kjedelig å være helt alene på kveldene.. :sukk:

Men men, i kveld skal jeg slaske,og spise ostekake og drikke te mens jeg ser på Åndenes Makt :ler:

I morgen er planen å få dratt seg på zumba, også må jeg innom rimi og hente pakke! Ensiferum genseren min har kommet :hjerte:

På lørdag har jeg tenkt til å bake muffins, eple&kanel og gulrot :) Med litt grovt mel i, så de ikke blir liike ille ;)

Men, jeg har også tenkt til andre ting! Se hva for noe rart jeg skal holde på med.....

Ble litt vel lyst det bildet men.. Det samme regner jeg med at håret mitt blir i løpet av helgen :ler: For en liten stund ;)

IMAG0925.jpg?t=1349373609

Jeg er så lei av at folk som selger farge skal ta helt av og bare "jeg synes du heller skal farge etterveksten brun, og så ta rødt i resten.."

Når jeg sier jeg har tenkt til å bleike det, for så å farge det rødt.. Og nå har mørkt hår..

Så må du skjønne at jeg _ikke_ er ute etter enda mørkere hår med rødskjær som nesten ikke kommer til å synes!?

Dessuten er håret mitt meget mørkebrunt under, det "ytterste/øverste" er lysere brun, og alt med blonde, gylne og oransje striper..... Det er slettes ikke slik jeg vil ha det, og nå akter jeg å gjøre noe med det! For det første, jeg er ikke interessert lenger i å ha 10 farger i det stakkars håret mitt, jeg orker ikke gjøre noe med fargen jeg har nå - vedlikeholde ettervekst og striper- da jeg da må dra til frisøren hele tiden, og jeg blir heller aldri fornøyd når jeg er hos frisøren.

Det som fungerer best er tydeligvis å la mammas venninne klippe det og at jeg farger det selv.

I tillegg, håret mitt har aldri sett så tørt ut, eller tugga seg sammen så ille og sett så gørt ut som nå etter jeg ordna det hos frisøren! Hva slags farge bruker dem!

Derfor er det og kjedelig at hun som ordna håret mitt nå er venninne av mamma, men men.

For å si det sånn, jeg gikk ut fra vita og dro på kjøpesenteret og Cubus i steden :)

Der forstyrra ingen meg, i tillegg fant jeg farge av Feria, OG det var 25% på Loreal :)

Og eneste jeg fikk høre var da jeg kom til kassa "Ja, skal du farge håret ditt?" "Prøve på det da." "..ja, her var det litt av hvert" :ler:

Så nå er planen å få det mørkerødt!! Nå er planen å få det i EN farge, og at jeg skal bli tøff, rocka, fin, pen, og.... Mer meg selv!! :Nikke:

Sånn ellers. Tross fortsatt litt sykdom, ga jeg jernet på treningssenteret idag og klarte faen meg 5km på 41:04!! En ny rekord! Målet er vel etter hvert å klare å jogge såpass mye at jeg klarer det på 30 min, det må vel gå! 35 hvert fall.

Og.. Nå er jeg litt furt, for nå får jeg ikke noe oppmerksomhet lenger :sjenert::sukk::fnise:

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Lykke til med hårfaring! Du er pen uansett hva slags farge du har på håret :)

Artig å være med deg på zumba igjen :skya: Håper vi sees der neste fredag også :)

God hælj :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk du :klem:

Nå sitter jeg her med bleikemiddel i sveisen :ler: Stripene mine ble fort lysere så jeg, spennende å se på resten ;) Trenger ikke bli helt super blondt, men mer lysebrunt/mørkblondt før jeg får i no rødt :)

Så vi får se hvordan det blir ;)

Ja, var moro! Det håper jeg og! :)

God hælj :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmebleiking funka fett atter en gang, er ikke akkurat blond som det jeg ble i 2007, men da hadde jeg ikke farga håret i forskjellige mørke nyanser i 4 år ;)

Det ble faktisk lysere, lysebrunt, men toppen ble litt vel lyst :ler:

Ble egentlig overraskende bra, luggen ble lysere gitt.

I morgen ordner jeg resten, så får vi se hvordan det blir om at det forhåpentligvis blir bra mørkerødt ;)

Nå skal jeg se Norske Talenter, og etter hvert lage meg quesadilla og salat :)

Go'kvæll og go hælj folk :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende hårprosjekt på gang hos deg ser jeg! Regner med det kommer bilder av resultatet på facebook..? :nigo: Men jeg må bare innrømme at jeg ikke skjønte helt logikken med å farge håret fordi du var lei av å farge ettervekst... Det blir vel ettervekst av dette og? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg Spatula & Mazzi :klem:

Og om det blir mye :lur: tviler jeg egentlig på :fnise:

Men du vet, det er lov å håpe på noen likes på facebook etter en photoshoot imorgen... :lur:

Og, jeg tenkte jeg skulle.. eksperimentere/utforske litt fotograferingsmessig..

