Gå til innhold

Fornektelse etter overgrep


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ennå værre, min søster har også den holdningen.

Og hun har ikke forståelse at jeg er forbanna på henne for det.

Jeg har planer om å bare bryte all kontakt etterhvert.

Jeg er bare så jævlig lei av å være hennes frelse objekt.

Jeg er egentlig helt ferdig med det, men når folk ikke lar meg være ifred så klikker det for meg.

*Utblåsning*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Ts her:

Denne uken har jeg klart å forholde meg til min mor via telefon.

Det har vært noen måneder siden sist jeg klarte å utveksle noe på telefonen.

Jeg må innrømme at jeg føler meg temmelig avslappet, men samtidig veldig redd for å få kjeft evt. ikke bli trodd på noen måte. :sjenert:

Mitt spørsmål er vel egentlig,Kan jeg forsøker å bare leve med at hun er "dum"?

Og sette grenser for at hun ikke kan forvente at jeg vil være hennes bestevenn med henne og omgås kun når jeg må?

Er det noen som har fått det til å fungere? (jeg har den utfordringen fortida at jeg blir kroppslig og psykisk PTSD preget, når jeg tenker på henne eller at hun sender en melding). Noen som kjenner seg igjen? (veit det er en som skrev noe om den ovenfor).

Jg er i omtrent same situasjon som deg, Og det jeg kan si er at jeg blir satt syvmilssteg tilbake når jeg prøver på mitt beste vis å omgås henne. Jeg må da drive skuespill og slik jeg kjenner det er det veldi ødeleggende og tar massevis av tid å hente deg inn igjen. For meg som har spilt skuespill nesten hele livet mitt, dvs lagt lokk på følelsene mine ift hva de gjorde med meg, fortrengt masse for å overleve det å måtte være med dem , så vil jeg si at jeg orker det ikke lenger. Gravd fram alt det vanskelige og etter timer i terapi innser jeg at jeg nå har fått det så godt med meg selv at jeg ikke klarer mingle med dem lenger. For da må jeg ta i bruk det vonde rtommet inni meg igjen, fortrengningsrommet. Fortrengningsrommet har en tendens til å smitte over på andre deler av livet mitt og gjøre dem grå. Derfor blir jeg hos mine venner som jeg kan være ekte sammen med og ikk basere mitt liv på et spill for galleriet. Stor klem til deg fra en som forstår så inderlig vel hva dine innerste tanker dreier seg om..
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...