Og hvis noe blir bra, så lurer jeg på om jeg skal ta mot til meg og si til han fotografen at om han vil redigere noen så kan han det :sjenert:

Ja jammen! Utrolig hvor lysere håret egentlig ble, etter å ha farga det mørkt siden desember 2008, men har ikke farga alt håret siste året ell noe, mest ettervekst, så var vel passe blasst og ikke så metta på farger.

Jeg ser egentlig helt ræva ut nå, håret er oransje/lysebrunt og i midtskill (vant med sideskill og litt lugg på sia,men var egentlig fint), og jeg er likbleik og mascara rundt øynene etter dusjen... :ler:

I tillegg har jeg svær joggebukse og ullundertøy genser! Bra en er alene kan man si ;)

Joda, ettervekst blir det! Men det som er er at jeg nå har hatt mørkt med lyse striper, og for å få ordna ettervekst og striper da må jeg til frisøren, for å holde det vedlike, og det er det jeg ikke gidder ;)

Ettervekst er så som så, selvsagt blir man litt lei, men farger det jo ikke så ofte, så da går det. Og jeg kommer nok ikke til å farge det i det mørkeste laget fremover, så da er det litt greiere :)

Bilder kommer, tullhøna skal selvsagt ha photoshoot imorgo! :lol:

Må ta et par av hvordan det er nå og, men blir for mørkt så må vente til imårra og ta ute, lækkert!

:fnise:

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu er mitt hår rødt! La ut et bilde på face, hjelper ikke hvor fin jeg er, fader så lite fotogen jeg skulle være idag :ler:

Får bli photoshoot på mandag når jeg er alene ;)

For tror dere ikke den dumme familien kom hjem idag i steden for i morgen! Ødelegger min fine, planlagte lørdag slik! :snurt:

Så nå har jeg stengt meg inne på rommet mitt, med telys og høy musikk! Hadde tenkt til å bake muffins, men det gidder jeg ikke lell nå.. Får ta det på mandag :)

Film blir det hvert fall i kveld, da blir'e finske "Vuosaari", eller "Naked Harbour" på engelsk, Vuosaari er et område i Helsinki, så handlingen tar vel plass der ;)

Den ser litt... Spesiell ut. :ler:

Skjer med at videoen blir så stor :blink:

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Så mora di nedi her i går, så jeg tenkte at nå er ikke Minttu så veldig fornøyd som ikke fikk hele helga alene. Håper det ble en ok lørdag likevel ;)

Og du ble så fin på håret atte. Bare tull å si at du ikke var fotogen i går, bildet var veldig fint! Søta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :klem:

Men jeg tok en hel haug med bilder og ikke noe ble vettugt :ler:

:ler: Nei jeg ble litt sur da jeg fikk mld om at de kom hjem ;)

Men, jeg hadde det skikkelig moro igår/natt uansett!

Jeg stengte meg inne på rommet med telys og godis, og så på 3 finske filmer! :ler:

Også så utrolig bra de var! Gidder ikke akkurat forklare så mye, men "Tyttö Sinä Olet Tähti" (oversatt til "The Beauty and the Bastard, men betyr "Jente, du er ei stjerne"... :blink: ) handler om ei jente som er skoleflink, har bra kar og foreldre og er så fin og flink liksom, men så vil hun drive med musikk og kommer borti en hip hop fyr som har eget "studio" (ikke topp kvalitet liksom) og de begynner å lage musikk sammen, og slik går det da og de faller jo for hverandre.

Mot slutten av filmen løper han etter henne på et utested hvor han skal spille, og forteller henne hvor mye han liker hu, men da sitter hu der med fyren sin som blør fordi han fikk juling.. Men hu unnskylder seg så mye og løper etter hip hop fyren og de blir sammen :ler:

"Roskisprinssi" er om en ung fyr som er lei av å skulle gjøre det foreldra hans og alle andre vil, og nå heller vil gjøre det han selv føler for. Så han tar toget uten å vite hvor han skal, men ender opp på et lite sted fordi han går av der to jenter går av.

Det som skjer er at han holder seg i byen, blir kjent med folk, får etter hvert lov å bo hos ei eldre dame som senere dør, han støter stadig på ei jente der og de blir bedre og bedre kjent selv om hun bare rakker ned på han, men man skjønner jo at hun ikke akkurat mener det.

Grunnen til at den heter Roskisprinssi (Søppel Prins), er fordi han får jobb som søppeltømmer! :ler:

Fin film, fikk tårer i øya til og med :fnise:

Siste jeg så var "Napapiirin Sankarit" (Lapland Oddysey) som rett og slett handler om en fyr som må kjøpe en digitalboks til kjerringa si innen kl.17, noe han ikke klarer fordi han sover lenge, drar til en kompis og så drar til en bar. Det ender med at han får til kl.9 lørdags morgen på å få tak i en slik boks, hvis ikke drar hu i fra'n.

Han drar da mot Rovaniemi (langt oppi nord) som er 20 mil unna der han bor, for der bor faren til kona hans og han selger slike bokser, og det skjer så utrolig mye dumt på vei dit! :ler:

Etter en ufattelig lang og innholdsrik natt kommer han seg dit 7 om mårran og får tak i en boks, men da han kommer hjem er teite eksen til kona hans der og han har fått for seg at han skal ha hu! Så når stakkars dama har sovna har han lagt seg naken ved siden av, så da tramper jo fyren i hjel den digitalboksen! Men så kommer en russer i helikopter og gir han en flott digitalboks, fordi han hadde lovet han penger til det siden de finnene hjalp han med å partere et rådyr russera hadde kjørt på :hoho:

Jeg lo gjennom hele filmen jeg altså, hadde ikke gått 1min før jeg lo som en tulling!

Hun dama i den filmen her er faktisk med i den første jeg så og, men det tenkte jeg ikke over, fant det ut da den var ferdig liksom... x)

Så jeg må si.. De finnene kan jammen å lage film også :ler:

Men det må jo være så mye kjærleik da, ble super misunnelig! :lol:

Jeg vil også at noen skal være så interessert i meg, og være så gode og fine.. :snurt:

Vi får se på neste Finland tur, får dra ut på byen vee :ler:

Da jeg var på Bäkkäri i sommer var det faktisk to som prata til meg :sjenert:

Og de var jo så søte da! ^^ :fnise:

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Finsk filmtips: Populærmusikk fra Vittula. Den er morsom :)

Jeg var på zumba i går, og har meldt meg på fredagstimen, så da sees vi kanskje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har jeg sett! :jepp: Vi så den på skolen, da jeg gikk påbygg. Så da var det en fornøyd jente i salen der ;) Men litt kjedelig at de prata så lite finsk, hvert fall slik jeg husker så var det mest svensk, men han ene svensk/finske personen (han svarthåra som til slutt denger far sin) var litt søt syntes jeg da hvert fall så da gikk det bra! :fnise:

“Vuosaari” ble til slutt ferdig nedlasta, med svensk tekst, så skal få sett den en dag, den ser ganske bra ut, så er spent :)

Men, et bilde jeg har på facebook passer bra altså... :fnise: Har sett flere finske filmer, og alle 3 jeg så i helga inneholdt dette, og jeg vet “Vuosaari” gjør det :ler:

tumblr_lv4ejjZiqk1r73ihqo1_400.jpg?t=1349895412

Men. Sukk. Jeg savner Helsinki så.. Kommer stadig borti ting som minner meg om HKI, og ting som skjedde/som jeg opplevde i sommer. Jeg vil rusle rundt i byen, området rundt esplanadeparken, prøve nye kafeer osv. Oppleve enda mer av byen, kulturen osv! Hard Rock Café har kommet til byen nå, så dit må jeg innom en gang 

Hadde egentlig likt å prøvd å bodd der 1 år.. Å skaffe seg bolig er ikke noe problem, har funnet boligsider, type finn.no. Men hva skal man gjøre der da? En må jo ha jobb, ellers får man vel ikke være utlending heller.. :ler:

Så hva skal man jobbe med da? Og ikke kan jeg så mye finsk, jeg kan lese fint men skjønner jo ikke alt, kan si en del ord/setninger, men jeg skjønner jo ikke hva folk sier og jeg klarer ikke starte/være i en samtale! :ler:

185417_10150717763670018_7367114_n.jpg?t=1349895795

Tja. Sånn ellers... Så snill som jeg er, eller dumsnill som mamma sa, så var jeg hos J igår, for han hadde bursdag! Dukka opp med hjemmelaget kort, gavekort på platekompaniet og et napoleonskakestykke.. :sjenert:

Han ble gudskjelov kjempeglad! ;)

Og som jeg har sagt tidligere, så er han litt både og med kommunikasjonen. Ofte skriver han kjedelig, svarer meg litt vel enkelt, og virker som han ikke gidder prate med meg.

Andre ganger forteller han om ting som har skjedd og skjer osv, i helga var han i Trondheim og jeg snakka så vidt med han, var kjempe blid og oppmuntrende, og han var ganske så ålreit tilbake. Samme igår, fortalte meg om forskjellige ting og viste meg flere greier på nye tlf hans.

Det er selvsagt utrolig koselig når han er så hyggelig og involverer meg og er interessert.

Men. Jeg skjønner meg ikke helt på han for tida.. :ler:

Skal til han i helga, for han skal feire bursdagen sin på lørdag. Blir koselig å treffe igjen folk, og få blitt litt full :fnise:

Så får vi se hvordan det går da.. ;)

557183_10151937754165018_1266426564_n.jpg?t=1349895405

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er på en måte litt enig med moren din, kanskje du skulle ha spilt litt kostbar slik at du ikke blir såret- hvis han leker litt med følelsene dine? Siden han er litt opp og ned kommunikasjonsmessig..

Ellers håper jeg at du har det flott, og får ei fin helg ;):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma mener nok pent lite om meg,og min situasjon med J, annet enn at jeg var dumsnill på tirsdag.

Det synes jeg og at jeg var, men det er bare sånn jeg er. Og nå fikk han igjen se hvor snill jeg. Sukk.

Og jeg vet jeg burde trekke meg mer tilbake, og et par venninner har og sagt det. Men nå er det bursdagsfest imårra,på onsdag skal jeg ligge over etter konsert, og i slutten av mnd er han med på et show/musikal jeg og moren hans skal se på i sammen.. Så akkurat nå er det litt som skjer som gjør at vi må være sammen. Derfor er det grenser for hvor mye jeg kan trekke meg tilbake,og kutte ned på av kommunikasjon.

Men. Såre meg mer enn det han har gjort i løpet av di siste 4 åra og nå den siste tida, det skal godt gjøres..

Tja. Flott er det nok ikke.. Psyken går virkelig i bølger! Og jeg blir så ufattelig lei alt.

Er så lei skole, ikke klarer jeg gjøre noen oppgaver, ikke en gang en stor en som må leveres om 1 uke har jeg starta på.

Føler meg egentlig ganske tom og har ingen retning..

Så, en må prøve å se litt fremover, holde hardt på de få,fine tingene og stundene og bare la dagene fly.

Helst hadde jeg likt å bare pakket kofferten å dratt. Unna alt,slappet av fysisk og psykisk og gjort som jeg ville.

Men, samfunnet er ikke lagt opp til at man kan det ;)

Er så glad for at jeg skal drite i skolen og reise til Oslo på onsdag, og få se 3 fantastiske band :hjerte:

Blir godt å være borte hele dagen, og blir enda bedre å få se Ensiferum for første gang! Og se igjen Profane Omen og Amoral, som jeg så første gang i sommer på Tuska :)

Men etter det... Da ser jeg frem til etter nyttår,og den dagen Negative kommer med ny plate! Planen dems er å slippe den tidlig neste år. I tillegg kommer HIM, Amorphis, Finntroll, Turisas og MyGrain med nye plater neste år. Og The 69 Eyes har kommet med en nå, og Wintersun kommer straks med en ny.

Så forhåpentligvis blir det fantastiske festivaler og konserter neste år!!

Så får en se hvordan det ligger ann med penger, og Finland tur til sommeren, til våren. Er det mulig,kan det hende jeg rømmer og feirer bursdagen min alene utenlands!

God hælj alle sammen! :):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Noen som vet hvorfor baren med alle knappene over boksen vi svarer i er helt grå..? Ingeting der som virker.. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gurimalla så godt det var å få dusja istad!

Det stinka røyk av meg, og var svett og alt mulig tror jeg.. :ler: Usj.

Haddet det moro igår, og formen er ikke ille. Jeg ble jo fader ikke full av de drinkene mine, bare "klissete" i munnen, så jeg ga opp og fra kl.1 drakk jeg vann i stedet!

Da jeg kom hjem var det så som så, var oppe igjen kl.4 og tok paracet og henta meg papir, tett i hele huet. Og vondt i magen.

Sov utrolig dårlig.. Men men. :)

Idag skal vi til mommo og feire 74 årsdagen hennes! Det blir koselig :)

Og bare 3 dager til konsert :') På torsdagen tror jeg at jeg må skrive liste over ting en kan se frem til, så en får dagene til å gå fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...